Ik verwachtte al een dergelijke opmerking van iemand. Lekker makkelijk. Laat maar zitten dan.Berserkllama wrote: ↑11 Jul 2023, 12:48Memphis, Gakpo en Madueke hebben allemaal ook een Afrikaanse achtergrond. Dus zijn ruwheid daaraan wijten vind ik, laten we zeggen...bijzonder.Armada wrote: ↑11 Jul 2023, 12:37 Ik ben heel erg voor 'eigen jeugd' en jonge jongens. Ik wil ook heel graag Bakayoko nog de nodige kansen, en vooral tijd, gunnen.
Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd, ondanks allerlei statistieken etc... ook die zijn, buiten de goals/assists, niet zaligmakend overigens. Baka kiest nog heel vaak voor terug kappen en terug spelen. Dat telt in de statistieken maar levert niets op, sterker nog.. het breekt vaak ook het momentum in een aanval. Dat is ook een kwestie van vertrouwen.
Waar zit het dan in dat ik nog twijfel? Ik vind hem denk ik nog te zwaar/ruw ogen in zijn spel, a.u.b. niet 1-op-1 met zwaar als in gewicht. Om op echt een goed niveau te komen als talent mag er wel flink geschaafd worden. Iets fijnbesnaarder, iets minder wild, iets minder ruw. Die zaken zag je m.i. bij Gakpo en een Depay veel duidelijker in een vergelijkbare fase.
Deze typeringen passen overigens wel, excuse my French, bij jongens met een Afrikaanse achtergrond. Volgens mij mag ik dit zo wel zeggen toch?
Te wijten? Dat zeg ik nergens. Kijk gewoon eens de Africa Cup dan begrijp je misschien beter wat ik bedoel.
Misschien is het specifiek een bepaald gebied, weet ik veel. Ik zag het ook bij Kone. En bij zoveel spelers.
En het is mij zeer duidelijk wat de achtergrond is van zowel Depay, als Gakpo, als Madueke. Bij die laatste zag ik dat ook wel overigens... hoewel hij wel handig is in de kleine ruimtes.