Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Klopt, en verdedigend stond het bij Ajax in 2016-17 toch best aardig, wanneer je bedenkt dat de verdediging naast Sanchez bestond uit Veltman, Viergever en Sinkgraven met Schöne en Klaassen ervoor. Reuze benieuwd.
Ren Höek
Vedette

Het Kanon wrote: 10 Jul 2023, 22:02 Bosz is een aanhanger van het spel van Cruijff.
Ten Hag ook.
Die deed het best aardig bij Ajax.
Het type voetbal waar we altijd raad mee wisten, gaan we zelf spelen. Dus hoe zal het PSV vergaan?
Onder de 4 seizoenen Ten Hag werd Ajax maar liefst 3 keer kampioen, hoezo wisten we altijd raad met dat type voetbal?
En onder Bosz werd Ajax weliswaar 2e, maar PSV eindigde toen als 3e.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Image
Ex unitate vires
Danny03
Geselecteerd voor Oranje

Hij heeft ook wel wat ongeluk gehad in zijn tijd bij Ajax 1 punt achter Feyenoord tweede geworden, en de europa league finale verloren, ik heb vertrouwen in een titel dit seizoen
DonyellMalen
Legende

Flinke klap in het gezicht van Bosz dit vertrek van Xavi. PSV zal hem nu wel echt moeten gaan helpen met versterkingen (en snel). Op het middenveld en defensief komen we echt kwaliteit tekort.

Sangaré zal ook nog wel gaan. Enige voordeel van deze deals is dat Peter en Earnie exact de spelers kunnen gaan uitzoeken de in de beoogde speelwijze passen. Met Lang en Pepi hadden we eerder al onze Nr1 targets binnen, laten we die lijn vasthouden.
Ardbeg
Mister PSV

Neu, dit scenario hebben ze wel zien aankomen, lijkt me
DonyellMalen
Legende

Uiteraard, hier heeft men ongetwijfeld op geanticipeerd.
TigTogFlip
Basisspeler
Favoriete speler: Sangare

Ardbeg wrote: 16 Jul 2023, 12:30 Neu, dit scenario hebben ze wel zien aankomen, lijkt me
Zeker als je ziet hoe Bosz aan het praten was over Xavi afgelopen weken.
CZ_Code
Nationale topspeler

TigTogFlip wrote: 16 Jul 2023, 12:32
Ardbeg wrote: 16 Jul 2023, 12:30 Neu, dit scenario hebben ze wel zien aankomen, lijkt me
Wat zei die dan?
Danny03
Geselecteerd voor Oranje

Niet geluisterd naar de advies van Koeman dus
TigTogFlip
Basisspeler
Favoriete speler: Sangare

CZ_Code wrote: 16 Jul 2023, 12:33
TigTogFlip wrote: 16 Jul 2023, 12:32

Wat zei die dan?
Het bijtekenen van Xavi Simons is bijvoorbeeld nog geen feit. ,,Ik hoop natuurlijk dat het gebeurt, maar je weet het nooit.”
Xavi heeft nog een contract, dus het logisch dat hij gewoon weer bij ons begint. Dat clubs aan zo'n goede speler trekken, is normaal. Wij doen er alles aan om hem te behouden, dat is de stand van zaken.”
VeresRivne
Vedette

De geruchten over De Ketelaere zijn er ook niet voor niets natuurlijk.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
PSV 1973
Lid 2e elftal

Als onderstaand artikel op bewaarheid berust dan snap ik nog maar weinig van Bosz.

https://www.soccernews.nl/news/bosz-dub ... elman-PSV/
Ardbeg
Mister PSV

Tuurlijk klopt dat niet
Menno1
Legende

Dat gevoel heb ik helemaal niet. Als ik Elfrink lees, zat de directie er totaal verslagen en verrast bij.

Het scenario was mogelijk, maar dit was absoluut niet de base case zeg maar. Ik denk ook niet dat de geïnvesteerd hadden in Lang en/of Peppi als ze dit drie weken geleden bijvoorbeeld al wisten.
Revolinho
Internationale topspeler

Mooi. Dan hebben ze nu een mooie les geleerd voor de toekomst, toch wel dank daarvoor Xavi. Deze naïeve houding trek ik niet, ze hebben zich laten gebruiken en dat mag met niemand meer voor komen. Np way dat je zo gaat likken bij 1 speler, kom zeg. Als het zóveel moeite moet kosten en zo lang moet duren, dan moet je verder.

Kreeg hier kritiek omdat ik zei dat je de stekker eruit moest trekken, maar je kan je niet zo laten piepelen met over 3 weken voorronde CL in het vooruitzicht. Als club moet je altijd in control zijn en dat gebeurt al aan de voorkant. Haal je het niet, ga je achteraf dan je vingertje naar een jongen van 20 wijzen? Lijkt me niet. ‘Xavi, ons bod is het maximale wat we kunnen bieden en geldt tot maximaal 5 juli 23.59. Daarna blijf je tegen dezelfde voorwaarden bij ons en oriënteren we ons op jouw vervanging, aangezien je duidelijk gewild bent’. Ik ben geen TD, absoluut niet, maar je moet je zaakjes gewoon beter en vooral eerder op orde hebben.

Ik weet niet precies of er ooit nog een vervanger voor Peter Fossen is gekomen, maar ik heb de indruk dat de club op dat juridische vlak nog een stevig iemand kan gebruiken. Bij uitstek zijn dat personen die vooraf de juiste vragen stellen bij een deal, zodat dit soort situaties voorkomen kunnen worden. Fossen was een uitermate waardevolle kracht, dat weet iedereen wel. Probeer een vergelijkbaar iemand binnen te halen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Kijken of hij de zoveelste trainer is die met een totaal gemankeerde selectie aan de gang moet straks. Aankoop Pepi kan achteraf weleens een hele dure zijn. 9 miljoen voor een reservespits en dan straks geen geld meer voor een glasbak van een cv omdat al het geld in aanvallers gestopt is door de naaistreek van Xavi.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Alle transfers zijn via Meneer Xavi gegaan. Lang is puur als kleedkamer maatje gehaald en Pepi omdat Xavi hem zo lekker zag spelen bij Gruun.
Xavi vond de verdediging niet nodig want dan tikte hij er wel eentje meer in.
PSV zat op de knietjes om Meneer Xavi te behouden en zag totaal niet aankomen dat hij zou gaan. Onbegrijpelijk, totaal onverwacht en een onwerkelijk scenario. De positie van Steward wordt heroverwogen. Er zijn gedachten om voortaan met 10 te spelen, want zo voelt het gemis.
Bosz is in alle staten want hij tekende eigenlijk alleen omdat Meneer Xavi er speelde. Wie is PSV, hij wilde werken met Meneer Xavi en er een elftal omheen bouwen. Nu hij weg is, is het een lege huls. Kerstmis zonder kerstboom. Carnaval zonder bier. Zijn zaakwaarnemer schijnt de opties aan het afwegen te zijn.

On a more serious note; Uiteraard zal Bosz, net als wij, balen maar het is niet alsof alles om Xavi draaide en de wereld nu ophoud.
Xavi is weg. Jammer maar nu nog 3 weken om het elftal klaar te stomen voor de CL.
One can only hope
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Je leest hier echt de grootste onzin en aannames.

Er is dus geen budget meer en Xavi bepaalde alles!!!! 😂👍
#FreeGeneratie4
Mr.Unibet
Meervoudig international

Heeft Simons volgens de Televaag helaas niet kunnen overtuigen, al vermoedde ik dat zelf ook wel. Lijkt me ook vrij moeilijk in een week tijd overigens..
Joenepsv
Legende

Mr.Unibet wrote: 17 Jul 2023, 07:33 Heeft Simons volgens de Televaag helaas niet kunnen overtuigen, al vermoedde ik dat zelf ook wel. Lijkt me ook vrij moeilijk in een week tijd overigens..
Bullshit argument natuurlijk. Geopperd door De Televaag ook. Heeft hij wel die connectie met de trainer van Leipzig dan? En als die opstapt of ontslagen wordt, gaat hij dan weer op zoek naar een nieuwe club? Hier kan Bosz niet veel aan doen natuurlijk.
Mr.Unibet
Meervoudig international

Joenepsv wrote: 17 Jul 2023, 07:35
Mr.Unibet wrote: 17 Jul 2023, 07:33 Heeft Simons volgens de Televaag helaas niet kunnen overtuigen, al vermoedde ik dat zelf ook wel. Lijkt me ook vrij moeilijk in een week tijd overigens..
Bullshit argument natuurlijk. Geopperd door De Televaag ook. Heeft hij wel die connectie met de trainer van Leipzig dan? En als die opstapt of ontslagen wordt, gaat hij dan weer op zoek naar een nieuwe club? Hier kan Bosz niet veel aan doen natuurlijk.
Simons kennende zal hij echt wel contact gehad hebben met de trainer van Leipzig en zal hij ook wel een plan voorgeschoteld krijgen. Dus stellen dat Bosz hier helemaal niets aan kan doen, lijkt me niet juist. Alleen denk ik dat Simons sowieso al biased was. Maar denk dat hij niet voor niets een week aangesloten is bij PSV, maargoed wellicht denk ik dan teveel in het voordeel van Simons.
Standbeeld
Mister PSV

Dat is inderdaad hoe de Tele graag werkt. Oh Xavi vertrekt? Dan heeft Bosz hem niet kunnen overtuigen. Je kan Bosz voor het gemak ook vervangen door iedere bestuurder, speler in de selectie van PSV, Willy en Rene of Phoxy.
Teletubby
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 17 Jul 2023, 07:57
Dat is inderdaad hoe de Tele graag werkt. Oh Xavi vertrekt? Dan heeft Bosz hem niet kunnen overtuigen. Je kan Bosz voor het gemak ook vervangen door iedere bestuurder, speler in de selectie van PSV, Willy en Rene of Phoxy.
Lekker stennis schoppen inderdaad. Geen emotionele connectie met een coach die twee weken bij PSV zit waarvan Xavi er een week op vakantie was maar een betere connectie met Ruud die hem een jaar heeft begeleid, heeft laten doorbreken en hem naar PSV heeft gehaald? Goh verrassend. Ook zou de rest van de selectie niet bedreven genoeg zijn wat met spelers als Bakayoko, die ook op Instagram veelvuldig laat zien in zijn vakantie bezig te zijn met trainen. Zeer vermoeiend.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Bosz heeft aangegeven het liefst met een enkel 6 te spelen tijdens zijn presentatie. Stel dat we normaal gesproken met een 6 spelen en alleen indien nodig met een 10 dan hebben we altijd Til nog maar je zou er ook Lang neer kunnen zetten. Is het dan niet gewoon een kans om Xavi te vervangen door een iets meer allround middenvelder (box-box)?

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het trainingskamp zo gepland is als dat het nu is gegaan. De internationals sluiten pas later aan, aankopen zijn nog niet binnen en je kunt wel 10 dagen met Jong PSV bezig zijn maar 9 van de 10 spelers zullen maar een hele marginale rol krijgen. Het voelt vooralsnog een beetje als wasted. Had dan in de provincie lekker wat potjes gespeeld en was dan over een week nog op kamp gegaan als de selectie veel meer vorm heeft gekregen en spelers fitter zijn.
Post Reply