Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In balbezit erg sterk maar als PSV met veel ruimte in de rug gaat spelen en je als CV ook jezelf moet kunnen redden... ik zie daar wel een uitdaging bij 'balwatcher' Ollie die bovendien niet de snelste is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 14 Jul 2023, 15:39
Fc Denzel wrote: 14 Jul 2023, 15:26

Lag er ook wel erg aan wat er links en rechts langs hem stond.

Dit soort voetballende verdedigers lopen er niet veel rond.

Maar inderdaad het is wel afwachten hoe hij zich terugknokt in de basis.
En dan moet er nog een centrale verdediger bij komen die hem aanvult

Neem dit ook even mee in de beoordeling.

Is goed. Neem jij de goede momenten ook mee in de beoordeling dan?
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 15:42
Mikelvb wrote: 14 Jul 2023, 15:39

Neem dit ook even mee in de beoordeling.

Is goed. Neem jij de goede momenten ook mee in de beoordeling dan?
Waar zeg ik dat ik dit niet doe?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 14 Jul 2023, 15:43
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 15:42

Is goed. Neem jij de goede momenten ook mee in de beoordeling dan?
Waar zeg ik dat ik dit niet doe?
Nergens. Vandaar dat ik ook vraag dat je dat doet in plaats van dat ik zeg dat je dat niet goed ;)! Ik denk met een ervaren sterkhouder die echt het slot op de deur gooit, hij kan floreren in waar hij goed in is, het spel vooruit, een linie overslaan met zijn passing.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 14 Jul 2023, 14:49 Boscagli is inderdaad een prima speler als daar een beest naast komt te staan. Gewoon meer dan basiswaardig.
Dit heb ik dus met Teze een prima RCV of RVC😉zet daar een beest van een LCV neer en je hebt een prima centrum.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TigTogFlip wrote: 14 Jul 2023, 15:39 Dit is een kleine persoonlijke opmerking, maar ik had echt gehoopt dat Xavi nu wel duidelijk zou zijn over wat hij wil. Hoe langer we dit kat-en-muisspel spelen van blijft hij of gaat hij, hoe meer het lijkt op Gakpo afgelopen zomer.

Maar er speelt waarschijnlijk veel achter de schermen waar wij als gewone fan geen idee van hebben.
Dit doet PSV toch steeds zelf met al die afspraken en clausules. Kijk eens naar onze vrienden uit 010 en 020, waar zie je zulke vreemde afspraken zoals bij ons? Met Gakpo ook afgelopen seizoen, de hele zomer de twijfel of hij zou blijven en dan in de winter vertrokken voor allesbehalve de hoofdprijs vanwege weer die klote afspraken. Ze moeten hier eens mee kappen, een fatsoenlijke scouting neerzetten en groeibriljantjes halen zonder afspraken/clausules.
#simplythebest
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het heeft wel wat weg van het dus Bruma-Rekik in 2014/2015. Ondanks het kampioenschap niet goed genoeg samen, maar eentje kon wel met een leider daarnaast. Moreno verving Rekik en PSV werd defensief een heel stuk sterker. Ook Europees. Bruma had dat jaar zijn beste seizoen uit zijn carriere.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat heeft de scouting met die afspraken te maken eigenlijk? Had je trouwens liever gehad dat Xavi hier niet had gespeeld, of wat precies? Nee, bij ajax zie je die afspraken niet. Daar laat hun opperkneus z'n contract ontbinden.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 16:13
TigTogFlip wrote: 14 Jul 2023, 15:39 Dit is een kleine persoonlijke opmerking, maar ik had echt gehoopt dat Xavi nu wel duidelijk zou zijn over wat hij wil. Hoe langer we dit kat-en-muisspel spelen van blijft hij of gaat hij, hoe meer het lijkt op Gakpo afgelopen zomer.

Maar er speelt waarschijnlijk veel achter de schermen waar wij als gewone fan geen idee van hebben.
Dit doet PSV toch steeds zelf met al die afspraken en clausules. Kijk eens naar onze vrienden uit 010 en 020, waar zie je zulke vreemde afspraken zoals bij ons? Met Gakpo ook afgelopen seizoen, de hele zomer de twijfel of hij zou blijven en dan in de winter vertrokken voor allesbehalve de hoofdprijs vanwege weer die klote afspraken. Ze moeten hier eens mee kappen, een fatsoenlijke scouting neerzetten en groeibriljantjes halen zonder afspraken/clausules.
O.. ohh.. dit soort dingen mag je hier niet zeggen. Krijg je de hele theeleut tegen je.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1,812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Shit man. Openda voor 38 miljoen naar Leipzig. Jammer dat hij vorig jaar te duur was. Had ons kampioen gemaakt en een flinke transfersom opgeleverd
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 16:13Dit doet PSV toch steeds zelf met al die afspraken en clausules. Kijk eens naar onze vrienden uit 010 en 020, waar zie je zulke vreemde afspraken zoals bij ons? Met Gakpo ook afgelopen seizoen, de hele zomer de twijfel of hij zou blijven en dan in de winter vertrokken voor allesbehalve de hoofdprijs vanwege weer die klote afspraken. Ze moeten hier eens mee kappen, een fatsoenlijke scouting neerzetten en groeibriljantjes halen zonder afspraken/clausules.
Je bedoelt zoals Antony, waar Ajax door afspraken zo'n beetje 40-50 miljoen misliep? Of de torenhoge miljoenensalarissen (+afspraken) die ze daar uitgeven om spelers toch nog een jaartje langer te houden? Betalen meer aan zaakwaarnemers en derden dan de hele competitie bij elkaar! Of Feyenoord, dat straks miljoenen mag doorgeven aan Cruz Azul, of belangrijke middenvelders niet kan houden omdat de koopoptie te hoog is?

Het is gewoon geleuter. Clausules en afspraken komen overal voor. Van Glasgow tot Istanbul. Gevolg van boven je status willen presteren.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 14 Jul 2023, 16:54
DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 16:13Dit doet PSV toch steeds zelf met al die afspraken en clausules. Kijk eens naar onze vrienden uit 010 en 020, waar zie je zulke vreemde afspraken zoals bij ons? Met Gakpo ook afgelopen seizoen, de hele zomer de twijfel of hij zou blijven en dan in de winter vertrokken voor allesbehalve de hoofdprijs vanwege weer die klote afspraken. Ze moeten hier eens mee kappen, een fatsoenlijke scouting neerzetten en groeibriljantjes halen zonder afspraken/clausules.
Je bedoelt zoals Antony, waar Ajax door afspraken zo'n beetje 40-50 miljoen misliep? Of de torenhoge miljoenensalarissen (+afspraken) die ze daar uitgeven om spelers toch nog een jaartje langer te houden? Of Feyenoord, dat straks miljoenen mag doorgeven aan Cruz Azul, of belangrijke middenvelders niet kan houden omdat de koopoptie te hoog is?

Het is gewoon geleuter. Clausules en afspraken komen overal voor. Van Glasgow tot Istanbul. Gevolg van boven je status willen presteren.
Anthony is ondanks die zogenaamde "afspraken" voor 100!miljoen verkocht aan United. En Feyenoord kan ook vragen wat ze willen voor hun spelers. Onze afspraken zijn zodanig verrot, dat wij hierdoor steeds aan het kortste eind trekken. Kijk een Lozano bijvoorbeeld. Doorverkooppercentage aan Pachuca, maar wel voor 40+mln verkocht aan Napoli, destijds de absolute hoofdprijs.
#simplythebest
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 14 Jul 2023, 16:54
DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 16:13Dit doet PSV toch steeds zelf met al die afspraken en clausules. Kijk eens naar onze vrienden uit 010 en 020, waar zie je zulke vreemde afspraken zoals bij ons? Met Gakpo ook afgelopen seizoen, de hele zomer de twijfel of hij zou blijven en dan in de winter vertrokken voor allesbehalve de hoofdprijs vanwege weer die klote afspraken. Ze moeten hier eens mee kappen, een fatsoenlijke scouting neerzetten en groeibriljantjes halen zonder afspraken/clausules.
Je bedoelt zoals Antony, waar Ajax door afspraken zo'n beetje 40-50 miljoen misliep? Of de torenhoge miljoenensalarissen (+afspraken) die ze daar uitgeven om spelers toch nog een jaartje langer te houden? Betalen meer aan zaakwaarnemers en derden dan de hele competitie bij elkaar! Of Feyenoord, dat straks miljoenen mag doorgeven aan Cruz Azul, of belangrijke middenvelders niet kan houden omdat de koopoptie te hoog is?

Het is gewoon geleuter. Clausules en afspraken komen overal voor. Van Glasgow tot Istanbul. Gevolg van boven je status willen presteren.
Het is zo makkelijk afgeven op PSV als je de feiten bij andere clubs niet kent hè :lol: Uiteindelijk wordt gewoon heel veel met clausules gewerkt, maar ik zou ook liever clausules in de Portugese stijl zien, die durven gewoon een clausule van 45mil in het contract van St Juste te zetten :mrgreen:
Vincent Vega
Jeugdinternational
Posts: 128
Joined: 11 Nov 2020, 10:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 17:00
Ykhim wrote: 14 Jul 2023, 16:54

Je bedoelt zoals Antony, waar Ajax door afspraken zo'n beetje 40-50 miljoen misliep? Of de torenhoge miljoenensalarissen (+afspraken) die ze daar uitgeven om spelers toch nog een jaartje langer te houden? Of Feyenoord, dat straks miljoenen mag doorgeven aan Cruz Azul, of belangrijke middenvelders niet kan houden omdat de koopoptie te hoog is?

Het is gewoon geleuter. Clausules en afspraken komen overal voor. Van Glasgow tot Istanbul. Gevolg van boven je status willen presteren.
Anthony is ondanks die zogenaamde "afspraken" voor 100!miljoen verkocht aan United. En Feyenoord kan ook vragen wat ze willen voor hun spelers. Onze afspraken zijn zodanig verrot, dat wij hierdoor steeds aan het kortste eind trekken. Kijk een Lozano bijvoorbeeld. Doorverkooppercentage aan Pachuca, maar wel voor 40+mln verkocht aan Napoli, destijds de absolute hoofdprijs.
Maar het gaat toch niet over de bruto-transfersom? Die is helemaal niet zo relevant als je er zelf bar weinig aan over houdt..
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Verkoopbeleid is veel meer dan de hoogte van de som. Je hebt ook te maken met betalingstermijnen (en waardevermindering) maar ook met het moment van verkopen (vroeg of laat in de window), een eventuele vervanger beschikbaar of niet maar ook een signaal naar je spelersgroep en of toekomstige spelers. Als je op een goede manier uit elkaar kunt gaan zoals bv Madueke en Gakpo als topvoorbeelden dan kun je dat voorbeeld ook gebruiken als je een nieuwe diamant kunt aantrekken. Het alternatief is dat je zo'n lelijke situatie krijgt zoals bij Antony/Martinez.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 17:00Anthony is ondanks die zogenaamde "afspraken" voor 100!miljoen verkocht aan United. En Feyenoord kan ook vragen wat ze willen voor hun spelers. Onze afspraken zijn zodanig verrot, dat wij hierdoor steeds aan het kortste eind trekken. Kijk een Lozano bijvoorbeeld. Doorverkooppercentage aan Pachuca, maar wel voor 40+mln verkocht aan Napoli, destijds de absolute hoofdprijs.
Dat gebrek aan "hoofdprijzen" heeft bij ons bijna altijd te maken met sportief matige prestaties, niet te vaak met afspraken. Overigens waren de transfers van Memphis, Bergwijn, Malen, Gakpo, Madueke behoorlijk hoofdprijs, op Gakpo na.

Maar sowieso is het een ridicuul standpunt om naar concurrenten te wijzen. Die hebben zo hun eigen tekortkomingen op transfergebied, relatief naar hun status. Liever ben je nooit afhankelijk van clausules of andere afspraken, nee, maar dan wordt het ook steeds moeilijker om fantastische transfers te doen. PSV moet daarin wat creatiever zijn, totdat we sportief presteren, daardoor goed verkopen en daardoor in het geld zwemmen. En dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 14 Jul 2023, 15:43
Ardbeg wrote: 14 Jul 2023, 15:42

Is goed. Neem jij de goede momenten ook mee in de beoordeling dan?
Waar zeg ik dat ik dit niet doe?
Ook dan juist die wedstrijd(helft) eruit pakken...
Tja..

Ik zie hem graag voetballen en je ziet juist dat hij bepaalde keuzes maakt vanwege z'n linksback en z'n rechtercentrale..
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Toch is het wel iets waar je ook beleid op kan maken. Het helpt niet dat we als PSV zijnde altijd wat krap in ons jasje zitten. Het zou het wel makkelijker maken als je wat meer vet op de botten hebt en de tekorten niet zo ontzettend groot zijn. Ik kan me niet voorstellen dat binnen de club men nu zo gelukkig is met de huidige situatie. Afgelopen zomer twee van je beste spelers moeten verkopen midden in een kampioensrace. Deze zomer wordt de club gegijzeld door een speler die een speler van twintig jaar door een vage clausule. Op zo’n manier kan je toch geen beleid maken?
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johann Vogel wrote: 14 Jul 2023, 17:29 Toch is het wel iets waar je ook beleid op kan maken. Het helpt niet dat we als PSV zijnde altijd wat krap in ons jasje zitten. Het zou het wel makkelijker maken als je wat meer vet op de botten hebt en de tekorten niet zo ontzettend groot zijn. Ik kan me niet voorstellen dat binnen de club men nu zo gelukkig is met de huidige situatie. Afgelopen zomer twee van je beste spelers moeten verkopen midden in een kampioensrace. Deze zomer wordt de club gegijzeld door een speler die een speler van twintig jaar door een vage clausule. Op zo’n manier kan je toch geen beleid maken?
zonder die clausule hadden we hem een jaartje kunnen huren en hadden we er geen geld aan over gehouden (ondanks dat het veeeeel te weinig is)
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 14 Jul 2023, 17:00
Feyenoord kan ook vragen wat ze willen voor hun spelers. Onze afspraken zijn zodanig verrot, dat wij hierdoor steeds aan het kortste eind trekken. Kijk een Lozano bijvoorbeeld. Doorverkooppercentage aan Pachuca, maar wel voor 40+mln verkocht aan Napoli, destijds de absolute hoofdprijs.
Haha kom joh. Feyenoord kan vragen wat ze willen voor hun spelers? Volgens mij verkoopt PSV nog altijd (veel) beter dan Feyenoord. Kijk maar naar het verschil in prijs tussen Kokcü en Gakpo. Memphis, Lozano, Madueke.. stuk voor stuk hoger dan Feyenoord ooit heeft ontvangen.

PSV heeft dusdanig goed verkocht, dat het 20 tot 25 miljoen uit kan geven voordat er überhaupt een speler verkocht is (inmiddels is Guti natuurlijk wel weg).

Edit: en die clausules en afspraken.. tja. Anders had Xavi hier niet gevoetbald en was je 3e (of wellicht 4e) geworden en had je het hele jaar kunnen smullen van Guus Til.
#FreeGeneratie4
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Blijft altijd koffiedik kijken of een speler uiteindelijk dan niet gekomen zou zijn als je beleid zonder uitzondering gewoon geen rare clausules is.
Of dat er dan een alternatief aangetrokken zou zijn wat hier ook goed had gepresteerd en misschien wel vele miljoenen waard geworden zou zijn.
Allemaal speculatie, maar het is de vraag wat er mogelijk zou zijn als je gewoon structureel niet met zulke beperkende clausules gaat werken en dit ook duidelijk aan spelers communiceert.
Het grote probleem hiermee vind ik vooral dat je je zo laat 'gijzelen' door de beslissing van een speler, waar je zelf eigenlijk amper invloed op hebt. En dat verstoort nu je voorbereiding op het nieuwe seizoen. Het zou wel zo fijn zijn als je als club wat dat betreft de leidende touwtjes in handen houdt. Al snap ik ook dat de voetbalwereld tegenwoordig enorm is veranderd.

Hoe dan ook was deze ontwikkeling van Simons bij aanvang denk ik ook wel onvoorzien geweest, dus dat hij in 1 seizoen tijd zo'n hot target zou worden hadden vast niet veel mensen zien aankomen. En dat zet de aanvankelijke afspraken ook wel weer wat in perspectief.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Boscagli hebben we afgelopen seizoen echt wel gemist maar is echt geen hoogvlieger in de ED, daar moet een beest langs staan.
Eigenlijk moet PSV een hoger niveau nastreven dan Boscagli.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 14 Jul 2023, 17:30
Johann Vogel wrote: 14 Jul 2023, 17:29 Toch is het wel iets waar je ook beleid op kan maken. Het helpt niet dat we als PSV zijnde altijd wat krap in ons jasje zitten. Het zou het wel makkelijker maken als je wat meer vet op de botten hebt en de tekorten niet zo ontzettend groot zijn. Ik kan me niet voorstellen dat binnen de club men nu zo gelukkig is met de huidige situatie. Afgelopen zomer twee van je beste spelers moeten verkopen midden in een kampioensrace. Deze zomer wordt de club gegijzeld door een speler die een speler van twintig jaar door een vage clausule. Op zo’n manier kan je toch geen beleid maken?
zonder die clausule hadden we hem een jaartje kunnen huren en hadden we er geen geld aan over gehouden (ondanks dat het veeeeel te weinig is)
Of we hadden ruimte gehad voor een flink tekenpremie en geen of een markt conforme clausule.
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ach, an sich verdient JdJ hier juist credits ipv hoon.
Dankzij hem,en RvN, hebben we (vooralsnog) 1 jaar kunnen genieten van een buitencategorie speler die normaliter nooit haalbaar was geweest.
Als je daar dan een clausule voor nodig hebt, so be it.
Het zijn alle “afspraken” met spelers vd afgelopen jaren opgeteld wat het ietwat frustrerend maakt, niet persé deze specifieke.
Stel dat ie vertrekt, dan hebben we er een jaar van mogen genieten, en er nog een leuke cent aan overgehouden.
Meer, meer, meer, is niet altijd beter.
Count your blessings.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Achterin beginnen, het kan dus wel ;)

https://www.nac.nl/nieuws/nac-versterkt ... n-leemans-

Nu de posities achterin en op het middenveld ingevuld lijken, gaat de focus richting de aanvalslinie. “We hebben namelijk de strategie gehanteerd om achterin te beginnen en zo het team op te bouwen”, aldus Maas.
Post Reply