Stel dat Veerman zou vertrekken en je hebt dit:
-----------Xavi------------
Vranckx -- Sangare
Om bang van te worden
Aster Vranckx
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
-
- Nationale topspeler
Omdat het nu eenmaal imposanter is om te zien hoe Sangaré met zijn paling loopt te zwaaien dan dat Veerman (of zijn opa) dat doet.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Dat men in hem hier een 8 ziet, is overigens niet zo gek. Als je een compilatie van Verratti of Frenkie gaat kijken, zal je hun waarschijnlijk ook meer als 8 dan als 6 bestempelen. De 6 positie wordt meestal geassocieerd met wat meer controle en statische positionering. De 8 positie wordt wat meestal meer geassocieerd met meer vrijheid, type spelmaker/spelverdeler en dribbelaars die balvast zijn. Beweeglijkere spelers met loopvermogen passen binnen dat profiel.
In werkelijkheid is die gedachte gewoon onzin en is het afhankelijk van zoveel componenten. Je spelopvatting, maar ook bijv. met wat voor 10, buitenspelers en verdediging je speelt.
Want vanuit dat opzicht is het best interessant dat je behoorlijk wat spelers hebt die zowel op 6 als 8 kunnen. Men daar ooit al eens over nagedacht? Een Jorginho, Frenkie, Tchouameni, Enzo Fernandez, Xhaka (om er een paar op te noemen). En dat over het algemeen dit soort spelers juist het beste tot hun recht komen als 6 in een double pivot.
In werkelijkheid is die gedachte gewoon onzin en is het afhankelijk van zoveel componenten. Je spelopvatting, maar ook bijv. met wat voor 10, buitenspelers en verdediging je speelt.
Want vanuit dat opzicht is het best interessant dat je behoorlijk wat spelers hebt die zowel op 6 als 8 kunnen. Men daar ooit al eens over nagedacht? Een Jorginho, Frenkie, Tchouameni, Enzo Fernandez, Xhaka (om er een paar op te noemen). En dat over het algemeen dit soort spelers juist het beste tot hun recht komen als 6 in een double pivot.
Jij wellicht niet, maar je hebt al meermaals de gedachte geopperd dat Bosz dat wellicht wel zou doen. Tenzij Veerman een hele onvoorspelbare ontwikkeling gaat doormaken, lijkt de kans minimaal dat Bosz hem als serieuze 6 gaat zien. Lijkt mij ;)11 Tinus wrote: ↑14 Jul 2023, 08:03IK zou Veerman daar ook niet neer zetten, daarom zeg ik dat Vranckx de vervanger van Guti is. Ik sluit het alleen in sommige wedstrijden niet uit maar dat ga ik niet meer zeggen nu 🫡.Heruone wrote: ↑14 Jul 2023, 06:53
Je hebt het nu al een aantal keer geopperd, maar Veerman gaat nooit als 6 opgesteld worden. En de reden daarvoor is heel simpel: als 6 moet je in staat zijn de ruimte/organisatie te bewaken. Je moet oog hebben voor het positioneren van je medespelers en op basis daarvan keuzes maken. Veerman kan dat niet.
Vergelijk het met het middenveld van Feyenoord vorig jaar met Kökcu/Timber. Beide geen oog voor die organisatie en ze komen daardoor beide niet in hun kracht. Met Wieffer begon Kökcu nog een stuk dominanter te spelen. Zij complementeren elkaar daarin.
Daar schuilt ook precies de reden waarom Veerman met Vranckx in theorie wel een goede combinatie kan zijn. Vranckx beschikt wel over die kwaliteiten om de organisatie te bewaken binnen het kat en muis spel wat drukzetten en restverdediging heet. Wat een dergelijke combinatie extra interessant maakt is dat je met beide spelers kan roteren. Veerman kan zich laten uitzakken om in balbezit als 6 te komen spelen, terwijl Vranckx ook de kwaliteiten beschikt om hoger op het veld als 8 tussen de linies als ontvanger te kunnen dienen. Die rotaties zie je bij elke combinatie van een 6 en 8 in een double pivot (ik verwacht dat Bosz wel richting die manier gaat spelen om Veerman/Simons zoveel mogelijk in hun kracht te brengen), maar het vermogen dat beide spelers over zulk uitzonderlijk voetballend vermogen beschikken (op ED niveau) is elk op hun eigen manier vrij uniek.
Als je Vranckx met een speler zou moeten vergelijken, zou dat inderdaad Marco Verratti zijn. En dat is zo’n gruwelijk goede en onderschatte speler die zo compleet is, maar dat bovenal is geworden omdat hij de transitie van 8 naar 6 heeft gemaakt.
Ik word heet van deze transfer. Kan echt een gruwelijk vet middenveld worden, waarbij PSV hopelijk nog een ander interessant smaakje kan toevoegen.
Voor de rest helemaal eens maar wel opmerkelijk dat er toch niet voor iedereen duidelijk is of het nu een 6 of 8 is terwijl ik denk dat ie beide moet kunnen. En daarbij is ie 20 dus hij kan zich ook ontwikkelen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Lid scoutingsteam
Begrijpelijk, alleen Schöne was erg goed in het in positie blijven en de rest verdediging te controleren.Sensation wrote: ↑14 Jul 2023, 10:58Ja hij wil zelf liever box-to-box ipv verdedigende middenvelder.. Maar ik blijf erbij, en het klinkt heel stom, het spel onder Bosz is anders.Juancho wrote: ↑14 Jul 2023, 10:36 Toch wel opmerkelijk dat je vanuit de kenners/volgers toch wel 2 verhalen lees. @Voormalig KG had gister een prachtig stuk waarbij naar voren kwam dat hij toch echt meer een 8 dan een 6 is en zelf ook wil zijn. Dan heb je hier een paar mensen die zeggen dat hij de perfecte 6 is voor PSV.
Wordt nog spannend als hij daadwerkelijk gaat komen
Ik heb even de stats van Vranckx in zijn seizoen Wolfsburg naast die van Schöne seizoen onder Bosz en Aranguiz een seizoen onder Bosz gelegd. Beiden speelden succesvol als nr6 onder Bosz
- Schöne meer schoten op doel per90 dan Vranckx
- Aranguiz maar iets minder shot creating actions per90, meer goal creating actions per90 dan Vranckx (van Schöne geen data)
- Aranguiz nipt meer defensive actions op attacking 3rd en minder op defensive 3rd dan Vranckx (van Schöne geen data)
- Aranguiz vergelijkbaar aantal touches op att 3rd en def 3rd, meer op mid 3rd per 90min
- Aranguiz meer carries, met grotere afgelegde afstand en vaker tot in de attacking 3rd per 90min
- Aranguiz veel meer progressive passes en ook meer tot in de attacking 3rd per 90min
Als je dit allemaal zo op een rijtje zet lijkt Aranguiz juist meer de box-to-box player terwijl hij als 6 speelde. Dus ja, ik denk dat Bosz met zijn verhaal, hoe hij wil dat een 6 speelt, Vranckx heel goed kan overtuigen.
Dit zag ik bij Vranckx minder, door zijn drive naar voren, al heeft dit inderdaad met het spel van het team/trainer te maken. We gaan het hopelijk meemaken.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... sburg.html
Wolfsburg geinteresseerd in Gosens. Hebben mogelijk geld nodig om hem te kopen, kan goed nieuws zijn voor ons.
Wolfsburg geinteresseerd in Gosens. Hebben mogelijk geld nodig om hem te kopen, kan goed nieuws zijn voor ons.
-
Je hoort verder niks meer over deze transfer. Hoop dat het nog aan de orde is, ben zeer enthousiast over wat ik van hem heb gezien. Echt een type Dembele.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Ja gek hè, terwijl die jongen op de Herdgang geweest is. Zouden ze wachten tot Sangare verkocht is?Eindhovenvoetbal wrote: ↑16 Jul 2023, 21:08 Je hoort verder niks meer over deze transfer. Hoop dat het nog aan de orde is, ben zeer enthousiast over wat ik van hem heb gezien. Echt een type Dembele.
- 11 Tinus
- Legende
PSV gaat in ieder geval niet tegen hem zeggen dat ie rustig de tijd moet nemen en voor 31 augustus iets moet laten weten.
Gelukkig heeft Juancho de deadline geïntroduceerd dus ik verwacht max vrijdag do or die.
Gelukkig heeft Juancho de deadline geïntroduceerd dus ik verwacht max vrijdag do or die.
- Captain(C)
- Vaste waarde in elftal
Volgens mij meldde psvmedium enkele weken geleden al dat PSV in gesprek was met deze speler.
Wellicht heeft hij nog info over hoe het ervoor staat?
Wellicht heeft hij nog info over hoe het ervoor staat?
Koekoek!
- Standbeeld
- Mister PSV
- Captain(C)
- Vaste waarde in elftal
-
- 11 Tinus
- Legende
- DC_PSV
- Vedette
Volgens transfermarkt heeft hij destijds 8 miljoen gekost, waarvan wij El Ghazi en Til hebben gekocht. Het was meer een retorische vraag wat laat zien dat we een waardeloze scouting hebben die de afgelopen jaren op Sangaré na geen enkele topper heeft geleverd. Bizar.
#simplythebest
-
Jij weet helemaal niet wie de scouting heeft aangedragen. Jij weet alleen wie de directie gekocht heeft.DC_PSV wrote: ↑16 Jul 2023, 21:43Volgens transfermarkt heeft hij destijds 8 miljoen gekost, waarvan wij El Ghazi en Til hebben gekocht. Het was meer een retorische vraag wat laat zien dat we een waardeloze scouting hebben die de afgelopen jaren op Sangaré na geen enkele topper heeft geleverd. Bizar.
- Joenepsv
- Legende
Die discussie is hier al vaker gevoerd en het is natuurlijk een beetje een kip en het ei verhaal. Maar aan het eind van de streep is het onvoldoende. Je ziet elke transferwindow clubs die pareltjes ergens wegvissen voor een prikkie en ons lukt dat zelden de laatste jaren. Hoop dat het onder Stewart beter gaat.Eindhovenvoetbal wrote: ↑16 Jul 2023, 21:51Jij weet helemaal niet wie de scouting heeft aangedragen. Jij weet alleen wie de directie gekocht heeft.DC_PSV wrote: ↑16 Jul 2023, 21:43
Volgens transfermarkt heeft hij destijds 8 miljoen gekost, waarvan wij El Ghazi en Til hebben gekocht. Het was meer een retorische vraag wat laat zien dat we een waardeloze scouting hebben die de afgelopen jaren op Sangaré na geen enkele topper heeft geleverd. Bizar.
-
- Lid scoutingsteam
Het is helemaal geen kip-en-ei-verhaal. Je kan als supporter geen serieus te nemen kritiek leveren op iets waar je 0 zicht op hebt. Wel op de daadwerkelijke transfers, maar daarvoor moet je in de eerste plaats niet bij de scouting zijn, maar bij degene die de beslissingen neemt. En zelfs dan heb je nog steeds geen flauw idee over alle relevante achterliggende processen en (financiële) randvoorwaarden. Het is giswerk en speculatie pur sang.
Wat PSV de laatste jaren bijvoorbeeld heeft afgescout in Zuid-Amerika, dat is geen grap hoor. Al die pareltjes die nu elders spelen, waren bij PSV lang en breed bekend. Voor Europa zal dat niet anders zijn. Maar er zitten tientallen processen tussen scoutingsrapport en tot transfer komen. Heel veel mensen (ook hier) onderschatten dat. Los van het gegeven dat de status en ambities van PSV extreem hoog zijn in vergelijking met de financiële stootkracht, ook relatief aan de sportieve concurrentie op Europees niveau. Wij moeten alles uit de kast trekken voor de eventuele komst van Varela, terwijl ze daar in Lissabon of Londen 0 moeite mee hebben. Dat gat wordt steeds groter naarmate PSV blijft aankloten, en dat gegeven op zichzelf kost ons al jaren allerlei toptransfers. Die nuances lees je hier zelden, in de media al helemaal nooit, en het schetst een totaal verkeerd beeld van de realiteit.
Het is te hopen dat we onder leiding van Stewart en Bosz gaan werken aan het creëren van kapitaal aan de hand van aanvallend voetbal en sportieve successen. De eerste stappen worden deze zomer gezet, maar dat is een proces dat een tijdje kan gaan duren.
Wat PSV de laatste jaren bijvoorbeeld heeft afgescout in Zuid-Amerika, dat is geen grap hoor. Al die pareltjes die nu elders spelen, waren bij PSV lang en breed bekend. Voor Europa zal dat niet anders zijn. Maar er zitten tientallen processen tussen scoutingsrapport en tot transfer komen. Heel veel mensen (ook hier) onderschatten dat. Los van het gegeven dat de status en ambities van PSV extreem hoog zijn in vergelijking met de financiële stootkracht, ook relatief aan de sportieve concurrentie op Europees niveau. Wij moeten alles uit de kast trekken voor de eventuele komst van Varela, terwijl ze daar in Lissabon of Londen 0 moeite mee hebben. Dat gat wordt steeds groter naarmate PSV blijft aankloten, en dat gegeven op zichzelf kost ons al jaren allerlei toptransfers. Die nuances lees je hier zelden, in de media al helemaal nooit, en het schetst een totaal verkeerd beeld van de realiteit.
Het is te hopen dat we onder leiding van Stewart en Bosz gaan werken aan het creëren van kapitaal aan de hand van aanvallend voetbal en sportieve successen. De eerste stappen worden deze zomer gezet, maar dat is een proces dat een tijdje kan gaan duren.
Last edited by Ykhim on 16 Jul 2023, 22:15, edited 1 time in total.
- Joenepsv
- Legende
95 procent op dit forum bestaat uit giswerk en speculatie. Dat is het hele charme van dit forum en deze periode. Maar daarom is het toch juist wel een kip en het ei verhaal? Ik heb namelijk geen idee waar het fout gaat. Of de scouting draagt niet de juiste en met name haalbare spelers aan of de td veegt zijn reet af met de scouting rapporten en doet wat hij zelf wil. Als ik even voor mezelf spreek heb ik niet het idee dat ik dergelijke zaken onderschat. Maar ik durf wel te stellen dat er veel fout is gegaan in de periode John de Jong.Ykhim wrote: ↑16 Jul 2023, 22:13 Het is helemaal geen kip-en-ei-verhaal. Je kan als supporter geen serieus te nemen kritiek leveren op iets waar je 0 zicht op hebt. Wel op de daadwerkelijke transfers, maar daarvoor moet je in de eerste plaats niet bij de scouting zijn, maar bij degene die de beslissingen neemt. En zelfs dan heb je nog steeds geen flauw idee over alle relevante achterliggende processen en (financiële) randvoorwaarden. Het is giswerk en speculatie pur sang.