Zolang ze maar niet die Grillitsch halen.Demenkovets wrote: ↑13 Jul 2023, 21:16 Nu PSV wat meer vlees op de botten heeft kun je wel vooruitlopend op de transfer van Sangaré zo'n investering doen.
Aster Vranckx
- Mr. Spock
- Internationale topspeler
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
-
- Nationale topspeler
20 jaar
2800 min mechelen (30x basis, mechelen eindigt 8e in het seizoen dat hij het meeste speelt)
1500 min wolfsburg (15x basis: 4x winst, 1x gelijk, 10x verlies)
318 min milan (3x basis: 2x gelijk, 1x verlies)
7 goals en 5 assists in heel zijn carrière
Ter vergelijk, toen Sangare naar PSV kwam had hij al 7000 min bij Toulouse gespeeld. Weliswaar was Toulouse niet succesvol, maar Sangare was daar wel een dragende speler die al jaren basis stond en er boven uitstak (naar ik heb begrepen).
Het is niet dat je zegt dat deze jongen al veel ervaring heeft als dragende speler, bij een dominant team. Op het hoogste niveau heeft hij nog nauwelijks een grote wedstrijd gewonnen. Kan er natuurlijk prima inzitten, met zijn talent en kwaliteiten, maar dit lijkt toch meer een speler voor de langere termijn. Niet iemand die je ff inplugt als vervanger Sangare. Meer iemand die je nu als backup koopt terwijl je Guti/Sangare gaat uitzwaaien eind seizoen... die je gaat infaseren. Met het probleem dat Guti al weg is, en Sangare ook waarschijnlijk vertrekt.
En met het probleem dat je miljoenen in dubbele cijfers voor hem gaat betalen, als de info over dat bod van Burnley correct is (12 miljoen).
Pepi en Noa Lang, sterke aankopen, ook al moest PSV flink in de buidel tasten..maar deze begrijp ik niet. Gelukkig begrijpt de rest van het forum het blijkbaar wel. ;-)
2800 min mechelen (30x basis, mechelen eindigt 8e in het seizoen dat hij het meeste speelt)
Ter vergelijk, toen Sangare naar PSV kwam had hij al 7000 min bij Toulouse gespeeld. Weliswaar was Toulouse niet succesvol, maar Sangare was daar wel een dragende speler die al jaren basis stond en er boven uitstak (naar ik heb begrepen).
Het is niet dat je zegt dat deze jongen al veel ervaring heeft als dragende speler, bij een dominant team. Op het hoogste niveau heeft hij nog nauwelijks een grote wedstrijd gewonnen. Kan er natuurlijk prima inzitten, met zijn talent en kwaliteiten, maar dit lijkt toch meer een speler voor de langere termijn. Niet iemand die je ff inplugt als vervanger Sangare. Meer iemand die je nu als backup koopt terwijl je Guti/Sangare gaat uitzwaaien eind seizoen... die je gaat infaseren. Met het probleem dat Guti al weg is, en Sangare ook waarschijnlijk vertrekt.
En met het probleem dat je miljoenen in dubbele cijfers voor hem gaat betalen, als de info over dat bod van Burnley correct is (12 miljoen).
Pepi en Noa Lang, sterke aankopen, ook al moest PSV flink in de buidel tasten..maar deze begrijp ik niet. Gelukkig begrijpt de rest van het forum het blijkbaar wel. ;-)
-
- Nationale topspeler
Ben vooral blij dat PSV het wel begrijpt.MaartenV wrote: ↑13 Jul 2023, 21:23 20 jaar
- Joenepsv
- Legende
Denk vooral dat Vranckx heel goed in het spel past wat Bosz wil spelen en dat is het belangrijkste. Zo moet je ook spelers scouten. Je hebt een speelstijl waar spelers bij moeten passen en niet andersom. Als je dan ook nog spelers kan vinden die er én meteen staan en daarnaast ook nog restwaarde hebben is dat helemaal ideaal. Bij zowel Lang als Pepi heeft PSV hoog ingezet en Vranckx zou ook in dat opzicht in het rijtje passen.
- Maikel
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
Sangare was wel 3 jaar ouder en Toulouse speelt op lager niveau dan Wolfsburg en Milan.MaartenV wrote: ↑13 Jul 2023, 21:23 20 jaar
Jij hoeft het ook niet te begrijpen, zolang PSV dat maar doet en hem haalt
-
Het is lastig inschatten natuurlijk. Maar vergelijken met Sangare heeft weinig zin. Die was ook 3 jaar ouder toen hij hierheen kwam. En een speler kopen die net zo goed is wordt bijzonder lastig. Als je dan een jong talent kunt laten groeien naar dat niveau (op korte termijn) is dat natuurlijk prima voor PSV.MaartenV wrote: ↑13 Jul 2023, 21:23 20 jaar
Ik denk overigens niet dat hij komt maar dat hij gaat blijven. Al zou ik het wel een interessant transfer vinden.
- Trixm
- Vedette
Geldt dat niet voor alle insiders? Je zit altijd wel een keertje goed.Ardbeg wrote: ↑13 Jul 2023, 20:46Is gewoon iemand die geruchten van het internet is gaan delen, meer is het niet. Niks mis mee verder. Als je er 80000 berichten uitklapt, is er vanzelf een keer eentje raak.ComeOnPSV wrote: ↑13 Jul 2023, 20:44 We nemen buitenlandse accounts met +-5000 volgers zeer serieus, maar PSV medium met 24+k volgers niet..
Uiteindelijk kwam PSV medium met de berichtgeving dat we interesse hadden.
Dan kan iedereen wel zeggen dat had ik ook wel kunnen zeggen. Oja? Er zijn zoveel middenvelders.
Saibari is underrated.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik zal je even helpen met je vergelijking. Vranckx heeft als 20-jarige, zoals jij keurig uitrekent, net geen 4600 speelminuten. Laat ik even vergelijken met hoeveel speelminuten Sangaré had tot de dag dat hij 21 werd, wat Vranckx in oktober wordt. Sangaré had toen…… 1115. Nog niet eens een kwart van het aantal speelminuten wat Vranckx al in de benen heeft zitten.MaartenV wrote: ↑13 Jul 2023, 21:23 20 jaar
En Vranckx heeft op het hoogste niveau nauwelijks een grote wedstrijd gewonnen. Hoeveel had Sangaré er gewonnen voordat hij kwam? Even snel z’n wedstrijden doorgebladerd en ik zie 0 overwinningen tegen ploegen als PSG, Monaco, Lyon, Lille en Marseille.
Los van dat het kulargumenten zijn, slaat het al helemaal nergens op om speelminuten als referentiekader te pakken om te bepalen of het een goede aanwinst zal zijn of niet. Als iemand in 1000 speelminuten laat zien een geweldige speler te zijn dan moet hij eerst maar eens op de bank komen zitten? We zijn Ajax niet, we spelen niet het moeilijkste voetbal van de wereld. Als een speler goed genoeg is, is hij goed genoeg.
Boscagli had minder minuten in de benen voor hij naar ons kwam. Xavi, volgens mij, ook…
Kijk eens naar wat een speler in de gespeelde minuten heeft gepresteerd ipv de minuten optellen en kijken hoeveel topwedstrijden hij in die minuten gewonnen heeft.
En inpluggen als vervanger van Sangaré; good luck. Sangaré heeft niet voor niets een clausule van 37mil, mensen branden hem hier nog weleens af, maar en vergelijkbare speler die je zo inplugt gaat niet heel veel goedkoper zijn dan dat.
-
- Legende
Sensation Laat gaan. Choose your battles. (Iets wat ik in het verleden op AN wel heb geleerd)
Als Wolfsburg hem wil laten gaan dan is het niet gek dat Burnley interesse heeft, reeds genoemd toen PSV ook interesse toonde, omdat Kompany daar zit.
Als Wolfsburg hem wil laten gaan dan is het niet gek dat Burnley interesse heeft, reeds genoemd toen PSV ook interesse toonde, omdat Kompany daar zit.
-
-
- Lid scoutingsteam
Ik heb geen VI pro, wel heb ik deze jongen al jaren op het lijstje. Een persoonlijke uitieping over een van de meest veelzijdige spelers die uit het niets in het seizoen voor Covid zijn kop boven het maaiveld uitstak in de Pro Jupiler League in België.
Een Belg met Congolese achtergrond kwam op zijn zeventiende tegen Anderlecht in het veld en speelde al eerder vast in de Belgische jeugdselecties en de jeugd van KV Mechelen.
Meteen was het duidelijk dat deze jongen veel meer voetbal in zijn lijf had dan alle anderen op het veld. Voordat ik hier op terugkom.
Ik zie hem graag komen bij PSV als een box-to-box of nr 8 en niet als verdedigende middenvelder. Hij heeft enorm veel in zijn mars om uiteindelijk daar ook te kunnen excelleren alleen in het spel dat hij het liefste speelt en wat Bosz het liefste speelt zie ik op 6 liever een ander type speler. Hoewel ik ook begrijp dat veel mensen hem daar graag zien spelen.
Echter Sangaré zie ik uiteindelijk ook liever als een box-to-box middenvelder dan in zijn eentje voor de verdediging. Waarom dit ook bij Vranckx zo is, in mijn ogen, zal ik proberen uit te leggen aan de hand van zijn biografie. Daarnaast waarom ik denk dat hij een goede keus voor PSV zou zijn.
Toen hij op het professionele strijdperk kwam was zijn veelzijdigheid meteen duidelijk en aal.snel gonste het van de geruchten van grote Europese clubs als Bayern München, Liverpool, City, Juventus, AC Milan die allemaal interesse toonden. Zijn liefde voor het spel, spel-intelligentie en soepelheid in zowel aanval als verdediging lieten zien dat hij zich kon ontwikkelen en een elite box-to-box middenvelder kan worden, terwijl zijn vermogen om zich met nauwkeurige controle, snel voetenwerk en explosieve loopacties om medespelers heen, het moeilijk maakt voor de tegenstander om hem in te dammen.
- dit laatste de loopacties over medespelers heen en de vrije ruimtes zien en benutten hiermee , dat is niet handig voor een nr 6 in Bosz zijn spel.
Het was heel snel duidelijk dat hij door zijn uitgebreide skillset bij Mechelen heel anders werd ingezeten eigenlijk op ieder positie binnen een zwak elftal in de competitie excelleerde. Een aanvallende positie is, als onderdeel van een dubbele zes of als enige anker voor de verdedigingslinie over overtuigde hij als piepjong talent van eigen bodem.
De 17-jarige speelde vaak als verbindingstuk tussen het middenveld en de verdediging. Wie de jonge Belg zag pelen, wist meteen waarom deze rol zo goed bij hem past. Vranckx straalt een voor zijn leeftijd ongebruikelijke kalmte aan de bal uit en laat zich ook onder druk niet weerhouden om de volgende knappe pass te spelen. Door zijn goede overzicht en het aanvoelen wanneer de druk op de baldrager te groot is, bepaalde de rechtervoetige voetballer het tempo van de wedstrijd.
In het samenspel met zijn collega's verschool de tiener zich niet, maar biedt hij zich zo vaak mogelijk aan als passstation en bleef hij de bal opeisen.
Wel waren er al geluiden dat als Vranckx in een meer aanvallende positie gaat lopen, dan kan hij zijn dynamiek nog beter inzetten en is hoefde men niet bang te zijn dat hij bij een counter van de tegenstander uit positie zou lopen.
- hierin schuilt een punt hij is verdedigend sterk. Hier kom ik straks ook op terug. Alleen positioneel nog niet sterk genoeg zeker niet voor het Bosz bal.waarin alle de rest verdediging erg belangrijk is.
Zijn kwaliteiten aanvallend:
- goed in passing ook naar voren, alleen mag dit vaker doen. Mechelen was vaak de mindere op het veld alleen hij had bijzonder weinig passes voor een middenvelder en dit zou wellicht bij een beter team nog beter worden. In de passing die hij wel gaf was zijn kwaliteiten wel zeer duidelijk zichtbaar.
- veel beweging zonder de bal, om ruimte te creëren voor zichzelf en zijn teamgenoten.
- duikt graag op in gevaarlijke posities voor de tegenstander en was in staat om in deze lastige plekken op het veld zijn aanval uitstekend te ondersteunen.
- ook was het heel duidelijk zichtbaar dat Vranckx altijd bezig was met te zoeken naar vrije ruimtes bij de tegenstander om hem te schaden.
Verdedigend;
Zijn fysiek, natuurlijke fitheid, uithoudingsvermogen, werktempo en agressie maakten van hem een speler die alles in zich heeft om te kunnen verdedigen. meegeeft om
- Vranckx is in de meeste situaties verantwoordelijk, maar zoals bij de meeste jonge spelers, interpreteerde hij situaties soms verkeerd wanneer hij moet aanvallen en wanneer hij moet terugvallen.
- Zijn snelheid en anticipatie vermogen zorgen ervoor dat hij de bal vaak onderschept.
- hij won bizar veel van zijn verdedigende duels (+61%) tegen meer ervaren spelers. Van bijna meteen lukte het hem zijn capaciteiten in te zetten; zodat hij zijn team met succes kom helpen bij het hoog druk zetten door een mogelijke fout te zien en te reageren met zijn snelheid en vastberadenheid.
Punt van aandacht;
Zijn bereidheid om in te grijpen leidt soms, toch bovengemiddeld, tot onnodige overtredingen en gele kaarten.
Waarin blinkt Aster Vranckx uit: de omschakeling:
Als het op transitie aankomt, heeft Vranckx het potentieel om buitengewoon te zijn. Er zijn maar weinig centrale middenvelders die de tegenaanval kunnen starten door de bal te winnen, te passen en naar voren te gaan in de hoop de aanval af te maken.
- hierin was het in mijn ogen een perfecte aanvulling of vervanger van Sangaré of Guti ten tijden van Schmidt.
Vranckx speelt eenvoudig en snel voetbal - hij houdt ervan om zo snel mogelijk een pass te maken en dan in looplijnen van de bal te rennen om hem in de posities hoger op het veld te ontvangen.
Zwakke punten
- meer betrokken met passing en spel naar zich toetrekken
- verdedigend meer juiste beslissingen nemen.
- zwakke dribbel
- zijn eerste aanname met een man in de rug was niet goed. Hierin is Sangaré veel sterker. Opvallend dat hij vaak moeite had om de bal onder controle te houden wanneer hij hem ontvangt met zijn rug naar het doel.
Desalniettemin een speler met veel potentie die ik met veel.plezier en interesse volgde in België. Door Covid een half seizoen gedraaid en het seizoen erop ging het uitstekend, alleen verloor hij in zijn laatste seizoen bij KVM zijn basisplaats toen in de winterstop bleek dat hij een contract had getekend bij Wolfsburg en de club zou verlaten.
Hier kreeg hij te maken met zware en ervaren concurrentie van spelers als Joshua Guilavogui, Xaver Schlager, Maximilian Arnold en Yannick Gerhardt niet de minsten.
Hij werd aangekondigd als speler die eerder kort dan lang aan de bal en deelt liever de speluitrusting uit dan bijvoorbeeld spectaculaire solo-runs te starten. Als Vranckx zich in het aanvallende spel mengt, zoekt hij ook graag naar een afronding.
Uiteindelijk delfde hij tegen de eerdere genoemde spelers het onderspit en werd er sporadisch een beroep op hem gedaan. Waarbij in interviews en op het veld het steeds duidelijker werd dat hij niet lekker in zijn vel zat of op de juiste positie stond.
Waar ik niets van begreep, maar met Wolfsburg ging het toen ook wel erg slecht in de competitie.
Hij gaf wederom aan dat hij zich meer op zijn gemak voelt als hij op het middenveld speelt als een box-to-box-middenvelder.
De club had het over een speler die meestal de voorkeur geeft aan de veiligste optie in plaats van een riskante steekpass te proberen en balverlies te lijden. Dit betekent dat hij het spel op peil houdt en balbezit hergebruikt. Zijn verdedigende kracht is zijn vermogen om passes te onderscheppen en zijn lange benen te gebruiken om aan te pakken. Een van zijn belangrijkste methoden om dit te doen, is het anticiperen op het spel.
- een van de vallen waar Sangaré nogmaals een klasse apart is.
Vranckx heeft hele grote passen en legt heel snel terrein af. Zijn acceleratie om zijn topsnelheid te bereiken is zeer snel en het is moeilijk voor verdedigers om op zijn bewegingen en looplijnen te anticiperen.
Mooie woorden voor een jonge jongen die speelminuten wilde maken om zijn carrière nieuw leven in te blazen en helaas kwam er in Milaan ook niets van terecht. Tegen de gevestigde orde kon hij gewoonweg niet opboksen en hierom weer een seizoen met weinig speelminuten.
Intussen is hij 20 jaar en begint het een beetje zorgwekkend te worden dat hij niet in staat is geweest om op het veld te komen, ook al hebben de Rossoneri in het afgelopen seizoen meer middenvelders hebben opgesteld dan normaal.
Dit resulteerde toch in interesse van hetzelfde AC Milan, Napoli, Nottingham Forest en inderdaad het Burnley van Vincent Kompany die allema deze speler graag zouden overnemen van Wolfsburg.
Waarom niet verdedigende middenvelder VKG?
Deze speler heeft vanaf het moment dat hij in het eerste van KVM kwam en in interviews bij Wolfsburg en Milaan aangegeven liever geen verdedigende middenvelder te willen spelen.
Hij is verder op het veld ook belangrijk met intercepties en zo kun je ook nog sneller bij de goal van de tegenstander zijn. Daarnaast kun je met zijn uithoudings- en loopvermogen veel dynamiek en rendement aan je elftal toevoegen. Hierin ligt zijn kracht.
Verdedigend maakt hij ondanks zijn enorme potentie nog steeds zijn foutjes, mede door een gebrek aan ervaring/minuten en heeft hij het altijd lastig gevonden om in zijn positie te blijven spelen.
Een goede middenvelder om de kwaliteit van het middenveld te vergroten op korte en lange termijn. Ik zou hem graag zien komen.
Wat betreft een nr 6: zie ik veel liever de eerdere benoemden Joris Chotard of Vinicius Souza komen
Ps: excuses voor het boekwerk en de late reactie.
Een Belg met Congolese achtergrond kwam op zijn zeventiende tegen Anderlecht in het veld en speelde al eerder vast in de Belgische jeugdselecties en de jeugd van KV Mechelen.
Meteen was het duidelijk dat deze jongen veel meer voetbal in zijn lijf had dan alle anderen op het veld. Voordat ik hier op terugkom.
Ik zie hem graag komen bij PSV als een box-to-box of nr 8 en niet als verdedigende middenvelder. Hij heeft enorm veel in zijn mars om uiteindelijk daar ook te kunnen excelleren alleen in het spel dat hij het liefste speelt en wat Bosz het liefste speelt zie ik op 6 liever een ander type speler. Hoewel ik ook begrijp dat veel mensen hem daar graag zien spelen.
Echter Sangaré zie ik uiteindelijk ook liever als een box-to-box middenvelder dan in zijn eentje voor de verdediging. Waarom dit ook bij Vranckx zo is, in mijn ogen, zal ik proberen uit te leggen aan de hand van zijn biografie. Daarnaast waarom ik denk dat hij een goede keus voor PSV zou zijn.
Toen hij op het professionele strijdperk kwam was zijn veelzijdigheid meteen duidelijk en aal.snel gonste het van de geruchten van grote Europese clubs als Bayern München, Liverpool, City, Juventus, AC Milan die allemaal interesse toonden. Zijn liefde voor het spel, spel-intelligentie en soepelheid in zowel aanval als verdediging lieten zien dat hij zich kon ontwikkelen en een elite box-to-box middenvelder kan worden, terwijl zijn vermogen om zich met nauwkeurige controle, snel voetenwerk en explosieve loopacties om medespelers heen, het moeilijk maakt voor de tegenstander om hem in te dammen.
- dit laatste de loopacties over medespelers heen en de vrije ruimtes zien en benutten hiermee , dat is niet handig voor een nr 6 in Bosz zijn spel.
Het was heel snel duidelijk dat hij door zijn uitgebreide skillset bij Mechelen heel anders werd ingezeten eigenlijk op ieder positie binnen een zwak elftal in de competitie excelleerde. Een aanvallende positie is, als onderdeel van een dubbele zes of als enige anker voor de verdedigingslinie over overtuigde hij als piepjong talent van eigen bodem.
De 17-jarige speelde vaak als verbindingstuk tussen het middenveld en de verdediging. Wie de jonge Belg zag pelen, wist meteen waarom deze rol zo goed bij hem past. Vranckx straalt een voor zijn leeftijd ongebruikelijke kalmte aan de bal uit en laat zich ook onder druk niet weerhouden om de volgende knappe pass te spelen. Door zijn goede overzicht en het aanvoelen wanneer de druk op de baldrager te groot is, bepaalde de rechtervoetige voetballer het tempo van de wedstrijd.
In het samenspel met zijn collega's verschool de tiener zich niet, maar biedt hij zich zo vaak mogelijk aan als passstation en bleef hij de bal opeisen.
Wel waren er al geluiden dat als Vranckx in een meer aanvallende positie gaat lopen, dan kan hij zijn dynamiek nog beter inzetten en is hoefde men niet bang te zijn dat hij bij een counter van de tegenstander uit positie zou lopen.
- hierin schuilt een punt hij is verdedigend sterk. Hier kom ik straks ook op terug. Alleen positioneel nog niet sterk genoeg zeker niet voor het Bosz bal.waarin alle de rest verdediging erg belangrijk is.
Zijn kwaliteiten aanvallend:
- goed in passing ook naar voren, alleen mag dit vaker doen. Mechelen was vaak de mindere op het veld alleen hij had bijzonder weinig passes voor een middenvelder en dit zou wellicht bij een beter team nog beter worden. In de passing die hij wel gaf was zijn kwaliteiten wel zeer duidelijk zichtbaar.
- veel beweging zonder de bal, om ruimte te creëren voor zichzelf en zijn teamgenoten.
- duikt graag op in gevaarlijke posities voor de tegenstander en was in staat om in deze lastige plekken op het veld zijn aanval uitstekend te ondersteunen.
- ook was het heel duidelijk zichtbaar dat Vranckx altijd bezig was met te zoeken naar vrije ruimtes bij de tegenstander om hem te schaden.
Verdedigend;
Zijn fysiek, natuurlijke fitheid, uithoudingsvermogen, werktempo en agressie maakten van hem een speler die alles in zich heeft om te kunnen verdedigen. meegeeft om
- Vranckx is in de meeste situaties verantwoordelijk, maar zoals bij de meeste jonge spelers, interpreteerde hij situaties soms verkeerd wanneer hij moet aanvallen en wanneer hij moet terugvallen.
- Zijn snelheid en anticipatie vermogen zorgen ervoor dat hij de bal vaak onderschept.
- hij won bizar veel van zijn verdedigende duels (+61%) tegen meer ervaren spelers. Van bijna meteen lukte het hem zijn capaciteiten in te zetten; zodat hij zijn team met succes kom helpen bij het hoog druk zetten door een mogelijke fout te zien en te reageren met zijn snelheid en vastberadenheid.
Punt van aandacht;
Zijn bereidheid om in te grijpen leidt soms, toch bovengemiddeld, tot onnodige overtredingen en gele kaarten.
Waarin blinkt Aster Vranckx uit: de omschakeling:
Als het op transitie aankomt, heeft Vranckx het potentieel om buitengewoon te zijn. Er zijn maar weinig centrale middenvelders die de tegenaanval kunnen starten door de bal te winnen, te passen en naar voren te gaan in de hoop de aanval af te maken.
- hierin was het in mijn ogen een perfecte aanvulling of vervanger van Sangaré of Guti ten tijden van Schmidt.
Vranckx speelt eenvoudig en snel voetbal - hij houdt ervan om zo snel mogelijk een pass te maken en dan in looplijnen van de bal te rennen om hem in de posities hoger op het veld te ontvangen.
Zwakke punten
- meer betrokken met passing en spel naar zich toetrekken
- verdedigend meer juiste beslissingen nemen.
- zwakke dribbel
- zijn eerste aanname met een man in de rug was niet goed. Hierin is Sangaré veel sterker. Opvallend dat hij vaak moeite had om de bal onder controle te houden wanneer hij hem ontvangt met zijn rug naar het doel.
Desalniettemin een speler met veel potentie die ik met veel.plezier en interesse volgde in België. Door Covid een half seizoen gedraaid en het seizoen erop ging het uitstekend, alleen verloor hij in zijn laatste seizoen bij KVM zijn basisplaats toen in de winterstop bleek dat hij een contract had getekend bij Wolfsburg en de club zou verlaten.
Hij zou uiteindelijk voor 8 miljoen, duurste uitgaande transfer van de club, gaan vertrekken op pas 18jarige leeftijd."Als we dat hadden geweten, hadden we hem in januari naar Wolfsburg gestuurd. Dan had hij daar kunnen acclimatiseren”, zei consultant Peter Verplancke onlangs.
Hier kreeg hij te maken met zware en ervaren concurrentie van spelers als Joshua Guilavogui, Xaver Schlager, Maximilian Arnold en Yannick Gerhardt niet de minsten.
Hij werd aangekondigd als speler die eerder kort dan lang aan de bal en deelt liever de speluitrusting uit dan bijvoorbeeld spectaculaire solo-runs te starten. Als Vranckx zich in het aanvallende spel mengt, zoekt hij ook graag naar een afronding.
Uiteindelijk delfde hij tegen de eerdere genoemde spelers het onderspit en werd er sporadisch een beroep op hem gedaan. Waarbij in interviews en op het veld het steeds duidelijker werd dat hij niet lekker in zijn vel zat of op de juiste positie stond.
Bij Wolfsburg gingen ze ervan uit dat ze van hem een CVM konden maken, alleen hier lag zoals eerder aangegeven niet zijn grote kracht. Hij was bovendien nog niet constant genoeg in het maken van de juiste beslissingen in zijn verdedigende spel. Alle aspecten naast de omschakeling die hem bijzonder maakte als jonge jongen, die mocht hij eigenlijk niet meer ondernemen.We spelen met twee nummers 6. Nu sta ik altijd puur defensief. Ik moet het achteraan wat organiseren. Ik leef mij het liefst ook offensief uit, maar als dat is wat de trainer van mij verwacht, moet ik achteraan blijven."
Waar ik niets van begreep, maar met Wolfsburg ging het toen ook wel erg slecht in de competitie.
Uiteindelijk mocht hij het seizoen erop bij Milan aan de slag als huurling met een optie tot koop. Waarbij Wolfsburg eigenlijk al zijn "verlies" had genomen, want met 12 miljoen zouden ze nog steeds 4 miljoen winst hebben gemaakt.“Ik moest op zoek naar een oplossing en ik vond het project in Milaan erg leuk. Ze werken met veel jonge spelers en ze lieten me meteen zien dat ze me echt kansen willen geven."
Hij gaf wederom aan dat hij zich meer op zijn gemak voelt als hij op het middenveld speelt als een box-to-box-middenvelder.
De club had het over een speler die meestal de voorkeur geeft aan de veiligste optie in plaats van een riskante steekpass te proberen en balverlies te lijden. Dit betekent dat hij het spel op peil houdt en balbezit hergebruikt. Zijn verdedigende kracht is zijn vermogen om passes te onderscheppen en zijn lange benen te gebruiken om aan te pakken. Een van zijn belangrijkste methoden om dit te doen, is het anticiperen op het spel.
- een van de vallen waar Sangaré nogmaals een klasse apart is.
Vranckx heeft hele grote passen en legt heel snel terrein af. Zijn acceleratie om zijn topsnelheid te bereiken is zeer snel en het is moeilijk voor verdedigers om op zijn bewegingen en looplijnen te anticiperen.
Mooie woorden voor een jonge jongen die speelminuten wilde maken om zijn carrière nieuw leven in te blazen en helaas kwam er in Milaan ook niets van terecht. Tegen de gevestigde orde kon hij gewoonweg niet opboksen en hierom weer een seizoen met weinig speelminuten.
Intussen is hij 20 jaar en begint het een beetje zorgwekkend te worden dat hij niet in staat is geweest om op het veld te komen, ook al hebben de Rossoneri in het afgelopen seizoen meer middenvelders hebben opgesteld dan normaal.
Dit resulteerde toch in interesse van hetzelfde AC Milan, Napoli, Nottingham Forest en inderdaad het Burnley van Vincent Kompany die allema deze speler graag zouden overnemen van Wolfsburg.
Waarom niet verdedigende middenvelder VKG?
Deze speler heeft vanaf het moment dat hij in het eerste van KVM kwam en in interviews bij Wolfsburg en Milaan aangegeven liever geen verdedigende middenvelder te willen spelen.
Hij is verder op het veld ook belangrijk met intercepties en zo kun je ook nog sneller bij de goal van de tegenstander zijn. Daarnaast kun je met zijn uithoudings- en loopvermogen veel dynamiek en rendement aan je elftal toevoegen. Hierin ligt zijn kracht.
Verdedigend maakt hij ondanks zijn enorme potentie nog steeds zijn foutjes, mede door een gebrek aan ervaring/minuten en heeft hij het altijd lastig gevonden om in zijn positie te blijven spelen.
Een goede middenvelder om de kwaliteit van het middenveld te vergroten op korte en lange termijn. Ik zou hem graag zien komen.
Wat betreft een nr 6: zie ik veel liever de eerdere benoemden Joris Chotard of Vinicius Souza komen
Ps: excuses voor het boekwerk en de late reactie.
- Lorenzo von Matterhorn
Sterke concurrentie kan geen kwaad. Daarnaast vult Vranckx deze positie op een totaal andere wijze in, dus je zou het per wedstrijd kunnen bekijken. Wel met een 6 erbij dus. En een basiswaardige knoepert als dat even kan. Ik las hier ergens dat iemand de selectie compleet acht met Vranckx en Sanchez. Daar krijg ik dus de kriebels van. Als hij in september zijn poot breekt, dan speel je een half seizoen met Veerman-Saibari. Vranckx mag dan bijzonder talentvol zijn, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat PSV een 20-jarige jongen haalt voor een positie waar hij niet op zijn best is. Die gok gaat PSV al zeker niet nemen bij een dure jongen die het bij zijn laatste twee clubs vooralsnog niet waar heeft kunnen maken. Nee, als je het mij vraagt is dit een concurrent voor Veerman. De vervanger van Sangaré. Nu nog een vervanger voor Guti
- BlackMambaSanga
- Veelbelovend talent
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
- Favoriete speler: Ibrahim Sangare
Dit kan ook wanneer we eens van spelers zoals Baumgartl, Oppegard, Anthonissen en Ramalho af zijn. Die zie ik liever snel vertrekken dan Sangare.
Voor Guti is er nog niemand gekocht.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Vranckx is juist de ideale 6 voor Bosz. Daar heeft hij de skillset voor. En die rol kan hij ook prima invullen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Alles wijst erop dat hij als vervanger van Guti in beeld is gekomen. We missen kwantiteit op het middenveld maar tegelijk is duidelijk dat Veerman en Xavi gewoon alles gaan spelen om volgend jaar een transfer te maken. Het kan niet anders dat PSV in hem een middenvelder ziet die complementair is aan de andere twee. En daarnaast is het ook niet uitgesloten dat Veerman die 6 gaat worden als Vranckx het niet wordt. Nog logischer zou zijn als er nog een echte CVM bij komt buiten Vranckx.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Hoe betrouwbaar is een medium denk je?Hatseflats wrote: ↑13 Jul 2023, 19:39Geen idee hoe betrouwbaar psvmedium is. Iemand die dat wel kan vertellen?
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Je hebt het nu al een aantal keer geopperd, maar Veerman gaat nooit als 6 opgesteld worden. En de reden daarvoor is heel simpel: als 6 moet je in staat zijn de ruimte/organisatie te bewaken. Je moet oog hebben voor het positioneren van je medespelers en op basis daarvan keuzes maken. Veerman kan dat niet.11 Tinus wrote: ↑14 Jul 2023, 05:17 Alles wijst erop dat hij als vervanger van Guti in beeld is gekomen. We missen kwantiteit op het middenveld maar tegelijk is duidelijk dat Veerman en Xavi gewoon alles gaan spelen om volgend jaar een transfer te maken. Het kan niet anders dat PSV in hem een middenvelder ziet die complementair is aan de andere twee. En daarnaast is het ook niet uitgesloten dat Veerman die 6 gaat worden als Vranckx het niet wordt. Nog logischer zou zijn als er nog een echte CVM bij komt buiten Vranckx.
Vergelijk het met het middenveld van Feyenoord vorig jaar met Kökcu/Timber. Beide geen oog voor die organisatie en ze komen daardoor beide niet in hun kracht. Met Wieffer begon Kökcu nog een stuk dominanter te spelen. Zij complementeren elkaar daarin.
Daar schuilt ook precies de reden waarom Veerman met Vranckx in theorie wel een goede combinatie kan zijn. Vranckx beschikt wel over die kwaliteiten om de organisatie te bewaken binnen het kat en muis spel wat drukzetten en restverdediging heet. Wat een dergelijke combinatie extra interessant maakt is dat je met beide spelers kan roteren. Veerman kan zich laten uitzakken om in balbezit als 6 te komen spelen, terwijl Vranckx ook de kwaliteiten beschikt om hoger op het veld als 8 tussen de linies als ontvanger te kunnen dienen. Die rotaties zie je bij elke combinatie van een 6 en 8 in een double pivot (ik verwacht dat Bosz wel richting die manier gaat spelen om Veerman/Simons zoveel mogelijk in hun kracht te brengen), maar het vermogen dat beide spelers over zulk uitzonderlijk voetballend vermogen beschikken (op ED niveau) is elk op hun eigen manier vrij uniek.
Als je Vranckx met een speler zou moeten vergelijken, zou dat inderdaad Marco Verratti zijn. En dat is zo’n gruwelijk goede en onderschatte speler die zo compleet is, maar dat bovenal is geworden omdat hij de transitie van 8 naar 6 heeft gemaakt.
Ik word heet van deze transfer. Kan echt een gruwelijk vet middenveld worden, waarbij PSV hopelijk nog een ander interessant smaakje kan toevoegen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
Journalisten zijn geen voetbaltrainer en concluderen vaak op basis van gekoppelde nieuwsfeiten.
Als ik naar de voetballer Vranckx kijk, zie ik in hem eerder een opvolger van Veerman dan van Sangaré. Ook eerder een 8 dan een 6.
Ik denk dat dit kan duiden op concretere interesse in Veerman momenteel, dan in Sangaré. Maar dat baseer ik dan weer op nieuws uit medialand en ik ben geen journalist. Echter ook geen insider, want ik zit niet met Brands, Stewart of Bosz aan de gesprekstafel.
Last edited by FritskePhilips on 14 Jul 2023, 13:26, edited 1 time in total.
-
- Nationale topspeler
Weet niet of er tijd is om spelers transities van 8 naar 6 te laten maken. Ergens toch liever een echte zes die er meteen staat, op zes dus. Van de andere kant, papi is er ook snel ingegroeid en bleek een sensatie.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
IK zou Veerman daar ook niet neer zetten, daarom zeg ik dat Vranckx de vervanger van Guti is. Ik sluit het alleen in sommige wedstrijden niet uit maar dat ga ik niet meer zeggen nu .Heruone wrote: ↑14 Jul 2023, 06:53Je hebt het nu al een aantal keer geopperd, maar Veerman gaat nooit als 6 opgesteld worden. En de reden daarvoor is heel simpel: als 6 moet je in staat zijn de ruimte/organisatie te bewaken. Je moet oog hebben voor het positioneren van je medespelers en op basis daarvan keuzes maken. Veerman kan dat niet.11 Tinus wrote: ↑14 Jul 2023, 05:17 Alles wijst erop dat hij als vervanger van Guti in beeld is gekomen. We missen kwantiteit op het middenveld maar tegelijk is duidelijk dat Veerman en Xavi gewoon alles gaan spelen om volgend jaar een transfer te maken. Het kan niet anders dat PSV in hem een middenvelder ziet die complementair is aan de andere twee. En daarnaast is het ook niet uitgesloten dat Veerman die 6 gaat worden als Vranckx het niet wordt. Nog logischer zou zijn als er nog een echte CVM bij komt buiten Vranckx.
Vergelijk het met het middenveld van Feyenoord vorig jaar met Kökcu/Timber. Beide geen oog voor die organisatie en ze komen daardoor beide niet in hun kracht. Met Wieffer begon Kökcu nog een stuk dominanter te spelen. Zij complementeren elkaar daarin.
Daar schuilt ook precies de reden waarom Veerman met Vranckx in theorie wel een goede combinatie kan zijn. Vranckx beschikt wel over die kwaliteiten om de organisatie te bewaken binnen het kat en muis spel wat drukzetten en restverdediging heet. Wat een dergelijke combinatie extra interessant maakt is dat je met beide spelers kan roteren. Veerman kan zich laten uitzakken om in balbezit als 6 te komen spelen, terwijl Vranckx ook de kwaliteiten beschikt om hoger op het veld als 8 tussen de linies als ontvanger te kunnen dienen. Die rotaties zie je bij elke combinatie van een 6 en 8 in een double pivot (ik verwacht dat Bosz wel richting die manier gaat spelen om Veerman/Simons zoveel mogelijk in hun kracht te brengen), maar het vermogen dat beide spelers over zulk uitzonderlijk voetballend vermogen beschikken (op ED niveau) is elk op hun eigen manier vrij uniek.
Als je Vranckx met een speler zou moeten vergelijken, zou dat inderdaad Marco Verratti zijn. En dat is zo’n gruwelijk goede en onderschatte speler die zo compleet is, maar dat bovenal is geworden omdat hij de transitie van 8 naar 6 heeft gemaakt.
Ik word heet van deze transfer. Kan echt een gruwelijk vet middenveld worden, waarbij PSV hopelijk nog een ander interessant smaakje kan toevoegen.
Voor de rest helemaal eens maar wel opmerkelijk dat er toch niet voor iedereen duidelijk is of het nu een 6 of 8 is terwijl ik denk dat ie beide moet kunnen. En daarbij is ie 20 dus hij kan zich ook ontwikkelen.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Alleen heb je verschillende tactieken en verschillende types 6. Een pure bal afpakker als 6 past niet bij Bosz
-
- Regelmatige invaller
- Old name: kritischepsver
Nou zag een YouTube compilatie waarin veel beelden zichtbaar waren van Wolfsburg (ook CL wedstrijden). En daar leek hij juist wel op 6 te spelen, fysiek erg sterk en veel gewonnen duels.
-
- Nationale topspeler
Sangaré is echt geen 6. Ook een 8, box to box, in een andere rol dan Veerman. Veerman is meer spelmaker.FritskePhilips wrote: ↑14 Jul 2023, 07:49Als ik naar de voetballer Vranckx kijk, zie ik in hem eerder een opvolger van Veerman dan van Sangaré. Eerder een 8 dan een 6.