Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 14 Jul 2023, 12:02 Dat staat toch compleet los van of je iemand wel of niet meeneemt op trainingskamp?
Ligt eraan wat je intenties zijn toch? Bosz gaat werken met sowieso een fors kleinere groep. Dit trainingskamp is voor hem het moment om zijn speelstijl er zo snel mogelijk in te rammen om klaar te zijn voor die voorronde CL. Dat is het allerbelangrijkste voor nu: die CL halen. Ik zou het prima kunnen begrijpen als hij in die 1,5 week wil werken met spelers die sowieso blijven of waarvan hij wil dat ze blijven. Dan is dat even jammer voor de afvallers, maar als je al gecommuniceerd hebt dat er geen toekomst voor ze is bij de club vind ik dat niet zo gek.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goed ook voor de transferwaarde om een selectiespeler niet mee op trainingskamp te nemen omdat je van m af wilt...
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 14 Jul 2023, 12:02
Juancho wrote: 14 Jul 2023, 11:56

Lijkt me iets wat overdreven als je gewoon samen naar de case kijkt. Alsof Timo serieus denkt dat hij nog een kans maakt bij PSV. Hij is niet voor niets al een paar jaar weg he. Verder is het toch het recht van PSV om een speler niet op te nemen in de selectie? Hij kan en mag toch verder trainen en werken aan zijn voorbereiding bij PSV? Alleen niet bij het 1e op een belangrijk trainingskamp. Hij krijgt netjes betaalt en kan ondertussen ook, hopelijk, sneller op zoek naar een nieuwe club.

Vind dat niet zo'n probleem eigenlijk. Bepaalde spelers weten hopelijk echt wel dat ze klaar zijn bij PSV.
Dat staat toch compleet los van of je iemand wel of niet meeneemt op trainingskamp?

Wat wil je ermee bereiken om iemand niet mee te nemen?
Gewoon, dat PSV hard en zakelijk is, je weet toch. En als dat dan ergens kapitaalvernietiging oplevert dan moet vd Wallen maar gewoon dat verschil lappen. #topsportklimaat #Juanchomodus #deadlines
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk idd dat Baumgartl nog minder waard wordt... :lol:

Elke geïnteresseerde club weet dat hij op te pikken is in Eindhoven. PSV zal allang blij zijn dat ze eindelijk van zijn hoge salaris af zijn. Als Timo nog minder waard wordt ben je al bij het punt beland dat je geld moet toegeven...
Last edited by Juancho on 14 Jul 2023, 12:51, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 14 Jul 2023, 12:41 Waar blijft die LVC?
Voor wie? :blubber:

https://lvc-online.nl/
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:51 Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
Laat ik het zo zeggen: waarom denk je dat Bosz wil werken met een (fors) kleinere selectie?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:47
Sensation wrote: 14 Jul 2023, 12:02 Dat staat toch compleet los van of je iemand wel of niet meeneemt op trainingskamp?
Ligt eraan wat je intenties zijn toch? Bosz gaat werken met sowieso een fors kleinere groep. Dit trainingskamp is voor hem het moment om zijn speelstijl er zo snel mogelijk in te rammen om klaar te zijn voor die voorronde CL. Dat is het allerbelangrijkste voor nu: die CL halen. Ik zou het prima kunnen begrijpen als hij in die 1,5 week wil werken met spelers die sowieso blijven of waarvan hij wil dat ze blijven. Dan is dat even jammer voor de afvallers, maar als je al gecommuniceerd hebt dat er geen toekomst voor ze is bij de club vind ik dat niet zo gek.
Echt, wat een onzin. Als hij alleen met zn beoogde selectie op trainingskamp gaat, kan hij niet eens een 11 tegen 11 oefenvorm doen. En zo lang Baumgartl niet verkocht is, zal hij gewoon onderdeel blijven van de selectie, lijkt me vrij onhandig als hij dan niks meekrijgt van het spel dat Bosz wil spelen.
Als de training op de Herdgang was geweest zou het toch ook raar zijn geweest als hij ineens aan de jeugdkant had moeten trainen of niet?
Verder zie ik ook geen voordelen om op die manier zijn uitgaande transfer te versnellen, integendeel.

Sorry, maar ik vind het echt getuigen van zoveel domheid.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:51 Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
Nou, dit gaat dan niet om trainen, maar centrale verdediger Van de Blaak stond in de oefenwedstrijd tegen Sint Truiden als rechtsback opgesteld omdat Baumgartl centraal achterin stond. Dat vind ik dan wel zonde. Het is nou eenmaal niet anders. Deze jongen verdient een salaris wat ie elders niet gaat beuren omdat hij er gewoon niet zoveel van kan. Kun je hem niet eens kwalijk nemen, maar onze technische leiding + scouting voor het halen van hem des te meer.
#FreeGeneratie4
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:51
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:51 Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
Laat ik het zo zeggen: waarom denk je dat Bosz wil werken met een (fors) kleinere selectie?
Je hebt ook spelers nodig voor de 11 vs 11 en daarnaast dient hij wellicht ook als menselijke slalom, weten wij veel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:51
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:51 Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
Laat ik het zo zeggen: waarom denk je dat Bosz wil werken met een (fors) kleinere selectie?
Je gaat een vraag tot niet met een vraag beantwoorden?

Wat wil je bereiken met hem niet mee te laten trainen? Wat is het functioneel nut daarvan? Daarbij ook nog eens in acht nemend dat als je ineens (om wat voor reden dan ook)beroep op hem moet doen, dat hij bekend is met de speelwijze en dergelijke?
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op een training heb je toch genoeg spelers nodig, al is het alleen al voor de partijvorm?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 14 Jul 2023, 12:54 Echt, wat een onzin. Als hij alleen met zn beoogde selectie op trainingskamp gaat, kan hij niet eens een 11 tegen 11 oefenvorm doen.
Sorry, maar ik vind het echt getuigen van zoveel domheid.
Zeker is dat Bosz met een wat kleinere selectie wil werken, omdat hij iedereen perspectief wil bieden: 20 spelers, plus vier doelmannen.
Over zoveel domheid gesproken... :monkey: Misschien even terug naar de rekenklas.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:55
Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:51

Laat ik het zo zeggen: waarom denk je dat Bosz wil werken met een (fors) kleinere selectie?
Je gaat een vraag tot niet met een vraag beantwoorden?
Wel als in die vraag het antwoord op je eigen vraag ligt. Denk er maar eens over na waarom een trainer graag met een kleinere selectie wil werken die je in geval van nood aanvult met de betere talenten vanuit Jong PSV. Behoort gewoon tot de visie en beleid van Bosz.

Verder geeft Paco Casal hierboven al een prima praktijk voorbeeld.
Last edited by Juancho on 14 Jul 2023, 13:00, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Paco Casal wrote: 14 Jul 2023, 12:55
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:51 Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
Nou, dit gaat dan niet om trainen, maar centrale verdediger Van de Blaak stond in de oefenwedstrijd tegen Sint Truiden als rechtsback opgesteld omdat Baumgartl centraal achterin stond. Dat vind ik dan wel zonde.
...
Of was dat omdat Comenencia de enige (andere) rechtsback was op de training?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Spelers die op de nominatie staan om te vertrekken gewoon mee laten spelen heeft ook met het zakelijke aspect te maken. Als je zo'n speler op veldje 3 laat trainen dan kunnen we er straks nog geld bij gaan geven. Het is beter om aan de buitenwereld een signaal af te geven dat de speler gewoon onderdeel is van het team. Dat doen we ook bij o.a. Vertessen en Drommel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:59
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:55

Je gaat een vraag tot niet met een vraag beantwoorden?
Wel als in die vraag het antwoord op je eigen vraag ligt. Denk er maar eens over na waarom een trainer graag met een kleinere selectie wil werken die je in geval van nood aanvult met de betere talenten vanuit Jong PSV. Behoort gewoon tot de visie en beleid van Bosz.
A.k.a. ik heb geen goed antwoord op je vragen. Thanks Jan, goed gesprek weer.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik weet dat zelf nadenken niet je sterkste punt is. Dus geen probleem gozert!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:58
29.04.2007 wrote: 14 Jul 2023, 12:54 Echt, wat een onzin. Als hij alleen met zn beoogde selectie op trainingskamp gaat, kan hij niet eens een 11 tegen 11 oefenvorm doen.
Sorry, maar ik vind het echt getuigen van zoveel domheid.
Zeker is dat Bosz met een wat kleinere selectie wil werken, omdat hij iedereen perspectief wil bieden: 20 spelers, plus vier doelmannen.
Over zoveel domheid gesproken... :monkey: Misschien even terug naar de rekenklas.
En juist daarom is het logisch dat in een voorbereiding en op een trainingskamp veel meer spelers dan de uiteindelijke selectie meegaan. Ten eerste om iedereen goed te kunnen beoordelen, ten tweede om iedereen bekend te maken met de speelwijze en ten derde omdat je dan altijd voldoende spelers hebt , ook als iemand geblesseerd raakt. Of denk je dat ze bij een blessuregeval iedere keer opnieuw iemand laten invliegen zodat ze weer op 20 spelers zitten ? :lol:
Nee, leuk geprobeerd, maar helaas.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 13:01 Ik weet dat zelf nadenken niet je sterkste punt is. Dus geen probleem gozert!
Sterke reactie weer van je, heel inhoudelijk ook :gaap: Zoals het oude gezegde spreekt: Oude schoenen niet weggooien totdat je nieuwe hebt. Er is geen daadwerkelijk voordeel om die jongen weg te laten. Behalve als je als een kille kutclub wil overkomen en die jongen als stront wil behandelen. Ik ben blij dat PSV niet zo is, in ieder geval.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 14 Jul 2023, 13:02
Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:58



Over zoveel domheid gesproken... :monkey: Misschien even terug naar de rekenklas.
En juist daarom is het logisch dat in een voorbereiding en op een trainingskamp veel meer spelers dan de uiteindelijke selectie meegaan. Ten eerste om iedereen goed te kunnen beoordelen, ten tweede om iedereen bekend te maken met de speelwijze en ten derde omdat je dan altijd voldoende spelers hebt , ook als iemand geblesseerd raakt. Of denk je dat ze bij een blessuregeval iedere keer opnieuw iemand laten invliegen zodat ze weer op 20 spelers zitten ? :lol:
Nee, leuk geprobeerd, maar helaas.
Je hebt blijkbaar heel wat gemist, maar de groep na de vaste 20 zullen je eigen grotere talenten zijn. En dan is er nog kans dat er nog nieuwelingen aansluiten.
Last edited by Juancho on 14 Jul 2023, 13:09, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is wat mij betreft sowieso al een vrij kleine groep die naar Oostenrijk is vertrokken:

Keepers: Benítez, Drommel, Waterman, Schiks.
Verdediging: Baumgartl, Teze, Ramalho, Boscagli, Mwene, Van Aanholt, Van de Blaak en Comenencia.
Middenvelders: Sangaré, Xavi, Til, Veerman, Nassoh, Van den Heuvel en Land.
Aanvallers: De Jong, Lang, Bakayoko, Pepi, El Ghazi, Van Duiven, Babadi en Kwaaitaal.
Sambo en Vertessen sluiten later pas aan.

Van de veldspelers maar 15 serieuze namen uit de selectie, 8 jeugdspelers. Hierbij dus 8 verdedigers in totaal, die je ook in een partijvorm nodig hebt als beide ploegen als gebruikelijk met een 4-mans verdediging zullen spelen.
WIl je niet het gevoel hebben met Jong PSV te trainen, dan moet er wel een overwicht aan A spelers bij zitten. Plek genoeg voor Baumgartl dus. Teveel jeugdspelers trekt het niveau ook maar naar beneden.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Paco Casal wrote: 14 Jul 2023, 12:55
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 12:51 Laat ik het zo zeggen: Wat bereik je er mee om hem niet mee te laten trainen?
Nou, dit gaat dan niet om trainen, maar centrale verdediger Van de Blaak stond in de oefenwedstrijd tegen Sint Truiden als rechtsback opgesteld omdat Baumgartl centraal achterin stond. Dat vind ik dan wel zonde. Het is nou eenmaal niet anders. Deze jongen verdient een salaris wat ie elders niet gaat beuren omdat hij er gewoon niet zoveel van kan. Kun je hem niet eens kwalijk nemen, maar onze technische leiding + scouting voor het halen van hem des te meer.
Maar dat is toch gewoon de keuze van de trainer? Alsof Baumgartl meenemen betekent dat hij per se in de oefenwedstrijden MOET spelen én op zijn eigen positie MOET staan. Bosz kon er ook voor kiezen om Baumgartl op rechts of op de bank te zetten, als hij meer meerwaarde zag in vd Blaak centraal achterin. Dat zag hij dus niet en daar kun je over discussiëren, maar het heeft nog steeds helemaal niks te maken over het wel of niet meenemen naar de trainingskamp.
Heel moeilijk is het niet, er is letterlijk 0,0 voordeel in het niet meenemen van Baumgartl. Dus why the fuck zou je het niet doen? Om een boodschap te sturen die al lang en breed bekend is, ofzo? :tear:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 13:04
Juancho wrote: 14 Jul 2023, 13:01 Ik weet dat zelf nadenken niet je sterkste punt is. Dus geen probleem gozert!
Sterke reactie weer van je, heel inhoudelijk ook :gaap: Zoals het oude gezegde spreekt: Oude schoenen niet weggooien totdat je nieuwe hebt. Er is geen daadwerkelijk voordeel om die jongen weg te laten. Behalve als je als een kille kutclub wil overkomen en die jongen als stront wil behandelen. Ik ben blij dat PSV niet zo is, in ieder geval.
Daarom stelde ik je ook een serieuze wedervraag lieve Ardbeg. Omdat ik wel benieuwd was of jij een idee hebt waarom een trainer graag met een kleinere groep werkt. Want zoals gezegd, mits je daar dus een beetje beeld bij hebt, ligt daar het antwoord op je eigen vraag. Jij besluit om er niet op in te gaan he.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 14 Jul 2023, 12:47
Sensation wrote: 14 Jul 2023, 12:02 Dat staat toch compleet los van of je iemand wel of niet meeneemt op trainingskamp?
Ligt eraan wat je intenties zijn toch? Bosz gaat werken met sowieso een fors kleinere groep. Dit trainingskamp is voor hem het moment om zijn speelstijl er zo snel mogelijk in te rammen om klaar te zijn voor die voorronde CL. Dat is het allerbelangrijkste voor nu: die CL halen. Ik zou het prima kunnen begrijpen als hij in die 1,5 week wil werken met spelers die sowieso blijven of waarvan hij wil dat ze blijven. Dan is dat even jammer voor de afvallers, maar als je al gecommuniceerd hebt dat er geen toekomst voor ze is bij de club vind ik dat niet zo gek.
Maar Bosz heeft er dus voor gekozen om hem mee te nemen. Waarom zou je dan een andere situatie voor hem invullen om je punt te maken?
Post Reply