Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 12:57Ons Peep dus
Dan is zijn werkvergunning rond toch?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 12 Jul 2023, 12:57
Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 12:57Ons Peep dus
Dan is zijn werkvergunning rond toch?
Of hij komt gewoon kijken en onderdeel van het team zijn zonder te trainen ;)
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 12 Jul 2023, 12:29
koetje wrote: 12 Jul 2023, 11:51 Of de combinatie Veerman - Xavi een succes wordt hangt ook erg af van het verdedigingscentrum daarachter. Die zullen constant hoge druk moeten zetten om te voorkomen dat er grote gaten gaan vallen. Veerman is nu eenmaal geen organisator. Dat moet worden gecompenseerd door een totale teamprestatie.
Maar het verdedigingscentrum is ook weer afhankelijk van wat het middenveld door laat lopen. Dit moet gewoon kloppen en geen extreme noodverbanden leggen, om het te laten werken. Daar ging het ook vorig jaar toch wel vaak mis.
Dat werkt ook visa-versa. De afstanden moeten niet te groot worden.

Was bijvoorbeeld bij Schmidt het eerste jaar wel. Wij creëerden kans op kans, maar dat waren priegelkansen in een hoop drukte. De tegenstander nauwelijks, maar als de passlijn een keer vrij lag dan waren het ook meteen 100% kansen. Zo kan ik met een Europese wedstrijd herinneren waar totaal niks aan de hand was maar de tegenstander heel makkelijk drie goals maakte. Niet voor niets ging Schmidt zijn twee jaar wat behoudender spelen en verving hij Teze door een speler die zijn spelletje kende (Ramalho).

Je kunt als PSV gaan voor een typische defensieve middenvelder. Zie ze echter ook zo maar een balvast voetballend type daar neer zetten. Zoals ooit (bij toeval in een bekerwedstrijd) het duo Schone - De Jong ontstond bij Bosz.
TigTogFlip
Basisspeler
Posts: 425
Joined: 17 Jan 2023, 00:23
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 12:54 Image

In de pauze even bij De Herdgang gaan kijken. De enige auto die op de plek van PSV 1 stond.
PR - Pepi Ricardo
18 - Speelde in Augsburg met rugnummer 18
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 12:58
RV1913 wrote: 12 Jul 2023, 12:57

Dan is zijn werkvergunning rond toch?
Of hij komt gewoon kijken en onderdeel van het team zijn zonder te trainen ;)
Ik hoop Vooral dat het rond is vanwege het trainingskamp morgen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TigTogFlip wrote: 12 Jul 2023, 13:00
Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 12:54 Image

In de pauze even bij De Herdgang gaan kijken. De enige auto die op de plek van PSV 1 stond.
PR - Pepi Ricardo
18 - Speelde in Augsburg met rugnummer 18
En die andere 8 ;)?
Last edited by Ardbeg on 12 Jul 2023, 13:42, edited 2 times in total.
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1,359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 13:04
TigTogFlip wrote: 12 Jul 2023, 13:00
PR - Pepi Ricardo
18 - Speelde in Augsburg met rugnummer 18
En die anders 8 ;)?
Zijn zus is 38
TigTogFlip
Basisspeler
Posts: 425
Joined: 17 Jan 2023, 00:23
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 13:04
TigTogFlip wrote: 12 Jul 2023, 13:00
PR - Pepi Ricardo
18 - Speelde in Augsburg met rugnummer 18
En die anders 8 ;)?
erm

Zijn verjaardag is 9 januari

9 - 1 = 8
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 12 Jul 2023, 13:01
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 12:58

Of hij komt gewoon kijken en onderdeel van het team zijn zonder te trainen ;)
Ik hoop Vooral dat het rond is vanwege het trainingskamp morgen.
Dat zeker, ik hoop absoluut met je mee.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 13:04
TigTogFlip wrote: 12 Jul 2023, 13:00
PR - Pepi Ricardo
18 - Speelde in Augsburg met rugnummer 18
En die anders 8 ;)?
Dat is waar hij altijd al heeft willen wonen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Jul 2023, 13:04
TigTogFlip wrote: 12 Jul 2023, 13:00
PR - Pepi Ricardo
18 - Speelde in Augsburg met rugnummer 18
En die anders 8 ;)?
Had hij liever een 10 gehad
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 12 Jul 2023, 11:32
El Dante wrote: 12 Jul 2023, 11:28Kan zomaar zijn dat je gelijk hebt hoor en we er op vooruit gaan, maar dat is absoluut niet zeker, zeker in de eerste maanden niet...
Maar niets is zeker. Zekerheid heb je gewoonweg nooit in de voetballerij. Ik redeneer met name vanuit het punt dat men dan doorbouwt en meer kapitaal genereert.
Je hebt nú in ieder geval een hogere kans om te presteren met dit middenveld wat voor PSV-begrippen aardig is met Veerman en Sangaré. Daarnaast moeten we gewoon meteen presteren volgend seizoen om die tweede plek te behalen en moet dit eigenlijk deze zomer al in de strijd om een CL-ticket, dus een heel nieuw middenveld waarbij iedereen nog even lekker kan wennen is ook weer niet fantastisch. Het klinkt altijd heel sexy; je hele team vervangen met exotische spelers, maar het pakt in de praktijk maar zelden meteen goed uit.
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 11:29 Maar met Veerman en Sangaré heb je ook twee spelers die bewezen hebben niet goed samen te kunnen spelen.
In een volledig ander systeem met een volledig andere trainer
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 12 Jul 2023, 13:29In een volledig ander systeem met een volledig andere trainer
Klopt, maar ook onder Schmidt ging het al niet geweldig samen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elfrink in deBron podcast vond ik wel interessant. PSV heeft inderdaad interesse in Sanchez, maar gaat een lastig verhaal worden volgens Rik vanwege de andere geïnteresseerden en het geld wat Sanchez gaat kosten (transfersom + salaris) en het feit dat er weinig restwaarde overblijft. PSV zou in PvA de basis linksback zien en in Bosca de LCV voor de basis. Die posities zijn dus bezet, op RCV wil PSV toch iemand halen waarbij ze ook Teze als RCV zien en, wat ik misschien nog wel het interessantst vond: PSV houdt ook de ogen open voor een nieuwe basisrechtsback omdat Mwene en Sambo nog niet van het niveau zijn dat ze zeker basisback zijn. Dat zijn de inschattingen van Rik dus maar wel interessant.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voordeel t.o.v. seizoen is ook dat Simons nu gelijk in de basis speelt, Ruud hield hem in de cl kwalificatie nog op de bank. Mooi om te zien dat PSV interesse toont in Sanchez en Vranckx, de lat ligt aardig hoog deze transferperiode, lekker door blijven denderen Earnie en Marcel!
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
robert_94
Lid 2e elftal
Posts: 184
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 13:34 Elfrink in deBron podcast vond ik wel interessant. PSV heeft inderdaad interesse in Sanchez, maar gaat een lastig verhaal worden volgens Rik vanwege de andere geïnteresseerden en het geld wat Sanchez gaat kosten (transfersom + salaris) en het feit dat er weinig restwaarde overblijft. PSV zou in PvA de basis linksback zien en in Bosca de LCV voor de basis. Die posities zijn dus bezet, op RCV wil PSV toch iemand halen waarbij ze ook Teze als RCV zien en, wat ik misschien nog wel het interessantst vond: PSV houdt ook de ogen open voor een nieuwe basisrechtsback omdat Mwene en Sambo nog niet van het niveau zijn dat ze zeker basisback zijn. Dat zijn de inschattingen van Rik dus maar wel interessant.
Goed nieuws inderdaad, al wordt dat verhaal 'dat het lastig wordt gezien het prijskaartje' bij elke transfer / interessante speler herhaald, dus daar maak ik me niet direct zorgen over icm Sanchez. Bij Lang en Pepi hoorden we dat ook dagelijks.
User avatar
Fenomeno
Talent
Posts: 70
Joined: 30 May 2023, 22:55
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 13:34 Elfrink in deBron podcast vond ik wel interessant. PSV heeft inderdaad interesse in Sanchez, maar gaat een lastig verhaal worden volgens Rik vanwege de andere geïnteresseerden en het geld wat Sanchez gaat kosten (transfersom + salaris) en het feit dat er weinig restwaarde overblijft. PSV zou in PvA de basis linksback zien en in Bosca de LCV voor de basis. Die posities zijn dus bezet, op RCV wil PSV toch iemand halen waarbij ze ook Teze als RCV zien en, wat ik misschien nog wel het interessantst vond: PSV houdt ook de ogen open voor een nieuwe basisrechtsback omdat Mwene en Sambo nog niet van het niveau zijn dat ze zeker basisback zijn. Dat zijn de inschattingen van Rik dus maar wel interessant.
Ik zie Sambo en Van Aanholt samen op de vleugels ook totaal niet zitten als ik eerlijk ben.

Zeker als 1 van de 2 backs zoals Bender bij Leverkusen als extra middenvelder speelt in balbezit, daar hebben ze in mijn ogen niet de aanvallende stootkracht voor om echt een bijdrage te leveren. Ja ze kunnen opkomen en energie geven, maar we hebben bij beide spelers vorig jaar gezien dat het daar vaak bij blijft. Mauro kan dit wel maar is nog lang weg. Daarom zou ik altijd voor een goede (rechts)back extra zijn mocht dat allemaal haalbaar zijn voor PSV, maar kan me wel voorstellen dat een directe versterking naast een middenvelder (x2) en een RCV pas realistisch is bij plaatsing CL.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 13:34 Elfrink in deBron podcast vond ik wel interessant. PSV heeft inderdaad interesse in Sanchez, maar gaat een lastig verhaal worden volgens Rik vanwege de andere geïnteresseerden en het geld wat Sanchez gaat kosten (transfersom + salaris) en het feit dat er weinig restwaarde overblijft. PSV zou in PvA de basis linksback zien en in Bosca de LCV voor de basis. Die posities zijn dus bezet, op RCV wil PSV toch iemand halen waarbij ze ook Teze als RCV zien en, wat ik misschien nog wel het interessantst vond: PSV houdt ook de ogen open voor een nieuwe basisrechtsback omdat Mwene en Sambo nog niet van het niveau zijn dat ze zeker basisback zijn. Dat zijn de inschattingen van Rik dus maar wel interessant.
De puzzel wordt achterin langzaamaan gelegd:
PvA - Boscagli - Aankoop/Teze - Aankoop/Sambo

PvA konden wij natuurlijk allemaal wel invullen, die staat absoluut in de basis komend jaar. Geweldige tandem met Xavi en Lang overigens, dat past heel goed. Het is te hopen dat Mauro Jr. snel fit is, dan heeft PvA in ieder geval een concurrent, iets wat hem sowieso alleen maar ten goede zal komen.

Boscagli staat redelijk hoog in de hiërarchie, op basis van de signalen die we krijgen inderdaad. Was onlangs niet voor niets aanvoerder in de oefenwedstrijd tegen Sint-Truiden, dat vond ik wel veelzeggend.

Met de nieuwe aankoop op RCB en Teze daarachter (als goede concurrent, want zie hem genoeg minuten maken onder Bosz) kom je dan al een heel eind. Overigens een goed teken dat Teze nu echt niet meer als rechtsback gezien wordt. Die kan zich echt onder Bosz gaan richten op de positie RCB, uiteindelijk de positie waar hij het best tot z'n recht komt en met zijn progressieve passes het meest van waarde gaat zijn.

Dat ze eveneens nog kijken naar een rechtsback is een goed teken. Mwene zie ik wel gaan, nooit een onbetwiste basisspeler geweest en is wellicht wel toe aan een nieuwe uitdaging. Het is zonde dat Sambo zo laat aansluit, want die kon zich deze voorbereiding echt aan de staf laten zien en Bosz overtuigen.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal mij niet verbazen als ze voor de rechtsback positie uitkomen bij Jonas Svensson. Ervaren back die het kan uitvechten met Sambo. Bekend in de eredivisie en zal niet al te veel moeten kosten.
User avatar
PSV 1973
Lid 2e elftal
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2023, 10:49
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

robert_94 wrote: 12 Jul 2023, 13:40
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 13:34 Elfrink in deBron podcast vond ik wel interessant. PSV heeft inderdaad interesse in Sanchez, maar gaat een lastig verhaal worden volgens Rik vanwege de andere geïnteresseerden en het geld wat Sanchez gaat kosten (transfersom + salaris) en het feit dat er weinig restwaarde overblijft. PSV zou in PvA de basis linksback zien en in Bosca de LCV voor de basis. Die posities zijn dus bezet, op RCV wil PSV toch iemand halen waarbij ze ook Teze als RCV zien en, wat ik misschien nog wel het interessantst vond: PSV houdt ook de ogen open voor een nieuwe basisrechtsback omdat Mwene en Sambo nog niet van het niveau zijn dat ze zeker basisback zijn. Dat zijn de inschattingen van Rik dus maar wel interessant.
Goed nieuws inderdaad, al wordt dat verhaal 'dat het lastig wordt gezien het prijskaartje' bij elke transfer / interessante speler herhaald, dus daar maak ik me niet direct zorgen over icm Sanchez. Bij Lang en Pepi hoorden we dat ook dagelijks.
Sanchez zit natuurlijk wel echt in een andere prijscategorie maar we gaan het zien.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fenomeno wrote: 12 Jul 2023, 13:43
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2023, 13:34 Elfrink in deBron podcast vond ik wel interessant. PSV heeft inderdaad interesse in Sanchez, maar gaat een lastig verhaal worden volgens Rik vanwege de andere geïnteresseerden en het geld wat Sanchez gaat kosten (transfersom + salaris) en het feit dat er weinig restwaarde overblijft. PSV zou in PvA de basis linksback zien en in Bosca de LCV voor de basis. Die posities zijn dus bezet, op RCV wil PSV toch iemand halen waarbij ze ook Teze als RCV zien en, wat ik misschien nog wel het interessantst vond: PSV houdt ook de ogen open voor een nieuwe basisrechtsback omdat Mwene en Sambo nog niet van het niveau zijn dat ze zeker basisback zijn. Dat zijn de inschattingen van Rik dus maar wel interessant.
Ik zie Sambo en Van Aanholt samen op de vleugels ook totaal niet zitten als ik eerlijk ben.

Zeker als 1 van de 2 backs zoals Bender bij Leverkusen als extra middenvelder speelt in balbezit, daar hebben ze in mijn ogen niet de aanvallende stootkracht voor om echt een bijdrage te leveren. Ja ze kunnen opkomen en energie geven, maar we hebben bij beide spelers vorig jaar gezien dat het daar vaak bij blijft. Mauro kan dit wel maar is nog lang weg. Daarom zou ik altijd voor een goede (rechts)back extra zijn mocht dat allemaal haalbaar zijn voor PSV, maar kan me wel voorstellen dat een directe versterking naast een middenvelder (x2) en een RCV pas realistisch is bij plaatsing CL.
Sambo is denk ik ook nog te onzeker. Wellicht past hij ook helemaal niet bij PSV, als in: aanvallende back kan hem goed niet echt passen.
User avatar
PSV 1973
Lid 2e elftal
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2023, 10:49
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luis Chavez, middenvelder van Pachuca, de oude club van Lozano.
Wil PSV echt hem binnenhalen dan Lozano laten lobbyen om de Mexicaan baar Eindhoven te halen.
Hopelijk leest Rik mee.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV 1973 wrote: 12 Jul 2023, 14:16 Luis Chavez, middenvelder van Pachuca, de oude club van Lozano.
Wil PSV echt hem binnenhalen dan Lozano laten lobbyen om de Mexicaan baar Eindhoven te halen.
Hopelijk leest Rik mee.
Waarom zou Rik mee moeten lezen?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV 1973 wrote: 12 Jul 2023, 14:16 Luis Chavez, middenvelder van Pachuca, de oude club van Lozano.
Wil PSV echt hem binnenhalen dan Lozano laten lobbyen om de Mexicaan baar Eindhoven te halen.
Hopelijk leest Rik mee.
Wat moet Rik hier nou mee doen? :wall:
Post Reply