Transferwindow 2023/24
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Als Sanchez het niveau van zijn jaar bij ajax aantikt, dan is 'ie zelfs beter dan Moreno. Doordat hij afgelopen seizoen wat is teruggevallen is hij nu relatief goedkoop op te pikken (alsnog een flinke smak geld natuurlijk). Gouden kans dit voor Stewart, maar met Bosz heeft hij een goede troefkaart in handen.
-
- Bankzitter
Ik zou toch wel een ervaren persoon willen hebben. Zeler indien dit de vervanger van Ramalho gaat zijn.
Sanchez is zeker een top aanwinst voor PSV,
Maar indien je andere genoemde potentiële namen vergelijkt, waar zou de voorkeur naar gaan?
Sanchez?
Montiel?
Verissimo?
Lyanco?
Waarbij Montiel waarelschijnlijk het lastigst zal zijn uiteraard..
-
- Vedette
9 miljoen vind ik echt wel meevallen voor een 27-jarige verdediger met 200 wedstrijden voor Spurs die het al in de Nederlandse competitie heeft laten zien toen hij het spel van de huidige trainer moest spelen. Is ook nog Colombiaans international dus een speler van dat profiel levert over 2-3 jaar nog altijd makksljjj hetzelfde op. Liever 9 miljoen aan Sanchez dan 3+ aan Beelen.
-
- Lid 2e elftal
Ik denk eerder dat ons voordeel zit in het feit dat hij onder onze huidige coach hele goede tijden heeft meegemaakt (EL Finale o.a.) en een belangrijke speler was. Bij clubs als Galatasaray gaat hij ongetwijfeld netto nog meer verdienen, maar voor spelers die in de PL al financieel onafhankelijk zijn geworden spelen ook andere zaken mee. Hij kent Bosz, de speelwijze en zal hier zeker een basisplek krijgen. Verder kent hij het land en de competitie ook , dus weet hij precies wat hij hier kan verwachten.Vanthaman18 wrote: ↑11 Jul 2023, 09:55Voordeel voor ons kan zijn dat PSV misschien wel de meest aansprekende club is tussen de gegadigden
-
- Nationale topspeler
PSV is gebaat bij een ervaren verdediger die met ruimte in de rug kan spelen. Schmidt haalde destijds Ramalho omdat hij zijn spelletje goed kende en Bosz heeft die ervaring met Sanchez. Zou in mijn ogen een topaankoop zijn (die nu mogelijk haalbaar is vanwege een mindere periode) maar de concurrentie is vrees ik te groot.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Verissimo is wel een goeie, zie ik graag komenFC Bracke wrote: ↑11 Jul 2023, 10:34Ik zou toch wel een ervaren persoon willen hebben. Zeler indien dit de vervanger van Ramalho gaat zijn.
Maar indien je andere genoemde potentiële namen vergelijkt, waar zou de voorkeur naar gaan?
Sanchez?
Montiel?
Verissimo?
Lyanco?
-
- Nationale topspeler
Waarom als ik vragen mag? hij heeft in de afgelopen 2 seizoenen net zoveel gespeeld bij Benfica als Sanchez alleen vorig seizoen al in de PL?Danny03 wrote: ↑11 Jul 2023, 10:44Verissimo is wel een goeie, zie ik graag komenFC Bracke wrote: ↑11 Jul 2023, 10:34
Ik zou toch wel een ervaren persoon willen hebben. Zeler indien dit de vervanger van Ramalho gaat zijn.
Sanchez?
Montiel?
Verissimo?
Lyanco?
-
Hoe bedoel je waarom? Veel beter dan wat we nu hebben staan, hij zal gelijk een versterking zijn net als sanchez
- NotoriousBIG046
- Nationale topspeler
Denk wel dat eerst Sanga moet worden verkocht voordat Sanchez gehaald kan worden of wat denken jullie ?
Zou het trouwens niet erg vinden mocht ons beest uit Ivoorkust gewoon blijven
Zou het trouwens niet erg vinden mocht ons beest uit Ivoorkust gewoon blijven
We can't change the world until we change ourselves.
-
- Nationale topspeler
Bedoel je met Montiel, Gonzalo Montiel? Dat is een rechtsback, wat heeft die te maken met de cv’s?FC Bracke wrote: ↑11 Jul 2023, 10:34Ik zou toch wel een ervaren persoon willen hebben. Zeler indien dit de vervanger van Ramalho gaat zijn.
Sanchez?
Montiel?
Verissimo?
Lyanco?
-
- Meervoudig international
Net als hiervoor over Olai werd gezegd, geldt voor jou ook al een jaar of 20 dat je info betrouwbaar is!
- LaFoquita
Tuurlijk is hij een goede speler en direct je beste CV. Maar waar ik persoonlijk over twijfel is, dat bij een 3-jarig contract van 3,5 miljoen per jaar er toch in totaliteit 10,5 miljoen aan salaris en 12 (?) miljoen aan transfervergoeding moet worden gereserveerd voor een speler waar je na die 3 jaar niks meer aan verdient.Ykhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:11
Dan rest ook nog de belangrijkste vraag: als dit al niet enthousiast stemt, wie moet Stewart dan wél halen? Veel hoger dan dit kunnen we niet mikken. En als je veel verder zakt in de kwaliteitscategorie, dan gaan vraagtekens alleen maar meer toenemen. We zijn geen ManCity die even Gvardiol willen oppikken omdat ze weleens toe zijn aan wat anders na een tijdje gekeken te hebben naar Stones, Dias en Aké. Realiteitszin is op z'n plek hier.
Wat ik wel aangaf, stel mede door zijn prestaties speel je CL en behalen we meerdere kampioenschappen dan is hij het volkomen waard. Dan verdien je die 22 miljoen investering zo terug.
Heb weinig Tottenham gekeken maar vooral enkele korte fragmenten komt hij er in mijn ogen niet goed aan te pas. Wat me vooral opviel was dat Mourinho in de EL finale extra Sanchez zocht. Dit zag je later in wedstrijden van Guardiola tegen Tottenham ook terug. Al is het niveau top PL ook heel anders dan Fortuna Sittard, Volendam en RKC. Dus ja tuurlijk is hij een versterking maar wel een met zwaktes.
As Manchester United manager, Mourinho famously revealed at a lecture in Lisbon some of the secrets of how his team had beaten Ajax in the Europa League final a month earlier. “We wanted to create instability,” Mourinho said in June 2017. “We would let them play out from the back while blocking (Matthijs) De Ligt, their right centre-back, making them play through Davinson Sanchez, who had more trouble.”
Mourinho reminded Sanchez of that 2-0 defeat last season, suggesting that the Colombian defender was “shitting himself” during the final. Also captured on the Amazon Prime All or Nothing documentary was Mourinho asking Sanchez if he “had balls”.
-
- Vaste waarde in elftal
Dit vind ik wel een heel erg opvallende tekst uit jouw koker, als iemand die het hele jaar door continu met allerlei nieuwe toptalenten uit allerlei oorden komt aanzetten. Als ik die verhalen allemaal mag geloven barst de wereld van talent, en is het slechts een kwestie voor PSV om de trekker over te halen om er wat mee te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer die postings zeer en is ook zeker niet om daar laatdunkend over te doen. Maar jouw opmerking alsof er geen andere opties dan Sanchez zijn voelt daardoor wel heel erg 'out of place'.
Buiten dat, ik beschrijf alleen twijfel gezien de hoge investering en de risico's, geen pertinente afkeuring. Zo overtuigd als sommige anderen ben ik hier nog lang niet. Met door iedereen volgens mij prima argumenten aangegeven. Die kun je negeren of in de beoordeling meenemen.
De komst van Moreno destijds nu gaan downplayen vind ik overigens wel wat zwakjes en ben ik niet van jou gewend. Is hierboven ook al voldoende bestreden. Heeft net als Sanchez eerder ook prima gepresteerd in de Eredivisie. Werd volgens mij ook niet weggelachen bij zijn oude club, wat ik in de berichten over Sanchez wel wat meer bespeur. Dat is niet voor niets.
Nogmaals, goed mogelijk dat Sanchez de powerhouse blijkt te zijn die we nodig hebben hoor, maar vooraf ben ik daar nog lang niet 100% zeker van. En vanuit dat/mijn perspectief is het een dure gok. Vind het nogal een verschil of je daar 3,5M voor spendeert (Moreno) of minstens 9M plus een enorm salaris en daarmee versterking voor andere posities onder druk komt te staan. Dan moet je echt wel zeker van je zaak zijn.
Al denk ik wel dat een verdediger die voetballend top is, verdedigend een beest is en die met ruimte in de rug kan verdedigen, voor PSV onhaalbaar is. Of witte gij dr inne?LaFoquita wrote: ↑11 Jul 2023, 10:57Tuurlijk is hij een goede speler en direct je beste CV. Maar waar ik persoonlijk over twijfel is, dat bij een 3-jarig contract van 3,5 miljoen per jaar er toch in totaliteit 10,5 miljoen aan salaris en 12 (?) miljoen aan transfervergoeding moet worden gereserveerd voor een speler waar je na die 3 jaar niks meer aan verdient.Ykhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:11
Dan rest ook nog de belangrijkste vraag: als dit al niet enthousiast stemt, wie moet Stewart dan wél halen? Veel hoger dan dit kunnen we niet mikken. En als je veel verder zakt in de kwaliteitscategorie, dan gaan vraagtekens alleen maar meer toenemen. We zijn geen ManCity die even Gvardiol willen oppikken omdat ze weleens toe zijn aan wat anders na een tijdje gekeken te hebben naar Stones, Dias en Aké. Realiteitszin is op z'n plek hier.
Wat ik wel aangaf, stel mede door zijn prestaties speel je CL en behalen we meerdere kampioenschappen dan is hij het volkomen waard. Dan verdien je die 22 miljoen investering zo terug.
Heb weinig Tottenham gekeken maar vooral enkele korte fragmenten komt hij er in mijn ogen niet goed aan te pas. Wat me vooral opviel was dat Mourinho in de EL finale extra Sanchez zocht. Dit zag je later in wedstrijden van Guardiola tegen Tottenham ook terug. Al is het niveau top PL ook heel anders dan Fortuna Sittard, Volendam en RKC. Dus ja tuurlijk is hij een versterking maar wel een met zwaktes.
As Manchester United manager, Mourinho famously revealed at a lecture in Lisbon some of the secrets of how his team had beaten Ajax in the Europa League final a month earlier. “We wanted to create instability,” Mourinho said in June 2017. “We would let them play out from the back while blocking (Matthijs) De Ligt, their right centre-back, making them play through Davinson Sanchez, who had more trouble.”
Mourinho reminded Sanchez of that 2-0 defeat last season, suggesting that the Colombian defender was “shitting himself” during the final. Also captured on the Amazon Prime All or Nothing documentary was Mourinho asking Sanchez if he “had balls”.
- Persepolis
- Vedette
Snap de twijfels niet helemaal over Sanchez. Je hebt een speler in de (normaal gesproken) piek van zijn carrière, die bij Ajax als een van de beste verdedigers van de afgelopen 20 jaar wordt gezien, vervolgens 3 jaar vaste basisspeler en 2 jaar gedeeltelijk basisspeler was bij Spurs en in het systeem van Bosz heeft bewezen te kunnen spelen. Ik vraag me af wat mensen nog meer willen, realistisch gezien? Zou gewoon een uitstekende aankoop zijn. Mensen die zo iemand niet geschikt vinden moeten misschien wat doen aan hun verwachtingen, want die zijn totaal niet realistisch.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Maar is dit dan niet zo'n kans die je (mocht hij willen) gewoon moet pakken ipv af te wachten of je Baumgartl of Ramalho verkocht krijgt? Haal je Sanchez, dan is het meteen duidelijk voor beiden dat ze een andere club mogen zoeken.
- Juancho
- Mister PSV
Wat mij betreft moet je een speler altijd halen als je in hem een topversterking ziet. Stapelen of niet, het kan idd ook een extra signaal zijn naar spelers als Ramalho/Baumgartl. Ik noem ook al vaker dat PSV daarin best wat harder/zakelijker mag zijn, de dure overbodige spelers duidelijk maken dat er simpelweg geen toekomst meer voor ze is bij PSV. Kan overigens nog altijd prima op een menselijke manier. Maar ik zou bijv. Baumgartl niet eens meer meenemen op trainingskamp.Vanthaman18 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:05Maar is dit dan niet zo'n kans die je (mocht hij willen) gewoon moet pakken ipv af te wachten of je Baumgartl of Ramalho verkocht krijgt? Haal je Sanchez, dan is het meteen duidelijk voor beiden dat ze een andere club mogen zoeken.
Maar PSV moet af van een hoop contracten van middelmaat of te dure spelers voor wat ze brengen. Ik ben er om uitgelachen door een paar, maar het actief in de markt zetten en verkoop te pushen vind ik weldegelijk een (belangrijke) taak van je TD. Stel Bosz wil perse Sanchez, Stewart weet een deal te maken, ik kan me best voorstellen dat de directie dan zegt: prima maar jij bent als TD verantwoordelijke voor het kleiner maken van de selectie en specifiek de achterhoede. Dus regel het maar.
Last edited by Juancho on 11 Jul 2023, 11:11, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Nationale topspeler
Is natuurlijk ook wel een verschil qua clubs hé tussen Moreno en Sanchez. Moreno speelde bij een laagvlieger/middenmoot in LaLiga en Sanchez speelde meer dan 200 wedstrijden bij een top 5/6 PL club. Als Sanchez zo zou presteren bij Spurs zoals Moreno bij Espanyol dan was hij natuurlijk al helemaal onhaalbaar. Vind dat je vergelijking daar nogal scheef gaat. Daarnaast waren de prestaties van Moreno na zijn blessure bij Espanyol ook beduidend minder dan daarvoor, waardoor hij haalbaar was voor PSV.Demenkovets wrote: ↑11 Jul 2023, 11:01De komst van Moreno destijds nu gaan downplayen vind ik overigens wel wat zwakjes en ben ik niet van jou gewend. Is hierboven ook al voldoende bestreden. Heeft net als Sanchez eerder ook prima gepresteerd in de Eredivisie. Werd volgens mij ook niet weggelachen bij zijn oude club, wat ik in de berichten over Sanchez wel wat meer bespeur. Dat is niet voor niets.
Nogmaals, goed mogelijk dat Sanchez de powerhouse blijkt te zijn die we nodig hebben hoor, maar vooraf ben ik daar nog lang niet 100% zeker van. En vanuit dat/mijn perspectief is het een dure gok. Vind het nogal een verschil of je daar 3,5M voor spendeert (Moreno) of minstens 9M plus een enorm salaris en daarmee versterking voor andere posities onder druk komt te staan. Dan moet je echt wel zeker van je zaak zijn.
Ja 9 miljoen is veel geld maar het is 8 jaar later een hele andere tijd is met hele andere bedragen. En hoe weet je zo zeker dat andere posities onder druk komen te staan? Elfrink gaf aan dat PSV sowieso budget heeft voor een basis cv maar dat daar eerst verdedigers voor moeten vertrekken. Een vervanger van Sangare en Guti kan van die transfers worden gefinancierd en lijkt me daar los van te staan.
Bij vrijwel iedere transfer die gedaan wordt zie Lang en Pepi, wordt hier geroepen dat er dan geen budget meer is voor andere posities. Lijkt er op dat PSV toch iets beter inzicht in het eigen budget heeft dan wij hier op het forum en heel goed weet wat ze uit kunnen geven.
- LaFoquita
Vergeet niet dat dit voor PSV een hele hoge kostenpost zal zijn. Moet dus in mijn ogen echt een topper zijn en dat vind ik hem niet. Is als mandekker wel een topper voor PSV maar indien een club hem veelal de opbouw laat verzorgen gaat het echt helemaal mis.
https://theathletic.com/2264865/2020/12 ... too-early/
Vooral de illustraties wat betreft de opbouw is waar ik op doel.
His speed means he is often able to compensate for mistakes, such as above, but not always, and it’s not the kind of defending that fills you with confidence.
- MC Hammer
- International
Zo fantastisch was Sanchez toch ook weer niet? Ajax is alleen maar beter gaan verdedigen na diens vertrek (tot afgelopen seizoen) en bij de Spurs werd veel gemopperd op hem.
Volgens mij zijn er weinig Spursfans enthousiast over Sanchez:
https://talksport.com/football/1245461/ ... son-royal/
En is hij inmiddels weggepest:
https://talksport.com/football/1395185/ ... tottenham/
Ook een teken aan de wand dat Ajax geen enkele interesse lijkt te hebben, toch?
Volgens mij zijn er weinig Spursfans enthousiast over Sanchez:
https://talksport.com/football/1245461/ ... son-royal/
En is hij inmiddels weggepest:
https://talksport.com/football/1395185/ ... tottenham/
Ook een teken aan de wand dat Ajax geen enkele interesse lijkt te hebben, toch?
Last edited by MC Hammer on 11 Jul 2023, 11:17, edited 1 time in total.
Hammertime!
- Juancho
- Mister PSV
Maar juist daarom perfect voor PSV toch? Boscagli lijkt me de meest logische man naast hem en die is juist goed in...opbouwen. Dan krijg je dus een powerhouse gekoppeld aan een voetballende CV. Perfecte combi op papier toch? Je moet zorgen dat je Sanchez in zijn kwaliteiten laat spelen en dat spelletje... daar mist PSV juist een hele goede CV voor.LaFoquita wrote: ↑11 Jul 2023, 11:14 Vergeet niet dat dit voor PSV een hele hoge kostenpost zal zijn. Moet dus in mijn ogen echt een topper zijn en dat vind ik hem niet. Is als mandekker wel een topper voor PSV maar indien een club hem veelal de opbouw laat verzorgen gaat het echt helemaal mis.
His speed means he is often able to compensate for mistakes, such as above, but not always, and it’s not the kind of defending that fills you with confidence.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Je bekijkt dit enkel vanuit het sportieve, en dat snap ik want we hebben pure kwaliteit nodig want kwantiteit hebben we in overvloed, maar waar de meeste twijfel zit bij de mensen is het prijskaartje. Ook als hij Moreno-achtig goed is kost hij heel veel geld. En zolang je sportief succes hebt maakt het geen drol uit want hij kan in zijn eentje een Boscagli/Sambo al 10 miljoen meer waard laten worden. Maar als je dat sportief succes niet hebt dan is dit een strop. Buiten dat is hij eigenlijk niet haalbaar binnen het huidige salarishuis (mijn inschatting) en moet je echt gaan schuiven om het wel mogelijk te maken. Dat gaat ook indirect gevolgen hebben voor andere 'top' spelers die opwaardigingen eisen.Persepolis wrote: ↑11 Jul 2023, 11:02 Snap de twijfels niet helemaal over Sanchez. Je hebt een speler in de (normaal gesproken) piek van zijn carrière, die bij Ajax als een van de beste verdedigers van de afgelopen 20 jaar wordt gezien, vervolgens 3 jaar vaste basisspeler en 2 jaar gedeeltelijk basisspeler was bij Spurs en in het systeem van Bosz heeft bewezen te kunnen spelen. Ik vraag me af wat mensen nog meer willen, realistisch gezien? Zou gewoon een uitstekende aankoop zijn. Mensen die zo iemand niet geschikt vinden moeten misschien wat doen aan hun verwachtingen, want die zijn totaal niet realistisch.
In mijn ogen is er sportief een klein vraagtekentje en is er financieel een hele grote vraagteken. Als je een swing neemt kun je een homerun slaan maar of het heel verstandig beleid is durf ik best te betwisten. Maar ik hoef zelf geen euro bij te leggen dus eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit. Ik wil sportief succes en daarvoor hebben we kwaliteit nodig, maar dat er ook bij deze mogelijk transfer vraagtekens zijn vind ik compleet logisch.
Last edited by 11 Tinus on 11 Jul 2023, 11:20, edited 1 time in total.