Ameland heeft geen lekker weer?
Aster Vranckx
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Het kan gewoon he, dat hij net als Guti op 6 en 8 kan spelen. Op zich wel lekker als vervanger van Guti.
Precies zoals Juancho zegt; hij heeft 2 teleurstellende jaren gehad, hij moet gewoon spelen. Bij PSV speelt hij mits hij fit is 45+ wedstrijden waarvan 10 a 20 op een prima niveau voor een 20 jarige. Hij heeft nog 2 jaar contract dus nog een jaar verliezen is ook financieel voor hem een risico(tje).
Precies zoals Juancho zegt; hij heeft 2 teleurstellende jaren gehad, hij moet gewoon spelen. Bij PSV speelt hij mits hij fit is 45+ wedstrijden waarvan 10 a 20 op een prima niveau voor een 20 jarige. Hij heeft nog 2 jaar contract dus nog een jaar verliezen is ook financieel voor hem een risico(tje).
-
- Vedette
Werken en leven is ook nog wel een verschil he. Maar in alle gevallen speelt lekker weer toch wel een rol, niet?
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
-
- Vedette
Drijfveer is inderdaad wat veel, maar het zal zeker meespelen. Maar je hebt wel gelijk, voor een speler van 20 is dat wel een iets andere afweging dan voor een afbouwende Rafael vd Vaart, bijvoorbeeld.Vanthaman18 wrote: ↑13 Jul 2023, 11:23Lekker weer is fijn, maar relatief (in Spanje is het nu in sommige delen 40+ graden, je zal daar maar een voorbereiding moeten draaien). Ik geloof niet dat dit voor jonge spelers een drijfveer is.
- R.Manco
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV
Ik vind de discussie over de opmerkingen die op het Wolfsburg forum worden gemaakt over zijn mentaliteit eigenlijk veel interessanter. Nog niet zo lang geleden waren er berichten rondom PSV dat mentaliteit en instelling een belangrijker criterium zouden moeten zijn bij het halen van nieuwe spelers. Als het inderdaad zo is dat hij vanwege zijn instelling (vaker te laat komen) niet in het pulletje viel bij Wolfsburg en daarom aan Milan is verhuurd (met optie tot koop), dan denk ik dat PSV wel twee keer na moet denken of ze hier 8 - 12 miljoen voor neer willen leggen.
Toegegeven, dit is natuurlijk speculeren op hele dunne informatie. Maar we moeten wat op dit forum
Toegegeven, dit is natuurlijk speculeren op hele dunne informatie. Maar we moeten wat op dit forum
-
- Legende
Ik probeer overigens niet te beweren dat Girona een betere keus is dan PSV, en qua kansen en ontwikkeling is PSV waarschijnlijk ook een betere keuze, maar er zijn ook zat redenen om voor Girona te kiezen. Je weegt gewoon het totale plaatje af als speler, niet één specifiek aspect.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
En dat is voor elke speler weer anders. De ene wil naar NL voor het kampioenschap en Europees voetbal spelen, de ander wil naar de LaLiga waar je meerdere keren per jaar je kunstjes mag vertonen tegen ploegen als Real en Barca.Josef Dettelbacher wrote: ↑13 Jul 2023, 11:34 Ik probeer overigens niet te beweren dat Girona een betere keus is dan PSV, en qua kansen en ontwikkeling is PSV waarschijnlijk ook een betere keuze, maar er zijn ook zat redenen om voor Girona te kiezen. Je weegt gewoon het totale plaatje af als speler, niet één specifiek aspect.
- LaFoquita
- Geselecteerd voor Oranje
Klinkt positief. Was bang voor een Sangaré verhaal, soms vergeten dat je de meest verdedigende middenvelder bent waardoor het hele team uit balans is. Vandaar ook dat ik Sangaré op 8 hoort en niet op de 6 positie.Ren Höek wrote: ↑13 Jul 2023, 11:16 Vergeet vooral ook niet dat in de top 5 competities iemand van 20 nog ontzettend jong is.
Hier in Nederland moet je dan bij wijze van de competitie al ontgroeid zijn anders ben je geen echt talent, daar mag je als 23 jarige blij zijn met wat invalbeurtjes.
Volgens VI Pro en enkele leden hier past hij prima in de 6 rol onder Bosz.
Die wil op die positie namelijk vooral iemand die goed kan voetballen en die de balans kan bewaken, in beide zaken blinkt Vranckx uit. Dus dat moet lukken.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
één van de kwaliteiten volgens de VI Pro analyse is dat hij sterk is in het herkennen van de situatie of hij agressief druk moet zetten of de verdedigende balans moet bewaren.LaFoquita wrote: ↑13 Jul 2023, 11:37Klinkt positief. Was bang voor een Sangaré verhaal, soms vergeten dat je de meest verdedigende middenvelder bent waardoor het hele team uit balans is. Vandaar ook dat ik Sangaré op 8 hoort en niet op de 6 positie.Ren Höek wrote: ↑13 Jul 2023, 11:16 Vergeet vooral ook niet dat in de top 5 competities iemand van 20 nog ontzettend jong is.
Hier in Nederland moet je dan bij wijze van de competitie al ontgroeid zijn anders ben je geen echt talent, daar mag je als 23 jarige blij zijn met wat invalbeurtjes.
Volgens VI Pro en enkele leden hier past hij prima in de 6 rol onder Bosz.
Die wil op die positie namelijk vooral iemand die goed kan voetballen en die de balans kan bewaken, in beide zaken blinkt Vranckx uit. Dus dat moet lukken.
- Persepolis
- Vedette
-
- Vedette
Wel een terechte nuance hoor. Sterker nog, ik vind het nog niet genuanceerd genoeg. Je opmerking dat PSV qua kansen en ontwikkeling waarschijnlijk een betere keuze is, is volgens mij heel erg door een PSV bril gekeken. En dan kijk jij nog veel minder door een PSV bril dan veel andere lieden in dit soort discussies. Alsof je je bij Girona (of welke andere serieuze Europese club) niet prima zou kunnen ontwikkelen.Josef Dettelbacher wrote: ↑13 Jul 2023, 11:34 Ik probeer overigens niet te beweren dat Girona een betere keus is dan PSV, en qua kansen en ontwikkeling is PSV waarschijnlijk ook een betere keuze, maar er zijn ook zat redenen om voor Girona te kiezen. Je weegt gewoon het totale plaatje af als speler, niet één specifiek aspect.
Je weegt als speler een aantal dingen af, waaronder speelstijl, de trainer, kansen op speeltijd en de weerstand in de competitie de meer "ontwikkelingsgerelateerde" punten zijn. Privé weeg je een aantal dingen af, en ik zou daar persoonlijk de lokale levensstijl zeker in meenemen, maar ik kan me voorstellen dat dicht bij je familie wonen misschien veel belangrijker is voor een jongen van 20.
En uiteraard telt het financiële aspect ook behoorlijk mee.
- Vanthaman18
Je kan je prima bij Girona verder ontwikkelen. Maar je ziet dat de kansen om via PSV bij een grotere club in Europa terecht te komen veel groter zijn. Madueke, Gakpo, en Xavi zijn mooie voorbeelden hiervan. Een van de redenen dat Sangare ook naar ons toe is gekomen.Brael wrote: ↑13 Jul 2023, 11:43Wel een terechte nuance hoor. Sterker nog, ik vind het nog niet genuanceerd genoeg. Je opmerking dat PSV qua kansen en ontwikkeling waarschijnlijk een betere keuze is, is volgens mij heel erg door een PSV bril gekeken. En dan kijk jij nog veel minder door een PSV bril dan veel andere lieden in dit soort discussies. Alsof je je bij Girona (of welke andere serieuze Europese club) niet prima zou kunnen ontwikkelen.Josef Dettelbacher wrote: ↑13 Jul 2023, 11:34 Ik probeer overigens niet te beweren dat Girona een betere keus is dan PSV, en qua kansen en ontwikkeling is PSV waarschijnlijk ook een betere keuze, maar er zijn ook zat redenen om voor Girona te kiezen. Je weegt gewoon het totale plaatje af als speler, niet één specifiek aspect.
Je weegt als speler een aantal dingen af, waaronder speelstijl, de trainer, kansen op speeltijd en de weerstand in de competitie de meer "ontwikkelingsgerelateerde" punten zijn. Privé weeg je een aantal dingen af, en ik zou daar persoonlijk de lokale levensstijl zeker in meenemen, maar ik kan me voorstellen dat dicht bij je familie wonen misschien veel belangrijker is voor een jongen van 20.
En uiteraard telt het financiële aspect ook behoorlijk mee.
-
- Ballenjongen
- Favoriete speler: Guardado
Om terug te komen op de mentaliteit / discipline discussie: Als je hier wekelijks basis speelt is het natuurlijk makkelijker op te brengen om volle bak te trainen dan dat je wekelijks op het bankie plaats neemt
-
- Vedette
Dat is puur gericht op het verleden, toen Girona niet eens in de Primera Division speelde. Is dus totaal geen gegeven voor komende seizoenen. De kansen om bij een grote club terecht te komen, hangen toch voornamelijk af van hoe goed je speelt.Vanthaman18 wrote: ↑13 Jul 2023, 11:46 Je kan je prima bij Girona verder ontwikkelen. Maar je ziet dat de kansen om via PSV bij een grotere club in Europa terecht te komen veel groter zijn. Madueke, Gakpo, en Xavi zijn mooie voorbeelden hiervan. Een van de redenen dat Sangare ook naar ons toe is gekomen.
- Vanthaman18
Niet helemaal eens, maar hier kunnen we over blijven discussieren. Goed spelen bij Fortuna Sittard is anders dan goed spelen bij PSV. We gaan het zien wat er gaat gebeuren.Brael wrote: ↑13 Jul 2023, 11:55Dat is puur gericht op het verleden, toen Girona niet eens in de Primera Division speelde. Is dus totaal geen gegeven voor komende seizoenen. De kansen om bij een grote club terecht te komen, hangen toch voornamelijk af van hoe goed je speelt.Vanthaman18 wrote: ↑13 Jul 2023, 11:46 Je kan je prima bij Girona verder ontwikkelen. Maar je ziet dat de kansen om via PSV bij een grotere club in Europa terecht te komen veel groter zijn. Madueke, Gakpo, en Xavi zijn mooie voorbeelden hiervan. Een van de redenen dat Sangare ook naar ons toe is gekomen.
- Qwazi a Dodo
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Lozano
Dat zou toch helemaal niet uit moeten maken. Juist de spelers die even niet voetballen maar wel alles geven laten de goede instelling zien. (dus ook op tijd komen en inzet tonen) Als het meezit is alles makkelijk maar als het tegenzit dan zie je hun ware mentaliteit... Vind het dus wel vrij relevant.
-
- Ballenjongen
- Favoriete speler: Guardado
Deels mee eens, maar als je niet weet waar je voor werkt is het lastiger mentaal opladen. En ja, het zou niet uit moeten maken want profvoetballer, maar dat doet het natuurlijk welQwazi a Dodo wrote: ↑13 Jul 2023, 12:05Dat zou toch helemaal niet uit moeten maken. Juist de spelers die even niet voetballen maar wel alles geven laten de goede instelling zien. (dus ook op tijd komen en inzet tonen) Als het meezit is alles makkelijk maar als het tegenzit dan zie je hun ware mentaliteit... Vind het dus wel vrij relevant.
-
- Vedette
Klopt. Net zoals goed spelen in de Eredivisie iets anders is dan goed spelen in de Primera Division.Vanthaman18 wrote: ↑13 Jul 2023, 11:57Niet helemaal eens, maar hier kunnen we over blijven discussieren. Goed spelen bij Fortuna Sittard is anders dan goed spelen bij PSV. We gaan het zien wat er gaat gebeuren.
-
- Legende
Dat kun je ook andersom zien: goed spelen bij PSV is nog niet goed spelen in La Liga.Vanthaman18 wrote: ↑13 Jul 2023, 11:57Niet helemaal eens, maar hier kunnen we over blijven discussieren. Goed spelen bij Fortuna Sittard is anders dan goed spelen bij PSV. We gaan het zien wat er gaat gebeuren.
De Nederlandse topclubs hebben het steevast zwaar tegen Spaanse clubs, ongeacht hun plek op de ranglijst op dat moment.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
Zag het ook net toevallig.
Ik weet niet wie die PSVMedium is, maar die lijkt aardig op de hoogte. Was ook de eerste die die naam noemde. Dit bericht is heel stellig, dus ben benieuwd. Een en ander lijkt samen te hangen met het doorpakken van Nottingham voor Sangare.
Ik weet niet wie die PSVMedium is, maar die lijkt aardig op de hoogte. Was ook de eerste die die naam noemde. Dit bericht is heel stellig, dus ben benieuwd. Een en ander lijkt samen te hangen met het doorpakken van Nottingham voor Sangare.
- Hatseflats
- Vedette