Ja, dat is natuurlijk de eeuwige vraag, waarom de ene club een speler laat gaan waar de andere club om staat te springen.Lorenzo von Matterhorn wrote: ↑13 Jul 2023, 09:15 Waarom zou Wolfsburg hem eigenlijk laten gaan? Is hij dan toch niet zo goed als dat wij uit de YT-filmpjes denken op te maken? Dat hij als jonge knul bij AC Milan niet direct uit de verf komt is niet zo gek, maar dat Wolfsburg hem al direct van de hand doet dan weer wel. Hij is nog steeds erg jong en talentvol. Waarom niet het talent tot bloei laten komen en hem voor de volle mep verkopen. Wij verkopen Bakayoko nu toch ook niet voor 10 miljoen?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben enthousiast over Vranckx, maar ik ben ook een beetje huiverig over het kopen van een talent met een krasje. Dat heeft de laatste jaren niet altijd even goed uitgepakt.
Van de ene kant, Vranckx heeft het bij Wolfsburg tot nu toe niet kunnen laten zien. Van de andere kant: hij is ook pas 20. Kortom, het kan wat dat betreft echt nog alle kanten op met hem.
Als Wolfsburg de inschatting maakt dat hij komend seizoen weer op de bank belandt, en hij heeft nu nog 2 jaar contract, is het best te verantwoorden dat ze hem nu willen verkopen. Volgend jaar heeft hij nog maar een eenjarig contract, en na een jaartje banken ben je dan zomaar de helft van zijn transferwaarde kwijt. Ze hebben bovendien slechts 8 miljoen voor hem betaald, dus als ze hem deze zomer goed kunnen slijten, maken ze nog een mooie winst op hem, ondanks dat hij zijn belofte daar niet heeft ingelost.