Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar blijft die LCV? Selectie had op deze cruciale positie al ingevuld moeten zijn. Het kabbelt maar voort.....
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 17 Jul 2023, 09:49 Waar blijft die LCV? Selectie had op deze cruciale positie al ingevuld moeten zijn. Het kabbelt maar voort.....
Denk dat RCV meer prio heeft hoor.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb zo'n gevoel dat Sanchez nu haalbaarder is geworden door het vertrek van Simons.

PSV heeft natuurlijk altijd het salaris van Xavi in het achterhoofd gehouden. Dat valt nu allemaal weg dus blijft er voor de nieuwe spelers wat meee over.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sanchez had inmiddels toch ook al in Rusland of Turkije kunnen zitten als hij het puur voor de centen doet. Of Levy probeert er weer het uiterste uit te halen.
dePinhodeSouza

El Sordo wrote: 17 Jul 2023, 09:38 Een backup voor Luuk hád hoge prioriteit. Je kunt geen 50 wedstrijden per jaar gaan spelen met één ouder wordende en steeds vaker geblesseerde spits en één onervaren gastje in een toch al erg jonge voorhoede.

Tsja, vooralsnog is de situatie zo dat we met een sterk gemankeerde selectie een trainingskamp hebben, dat er nog maar drie oefenwedstrijden te spelen zijn, waarvan de eerste zaterdag al, dat we over 2,5 week al de eerste echte wedstrijd moeten gaan spelen en over drie weken al de eerste CL-voorronde. Nu Xavi en Guti vertrokken zijn en Sangaré waarschijnlijk gaat vertrekken, moeten er in zeer korte tijd 3,5 basisspelers (10, RCV, V/CM en vervanger Guti) worden aangetrokken -- en liefst een gebalanceerde mix van jonge gastjes en minimaal één ervaren klepper -- die er zonder al te lange aanpassingsperiode kunnen staan. Als er deze week niet flink doorgepakt wordt, begin ik het toch wat somber in te zien voor de komende periode.
Klopt, maar een back-up voor Luuk hoeft geen 11 miljoen te kosten...

Die met zak geld had je nmi beter kunnen gebruiken voor versterking van de basisposities.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 17 Jul 2023, 10:12
El Sordo wrote: 17 Jul 2023, 09:38 Een backup voor Luuk hád hoge prioriteit. Je kunt geen 50 wedstrijden per jaar gaan spelen met één ouder wordende en steeds vaker geblesseerde spits en één onervaren gastje in een toch al erg jonge voorhoede.

Tsja, vooralsnog is de situatie zo dat we met een sterk gemankeerde selectie een trainingskamp hebben, dat er nog maar drie oefenwedstrijden te spelen zijn, waarvan de eerste zaterdag al, dat we over 2,5 week al de eerste echte wedstrijd moeten gaan spelen en over drie weken al de eerste CL-voorronde. Nu Xavi en Guti vertrokken zijn en Sangaré waarschijnlijk gaat vertrekken, moeten er in zeer korte tijd 3,5 basisspelers (10, RCV, V/CM en vervanger Guti) worden aangetrokken -- en liefst een gebalanceerde mix van jonge gastjes en minimaal één ervaren klepper -- die er zonder al te lange aanpassingsperiode kunnen staan. Als er deze week niet flink doorgepakt wordt, begin ik het toch wat somber in te zien voor de komende periode.
Klopt, maar een back-up voor Luuk hoeft geen 11 miljoen te kosten...
Hiermee is voorgesorteerd op de toekomst. Pepi kan nu roteren met Luuk en vanaf 24/25 kunnen Pepi en Den Duif samen met elkaar roteren. Spitspositie is daarmee al gevuld voor aankomende 2 jaren.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GiveCup2day wrote: 17 Jul 2023, 09:51
Thoresen wrote: 17 Jul 2023, 09:49 Waar blijft die LCV? Selectie had op deze cruciale positie al ingevuld moeten zijn. Het kabbelt maar voort.....
Denk dat RCV meer prio heeft hoor.
Ik vind Teze een prima RCV.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 17 Jul 2023, 10:12
El Sordo wrote: 17 Jul 2023, 09:38 Een backup voor Luuk hád hoge prioriteit. Je kunt geen 50 wedstrijden per jaar gaan spelen met één ouder wordende en steeds vaker geblesseerde spits en één onervaren gastje in een toch al erg jonge voorhoede.

Tsja, vooralsnog is de situatie zo dat we met een sterk gemankeerde selectie een trainingskamp hebben, dat er nog maar drie oefenwedstrijden te spelen zijn, waarvan de eerste zaterdag al, dat we over 2,5 week al de eerste echte wedstrijd moeten gaan spelen en over drie weken al de eerste CL-voorronde. Nu Xavi en Guti vertrokken zijn en Sangaré waarschijnlijk gaat vertrekken, moeten er in zeer korte tijd 3,5 basisspelers (10, RCV, V/CM en vervanger Guti) worden aangetrokken -- en liefst een gebalanceerde mix van jonge gastjes en minimaal één ervaren klepper -- die er zonder al te lange aanpassingsperiode kunnen staan. Als er deze week niet flink doorgepakt wordt, begin ik het toch wat somber in te zien voor de komende periode.
Klopt, maar een back-up voor Luuk hoeft geen 11 miljoen te kosten...

Die met zak geld had je nmi beter kunnen gebruiken voor versterking van de basisposities.
Luuk was vorig jaar lange tijd geblesseerd en is ook nu weer niet fit.
Daarom moet er een volwaardige spits zijn die in de toekomst ook nog wat op gaat leveren.
Btw, in de samenvatting zie je een paar kleine dingen waarbij je kunt zien dat Pepi iets extra's gaat toevoegen.
dePinhodeSouza

Rikkert1234 wrote: 17 Jul 2023, 10:14
dePinhodeSouza wrote: 17 Jul 2023, 10:12

Klopt, maar een back-up voor Luuk hoeft geen 11 miljoen te kosten...
Hiermee is voorgesorteerd op de toekomst. Pepi kan nu roteren met Luuk en vanaf 24/25 kunnen Pepi en Den Duif samen met elkaar roteren. Spitspositie is daarmee al gevuld voor aankomende 2 jaren.
Vind het ook geen slechte aankoop, maar als je beperkte middelen hebt, en je weet dat je eigenlijk nog een basiswaardige CAM, CV, een vervanger voor Sangare en evt een rechtsback moet halen, denk ik niet dat je een substantieel deel van je transferbudget moet uitgeven aan een rouleer spits. Maargoed, jij kan daar anders tegenaan kijken.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 17 Jul 2023, 10:14
dePinhodeSouza wrote: 17 Jul 2023, 10:12

Klopt, maar een back-up voor Luuk hoeft geen 11 miljoen te kosten...
Hiermee is voorgesorteerd op de toekomst. Pepi kan nu roteren met Luuk en vanaf 24/25 kunnen Pepi en Den Duif samen met elkaar roteren. Spitspositie is daarmee al gevuld voor aankomende 2 jaren.
Dat snapt volgens mij ook iedereen wel, maar het gaat er om of je die 10 miljoen niet beter kon gebruiken om de selectie van dit jaar in balans te brengen.

Grof gezegd:
Scenario A. Prefereer je de situatie om een spitsen roulatie van De Jong, Pepi, Vertessen en Van Duiven te hebben en nog 10 miljoen (hypothetisch bedrag) over hebt om twee middenvelders aan te trekken en een CV.
Scenario B. De Jong, Vertessen en Van Duiven voor de spitspositie en ca 20 miljoen om twee middenvelders en een CV aan te trekken.

Ik zou kiezen voor scenario B en afhankelijk van verloop van transfers het "spitsenprobleem" volgend jaar op te lossen.
dePinhodeSouza

Kolkmania wrote: 17 Jul 2023, 10:20
Rikkert1234 wrote: 17 Jul 2023, 10:14

Hiermee is voorgesorteerd op de toekomst. Pepi kan nu roteren met Luuk en vanaf 24/25 kunnen Pepi en Den Duif samen met elkaar roteren. Spitspositie is daarmee al gevuld voor aankomende 2 jaren.
Dat snapt volgens mij ook iedereen wel, maar het gaat er om of je die 10 miljoen niet beter kon gebruiken om de selectie van dit jaar in balans te brengen.

Grof gezegd:
Scenario A. Prefereer je de situatie om een spitsen roulatie van De Jong, Pepi, Vertessen en Van Duiven te hebben en nog 10 miljoen (hypothetisch bedrag) over hebt om twee middenvelders aan te trekken en een CV.
Scenario B. De Jong, Vertessen en Van Duiven voor de spitspositie en ca 20 miljoen om twee middenvelders en een CV aan te trekken.

Ik zou kiezen voor scenario B en afhankelijk van verloop van transfers het "spitsenprobleem" volgend jaar op te lossen.
Ik zou dan zelf scenario C prefereren, een reserve spits kopen voor 5 miljoen en 15 miljoen reserveren voor basiswaardige middenvelders en centrale verdediger.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 17 Jul 2023, 10:15
GiveCup2day wrote: 17 Jul 2023, 09:51

Denk dat RCV meer prio heeft hoor.
Ik vind Teze een prima RCV.
Dan verschillen we daarin van mening. Heeft veel te veel slaapmomenten en is positioneel echt dramatisch. Wat mij betreft moet er een sloper naast Boscagli komen.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 17 Jul 2023, 10:18
Rikkert1234 wrote: 17 Jul 2023, 10:14

Hiermee is voorgesorteerd op de toekomst. Pepi kan nu roteren met Luuk en vanaf 24/25 kunnen Pepi en Den Duif samen met elkaar roteren. Spitspositie is daarmee al gevuld voor aankomende 2 jaren.
Vind het ook geen slechte aankoop, maar als je beperkte middelen hebt, en je weet dat je eigenlijk nog een basiswaardige CAM, CV, een vervanger voor Sangare en evt een rechtsback moet halen, denk ik niet dat je een substantieel deel van je transferbudget moet uitgeven aan een rouleer spits. Maargoed, jij kan daar anders tegenaan kijken.
Die CAM wist je niet. CV heeft PSV gewoon te veel. Bosca, Teze, Ramalho, Baum en Obispo. Vervanger Sangare zal vrij snel komen als Sanga daadwerkelijk vertrekt. Vervanger Guti ga ik vanuit dat ze daar mee bezig zijn.
Spits was gewoon echt heel erg nodig en voorin waren vacatures vrij. Zo gek is dat toch niet? Maargoed, jij kan daar anders tegenaan kijken ;).
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GiveCup2day wrote: 17 Jul 2023, 10:26
Thoresen wrote: 17 Jul 2023, 10:15

Ik vind Teze een prima RCV.
Dan verschillen we daarin van mening. Heeft veel te veel slaapmomenten en is positioneel echt dramatisch. Wat mij betreft moet er een sloper naast Boscagli komen.
Teze en Obispo zijn daarin vrijwel hetzelfde, al is Obispo nog een tandje erger. Jongens die echt wel de potentie hebben om goede verdedigers voor PSV te zijn, maar elke wedstrijd 2 momenten hebben waarop je een tegengoal door ze kan krijgen. Wel denk ik dat Teze/Boscagli naast een CV welke complementair zijn aan de kwaliteiten van de ander prima mee kunnen op PSV niveau
dePinhodeSouza

Hatseflats wrote: 17 Jul 2023, 10:32
dePinhodeSouza wrote: 17 Jul 2023, 10:18

Vind het ook geen slechte aankoop, maar als je beperkte middelen hebt, en je weet dat je eigenlijk nog een basiswaardige CAM, CV, een vervanger voor Sangare en evt een rechtsback moet halen, denk ik niet dat je een substantieel deel van je transferbudget moet uitgeven aan een rouleer spits. Maargoed, jij kan daar anders tegenaan kijken.
Die CAM wist je niet. CV heeft PSV gewoon te veel. Bosca, Teze, Ramalho, Baum en Obispo. Vervanger Sangare zal vrij snel komen als Sanga daadwerkelijk vertrekt. Vervanger Guti ga ik vanuit dat ze daar mee bezig zijn.
Spits was gewoon echt heel erg nodig en voorin waren vacatures vrij. Zo gek is dat toch niet? Maargoed, jij kan daar anders tegenaan kijken ;).
CAM wist je inderdaad niet 100% zeker, maar de kans was, ook een maand geleden, gewoon aannemelijk dat Simons zou vertrekken. Het was iig een scenario waar je rekening mee moest houden. Als je verder in de reacties leest, zeg ik ook dat er een spits gehaald moest worden, alleen denk ik niet dat daar 11 miljoen, met de aanwezigheid van Luuk en de potentie van dn Duif, aan moet besteden. Ik had liever dat ze een goedkopere reservespits hadden gehaald, waardoor ze meer en een grotere slagkracht hadden voor de basisposities.

Achterin moet er idd eerst wat weg, maar als daar verdedigers weggaan, heb ik liever genoeg financiele slagkracht en ruimte in de afschrijvingskosten zodat we daar een beest van 15 miljoen kunnen halen, en niet dat we voor mindere opties moeten gaan omdat een groot deel van de financiele middelen en ruimte in de afschrijvingskosten is besteed aan een backup spits, ook rekening houdend met het feit dat we nog 2 basiswaardigde middenvelders moeten gaan halen...
User avatar
PSV 1973
Lid 2e elftal
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2023, 10:49
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 16 Jul 2023, 23:57 Luuk schijnt ook prima op 10 te kunnen toch? Probleem opgelost! Kunnen we die paar rotknaken investeren in de achterhoede 👍🏼😆
Of Luuk gewoon op 9 en Pepi op 10 met Babadi als backup.
En Van Duiven kan ook op beide posities uit de voeten.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Doe toch niet zo ingewikkeld. We hebben Guus Til die in 138 wedstrijden 47 goals en 15 assists heeft gehad in de Eredivisie. Die kun je gewoon op 10 zetten en ondanks dat hij niet goed kan voetballen heeft hij wel zijn meerwaarde. En dan opperen voor Luuk Pepi Babadi of Saibari op 10... ja het zal wel aan mij liggen. Hij heeft vorig jaar 46 wedstrijden gespeeld voor ons.

In principe kun je gewoon een basisteam samenstellen waarmee je in de Eredivisie prima kunt starten. Natuurlijk is de fitheid daarbij nog wel een dingetje en dat baart mij persoonlijk zorgen want die spelers gaan niet van 0 naar 90 minuten in 1 week. Mits iedereen fit is en tijdig opgetraind heb je op de bank zelfs nog Luuk/Pepi, Ramalho, Obispo, Ramalho, Mwene en Drommel buiten de jeugdspelers.

Het voelt alleen niet lekker om over 2,5 week tegen Feyenoord aan te treden met Sangaré-Veerman en Til daarvoor ondanks dat deze formatie vorig jaar veel succes heeft gekend tegen betere tegenstanders.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als PSV nu een speler vast zou leggen, dan zou deze altijd nog eerst in Eindhoven gekeurd worden voor hij ingevlogen wordt naar het trainingskamp of niet?
Dat doen ze niet "op locatie" denk ik?
User avatar
PSV 1973
Lid 2e elftal
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2023, 10:49
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 17 Jul 2023, 10:53 Doe toch niet zo ingewikkeld. We hebben Guus Til die in 138 wedstrijden 47 goals en 15 assists heeft gehad in de Eredivisie. Die kun je gewoon op 10 zetten en ondanks dat hij niet goed kan voetballen heeft hij wel zijn meerwaarde. En dan opperen voor Luuk Pepi Babadi of Saibari op 10... ja het zal wel aan mij liggen. Hij heeft vorig jaar 46 wedstrijden gespeeld voor ons.

In principe kun je gewoon een basisteam samenstellen waarmee je in de Eredivisie prima kunt starten. Natuurlijk is de fitheid daarbij nog wel een dingetje en dat baart mij persoonlijk zorgen want die spelers gaan niet van 0 naar 90 minuten in 1 week. Mits iedereen fit is en tijdig opgetraind heb je op de bank zelfs nog Luuk/Pepi, Ramalho, Obispo, Ramalho, Mwene en Drommel buiten de jeugdspelers.

Het voelt alleen niet lekker om over 2,5 week tegen Feyenoord aan te treden met Sangaré-Veerman en Til daarvoor ondanks dat deze formatie vorig jaar veel succes heeft gekend tegen betere tegenstanders.
Wat is daar ingewikkeld aan ?
Ja Til op 10 kan ook, maar ik hoop wel op een basisplaats voor Pepi, jij niet dan ?
Til zie ik liever vertrekken overigens. Niet het niveau dat PSV zou moeten nastreven.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 17 Jul 2023, 08:42
alu.w wrote: 17 Jul 2023, 08:35

Vertessen die verhuurd werd omdat hij lang niet goed genoeg was om basisspeler te zijn en ook in België niet super heeft gedaan om een basisplaats te rechtvaardigen en Van Duiven die bij Jong goed was maar nog geen één wedstrijd in het eerste heeft gespeeld. Zo kan ik ook wel posities gaan opvullen met jeugdspelers om het maar 'goed bezet' te hebben.
Ik zeg niet dat Pepi geen goede aanvulling is voor de selectie, alleen heb je een beperkt budget waar je mee moet werken. Dan is het de vraag of je 10 miljoen wil investeren in een 2e spits of op plekken waar je het harder nodig hebt.
Alsof Pepi als reservespits is gehaald. Die is gehaald om op korte of lange (ik denk persoonlijk veel korter dan we denken) termijn 1e spits te worden. Verder heb je 1 volwaardige spits in de selectie (nee, Van Duiven is nog geen volwaardige optie) en 0 volwaardige linksbuitens. Met Pepi en Lang zijn qua posities echt wel de juiste prioriteiten gesteld hoor.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

:grin:
Thoresen wrote: 17 Jul 2023, 10:15
GiveCup2day wrote: 17 Jul 2023, 09:51

Denk dat RCV meer prio heeft hoor.
Ik vind Teze een prima RCV.
Voor 40 tegendoelpunten of meer ja
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 17 Jul 2023, 11:41 :grin:
Thoresen wrote: 17 Jul 2023, 10:15

Ik vind Teze een prima RCV.
Voor 40 tegendoelpunten of meer ja
Ach is niet erg als wij er 250 maken.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 17 Jul 2023, 11:23
Kolkmania wrote: 17 Jul 2023, 08:42

Ik zeg niet dat Pepi geen goede aanvulling is voor de selectie, alleen heb je een beperkt budget waar je mee moet werken. Dan is het de vraag of je 10 miljoen wil investeren in een 2e spits of op plekken waar je het harder nodig hebt.
Alsof Pepi als reservespits is gehaald. Die is gehaald om op korte of lange (ik denk persoonlijk veel korter dan we denken) termijn 1e spits te worden. Verder heb je 1 volwaardige spits in de selectie (nee, Van Duiven is nog geen volwaardige optie) en 0 volwaardige linksbuitens. Met Pepi en Lang zijn qua posities echt wel de juiste prioriteiten gesteld hoor.
Eens, zeker in de wetenschap dat Xavi zomaar weg kon gaan had je in ieder geval een speler (Lang) die op dezelfde posities iets extra's kan brengen. Daarnaast is Pepi voor mijn gevoel een prioriteit geworden omdat het vertrouwen in hem zo groot was dat het een buitenkansje was. Het voelde wel een beetje dubbel dat het beschikbare geld in een speler werd gestopt die niet eens perse op de korte termijn iets groots toe kan voegen maar inmiddels ben ik wel echt overtuigd.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pepi gaat gewoon het seizoen starten in de spits.
Dat was zeker wel prio.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 17 Jul 2023, 10:53 Doe toch niet zo ingewikkeld. We hebben Guus Til die in 138 wedstrijden 47 goals en 15 assists heeft gehad in de Eredivisie. Die kun je gewoon op 10 zetten en ondanks dat hij niet goed kan voetballen heeft hij wel zijn meerwaarde. En dan opperen voor Luuk Pepi Babadi of Saibari op 10... ja het zal wel aan mij liggen. Hij heeft vorig jaar 46 wedstrijden gespeeld voor ons.
Statistieken vallen alleszins mee. Tils bijdrage aan het spel kun je niet even wegdenken. Dat balverlies op het middenveld breekt PSV te vaak op.

De laatste zes wedstrijden geen goals en assists meer. Sowieso heeft Til de laatste drie van het seizoen maanden alleen tegen Volendam en ADO statistieken op het bord gezet.

Spelers die alléén een neus voor de goal hebben maken PSV niet beter. Dit is de categorie Lex Immers en Richard Knopper, niet wat PSV na moet streven.
Post Reply