Joh dat komt gewoon rond voor PSV vertrekt voor het trainingskamp. Xavi wil ook focus en duidelijkheid en toewerken naar zijn doel: CL spelen en die titel pakken. Dat is volgens mij allang bekend.
Dat zijn entourage naar Eindhoven komt zal denk ik ook voor de foto's en het ondertekenen zijn van de deal die ze, waarschijnlijk, laats in Londen rond gemaakt hebben.
Xavi Simons
- Armada
- Internationale topspeler
Dit.Vanthaman18 wrote: ↑10 Jul 2023, 09:50We zijn nog steeds PSV en niet Fc Simons. Ik hoop met alles wat ik in me heb dat hij blijft, en hij mag van mij ook extra veel verdienen, maar ik hoop niet dat eisen van Simons zijn dat er bepaalde vriendjes bij de club moeten spelen.
-
Maar het gebeurt dus wel?Armada wrote: ↑10 Jul 2023, 12:15Dit.Vanthaman18 wrote: ↑10 Jul 2023, 09:50
We zijn nog steeds PSV en niet Fc Simons. Ik hoop met alles wat ik in me heb dat hij blijft, en hij mag van mij ook extra veel verdienen, maar ik hoop niet dat eisen van Simons zijn dat er bepaalde vriendjes bij de club moeten spelen.
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Nee joh, dat gaat PSV niet doen. Daar hoeven mensen echt niet bang voor te zijn.
Zijn en komen genoeg andere spelers waar Xavi heel goed mee klikt.
Zijn en komen genoeg andere spelers waar Xavi heel goed mee klikt.
- Armada
Xavi heeft wel degelijk voorwaarden neergelegd. Wat ik begrepen heb, wil hij flinke kwaliteitsinjectie in de selectie. Xavi bepaalt niets natuurlijk, maar heeft wel degrlijk een voorkeur geventileerd.
Dit is een voorwaarde voor verlengen. 6m of 60m is voor PSV een immens verschil. Daar wil PSV denk ik ook ver in gaan. Ik geloof niet dat PSV iets gaat doen wat niet in haar eigen belang is…. Er zijn wel grenzen vind ik persoonlijk.
Dit is een voorwaarde voor verlengen. 6m of 60m is voor PSV een immens verschil. Daar wil PSV denk ik ook ver in gaan. Ik geloof niet dat PSV iets gaat doen wat niet in haar eigen belang is…. Er zijn wel grenzen vind ik persoonlijk.
- DonyellMalen
- Legende
Dat is prima, toch? Snap hem wel. Hij streeft het allerhoogste na, dat is nu CL en de landstitel bij PSV. Daarvoor wil je een zo'n sterk mogelijke selectie.
Maar hadden het specifiek over 'vriendjes van Xavi'. Denk dat dat wel zal meevallen. Komen vast nog wel Latino's deze window.
Maar hadden het specifiek over 'vriendjes van Xavi'. Denk dat dat wel zal meevallen. Komen vast nog wel Latino's deze window.
-
- Vedette
Van Aanholt en Lang zijn maatjes van Simons die PSV ook bepaald beter maken. Dat is alleen maar mooi.Armada wrote: ↑10 Jul 2023, 12:28 Xavi heeft wel degelijk voorwaarden neergelegd. Wat ik begrepen heb, wil hij flinke kwaliteitsinjectie in de selectie. Xavi bepaalt niets natuurlijk, maar heeft wel degrlijk een voorkeur geventileerd.
Hopelijk is Stefan De Vrij ook een goede vriend van hem.
-
- Regelmatige invaller
Die jongen doet niks verkeerd en heeft nog gewoon een contract voor aantal jaar. Dat de fans angst hebben voor een vertrek (of andere clubs angst als ie blijft), wordt mooi gebruikt door journalisten. Wellicht kiest hij helemaal niet voor een nieuw contract en blijft het hele zomer spannend. Nou dan is dat maar zo. PSV is toch met volle verstand akkoord gegaan met die clausule?
-
- Legende
Het wordt op deze manier een soort Catch 22. Simons moet verlengen om een flinke kwaliteitsinjectie te kunnen doen, want zijn verlenging zou een flinke opwaardering van het kapitaal op het veld betekenen.Armada wrote: ↑10 Jul 2023, 12:28 Xavi heeft wel degelijk voorwaarden neergelegd. Wat ik begrepen heb, wil hij flinke kwaliteitsinjectie in de selectie. Xavi bepaalt niets natuurlijk, maar heeft wel degrlijk een voorkeur geventileerd.
- alu.w
- Regelmatige invaller
Die heeft net z'n contract verlengdRobson de Souza wrote: ↑10 Jul 2023, 12:38Van Aanholt en Lang zijn maatjes van Simons die PSV ook bepaald beter maken. Dat is alleen maar mooi.Armada wrote: ↑10 Jul 2023, 12:28 Xavi heeft wel degelijk voorwaarden neergelegd. Wat ik begrepen heb, wil hij flinke kwaliteitsinjectie in de selectie. Xavi bepaalt niets natuurlijk, maar heeft wel degrlijk een voorkeur geventileerd.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... onale.html
-
- Vedette
Ah zonde. Dan maar een andere speler aandragen.alu.w wrote: ↑10 Jul 2023, 12:58Die heeft net z'n contract verlengdRobson de Souza wrote: ↑10 Jul 2023, 12:38
Van Aanholt en Lang zijn maatjes van Simons die PSV ook bepaald beter maken. Dat is alleen maar mooi.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... onale.html
- De Realist
Wij willen ook een kwaliteitsinjectie, en Stewart wil dat overduidelijk ook. Alle koppen dezelfde kant op dus, en zoals ik hierboven al lees: PvA en Lang zijn geen "maatjes" die hier zijn puur vanwege Xavi, maar voegen gewoon kwaliteit toe. Prima zo.Armada wrote: ↑10 Jul 2023, 12:28 Xavi heeft wel degelijk voorwaarden neergelegd. Wat ik begrepen heb, wil hij flinke kwaliteitsinjectie in de selectie. Xavi bepaalt niets natuurlijk, maar heeft wel degrlijk een voorkeur geventileerd.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Vedette
Zelfs de KNVB doet er alles aan om Simons hier te houden, er gaat eindelijk ingegrepen worden bij homofobe spreekwoorden:
https://www.telegraaf.nl/sport/54489073 ... stilleggen
Goede zaak dat dit eindelijk gebeurt!
- SuperPippo
- Ballenjongen
Als long time lurker op dit forum (en eerder PN) toch maar eens actief worden:
Wat ik mis in de hele discussie rondom Xavi, is welke voorwaarden/clausules we acceptabel vinden om als club te accepteren.
Enerzijds heeft Xavi veel macht door de clausule, maar het lijkt er sterk op dat hij (nu) niet naar PSG wil. Dat betekent dus dat PSV nu bij verkoop zijn marktwaarde, (laten we zeggen 40 miljoen) kan krijgen. Bij verlenging van zijn contract zal zijn management ongetwijfeld inzetten op een clausule die lager ligt dan dat bedrag, aangezien ze dan min of meer zelf kunnen bepalen welke club zijn volgende wordt. Dwz: bij een clausule van 25/30 miljoen staan de clubs volgend jaar ook in de rij om deze te activeren en zit er ongetwijfeld ook nog een zeer forse tekenpremie voor Xavi in het vat. PSV zal waarschijnlijk inzetten op een percentage van de toekomstige transfersom voor Xavi, bijvoorbeeld 10% (?). Daarmee geeft hij echter de regie voor de volgende stap grotendeels uit handen.
Waar zouden jullie de grens leggen als je Stewart bent?
Wat ik mis in de hele discussie rondom Xavi, is welke voorwaarden/clausules we acceptabel vinden om als club te accepteren.
Enerzijds heeft Xavi veel macht door de clausule, maar het lijkt er sterk op dat hij (nu) niet naar PSG wil. Dat betekent dus dat PSV nu bij verkoop zijn marktwaarde, (laten we zeggen 40 miljoen) kan krijgen. Bij verlenging van zijn contract zal zijn management ongetwijfeld inzetten op een clausule die lager ligt dan dat bedrag, aangezien ze dan min of meer zelf kunnen bepalen welke club zijn volgende wordt. Dwz: bij een clausule van 25/30 miljoen staan de clubs volgend jaar ook in de rij om deze te activeren en zit er ongetwijfeld ook nog een zeer forse tekenpremie voor Xavi in het vat. PSV zal waarschijnlijk inzetten op een percentage van de toekomstige transfersom voor Xavi, bijvoorbeeld 10% (?). Daarmee geeft hij echter de regie voor de volgende stap grotendeels uit handen.
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Ik denk dat PSV altijd heel schappelijk is en een speler zelf uiteindelijk áltijd bepaalt waar deze gaat spelen. Daarom dat een Pepi en Lang ook naar PSV komen en er ruimte voor onderhandeling is.
Tevens heb ik het volste vertrouwen erin dat Stewart de positie van de club altijd op één houdt en dus haarfijn uitlegt waarom voor alle partijen een percentage beter is, omdat dat onderhandelingsruimte geeft en daarmee het bedrag hoger kan worden (vooral als meerdere clubs tegen elkaar op beginnen te bieden, iets wat natuurlijk zeer voor de hand liggend is na komend jaar, mocht hij blijven). Dat is voor PSV én Xavi beter.
Als Xavi uiteindelijk zegt 'ik wil naar Barça en die betalen 70 miljoen' maar Manchester City biedt 80 miljoen, dan gaat hij natuurlijk gewoon naar Barça.
Tevens heb ik het volste vertrouwen erin dat Stewart de positie van de club altijd op één houdt en dus haarfijn uitlegt waarom voor alle partijen een percentage beter is, omdat dat onderhandelingsruimte geeft en daarmee het bedrag hoger kan worden (vooral als meerdere clubs tegen elkaar op beginnen te bieden, iets wat natuurlijk zeer voor de hand liggend is na komend jaar, mocht hij blijven). Dat is voor PSV én Xavi beter.
Als Xavi uiteindelijk zegt 'ik wil naar Barça en die betalen 70 miljoen' maar Manchester City biedt 80 miljoen, dan gaat hij natuurlijk gewoon naar Barça.
Ex unitate vires
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Geen idee. Dit heeft zo ontzettend veel haken en ogen. Je kan zeggen; een hogere clausule waarbij zijn beloningen bij bijv. behalen CL of kampioenschap groter worden en het % wat hij over de transfersom krijgt groter wordt. Je kan lager gaan zitten omdat hij dat wil maar dan ook zeggen 'prima, maar dan wordt het % wat jij krijgt en de eventuele bonussen bij goede prestaties ook lager'.SuperPippo wrote: ↑10 Jul 2023, 14:08 Als long time lurker op dit forum (en eerder PN) toch maar eens actief worden:
Dus daar is echt geen zinnig woord over te zeggen. Ik wil het beste voor PSV en het beste voor PSV is nog een jaar Xavi, waarbij ik Stewart heel erg vertrouw dat hij ervoor zorgt dat hier ook een mooie financiële deal voor PSV uit voort komt (kan komen).
- El Sordo
- Vedette
Menno1 had laatst nog een alleraardigst voorstel dat voor PSV financieel gunstig kan uitpakken, voor Xavi zelf een prikkel is om het beste uit zichzelf te halen en voor zijn zaakwaarnemer om hem straks zo goed mogelijk in de markt te zetten.SuperPippo wrote: ↑10 Jul 2023, 14:08 Als long time lurker op dit forum (en eerder PN) toch maar eens actief worden:
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Hebben ze nog bijzonder lang voor nodig gehad om hier eindelijk eens een statement over te maken.Robson de Souza wrote: ↑10 Jul 2023, 13:17 Zelfs de KNVB doet er alles aan om Simons hier te houden, er gaat eindelijk ingegrepen worden bij homofobe spreekwoorden:
Best wel tragisch, zeker met in het achterhoofd de one-love campagne...
Feyenoordliederen quoten heeft niet de voorkeur maar hier, geen woorden maar daden is van belang.
- SuperPippo
- Ballenjongen
Thanks, deze had ik even gemist!
El Sordo wrote: ↑10 Jul 2023, 14:29@Menno1 had laatst nog een alleraardigst voorstel dat voor PSV financieel gunstig kan uitpakken, voor Xavi zelf een prikkel is om het beste uit zichzelf te halen en voor zijn zaakwaarnemer om hem straks zo goed mogelijk in de markt te zetten.SuperPippo wrote: ↑10 Jul 2023, 14:08 Als long time lurker op dit forum (en eerder PN) toch maar eens actief worden:
- Juancho
- Mister PSV
Vriendjes dit, maatjes dat, bro's zus en ho's zo.... Tis PSV he, dat staat altijd op 1. Zeg niet dat Xavi dat niet voor ogen heeft, maar het moet idd geen FC Xavi gaan worden. Zou godsgruwelijk balen zijn als hij alsnog deze maand vertrekt en al helemaal voor dat flut bedrag naar PSG, maar PSV heeft altijd nieuwe helden.
Ik hoop en verwacht eigenlijk dat er deze week wel een klap op wordt gegeven. Xavi lijkt me een jongen die met zijn entourage heel goed weet wat hij wil en hoe te bereiken en daar dan ook vol voor te gaan. En mijn gevoel zegt dat hij deze week nog bijtekent bij PSV, clausule eruit dan dat PSV en hij een prima deal overeen zijn gekomen waarbij ook zeker PSV een hele grote zak geld pakt als hij na dit seizoen wel verkocht zou worden.
Het werkt zoals altijd 2 kanten op: PSV moet blij zijn met Xavi, maar andersom mag Xavi ook PSV dankbaar zijn voor alle kansen en mogelijkheden.
Ik hoop en verwacht eigenlijk dat er deze week wel een klap op wordt gegeven. Xavi lijkt me een jongen die met zijn entourage heel goed weet wat hij wil en hoe te bereiken en daar dan ook vol voor te gaan. En mijn gevoel zegt dat hij deze week nog bijtekent bij PSV, clausule eruit dan dat PSV en hij een prima deal overeen zijn gekomen waarbij ook zeker PSV een hele grote zak geld pakt als hij na dit seizoen wel verkocht zou worden.
Het werkt zoals altijd 2 kanten op: PSV moet blij zijn met Xavi, maar andersom mag Xavi ook PSV dankbaar zijn voor alle kansen en mogelijkheden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Vedette
Als ik zo het bericht van Simons lees, lees ik niks geks. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat hij bepaalde garanties wil qua ploeg die straks aan de aftrap staat. Niet zozeer specifieke poppetjes. Maar dat hij wel het idee wil hebben dat hij volgend seizoen in een ploeg speelt die ergens om strijd. Ik kan me best voorstellen dat hij niet heel blij was met het tussentijdse vertrek van Gakpo en Madueke afgelopen winter. Hij heeft de ambitie om voor de titel te strijden en liefst ook de groepsfase CL. Daarvoor hebben we wel een kwaliteitsimpuls voor nodig.
Met het aantrekken van Pepi en Lang heeft de club een eerste stap gezet. Wellicht dat dit Simons over de streep trekt om te blijven. Met Veerman die hopelijk blijft heb je dan al een aardige ploeg. Als Sangare vertrekt is er wellicht ruimte voor nog twee of drie versterkingen. Wellicht dat Simons vooral wil dat de club ambitie toont.
Met het aantrekken van Pepi en Lang heeft de club een eerste stap gezet. Wellicht dat dit Simons over de streep trekt om te blijven. Met Veerman die hopelijk blijft heb je dan al een aardige ploeg. Als Sangare vertrekt is er wellicht ruimte voor nog twee of drie versterkingen. Wellicht dat Simons vooral wil dat de club ambitie toont.
-
Ongekend ja, dat een zaakwaarnemer naar PSV komt van een speler waar PSV al maanden mee praat. Groots. En dat er betaald moet worden voor nieuws is logisch. Alleen is het vaker geen nieuws dan wel nieuws. En dan mag er wat creativiteit of diepgang gebracht worden, zoals VI Pro vaak doet en waar ik graag voor betaal. Zoals ik ook betaal voor de nodige podcasts en vele streamingdiensten. Maar dag in, dag uit hetzelfde bericht in net andere woorden plaatsen, is geen verdienmodel. Dat jaagt op den duur zelfs mensen weg. Vraag maar eens hoe 'goed' dat gaat bij het ED. Voor journalistiek betaal ik graag, maar dit is voetbalprimeur-niveau. Er is genoeg te verzinnen en te maken over PSV waar je met trots 'Premium' bij kan zetten. Niet deze bagger.ShovingNE2 wrote: ↑10 Jul 2023, 09:26Nee, dat de zaakwaarnemer naar PSV komt. 'dat houdt niet over' qua nieuws. Hou toch op man.