Ik zou geen maximum ckausule prijs inbouwen als ik Xavi was. Maar wel a la Babel dat hij mee gaat verdienen bij een hogere prijs.
Dus bijvoorbeeld:
Vanaf 30-50 miljoen: krijgt Xavi 15%
Tussen 50-70 miljoen: krijgt Xavi 25%
En vanaf 70 miljoen en hoger krijgt Xavi 40%
Dat is een incentive dat een hoge transfersom voor beide partijen gunstig is.
Xavi Simons
-
- Nationale topspeler
Stel de transfersom is 75 miljoen. Bedoel je dan dat hij 40% krijgt van alles boven de 70 miljoen en 25% van tussen de 50 en 70 miljoen? Althans, ik neem aan dat je dat bedoeld want anders is het voor PSV veel gunstiger om hem voor 69 miljoen te verkopen dan voor 70 miljoen.Menno1 wrote: ↑07 Jul 2023, 23:40 Ik zou geen maximum ckausule prijs inbouwen als ik Xavi was. Maar wel a la Babel dat hij mee gaat verdienen bij een hogere prijs.
Dus bijvoorbeeld:
-
- Internationale topspeler
En dan worden we komend seizoen weer 2e en sta jij hier als eerste te smeken dat hij nog een jaartje blijft zodat PSV er nog wat aan over kan houden.
Ik begrijp uit pure principe niet waarom hier zo moeilijk over gedaan word. Het is een toptalent uit de hoogste klasse, maar dat betekent niet dat je de controle uit handen moet geven. Je weet niet wat er over een jaar gebeurt. Moeten wij maar blij zijn dat ze hier komen spelen? Waarom zijn zij niet gewoon blij dat ze zich bij ons mogen ontwikkelen, een bewezen springplank naar de top. Mooi stadion, rustige omgeving, elke week uitverkocht en een geweldig publiek, spelen om de prijzen.
Wat is er mis met: ‘Xavi, je weet dat je hier komend seizoen alles gaat spelen als je fit bent. Blijf nog ff, we gaan een mooi team bouwen, we geven je zelfs wat extra geld. Jij blij, wij blij en je kunt over een jaar een mooie stap maken tegen een bedrag waar we allemaal wat mee kunnen. Als jouw volgende club je echt wilt hebben, dan lappen ze gewoon en doen wij niet moeilijk.’
Die jongen heeft het hartstikke naar zijn zin, hij weet wat hij hier heeft en hij is verstandig genoeg geweest om hier heen te komen. PSV heeft hem ook een mooi seizoen gegeven. Door zo’n achterlijke clausule moet je nu weer handelen. Omdat spelers zogenaamd anders niet naar PSV komen. Wat had iedereen ervan gevonden als Lang zo’n clausule op laat nemen.
En al gaat ie, dan weet ik zeker dat er alsnog een prima team op het veld komt te staan. Het gaat om het team, niet om het individu. Ja ook ik was helemaal weg van Ronaldo en Romario, maar het ging altijd om het team. Altijd.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Dat eerste dus. Beetje zoals met belasting betalen maar dan andersomSmeets14 wrote: ↑07 Jul 2023, 23:46Stel de transfersom is 75 miljoen. Bedoel je dan dat hij 40% krijgt van alles boven de 70 miljoen en 25% van tussen de 50 en 70 miljoen? Althans, ik neem aan dat je dat bedoeld want anders is het voor PSV veel gunstiger om hem voor 69 miljoen te verkopen dan voor 70 miljoen.Menno1 wrote: ↑07 Jul 2023, 23:40 Ik zou geen maximum ckausule prijs inbouwen als ik Xavi was. Maar wel a la Babel dat hij mee gaat verdienen bij een hogere prijs.
Dus bijvoorbeeld:
- voskat
- Nationale topspeler
Daarom juist.PsvBmg wrote: ↑07 Jul 2023, 22:13Sta eens in zijn schoenen, hij blijft een jaar in EHV waar hij alles kan spelen en heeft volgend jaar de clubs voor het uitkiezen waar hij ook nog een gedeelte kan opstrijken van de transfersom.
Hij moet niet naar PSV kijken maar puur naar zich zelf, zouden wij ook doen
Als hij nog een seizoen zo knalt, dan kan hij met gemak naar de Premier League. En dat wordt dan echt niet West Ham of zo.
Als Xavi's volgende club uit de 30 miljoen categorie is, dan heeft hij iets niet goed gedaan.
- voskat
- Nationale topspeler
Nou, ik wil dat hij blijft én ons een heel dikke zak geld bezorgt.
Ik snap niet echt waarom er zo laag in de boom wordt gezeten.
- NotoriousBIG046
- Nationale topspeler
Eens , als je al die afkoopclausules ziet van 100 miljoen , waarom moeten wij altijd t lieverdje van de klas zijn?
Hoog inzetten , het betreft een van de grootste talenten van dit moment..
We can't change the world until we change ourselves.
-
- Nationale topspeler
Zou erg blij zijn als hij blijft, geweldige voetballer waar nog rek inzit maar vind het tegelijk idioot worden dat spelers (en makelaars) tegenwoordig zoveel invloed hebben en dat lijkt alleen maar toe te nemen. Het wordt steeds gekker, het is een groot transferspel geworden en de club, supporters en het voetbal is bijzaak en dient carrières (en vermogen) van spelers in plaats van andersom.
Last edited by Zuc0 on 08 Jul 2023, 04:14, edited 2 times in total.
- Juancho
- Mister PSV
Niet dat hij er wat aan kan doen maar ik word een beetje Xavi contract moe. Hopelijk is het snel helder als hij terug komt en kunne we ons weer focussen op het mooie voetbal. Op een 2de Gakpo show zit niemand te wachten....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Is natuurlijk niet logisch. Als PSV hem verkoopt voor 69 miljoen dan krijgt Xavi 17m+ en PSV 51m. Als PSV hem verkoopt voor 75m dan krijgt Xavi 30m en PSV 45M. Waarom zou PSV akkoord gaan met minder bij een hogere som? Of bedoel je dit als "staggered".Menno1 wrote: ↑07 Jul 2023, 23:40 Ik zou geen maximum ckausule prijs inbouwen als ik Xavi was. Maar wel a la Babel dat hij mee gaat verdienen bij een hogere prijs.
Dus bijvoorbeeld:
-
- Legende
Staggered uiteraard. Moet ik dat een zakenman als jou nou gaan uitleggen? ;-)RIO wrote: ↑08 Jul 2023, 02:16Is natuurlijk niet logisch. Als PSV hem verkoopt voor 69 miljoen dan krijgt Xavi 17m+ en PSV 51m. Als PSV hem verkoopt voor 75m dan krijgt Xavi 30m en PSV 45M. Waarom zou PSV akkoord gaan met minder bij een hogere som? Of bedoel je dit als "staggered".Menno1 wrote: ↑07 Jul 2023, 23:40 Ik zou geen maximum ckausule prijs inbouwen als ik Xavi was. Maar wel a la Babel dat hij mee gaat verdienen bij een hogere prijs.
Dus bijvoorbeeld:
Het is heel simpel: Xavi is een speler die wellicht eens in de 20-30 jaar bij PSV komt: een speler die echt wereldtop potentie heeft. De kans dat je een speler met een waarde van 75-100 miljoen nog eens gaat aantreffen bij PSV is vrij klein, dan moet alles 100% meezitten. Je moet dus een situatie weten te creeren dat Xavi binnen nu en 2 jaar met 20 miljoen weg loopt voor hemzelf en PSV minstens 50 miljoen netto er zelf aan overhoudt. En liefst 2 titels en CL er ook bij uiteraard.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Overigens heb je ook gelijk wat betreft Xavi, hele hele speciale speler. Eindelijk hebben we er weer eentje na Ronaldo. Ja, hij zit in diezelfde categorie op dit moment.
-
- Legende
En toch dicht ik Xavi ook die kwaliteiten toe. Het aparte is, is dat hij altijd te boek stond als een strategische spelverdeler ipv de aanvallende, makkelijk scorende middenvelder/ aanvaller.
Die jongen kan alles, maar vooral zijn instelling y uit a wereldtop. Dat leer je niet, dat zit in je. Dat maakt hem zo speciaal.
Nog zo’n seizoen en hij kan echt voor 89-100 miljoen naar de absolute wereldtop volgend jaar. Zeker als we CL halen dit seizoen.
Die jongen kan alles, maar vooral zijn instelling y uit a wereldtop. Dat leer je niet, dat zit in je. Dat maakt hem zo speciaal.
Nog zo’n seizoen en hij kan echt voor 89-100 miljoen naar de absolute wereldtop volgend jaar. Zeker als we CL halen dit seizoen.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Haha ik zeg alleen dat ik me er niet druk om kan maken.Revolinho wrote: ↑08 Jul 2023, 00:18En dan worden we komend seizoen weer 2e en sta jij hier als eerste te smeken dat hij nog een jaartje blijft zodat PSV er nog wat aan over kan houden.
Ik begrijp uit pure principe niet waarom hier zo moeilijk over gedaan word. Het is een toptalent uit de hoogste klasse, maar dat betekent niet dat je de controle uit handen moet geven. Je weet niet wat er over een jaar gebeurt. Moeten wij maar blij zijn dat ze hier komen spelen? Waarom zijn zij niet gewoon blij dat ze zich bij ons mogen ontwikkelen, een bewezen springplank naar de top. Mooi stadion, rustige omgeving, elke week uitverkocht en een geweldig publiek, spelen om de prijzen.
Wat is er mis met: ‘Xavi, je weet dat je hier komend seizoen alles gaat spelen als je fit bent. Blijf nog ff, we gaan een mooi team bouwen, we geven je zelfs wat extra geld. Jij blij, wij blij en je kunt over een jaar een mooie stap maken tegen een bedrag waar we allemaal wat mee kunnen. Als jouw volgende club je echt wilt hebben, dan lappen ze gewoon en doen wij niet moeilijk.’
Die jongen heeft het hartstikke naar zijn zin, hij weet wat hij hier heeft en hij is verstandig genoeg geweest om hier heen te komen. PSV heeft hem ook een mooi seizoen gegeven. Door zo’n achterlijke clausule moet je nu weer handelen. Omdat spelers zogenaamd anders niet naar PSV komen. Wat had iedereen ervan gevonden als Lang zo’n clausule op laat nemen.
En al gaat ie, dan weet ik zeker dat er alsnog een prima team op het veld komt te staan. Het gaat om het team, niet om het individu. Ja ook ik was helemaal weg van Ronaldo en Romario, maar het ging altijd om het team. Altijd.
- Persepolis
- Vedette
Haha ik heb hierbij met je te doen, je wordt gequote door 2 mensen die de boodschap niet helemaal doorkregen. Iedereen hier wil dat Simons én nog een jaar hier speelt én voor 100 miljoen weggaat. Maar wat jij zegt ben ik mee eens: liever een jaar behouden en voor weinig weg, dan nu meer krijgen maar nu al afscheid nemen. Prioriteit nr 1 is hem behouden, daarna pas kijken hoeveel je voor hem kan krijgen. Niemand is een garantie, maar met Simons maken we meer kans op 1e/2e en daardoor CL dan zonder.11 Tinus wrote: ↑08 Jul 2023, 08:31Haha ik zeg alleen dat ik me er niet druk om kan maken.Revolinho wrote: ↑08 Jul 2023, 00:18
En dan worden we komend seizoen weer 2e en sta jij hier als eerste te smeken dat hij nog een jaartje blijft zodat PSV er nog wat aan over kan houden.
-
- Regelmatige invaller
Precies. Die uruguyaan van sporting gaat ook even voor 65 miljoen naar Paris. Die is nog 2 jaar ouder ook. PSV moet gewoon het transferrecord verpletteren met Xavi
- StratumZuid
- Vedette
-
- Vaste waarde in elftal
Speknekje sneijder
- StratumZuid
- Vedette
Volgens mij heeft Xavi geen aanleg voor spek, dus dat heeft ie voor op onze Wesley, je hebt gelijk.
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
alles van goud