Aster Vranckx

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Brael
Vedette

Lorenzo von Matterhorn wrote: 13 Jul 2023, 09:15 Waarom zou Wolfsburg hem eigenlijk laten gaan? Is hij dan toch niet zo goed als dat wij uit de YT-filmpjes denken op te maken? Dat hij als jonge knul bij AC Milan niet direct uit de verf komt is niet zo gek, maar dat Wolfsburg hem al direct van de hand doet dan weer wel. Hij is nog steeds erg jong en talentvol. Waarom niet het talent tot bloei laten komen en hem voor de volle mep verkopen. Wij verkopen Bakayoko nu toch ook niet voor 10 miljoen?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben enthousiast over Vranckx, maar ik ben ook een beetje huiverig over het kopen van een talent met een krasje. Dat heeft de laatste jaren niet altijd even goed uitgepakt.
Ja, dat is natuurlijk de eeuwige vraag, waarom de ene club een speler laat gaan waar de andere club om staat te springen.
Van de ene kant, Vranckx heeft het bij Wolfsburg tot nu toe niet kunnen laten zien. Van de andere kant: hij is ook pas 20. Kortom, het kan wat dat betreft echt nog alle kanten op met hem.

Als Wolfsburg de inschatting maakt dat hij komend seizoen weer op de bank belandt, en hij heeft nu nog 2 jaar contract, is het best te verantwoorden dat ze hem nu willen verkopen. Volgend jaar heeft hij nog maar een eenjarig contract, en na een jaartje banken ben je dan zomaar de helft van zijn transferwaarde kwijt. Ze hebben bovendien slechts 8 miljoen voor hem betaald, dus als ze hem deze zomer goed kunnen slijten, maken ze nog een mooie winst op hem, ondanks dat hij zijn belofte daar niet heeft ingelost.
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV

Eens het AC Milan forum afgelezen wat zij van hem vinden. Heel wisselend, voor zijn leeftijd een prima speler. Verschillende mensen geven ook aan dat hij voor de Italiaanse competitie nog erg jong is en er nog enorm veel groei is. Zouden hem voor de helft van de koopoptie (6M) wel graag willen zien. Eerlijk gezegd vrij positieve reacties, mist alleen defensief het een en ander. Heb het gevoel dat hij daar enkele fouten verdedigend heeft gemaakt in de wedstrijden dat hij een kans kreeg. Verschillende reacties zijn dan ook dat hij een kans moest krijgen op een 3-mans middenveld met Bennacer en Tonali achter hem. Zijn fysiek, techniek en dynamiek zijn goed volgens verschillende forumleden.

Vrij vertaald via translate sites:
Moeten hem proberen in het 3-mans middenveld te plaatsen met Benna en Tonali. De enige oplossing om de bloeding van doelen die we lijden te beperken.
Vranckx is 20 jaar oud en speelde op zijn zachtst gezegd 2 uur, soms goed soms slecht. hij maakte een dubieuze overtreding en wordt nu gekruisigd...
het belangrijkste voor mij is om te zien dat hij een discrete techniek, vastberadenheid en discrete dynamiek heeft.
Bij Vranckx zie ik toch enkele beperkingen waardoor ik aan hem twijfel. Hij denkt weinig na, speelt te instinctief en heeft objectief gezien veel gebreken op het gebied van kwaliteit. Daarom zie ik op dit moment geen speler van Milan, zelfs niet in perspectief, wat heel anders is dan Bennacer die aan de andere kant duidelijk onvolwassen was in het begin zoals Vranckx (en Tonali en Leao en CDK) maar toonde technische kwaliteiten en spelintelligentie die zelfs voor een blinde duidelijk was. Vooruitkijkend heb ik nooit veel twijfels gehad over Bennacer, terwijl ik die wel heb over Vranckx. Tegelijkertijd zie ik persoonlijkheid en moed in hem, niet alleen kwaliteiten om een ​​groeireis te maken bij Milan, maar ook belangrijke atletische kwaliteiten.
Ik verzeker je dat hij in Mechelen de beste middenvelder van de competitie was, hij speelt gewoon bijna nooit en een speler die nooit speelt, kan niets voor jou betekenen. Ook heb ik het nog niet zo rampzalig gezien, daar valt aan te werken. In de nabije toekomst meer als fysiek aanvallende middenvelder
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

LaFoquita wrote: 13 Jul 2023, 09:36 Eens het AC Milan forum afgelezen wat zij van hem vinden. Heel wisselend, voor zijn leeftijd een prima speler. Verschillende mensen geven ook aan dat hij voor de Italiaanse competitie nog erg jong is en er nog enorm veel groei is. Zouden hem voor de helft van de koopoptie (6M) wel graag willen zien. Eerlijk gezegd vrij positieve reacties, mist alleen defensief het een en ander. Heb het gevoel dat hij daar enkele fouten verdedigend heeft gemaakt in de wedstrijden dat hij een kans kreeg. Verschillende reacties zijn dan ook dat hij een kans moest krijgen op een 3-mans middenveld met Bennacer en Tonali achter hem. Zijn fysiek, techniek en dynamiek zijn goed volgens verschillende forumleden.

Moeten hem proberen in het 3-mans middenveld te plaatsen met Benna en Tonali. De enige oplossing om de bloeding van doelen die we lijden te beperken.
Vranckx is 20 jaar oud en speelde op zijn zachtst gezegd 2 uur, soms goed soms slecht. hij maakte een dubieuze overtreding en wordt nu gekruisigd...
het belangrijkste voor mij is om te zien dat hij een discrete techniek, vastberadenheid en discrete dynamiek heeft.
Bij Vranckx zie ik toch enkele beperkingen waardoor ik aan hem twijfel. Hij denkt weinig na, speelt te instinctief en heeft objectief gezien veel gebreken op het gebied van kwaliteit. Daarom zie ik op dit moment geen speler van Milan, zelfs niet in perspectief, wat heel anders is dan Bennacer die aan de andere kant duidelijk onvolwassen was in het begin zoals Vranckx (en Tonali en Leao en CDK) maar toonde technische kwaliteiten en spelintelligentie die zelfs voor een blinde duidelijk was. Vooruitkijkend heb ik nooit veel twijfels gehad over Bennacer, terwijl ik die wel heb over Vranckx. Tegelijkertijd zie ik persoonlijkheid en moed in hem, niet alleen kwaliteiten om een ​​groeireis te maken bij Milan, maar ook belangrijke atletische kwaliteiten.
Ik verzeker je dat hij in Mechelen de beste middenvelder van de competitie was, hij speelt gewoon bijna nooit en een speler die nooit speelt, kan niets voor jou betekenen. Ook heb ik het nog niet zo rampzalig gezien, daar valt aan te werken. In de nabije toekomst meer als fysiek aanvallende middenvelder
Kan je hetzelfde onderzoekje ook op Wolfsburg forum doen? :mrgreen:

In alle eerlijkheid; hij heeft 300 minuten voor AC Milan gespeeld, hoe representatief is dan de mening van die supporters? Zie dan liever wat de Wolfsburg supporters in 21/22 van hem vonden.
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Sensation wrote: 13 Jul 2023, 09:43
LaFoquita wrote: 13 Jul 2023, 09:36 Eens het AC Milan forum afgelezen wat zij van hem vinden. Heel wisselend, voor zijn leeftijd een prima speler. Verschillende mensen geven ook aan dat hij voor de Italiaanse competitie nog erg jong is en er nog enorm veel groei is. Zouden hem voor de helft van de koopoptie (6M) wel graag willen zien. Eerlijk gezegd vrij positieve reacties, mist alleen defensief het een en ander. Heb het gevoel dat hij daar enkele fouten verdedigend heeft gemaakt in de wedstrijden dat hij een kans kreeg. Verschillende reacties zijn dan ook dat hij een kans moest krijgen op een 3-mans middenveld met Bennacer en Tonali achter hem. Zijn fysiek, techniek en dynamiek zijn goed volgens verschillende forumleden.

In alle eerlijkheid; hij heeft 300 minuten voor AC Milan gespeeld, hoe representatief is dan de mening van die supporters? Zie dan liever wat de Wolfsburg supporters in 21/22 van hem vonden.
Omdat je het zo lief vraagt, zal ook minder tijd kosten. Mijn Duits is wat beter dan mijn Italiaans :nuts:
Sensation
Lid scoutingsteam

LaFoquita wrote: 13 Jul 2023, 09:52
Sensation wrote: 13 Jul 2023, 09:43

Omdat je het zo lief vraagt, zal ook minder tijd kosten. Mijn Duits is wat beter dan mijn Italiaans :nuts:
Hahah, dankuwel! :mrgreen: pilsje voor jou :pul:
Massimo
Legende

Ik vind het wel een hele interessante speler en als PSV er met Wolfsburg uit zou komen dan denk ik dat zowel Vranckx als PSV de komende jaren heel veel aan elkaar kunnen hebben. Vranckx kan een paar jaar bij PSV alles spelen, een grote meneer worden en als het even kan prijzen pakken. Daarna kan hij als meer volwassen speler veel makkelijker en beter een volgende stap maken.
Sensation
Lid scoutingsteam

Massimo wrote: 13 Jul 2023, 10:15 Ik vind het wel een hele interessante speler en als PSV er met Wolfsburg uit zou komen dan denk ik dat zowel Vranckx als PSV de komende jaren heel veel aan elkaar kunnen hebben. Vranckx kan een paar jaar bij PSV alles spelen, een grote meneer worden en als het even kan prijzen pakken. Daarna kan hij als meer volwassen speler veel makkelijker en beter een volgende stap maken.
Hot-take: Vranckx is over 1-2 jaar aanvoerder van ons PSV. Heeft de leiderschapskwaliteiten, slimme speler en een centrale positie op het veld. Moet hij alleen nu nog ff een krabbeltje zetten, maar ach, dat is een klein detail :mrgreen:
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Op het Wolfsburg forum zien heel veel leden ook zijn potentieel maar zien in hem geen directe basisspeler dit jaar. Heeft wel deze week rugnummer 6 gekregen vanuit de club. Supporters zien dit deels ook als strategie om zijn prijs niet te laten zakken. Zou een bod van 9 miljoen zijn binnengekomen afgelopen weekend van Celta de Vigo. Verder zien zij hem als de perfecte back-up zijn voor de 2 centrale posities. Zien in hem wel meer een 8 dan een 6. Dus niet de verdedigende speler van de centrale middenvelders.

Algemene reacties:
12-15 plus bonussen of doorverkoopkosten? We hoeven niet te verkopen en hij heeft enorm veel potentieel in de sport.
Als Aster nog steeds wil gaan, denk ik niet dat je een negatieve deal wilt sluiten. Wat betekent dat het minimaal de 8 miljoen moet zijn.
Vranckx past eigenlijk perfect in het profiel dat je volgens mij nodig hebt voor de selectieplaats. Jonge speler, met potentieel om zich te ontwikkelen (speels en in termen van marktwaarde), die 20-25 wedstrijden speelt (soms vanaf het begin, soms als wissels).
We zullen zien, ik zou blij voor hem zijn als hij zich hier bij de tweede poging onder Kovac zou kunnen bewijzen en meer speeltijd zou krijgen.
Verder het volgende over de speler Vranckx:
Veel zal afhangen van hoe zijn werkhouding is en of hij zichzelf ziet als de volgende superster of gefocust is op de zaak. Ik denk dat dat een van de problemen was, waarom hij hier geen echte kans had. Als ik me niet vergis, lees je dat je altijd te laat komt voor de training, enz... Als hij professioneler is geworden, graag. Die man heeft talent! Maar dat is niet alles!
Absoluut getalenteerd en zou hij met de juiste aanpak veel uit zijn carrière kunnen halen. Aan de andere kant ben ik er absoluut van overtuigd dat hij een type speler is waar Kovac graag op zal terugvallen. Als 8er brengt hij veel met zich mee dat Kovac graag zou willen zien. Robuust in een duel, goed overzicht en trainen naar het doel. Persoonlijk hoop ik dat er niet weer een lening aan Fulham of Nederland komt. Een beetje continuïteit en de wil om hier door te zetten kan de jongen op die leeftijd geen kwaad.
Breur
Internationale topspeler

Die laatste 2 reacties baren wel een beetje zorgen..
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

LaFoquita wrote: 13 Jul 2023, 10:44 Op het Wolfsburg forum zien heel veel leden ook zijn potentieel maar zien in hem geen directe basisspeler dit jaar. Heeft wel deze week rugnummer 6 gekregen vanuit de club. Supporters zien dit deels ook als strategie om zijn prijs niet te laten zakken. Zou een bod van 9 miljoen zijn binnengekomen afgelopen weekend van Celta de Vigo. Verder zien zij hem als de perfecte back-up zijn voor de 2 centrale posities. Zien in hem wel meer een 8 dan een 6. Dus niet de verdedigende speler van de centrale middenvelders.

Algemene reacties:
12-15 plus bonussen of doorverkoopkosten? We hoeven niet te verkopen en hij heeft enorm veel potentieel in de sport.
Als Aster nog steeds wil gaan, denk ik niet dat je een negatieve deal wilt sluiten. Wat betekent dat het minimaal de 8 miljoen moet zijn.
Vranckx past eigenlijk perfect in het profiel dat je volgens mij nodig hebt voor de selectieplaats. Jonge speler, met potentieel om zich te ontwikkelen (speels en in termen van marktwaarde), die 20-25 wedstrijden speelt (soms vanaf het begin, soms als wissels).
We zullen zien, ik zou blij voor hem zijn als hij zich hier bij de tweede poging onder Kovac zou kunnen bewijzen en meer speeltijd zou krijgen.
Verder het volgende over de speler Vranckx:
Veel zal afhangen van hoe zijn werkhouding is en of hij zichzelf ziet als de volgende superster of gefocust is op de zaak. Ik denk dat dat een van de problemen was, waarom hij hier geen echte kans had. Als ik me niet vergis, lees je dat je altijd te laat komt voor de training, enz... Als hij professioneler is geworden, graag. Die man heeft talent! Maar dat is niet alles!
Absoluut getalenteerd en zou hij met de juiste aanpak veel uit zijn carrière kunnen halen. Aan de andere kant ben ik er absoluut van overtuigd dat hij een type speler is waar Kovac graag op zal terugvallen. Als 8er brengt hij veel met zich mee dat Kovac graag zou willen zien. Robuust in een duel, goed overzicht en trainen naar het doel. Persoonlijk hoop ik dat er niet weer een lening aan Fulham of Nederland komt. Een beetje continuïteit en de wil om hier door te zetten kan de jongen op die leeftijd geen kwaad.
Dan mag ik hopen dat Earnie even gas geeft. Hoop niet dat we net als vorig jaar worden afgetroefd door een Spaanse middenmotor (Tsygankov, Vinicius Souza)
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Massimo wrote: 13 Jul 2023, 10:15 Ik vind het wel een hele interessante speler en als PSV er met Wolfsburg uit zou komen dan denk ik dat zowel Vranckx als PSV de komende jaren heel veel aan elkaar kunnen hebben. Vranckx kan een paar jaar bij PSV alles spelen, een grote meneer worden en als het even kan prijzen pakken. Daarna kan hij als meer volwassen speler veel makkelijker en beter een volgende stap maken.
Dat volwassen worden is wel belangrijk, Kovac zag het mede door zijn discipline niet zo in hem zitten. Vooral het te laat komen was een doorn in het oog.
Het Kanon
Internationale topspeler

Sensation wrote: 13 Jul 2023, 10:16
Hot-take: Vranckx is over 1-2 jaar aanvoerder van ons PSV. Heeft de leiderschapskwaliteiten, slimme speler en een centrale positie op het veld. Moet hij alleen nu nog ff een krabbeltje zetten, maar ach, dat is een klein detail :mrgreen:
Hij tekent volgende week bij FC Girona. :opzijnkop:
Breur
Internationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:45Spaanse middenmotor
Onderdeel van de City group en daardoor een stuk kapitaalkrachtiger dan ons hè..
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Breur wrote: 13 Jul 2023, 10:45 Die laatste 2 reacties baren wel een beetje zorgen..
Ja, indien je dat eruit krijgt denk ik wel dat je een goede speler binnenhaalt. Alleen heb ik het gevoel dat hij meer als een 8 speelt dan als een 6 maar misschien kan hij op beide posities spelen. Heb hem weinig zien spelen.
Vanthaman18
Internationale topspeler

Breur wrote: 13 Jul 2023, 10:46
Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:45Spaanse middenmotor
Onderdeel van de City group en daardoor een stuk kapitaalkrachtiger dan ons hè..
Leuk dat ze kapitaalkrachtiger zijn, maar PSV heeft veel meer te bieden op sportief vlak.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

De Belgische Mo 😒😁
Josef Dettelbacher
Legende

Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:47
Breur wrote: 13 Jul 2023, 10:46

Leuk dat ze kapitaalkrachtiger zijn, maar PSV heeft veel meer te bieden op sportief vlak.
Ja heel leuk vanuit supportersbril gezien, maar daar spelen betekent én lekker weer, én meer verdienen, én 2x per jaar spelen tegen Real, Barca, Atletico, Sevilla, Valencia, en die gasten in dat gele shirtje.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Vanthaman18
Internationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2023, 10:50
Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:47

Ja heel leuk vanuit supportersbril gezien, maar daar spelen betekent én lekker weer, én meer verdienen, én 2x per jaar spelen tegen Real, Barca, Atletico, Sevilla, Valencia, en die gasten in dat gele shirtje.
Ik weet niet of je de huidige weersberichten wel eens in de gaten houdt, maar het is hier al 2 maanden lang 25-30 graden. Overigens vind ik het 'lekkere weer'zo'n dooddoener.
En hier speelt hij gewoon Europees waardoor je ook minimaal 4-6x per jaar tegen Europese (sub)top teams speelt. En natuurlijk tegen het top team van Ajax.
Breur
Internationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:52

Ik weet niet of je de huidige weersberichten wel eens in de gaten houdt, maar het is hier al 2 maanden lang 25-30 graden. Overigens vind ik het 'lekkere weer'zo'n dooddoener.
En hier speelt hij gewoon Europees waardoor je ook minimaal 4-6x per jaar tegen Europese (sub)top teams speelt. En natuurlijk tegen het top team van Ajax.
Geef Girona 1 of 2 seizoentjes en ze doen dat ook.
Juancho
Mister PSV

Dat is misschien ons voordeel waarom hij graag naar PSV wil: hier krijg je als 20 jarige gewoon een basisplek in de as van het elftal. In Duitsland en zeker Italië ligt dat toch wel anders. Dat ventje moet na een mislukt seizoen bij Milan en daarvoor bij Wolfsburg echt gaan spelen. Net als Xavi zeg maar. Alleen dan worden dat soort ventjes beter en beter.

Wat dat betreft heeft PSV met Xavi echt een gouden troef in handen qua voorbeeld hoe snel het kan gaan bij ons als je gewoon elke week gaat spelen. Doe dat 1-3 jaar en je bent alsnog heel erg jong om die stap naar een topcompetitie te maken maar je neemt wel ff een berg ervaring meer mee in je rugzakje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende

Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:52

Lekker weer speelt ook niet in de zomer (wanneer competities sowieso stil liggen), maar juist in de herfst en winter.

Ik vind die vergelijking trouwens niet zo sterk, want Real, Barca, Atletico is gewoon CL niveau, terwijl je bij PSV ook het risico loopt op 3 EL niveau tegenstanders. Over een heel seizoen speel je daar dus veel vaker op een hoog niveau.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette

Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:52 Overigens vind ik het 'lekkere weer'zo'n dooddoener.
Jij gaat liever naar Ameland op vakantie?
Vanthaman18
Internationale topspeler

Brael wrote: 13 Jul 2023, 11:10
Vanthaman18 wrote: 13 Jul 2023, 10:52 Overigens vind ik het 'lekkere weer'zo'n dooddoener.
Jij gaat liever naar Ameland op vakantie?
Vakantie is wat anders dan werk, niet?
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

Hier gaat ie ook lekker weer
Ren Höek
Vedette

Vergeet vooral ook niet dat in de top 5 competities iemand van 20 nog ontzettend jong is.
Hier in Nederland moet je dan bij wijze van de competitie al ontgroeid zijn anders ben je geen echt talent, daar mag je als 23 jarige blij zijn met wat invalbeurtjes.
LaFoquita wrote: 13 Jul 2023, 10:47 Alleen heb ik het gevoel dat hij meer als een 8 speelt dan als een 6 maar misschien kan hij op beide posities spelen. Heb hem weinig zien spelen.
Volgens VI Pro en enkele leden hier past hij prima in de 6 rol onder Bosz.
Die wil op die positie namelijk vooral iemand die goed kan voetballen en die de balans kan bewaken, in beide zaken blinkt Vranckx uit. Dus dat moet lukken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Post Reply