Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens mij is het vrij simpel. Veerman en Simons kunnen prima op een middenveld. Sterker nog, dat waren afgelopen seizoen de twee beste spelers waar het meeste voetbal in zat. Waar we naar op zoek moeten is een derde middenvelder die complementair aan die twee is. Dus een speler die positioneel sterk is, spel intelligentie heeft, goede balafpakker en in staat simpel te voetballen/ballen inleveren bij de spelers voor hem. Als Vranckx zo’n speler is, prima. Zo niet dan moeten we zoeken naar een andere speler.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Of de combinatie Veerman - Xavi een succes wordt hangt ook erg af van het verdedigingscentrum daarachter. Die zullen constant hoge druk moeten zetten om te voorkomen dat er grote gaten gaan vallen. Veerman is nu eenmaal geen organisator. Dat moet worden gecompenseerd door een totale teamprestatie.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:33
LaFoquita wrote: 12 Jul 2023, 11:25
In mijn ogen zal een middenveld Veerman en Xavi lastig te combineren zijn.
Ok dan geen anti-Veerman maar wel de bekende roze bril voor spannende nieuwe aankopen die meteen met binnenkomen als bewezen toppers.

Als er een coach is die met Veerman en Xavi geen middenveld kan maken moet hij direct al zijn papiertjes inleveren en een hengel pakken en nooit mooi op een veld staan. Wat een bullshit.

Bosz houdt van mooi en attractief voetbal, hij wil diepte, hij wil progressieve passing, hij wil goals/assists en juist nu zouden we een 24 jarige Veerman die nog 3 jaar vast ligt en net international is geworden verkopen omdat we wellicht een 20 jarige kunnen halen die al 2 jaar niet presteert. Dat we over 4 weken een paar wedstrijdjes spelen voor 30 miljoen maakt even niet uit denk ik.
Ik vind dat Veerman in het laatste half jaar de nodige stappen heeft gemaakt, is wat mij betreft echt een hele leuke en complete speler aan het worden.. Ik kijk echt enorm uit naar Veerman onder Bosz, is een speler aan het worden waar je een team omheen bouwt wat mij betreft.
Dus niet verkopen omdat je een potentieel leuke middenvelder hebt gevonden, maar spelers zoeken die complementair zijn. Als dat een speler is met een meer verdedigende mindset dan ga je daar maar naar op zoek. Als je vermoed dat Vranckx-Veerman niet werkt dan zou het echt belachelijk zijn om Vranckx te halen natuurlijk.
Veerman verkopen zodat je Vranckx kan laten renderen is ridicuul, Veerman is op dit moment natuurlijk een veel betere speler.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johann Vogel wrote: 12 Jul 2023, 11:46 Volgens mij is het vrij simpel. Veerman en Simons kunnen prima op een middenveld. Sterker nog, dat waren afgelopen seizoen de twee beste spelers waar het meeste voetbal in zat. Waar we naar op zoek moeten is een derde middenvelder die complementair aan die twee is. Dus een speler die positioneel sterk is, spel intelligentie heeft, goede balafpakker en in staat simpel te voetballen/ballen inleveren bij de spelers voor hem. Als Vranckx zo’n speler is, prima. Zo niet dan moeten we zoeken naar een andere speler.
Ja maar dat is dus bij lange na niet hoe Bosz het ziet, die speelt zelden tot nooit met een pure balafpakker die in de opbouw geen enkele waarde heeft en enkel ballen moet inleveren. Hij speelt daar imo vaak met spelers die verdedigend betrouwbaar zijn, balvast zijn en een pass in de benen hebben waarmee ze linies kunnen overslaan en/of juist het inzicht hebben om spelers tussen de linies in te spelen. Vranckx bezit dit in principe allemaal, maar ik denk dat hij in het pure verdedigende werk nog flink moet groeien en ook in zijn passing meer risico mag nemen. Daarom ook mijn idee om een pure CVM erbij te hebben die je kan brengen/opstellen in de wedstrijden wanneer dit erom vraagt, zoals Bosz bij Leverkusen bijv. wel Baumgartlinger gebruikte.
Last edited by Sensation on 12 Jul 2023, 11:55, edited 1 time in total.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 12 Jul 2023, 11:43Hij heeft een goede 2e seizoenshelft gespeeld onder Ruud, maar dat was een ander spel. Bosz gaat voetballend gewoon meer eisen, los van of dat altijd succesvol zal zijn.
En ook zonder bal he, kan Joey het aan om de hele wedstrijd op hoge intensiteit z'n meters te maken?
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens mij moeten we niet met maar 3 middenvelders het seizoen in gaan. Los van of jongens als Nassoh gaan aanhaken, zou het ook kunnen zijn dat Joey een vaste invaller word. Hij heeft de zeur-kwaliteiten om hem niet als een bankzitter te zien, maar ik denk dat hij daar toch wel rekening mee moet houden. Of hij moet écht die volgende stap gaan zetten en niveautje van Bommel aan gaan tikken.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:41
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 11:36

Dit vind ik wel echt onzin. Natuurlijk kan dit lastig te implementeren zijn. Als jij aanvallers hebt die niet verdedigen heb je verdedigende middenvelder nodig. Als je statische aanvallers hebt heb je lopende middenvelders nodig. Als je spelmakers hebt op de flanken in plaats van sprintende buitenspelers kan Veerman minder met zijn passing. Ten eerste ben je dus afhankelijk van de rest van het team, ten tweede kan het prima zijn dat Veerman en Xavi op het middenveld niet geweldig werkt. Ik denk dat Xavi en Veerman wel kan werken overigens als er een echte CVM naast komt te staan die voor de balans zorgt. Als je toch met 2 voetballende en verdedigende middenvelders wilt gaan spelen is het denk ik niet mogelijk om Xavi en Veerman op het middenveld in te passen. Om dan te zeggen dat een trainer zijn papieren in moet leveren is heel populistisch... Als Guardiola het niet voor elkaar krijgt om dat goed in te passen moet hij maar zijn papieren inleveren?
Met Guti stond het perfect. Zo moeilijk is het niet. Dat het met Veerman/Sangaré niet altijd werkte is zo helder als iets en dat kan best (ondanks dat we ook toppers gewonnen hebben met hen).

Veerman is geen defensieve liability, hij heeft gewoon iemand naast zich nodig die niet als een dolle naar voren gaat of balverlies heeft als hij de achterste middenvelder is. Nu wordt net gedaan of Xavi en Veerman aanvallers zijn die niets doen in de omschakeling.
Nee dat is jouw interpretatie. Guti is een echte verdedigende middenvelder (geworden). Hij zorgde voor de balans. Stond het nog steeds lang niet altijd perfect maar het stond wel echt beter. Ik weet zo 1, 2, 3 niet hoeveel wedstrijden Veerman-Guti-Xavi op het middenveld gestaan hebben, volgens mij stond vaak Til erbij die ook heel veel meters maakt. Maakt ook nogal een verschil.
Natuurlijk kun je Xavi-Veerman laten werken maar zo eenvoudig is dat niet. We doen nu ook net of Veerman Pirlo is in zijn primetime maar dat vind ik ook weer onzin. Veerman is een hele goede speler met de bal aan de voet, en zonder bal aan de voet heeft hij stappen gemaakt maar het is ook geen wereldklasse middenvelder, en ook subtop vraag ik me nog af. Dat ie zich heeft ontwikkelt dat is zeker.
Ja, Xavi en Veerman laten werken is goed mogelijk, maar om te zeggen dat een trainer anders zijn papieren moet inleveren vind ik gewoon heel dom om te roepen eigenlijk want als je geen geschikte 6 hebt die de balans bewaakt is het heel goed mogelijk dat je dit niet kunt laten werken.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je veerman gaat zien als vaste bankzitter kan je hem net zo goed voor 25 miljoen verkopen…
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 12 Jul 2023, 12:11
26 volgens….
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 12 Jul 2023, 11:54
Johann Vogel wrote: 12 Jul 2023, 11:46 Volgens mij is het vrij simpel. Veerman en Simons kunnen prima op een middenveld. Sterker nog, dat waren afgelopen seizoen de twee beste spelers waar het meeste voetbal in zat. Waar we naar op zoek moeten is een derde middenvelder die complementair aan die twee is. Dus een speler die positioneel sterk is, spel intelligentie heeft, goede balafpakker en in staat simpel te voetballen/ballen inleveren bij de spelers voor hem. Als Vranckx zo’n speler is, prima. Zo niet dan moeten we zoeken naar een andere speler.
Ja maar dat is dus bij lange na niet hoe Bosz het ziet, die speelt zelden tot nooit met een pure balafpakker die in de opbouw geen enkele waarde heeft en enkel ballen moet inleveren. Hij speelt daar imo vaak met spelers die verdedigend betrouwbaar zijn, balvast zijn en een pass in de benen hebben waarmee ze linies kunnen overslaan en/of juist het inzicht hebben om spelers tussen de linies in te spelen. Vranckx bezit dit in principe allemaal, maar ik denk dat hij in het pure verdedigende werk nog flink moet groeien en ook in zijn passing meer risico mag nemen. Daarom ook mijn idee om een pure CVM erbij te hebben die je kan brengen/opstellen in de wedstrijden wanneer dit erom vraagt, zoals Bosz bij Leverkusen bijv. wel Baumgartlinger gebruikte.
Verdedigende middenvelders komen in alle soorten en maten natuurlijk. Ik denk dat op die positie het vooral belangrijk is dat het een intelligente speler betreft die de ruimtes goed bespeeld. Uiteraard mag je van een speler van PSV ook verwachten dat hij aan de bal wat kwaliteiten heeft.

Er vanuit gaande dat Sangare vertrekt zal voor deze positie toch een ruimte zijn om een behoorlijke transfersom te gaan aftikken. Voor pak hem beet acht tot tien miljoen moet je toch een speler kunnen aantrekken die de genoemde kwaliteiten heeft.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de invulling van de rest van de selectie eruit gaat zien. Er wordt gekeken naar een ervaren centrale verdediger (gezien de interesse voor Sanchez). Dat mag ook wat kosten blijkbaar. Ik ga er dan vanuit dat Ramalho nog gaat vertrekken.

Maar dan nog blijven er wat lege plekken in de selectie. Zeker op het middenveld en de vleugels. Op het middenvelder heb je achter de beoogde basis enkel Saibari en Til. Dat is vrij karig. Op de vleugels heb je achter Lang en Bakayoko enkel El Ghazi en Vertessen. Ook geen spelers die vanaf de bank het verschil gaan maken.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 12:03
11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 11:41

Met Guti stond het perfect. Zo moeilijk is het niet. Dat het met Veerman/Sangaré niet altijd werkte is zo helder als iets en dat kan best (ondanks dat we ook toppers gewonnen hebben met hen).

Veerman is geen defensieve liability, hij heeft gewoon iemand naast zich nodig die niet als een dolle naar voren gaat of balverlies heeft als hij de achterste middenvelder is. Nu wordt net gedaan of Xavi en Veerman aanvallers zijn die niets doen in de omschakeling.
Ja, Xavi en Veerman laten werken is goed mogelijk, maar om te zeggen dat een trainer anders zijn papieren moet inleveren vind ik gewoon heel dom om te roepen eigenlijk want als je geen geschikte 6 hebt die de balans bewaakt is het heel goed mogelijk dat je dit niet kunt laten werken.
Nou dat kun jij vinden en dat is prima, maar ik vind dat als je Veerman hebt en Xavi of Til op 10 (beide maken die meters) dat je een speler erbij zoekt die zorgt dat de andere twee optimaal in hun kracht spelen. Precies zoals Johann Vogel zegt. En inderdaad als je geen middenvelder hebt kun je hem ook niet opstellen maar we zitten in de transferwindow waar de motor op ons middenveld samengesteld moet worden dus ik neem aan dat een trainer daar wel over na denkt wat voor type die nodig heeft. Ik zie het al helemaal gebeuren dat straks Veerman vervangen wordt door 2 spelers die niet de vormgever kunnen zijn zoals Veerman en dan hebben we weer geëmmer over hoe slecht het spel wel niet is vanuit achteruit, of een gebrek aan scorend vermogen. En dan moeten we weer op zoek naar een nieuwe Veerman, waarschijnlijk in Argentinië of Mexico want daar is alles beter.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 12 Jul 2023, 12:11
Stop making stupid people famous.
Saibari is underrated.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 12:20
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 12:03
Ja, Xavi en Veerman laten werken is goed mogelijk, maar om te zeggen dat een trainer anders zijn papieren moet inleveren vind ik gewoon heel dom om te roepen eigenlijk want als je geen geschikte 6 hebt die de balans bewaakt is het heel goed mogelijk dat je dit niet kunt laten werken.
Nou dat kun jij vinden en dat is prima, maar ik vind dat als je Veerman hebt en Xavi of Til op 10 (beide maken die meters) dat je een speler erbij zoekt die zorgt dat de andere twee optimaal in hun kracht spelen. Precies zoals @Johann Vogel zegt. En inderdaad als je geen middenvelder hebt kun je hem ook niet opstellen maar we zitten in de transferwindow waar de motor op ons middenveld samengesteld moet worden dus ik neem aan dat een trainer daar wel over na denkt wat voor type die nodig heeft. Ik zie het al helemaal gebeuren dat straks Veerman vervangen wordt door 2 spelers die niet de vormgever kunnen zijn zoals Veerman en dan hebben we weer geëmmer over hoe slecht het spel wel niet is vanuit achteruit, of een gebrek aan scorend vermogen. En dan moeten we weer op zoek naar een nieuwe Veerman, waarschijnlijk in Argentinië of Mexico want daar is alles beter.
Ik vind ook dat je dan die speler erbij moet zoeken maar dat is niet de taak van de trainer he 😉 de TD moet die speler erbij halen, trainer moet het inpassen. Dat de trainer iemand moet zoeken die past is volgens mik niet de bedoeling, dat doet de TD, in samenspraak met een trainer.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 12 Jul 2023, 11:42
Armada wrote: 12 Jul 2023, 11:38

Ik denk, dat is mijn mening, dat het meer te maken heeft met Xavi op 10.
Xavi naast Veerman in een PNA
Vind ik wel riskant om heel eerlijk te zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 12:25
11 Tinus wrote: 12 Jul 2023, 12:20

Nou dat kun jij vinden en dat is prima, maar ik vind dat als je Veerman hebt en Xavi of Til op 10 (beide maken die meters) dat je een speler erbij zoekt die zorgt dat de andere twee optimaal in hun kracht spelen. Precies zoals @Johann Vogel zegt. En inderdaad als je geen middenvelder hebt kun je hem ook niet opstellen maar we zitten in de transferwindow waar de motor op ons middenveld samengesteld moet worden dus ik neem aan dat een trainer daar wel over na denkt wat voor type die nodig heeft. Ik zie het al helemaal gebeuren dat straks Veerman vervangen wordt door 2 spelers die niet de vormgever kunnen zijn zoals Veerman en dan hebben we weer geëmmer over hoe slecht het spel wel niet is vanuit achteruit, of een gebrek aan scorend vermogen. En dan moeten we weer op zoek naar een nieuwe Veerman, waarschijnlijk in Argentinië of Mexico want daar is alles beter.
Ik vind ook dat je dan die speler erbij moet zoeken maar dat is niet de taak van de trainer he 😉 de TD moet die speler erbij halen, trainer moet het inpassen. Dat de trainer iemand moet zoeken die past is volgens mik niet de bedoeling, dat doet de TD, in samenspraak met een trainer.
Trainer geeft aan welk profiel (samenstelling middenveld) en TD zorgt voor de speler.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 12 Jul 2023, 11:51 Of de combinatie Veerman - Xavi een succes wordt hangt ook erg af van het verdedigingscentrum daarachter. Die zullen constant hoge druk moeten zetten om te voorkomen dat er grote gaten gaan vallen. Veerman is nu eenmaal geen organisator. Dat moet worden gecompenseerd door een totale teamprestatie.
Maar het verdedigingscentrum is ook weer afhankelijk van wat het middenveld door laat lopen. Dit moet gewoon kloppen en geen extreme noodverbanden leggen, om het te laten werken. Daar ging het ook vorig jaar toch wel vaak mis.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik moet sowieso nog maar zien of PNA bij PSV nu wel gaat werken. Volgens mij probeerden Cocu en Roger het ook een tijd, maar allebei schakelden ze uiteindelijk naar PNV. Ben benieuwd of Bosz het wel voor elkaar gaat krijgen om er met PNA een geoliede machine van te maken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 12 Jul 2023, 12:28
Sensation wrote: 12 Jul 2023, 11:42

Xavi naast Veerman in een PNA
Vind ik wel riskant om heel eerlijk te zijn.
Bosz speelt het liefst met één zes. Dus MPDNA. Dat is riskant, maar alles hangt af van hoe klein je het veld houdt en of de backs en CV's de ruimtes rond de zes heel goed afdekken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 12 Jul 2023, 12:29
koetje wrote: 12 Jul 2023, 11:51 Of de combinatie Veerman - Xavi een succes wordt hangt ook erg af van het verdedigingscentrum daarachter. Die zullen constant hoge druk moeten zetten om te voorkomen dat er grote gaten gaan vallen. Veerman is nu eenmaal geen organisator. Dat moet worden gecompenseerd door een totale teamprestatie.
Maar het verdedigingscentrum is ook weer afhankelijk van wat het middenveld door laat lopen. Dit moet gewoon kloppen en geen extreme noodverbanden leggen, om het te laten werken. Daar ging het ook vorig jaar toch wel vaak mis.
Precies. Het geheel moet kloppen, elke verdediging ziet er drie klasses minder uit als je een gapend gat voor en achter je hebt.

Veerman en Sangaré hebben vanuit zichzelf de neiging om te gaan lopen (Veerman om vanuit de combinatie wat te creëren, Sangaré om te dribbelen). Het is de afgelopen seizoenen gewoon te vaak gebeurd dat er daarom een gapend gat tussen de middenvelders en de centrale verdedigers ontstond.

En natuurlijk kan een trainer hier op hameren (in mijn ogen iets concreets wat Van Nistelrooij en misschien zelfs Schmidt te verwijten valt), maar je probeert spelers ook tot hun recht te laten komen.
Kortom, we hebben vooral dringend behoefte aan een speler die verdedigend dynamisch in zijn eigen zone is, vooruit kan passen en de discipline heeft om de restverdediging te bewaken.

Heb zelf veel te weinig gezien van een Vranckx om te kunnen beoordelen of hij dit kan. Te weinig speelminuten om wat zinnigs te zeggen over de statistische indicatoren en highlights vanuit een Twitter feed of Youtube filmpje zeggen ook weinig over het consistente gedrag van een speler in het veld.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 12 Jul 2023, 12:43
Armada wrote: 12 Jul 2023, 12:28

Vind ik wel riskant om heel eerlijk te zijn.
Bosz speelt het liefst met één zes. Dus MPDNA. Dat is riskant, maar alles hangt af van hoe klein je het veld houdt en of de backs en CV's de ruimtes rond de zes heel goed afdekken.
En van je andere twee middenvelders. Xavi en Veerman met een echte 6 kan prima.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Image

In de pauze even bij De Herdgang gaan kijken. De enige auto die op de plek van PSV 1 stond.
Last edited by Ardbeg on 12 Jul 2023, 12:57, edited 1 time in total.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 12:54 Image

In de pauze even bij De Herdgang gaan kijken. De enige auto die op de plek van PSV 1 stond.
A is Augsburg.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ons Peep dus
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal Pepi wel zijn dus...
Post Reply