Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar komt het idiote idee vandaan dat Veerman geen match is met, ik neem aan, het voetbal van Bosz? Toch gelul in de ruimte?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:20
RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:15 Och de anti Veerman club is ook weer wakker hoor. Die kan met nog een goed seizoen makkelijk 40 waard worden. Maar we moeten hem nu verkopen want er loopt ergens blijkbaar een geweldige Argentijn rond die eerst nog 1 jaar moet wennen in Nederland.
Niemand is hier 'anti', toch? Ik geef toch redelijke argumenten waarom PSV bij enorme aanbiedingen het kan gaan overwegen. Niemand wil Joey hier weg hebben, het is een geliefde speler en hij kan gewoonweg erg goed ballen. Alleen er zijn meer factoren die spelen, je moet naar het totale plaatje kijken.

Nogmaals, als jij voor Joey en Sangare, laten we zeggen ca. 55-60 miljoen vangt en je koopt Vranckx en Varela voor 25 miljoen samen, doe je het echt uitstekend.
Anti is misschien bot gezegd, maar het valt me wel op dat zodra Veerman met een prijs wordt genoemd, mensen het wel best vinden als hij weg is. Veerman kan met gemak uitgroeien tot een dragende kracht, dan is die 25 miljoen die nu genoemd wordt een schijntje. Daarnaast zijn we bijna verliefd op een Argentijnse speler, maar niemand die weet wat voor zekerheid hij hier gaat brengen. Die zekerheid heb je veel meer met Veerman.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:13
11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:03 Why zou je Veerman in godsnaam verkopen? Omdat je anders Vranckx wellicht niet optimaal kunt gebruiken? Haal dan geen Vranckx :wall: :wall:
Doorbouwen heet dat en bovendien meer kapitaal genereren. Kijk, Joey hoeft absoluut niet weg, die zit bij ons uitstekend op z'n plek, maar wanneer je echt een megabod op Veerman krijgt, dan zou ik dat absoluut in overweging nemen. Zeker als je dan een tweetal spelers kan gaan halen, zoals Alan Varela & Aster Vranckx, die een stuk jonger zijn en de potentie hebben om nog een veelvoud van het transferbedrag van Joey op te gaan leveren.
Fair punt, wanneer Lazio zich onverhoopt toch nog met €30M+ voor Veerman meldt is dat een uitstekende deal. Verkoop je Sangaré dan ook voor €37M dan heb je - na afdrachten - waarschijnlijk zo'n €45M opnieuw te besteden. Het zou schitterend zijn als je daar Vranckx en Varela voor zou kunnen halen (samen zo;n €20M?), het blok achterin kunt inrichten met Sanchez als defensieleider (€10M) en een jong talent als Valentin Gomez (€7M). Dan is je basis nagenoeg op oorlogssterkte en kun je na verkopen van spelers als Vertessen, Ramalho, Baumgartl, Teze en Drommel wellicht nog wat jong talent als Zeballos, Rodriguinho of Ambriz in de luwte klaarzetten achter de coulissen en klaarstomen voor de toekomst.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:20
Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 11:17

Mensen hebben gewoon heel redelijke punten waarom dit geen match zou zijn. Wat ook klopt (al weten we het totaalplan nog niet) op basis van wat we weten. Niets "Anti" aan. Als je gewoon goed leest. Dat zeg ik als liefhebber van de speler.
Prima als het geen match is maar Veerman zit hier pas 1,5 jaar en is net international geworden. We gaan al praktisch heel het team vervangen waarom moet Veerman dan weg? Waarom doorselecteren op iemand die juist het voetbal brengt ipv gewoon een andere speler halen die wel een match is met Veerman?

Veerman is een bouwsteen voor dit PSV en ik kan geen reden bedenken waarom PSV Veerman zou willen verkopen anders dan een bod wat je niet kunt weigeren.
Er is veel meer nuance dan dat. Met dit duo krijg je hetzelfde probleem als vorig jaar, namelijk dat het niet complementair aan elkaar is. Sterker nog, misschien wel verre van ideaal. Dan moeten er keuzes gemaakt worden.

Misschien wordt Veerman verkocht omdat er een geweldig bod ligt en is dit de beoogde vervanger. Misschien komt het middenveld anders te staan. Kan vanalles zijn maar niets doet af aan het feit dat dit geen complementair duo is. Meteen dat "anti-Veerman" is gewoon niet aan de orde.
Juancho wrote: 12 Jul 2023, 11:22 Waar komt het idiote idee vandaan dat Veerman geen match is met, ik neem aan, het voetbal van Bosz? Toch gelul in de ruimte?
Match met Vranckx. Is vrij duidelijk in de reacties te zien.
RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:22 Daarnaast zijn we bijna verliefd op een Argentijnse speler, maar niemand die weet wat voor zekerheid hij hier gaat brengen. Die zekerheid heb je veel meer met Veerman.
Wat voor zekerheid doel je op? Het gaat over de invulling van het spel. Joey wordt niet als slechte voetballer of als "geen zekerheid" weggezet. Puir de tactische invulling.
Last edited by Ardbeg on 12 Jul 2023, 11:29, edited 4 times in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:20
RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:15 Och de anti Veerman club is ook weer wakker hoor. Die kan met nog een goed seizoen makkelijk 40 waard worden. Maar we moeten hem nu verkopen want er loopt ergens blijkbaar een geweldige Argentijn rond die eerst nog 1 jaar moet wennen in Nederland.
Nogmaals, als jij voor Joey en Sangare, laten we zeggen ca. 55-60 miljoen vangt en je koopt Vranckx en Varela voor 25 miljoen samen, doe je het echt uitstekend.
Vind je 18 a 23 miljoen voor Veerman de absolute hoofdprijs?

Passen Veerman-Varela niet samen dan? Want blijkbaar past Vranckx en Varela wel heel goed... Waarom zou je dan niet gewoon Varela halen in plaats Vranckx?
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:15 Och de anti Veerman club is ook weer wakker hoor. Die kan met nog een goed seizoen makkelijk 40 waard worden. Maar we moeten hem nu verkopen want er loopt ergens blijkbaar een geweldige Argentijn rond die eerst nog 1 jaar moet wennen in Nederland.
Niemand hier is anti Veerman (verwacht ik). In mijn ogen zal een middenveld Veerman en Xavi lastig te combineren zijn. Mocht Bosz dit toch voor elkaar krijgen zou ik het fantastisch vinden, alleen zal een middenveld Vranckx, Veerman en Xavi het probleem van afgelopen seizoen niet oplossen.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 12 Jul 2023, 11:24
DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:13

Doorbouwen heet dat en bovendien meer kapitaal genereren. Kijk, Joey hoeft absoluut niet weg, die zit bij ons uitstekend op z'n plek, maar wanneer je echt een megabod op Veerman krijgt, dan zou ik dat absoluut in overweging nemen. Zeker als je dan een tweetal spelers kan gaan halen, zoals Alan Varela & Aster Vranckx, die een stuk jonger zijn en de potentie hebben om nog een veelvoud van het transferbedrag van Joey op te gaan leveren.
Fair punt, wanneer Lazio zich onverhoopt toch nog met €30M+ voor Veerman meldt is dat een uitstekende deal. Verkoop je Sangaré dan ook voor €37M dan heb je - na afdrachten - waarschijnlijk zo'n €45M opnieuw te besteden. Het zou schitterend zijn als je daar Vranckx en Varela voor zou kunnen halen (samen zo;n €20M?), het blok achterin kunt inrichten met Sanchez als defensieleider (€10M) en een jong talent als Valentin Gomez (€7M). Dan is je basis nagenoeg op oorlogssterkte en kun je na verkopen van spelers als Vertessen, Ramalho, Baumgartl, Teze en Drommel wellicht nog wat jong talent als Zeballos, Rodriguinho of Ambriz in de luwte klaarzetten achter de coulissen en klaarstomen voor de toekomst.
Maak van die samen zo'n 20 M maar samen zo'n 30M. Verwacht niet dat het voor 20M mogelijk is.
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:20
RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:15 Och de anti Veerman club is ook weer wakker hoor. Die kan met nog een goed seizoen makkelijk 40 waard worden. Maar we moeten hem nu verkopen want er loopt ergens blijkbaar een geweldige Argentijn rond die eerst nog 1 jaar moet wennen in Nederland.
Niemand is hier 'anti', toch? Ik geef toch redelijke argumenten waarom PSV bij enorme aanbiedingen het kan gaan overwegen. Niemand wil Joey hier weg hebben, het is een geliefde speler en hij kan gewoonweg erg goed ballen. Alleen er zijn meer factoren die spelen, je moet naar het totale plaatje kijken.

Nogmaals, als jij voor Joey en Sangare, laten we zeggen ca. 55-60 miljoen vangt en je koopt Vranckx en Varela voor 25 miljoen samen, doe je het echt uitstekend.
Dit is er wel eentje in de categorie het gras is altijd groener aan de andere kant.

Ik heb echt geen idee of je het dan uitstekend doet, met Veerman en Sangaré heb je twee bewezen spelers terwijl dat bij Varela en Vranckx nog maar moet blijken of ze van toegevoegde waarde zijn, zeker in de eerste maanden met aanpassingsproblemen (nog nooit buiten Argentinië gespeeld etc.). Kan zomaar zijn dat je gelijk hebt hoor en we er op vooruit gaan, maar dat is absoluut niet zeker, zeker in de eerste maanden niet...
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 12 Jul 2023, 11:28
DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:20

Niemand is hier 'anti', toch? Ik geef toch redelijke argumenten waarom PSV bij enorme aanbiedingen het kan gaan overwegen. Niemand wil Joey hier weg hebben, het is een geliefde speler en hij kan gewoonweg erg goed ballen. Alleen er zijn meer factoren die spelen, je moet naar het totale plaatje kijken.

Nogmaals, als jij voor Joey en Sangare, laten we zeggen ca. 55-60 miljoen vangt en je koopt Vranckx en Varela voor 25 miljoen samen, doe je het echt uitstekend.
Dit is er wel eentje in de categorie het gras is altijd groener aan de andere kant.

Ik heb echt geen idee of je het dan uitstekend doet, met Veerman en Sangaré heb je twee bewezen spelers terwijl dat bij Varela en Vranckx nog maar moet blijken of ze van toegevoegde waarde zijn, zeker in de eerste maanden met aanpassingsproblemen (nog nooit buiten Argentinië gespeeld etc.). Kan zomaar zijn dat je gelijk hebt hoor en we er op vooruit gaan, maar dat is absoluut niet zeker, zeker in de eerste maanden niet...
Maar met Veerman en Sangaré heb je ook twee spelers die bewezen hebben niet goed samen te kunnen spelen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 12 Jul 2023, 11:28Kan zomaar zijn dat je gelijk hebt hoor en we er op vooruit gaan, maar dat is absoluut niet zeker, zeker in de eerste maanden niet...
Maar niets is zeker. Zekerheid heb je gewoonweg nooit in de voetballerij. Ik redeneer met name vanuit het punt dat men dan doorbouwt en meer kapitaal genereert.
RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:22 Die zekerheid heb je veel meer met Veerman.
Dat is anders wel een verbeterpunt voor hem; consistent presteren. Een nog zekerdere factor worden binnen PSV, daar ligt de uitdaging voor hem. Aan zijn voetbalkwaliteiten zal namelijk niemand twijfelen.
LaFoquita wrote: 12 Jul 2023, 11:22 Met het oog op het EK is er grote kans dat hij zelf wilt blijven nu, maar mocht PSV een bod van 30 miljoen krijgen, dan ben je gek als je het niet doet. Iedere speler is voor de juiste prijs te koop. Daarnaast vind ik Veerman een goede speler maar heb ik het gevoel dat met hem en Xavi op het middenveld het enorm lastig is om een balans te gaan vinden.
Ja, juist. Kijk, Xavi gaat op het middenveld spelen, dat staat vast en die heeft dat ook intern aangegeven dat 'ie dat het liefst wil. Je moet spelers dan spelers zoeken die het meest complementair zijn aan elkaar en we hebben afgelopen seizoen gezien dat, ondanks dat Sangare, Xavi en Veerman drie geweldige voetballers zijn, het geen complementair middenveld is. Nou los je al een deel op als je Sangare verkoopt en een meer pure CDM haalt, maar dat is wellicht nog niet alles.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 11:24 Match met Vranckx. Is vrij duidelijk in de reacties te zien.
En waar komt dit dan nogmaals vandaan?
Mensen hebben gewoon heel redelijke punten waarom dit geen match zou zijn. Wat ook klopt (al weten we het totaalplan nog niet) op basis van wat we weten.
Wat weten we dan precies? Ze hebben welgeteld 0 minuten samen gespeeld, Sensation haalde eerder al aan met welke 6'en Bosz bij vorige clubs heeft gespeeld en bovendien kwamen er wat aardige verdedigende statistieken ivm Guti naar voren.

Dus we weten helemaal niks of het gaat werken, dat is puur gissen en gokken van jou- en anderen. Dat hoef je dus niet als feit neer te plempen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 12 Jul 2023, 11:25
RPSV94 wrote: 12 Jul 2023, 11:15 Och de anti Veerman club is ook weer wakker hoor. Die kan met nog een goed seizoen makkelijk 40 waard worden. Maar we moeten hem nu verkopen want er loopt ergens blijkbaar een geweldige Argentijn rond die eerst nog 1 jaar moet wennen in Nederland.
In mijn ogen zal een middenveld Veerman en Xavi lastig te combineren zijn.
Ok dan geen anti-Veerman maar wel de bekende roze bril voor spannende nieuwe aankopen die meteen met binnenkomen als bewezen toppers.

Als er een coach is die met Veerman en Xavi geen middenveld kan maken moet hij direct al zijn papiertjes inleveren en een hengel pakken en nooit mooi op een veld staan. Wat een bullshit.

Bosz houdt van mooi en attractief voetbal, hij wil diepte, hij wil progressieve passing, hij wil goals/assists en juist nu zouden we een 24 jarige Veerman die nog 3 jaar vast ligt en net international is geworden verkopen omdat we wellicht een 20 jarige kunnen halen die al 2 jaar niet presteert. Dat we over 4 weken een paar wedstrijdjes spelen voor 30 miljoen maakt even niet uit denk ik.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 12 Jul 2023, 11:32
Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 11:24 Match met Vranckx. Is vrij duidelijk in de reacties te zien.
En waar komt dit dan nogmaals vandaan?
Mensen hebben gewoon heel redelijke punten waarom dit geen match zou zijn. Wat ook klopt (al weten we het totaalplan nog niet) op basis van wat we weten.
Wat weten we dan precies? Ze hebben welgeteld 0 minuten samen gespeeld, @Sensation haalde eerder al aan met welke 6'en Bosz bij vorige clubs heeft gespeeld en bovendien kwamen er wat aardige verdedigende statistieken ivm Guti naar voren.

Dus we weten helemaal niks of het gaat werken, dat is puur gissen en gokken van jou- en anderen. Dat hoef je dus niet als feit neer te plempen.
Als mensen niets als feit neer moeten plempen, bende gij een van de eerste die daar ook mee mag kappen :mrgreen: Als moge het duidelijk zijn dat mensen hier vanuit hun overtuiging/mening of verwachting spreken. Op voorhand door de redenen eerder aangegeven door andere posters hebben mensen de verwachting dat dit dezelfde issues oplevert als de combinati Veerman en Sangare.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:33Als er een coach is die met Veerman en Xavi geen middenveld kan maken moet hij direct al zijn papiertjes inleveren en een hengel pakken en nooit mooi op een veld staan. Wat een bullshit.
Dit vind ik wel echt onzin. Natuurlijk kan dit lastig te implementeren zijn. Als jij aanvallers hebt die niet verdedigen heb je verdedigende middenvelder nodig. Als je statische aanvallers hebt heb je lopende middenvelders nodig. Als je spelmakers hebt op de flanken in plaats van sprintende buitenspelers kan Veerman minder met zijn passing. Ten eerste ben je dus afhankelijk van de rest van het team, ten tweede kan het prima zijn dat Veerman en Xavi op het middenveld niet geweldig werkt. Ik denk dat Xavi en Veerman wel kan werken overigens als er een echte CVM naast komt te staan die voor de balans zorgt. Als je toch met 2 voetballende en verdedigende middenvelders wilt gaan spelen is het denk ik niet mogelijk om Xavi en Veerman op het middenveld in te passen. Om dan te zeggen dat een trainer zijn papieren in moet leveren is heel populistisch... Als Guardiola het niet voor elkaar krijgt om dat goed in te passen moet hij maar zijn papieren inleveren?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snap echt totaal niet waarom Vranckx geen match met Veerman - Xavi zou zijn. Bij Ajax speelde Bosz met middenveld Schöne - Klaassen - Ziyech. Bij Leverkusen met Aranguiz op CVM (die verdedigend echt stappen heeft gezet en in het begin helemaal geen pure CVM was en ook nooit echt geworden is, veel voetbal in) met daarvoor bijv. Wirtz (technicus) - Demirbay (passer), of Amiri (technicus) met Demirbay en soms zelfs Amiri en Wirtz samen voor Aranguiz of Baumgartlinger. Of, in de periode daarvoor, met Baumgartlinger/Aranguiz - Havertz - Demirbay/Amiri.

Volgens mij worden er weer een hoop aannames gedaan die imo niet stroken met de historie van Bosz waaruit wel degelijk blijkt dat een middenveld Vranckx - Veerman - Xavi wel degelijk kan werken omdat het qua invulling lijkt op formaties waarmee hij eerder heeft gewerkt.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:33
LaFoquita wrote: 12 Jul 2023, 11:25
In mijn ogen zal een middenveld Veerman en Xavi lastig te combineren zijn.
Ok dan geen anti-Veerman maar wel de bekende roze bril voor spannende nieuwe aankopen die meteen met binnenkomen als bewezen toppers.

Als er een coach is die met Veerman en Xavi geen middenveld kan maken moet hij direct al zijn papiertjes inleveren en een hengel pakken en nooit mooi op een veld staan. Wat een bullshit.

Bosz houdt van mooi en attractief voetbal, hij wil diepte, hij wil progressieve passing, hij wil goals/assists en juist nu zouden we een 24 jarige Veerman die nog 3 jaar vast ligt en net international is geworden verkopen omdat we wellicht een 20 jarige kunnen halen die al 2 jaar niet presteert. Dat we over 4 weken een paar wedstrijdjes spelen voor 30 miljoen maakt even niet uit denk ik.
Ik zeg niet dat je hem moet verkopen. Maar koop dan een goede CVM ipv Vranckx. Dat zijn mijn woorden. Want Vranckx, Veerman en Xavi gaat niet werken. Mocht dit wel lukken ben ik de eerste die zal zeggen dat ik mis zat. Dan heb ik het vooral over het aantal tegendoelpunten en niet meelopen met middenvelders. Dat was het probleem vorig jaar en pak je niet aan door alsnog met een zelfde samenstelling te spelen :)
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 12 Jul 2023, 11:22 Waar komt het idiote idee vandaan dat Veerman geen match is met, ik neem aan, het voetbal van Bosz? Toch gelul in de ruimte?
Ik denk, dat is mijn mening, dat het meer te maken heeft met Xavi op 10.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 11:36
Juancho wrote: 12 Jul 2023, 11:32

En waar komt dit dan nogmaals vandaan?



Wat weten we dan precies? Ze hebben welgeteld 0 minuten samen gespeeld, @Sensation haalde eerder al aan met welke 6'en Bosz bij vorige clubs heeft gespeeld en bovendien kwamen er wat aardige verdedigende statistieken ivm Guti naar voren.

Dus we weten helemaal niks of het gaat werken, dat is puur gissen en gokken van jou- en anderen. Dat hoef je dus niet als feit neer te plempen.
Als mensen niets als feit neer moeten plempen, bende gij een van de eerste die daar ook mee mag kappen :mrgreen: Als moge het duidelijk zijn dat mensen hier vanuit hun overtuiging/mening of verwachting spreken. Op voorhand door de redenen eerder aangegeven door andere posters hebben mensen de verwachting dat dit dezelfde issues oplevert als de combinati Veerman en Sangare.
Dat wil niet zeggen dat het klopt en dat je dus gelijk hebt. En dat post je letterlijk. En dat is idioot. Want dat weet je (nog) helemaal niet :lol: :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 11:36
11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:33Als er een coach is die met Veerman en Xavi geen middenveld kan maken moet hij direct al zijn papiertjes inleveren en een hengel pakken en nooit mooi op een veld staan. Wat een bullshit.
Dit vind ik wel echt onzin. Natuurlijk kan dit lastig te implementeren zijn. Als jij aanvallers hebt die niet verdedigen heb je verdedigende middenvelder nodig. Als je statische aanvallers hebt heb je lopende middenvelders nodig. Als je spelmakers hebt op de flanken in plaats van sprintende buitenspelers kan Veerman minder met zijn passing. Ten eerste ben je dus afhankelijk van de rest van het team, ten tweede kan het prima zijn dat Veerman en Xavi op het middenveld niet geweldig werkt. Ik denk dat Xavi en Veerman wel kan werken overigens als er een echte CVM naast komt te staan die voor de balans zorgt. Als je toch met 2 voetballende en verdedigende middenvelders wilt gaan spelen is het denk ik niet mogelijk om Xavi en Veerman op het middenveld in te passen. Om dan te zeggen dat een trainer zijn papieren in moet leveren is heel populistisch... Als Guardiola het niet voor elkaar krijgt om dat goed in te passen moet hij maar zijn papieren inleveren?
Met Guti stond het perfect. Zo moeilijk is het niet. Dat het met Veerman/Sangaré niet altijd werkte is zo helder als iets en dat kan best (ondanks dat we ook toppers gewonnen hebben met hen).

Veerman is geen defensieve liability, hij heeft gewoon iemand naast zich nodig die niet als een dolle naar voren gaat of balverlies heeft als hij de achterste middenvelder is. Nu wordt net gedaan of Xavi en Veerman aanvallers zijn die niets doen in de omschakeling.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 12 Jul 2023, 11:39
Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 11:36

Als mensen niets als feit neer moeten plempen, bende gij een van de eerste die daar ook mee mag kappen :mrgreen: Als moge het duidelijk zijn dat mensen hier vanuit hun overtuiging/mening of verwachting spreken. Op voorhand door de redenen eerder aangegeven door andere posters hebben mensen de verwachting dat dit dezelfde issues oplevert als de combinati Veerman en Sangare.
Dat wil niet zeggen dat het klopt en dat je dus gelijk hebt. En dat post je letterlijk. En dat is idioot. Want dat weet je (nog) helemaal niet :lol: :mrgreen:
Naar mijn idee klopt dat inderdaad. De laatste keer dat ik keek was het toegestaan om overtuigd te zijn van je eigen opvattingen. Als dit inderdaad de voetballende invulling gaat zijn, hoop ik van harte dat het niet klopt. Fijn dat je er weer een "En dat is idioot" tegen aan gooit Jan (mensen moesten toch iets niet als feit neergooien toch?). Goed gesprek weer (Y)
Last edited by Ardbeg on 12 Jul 2023, 11:43, edited 1 time in total.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 12 Jul 2023, 11:38
Juancho wrote: 12 Jul 2023, 11:22 Waar komt het idiote idee vandaan dat Veerman geen match is met, ik neem aan, het voetbal van Bosz? Toch gelul in de ruimte?
Ik denk, dat is mijn mening, dat het meer te maken heeft met Xavi op 10.
Xavi naast Veerman in een PNA
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 12 Jul 2023, 11:38
11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:33

Ok dan geen anti-Veerman maar wel de bekende roze bril voor spannende nieuwe aankopen die meteen met binnenkomen als bewezen toppers.

Als er een coach is die met Veerman en Xavi geen middenveld kan maken moet hij direct al zijn papiertjes inleveren en een hengel pakken en nooit mooi op een veld staan. Wat een bullshit.

Bosz houdt van mooi en attractief voetbal, hij wil diepte, hij wil progressieve passing, hij wil goals/assists en juist nu zouden we een 24 jarige Veerman die nog 3 jaar vast ligt en net international is geworden verkopen omdat we wellicht een 20 jarige kunnen halen die al 2 jaar niet presteert. Dat we over 4 weken een paar wedstrijdjes spelen voor 30 miljoen maakt even niet uit denk ik.
Ik zeg niet dat je hem moet verkopen. Maar koop dan een goede CVM ipv Vranckx. Dat zijn mijn woorden. Want Vranckx, Veerman en Xavi gaat niet werken. Mocht dit wel lukken ben ik de eerste die zal zeggen dat ik mis zat. Dan heb ik het vooral over het aantal tegendoelpunten en niet meelopen met middenvelders. Dat was het probleem vorig jaar en pak je niet aan door alsnog met een zelfde samenstelling te spelen :)
Heb weinig op het netvlies tav Vrancx, maar afgaande op het profiel dat hier is geschetst, denk ik dat dus ook. Als we aan het cliché over de tactiek van Bosz vasthouden dan lijkt mij een middenveld met Vrancx, Veerman en Xavi inderdaad 100% kamikaze in de omschakeling naar bb tegenstander
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van mij mag Veerman blijven, maar ik zie niet in waarom je speltechnisch hem wilt houden en Sangaré weg wilt doen als Vranckx echt komt. Het is dat Ibi blijkbaar toe is aan een nieuwe uitdaging, dat is wat anders. Geld heb ik niks mee te maken, volgens mij kan Lazio ook best wat aftikken voor Joey. Sterker nog, Vranckx en Sangare achter Xavi op het middenveld zou een zogeheten natte droom zijn. Dan hou je achterin maar Teze en Boscagli, dat zijn geen pannekoeken.

Iedereen kent Joey en daarom heb ik het gevoel dat hij door Bosz niet gezien word als een pijler in zijn team. Bij Bosz worden jongens als Xavi en Noa belangrijk.
Vergeet niet dat de lat omhoog gaat nu, Bosz is altijd heel stellig dat de beste voetballers aan de bal moeten komen. Joey heeft een fantastische passing, maar is geen ‘fijne’ voetballer en het belangrijkste: zijn handelingsnelheid is niet al te hoog. Hij heeft een beetje een nonchalante stijl van spelen en dan moet je bedenken dat het spel nu nog sneller zal gaan.

Een en ander sluit elkaar niet uit. Mocht Joey toch overtuigen in deze voorbereiding, dan denk ik dat Bosz hem ook echt in de armen sluit. Maar Joey moet er echt een stapje bij gaan doen nu. Hij heeft een goede 2e seizoenshelft gespeeld onder Ruud, maar dat was een ander spel. Bosz gaat voetballend gewoon meer eisen, los van of dat altijd succesvol zal zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bovendien en dat wordt weer eens keihard vergeten hier, het middenveld klopte vorig seizoen van geen kant omdat er geen houvast was. Geen tactiek, geen afstemming, linies immens groot, zie daar maar eens goed binnen te voetballen.

Veerman heeft echter ook laten zien geweldig te kunnen voetballen, zowel in balbezit als in de omschakeling. Dat vind ik veel belangrijker. In een elftal wat als eerste al beter staat met goede onderlinge afstanden voetbalt het al zoveel anders.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Simons is geen Maher waar je twee defensieve middenvelders in zijn rug moet zetten om hem optimaal te kunnen laten renderen en om de defensieve balans te bewaren zoals destijds bij AZ met Elm en Henriksen. Simons neemt wel eens risico in zijn spel, wat op die positie helemaal niet erg is, maar ik heb hem ook vaak zat zijn defensieve werk zien doen. Daarbij vind ik Simons fysiek sterker dan dat hij er uit ziet.

Wat betreft middenveld gaat het er vooral om dat de andere twee middenvelders complementair aan elkaar zijn ongeacht of Bosz met 1 of 2 'zessen' speelt. Plus dat de onderlinge afstanden tussen de middenvelders niet te groot zijn c.q. worden.
Post Reply