Aster Vranckx

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Hatseflats
Vedette

Ardbeg wrote: 16 Jul 2023, 22:15 Dat kun je in alle geuren, kleuren, soorten en maten uitleggen, bewijzen en relativeren maar dat komt toch nooit aan. Elke weer weer.
Eerst verdedigers!!! #stewartout #xaviout #brandsTD
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 16 Jul 2023, 22:13 Het is helemaal geen kip-en-ei-verhaal. Je kan als supporter geen serieus te nemen kritiek leveren op iets waar je 0 zicht op hebt. Wel op de daadwerkelijke transfers, maar daarvoor moet je in de eerste plaats niet bij de scouting zijn, maar bij degene die de beslissingen neemt. En zelfs dan heb je nog steeds geen flauw idee over alle relevante achterliggende processen en (financiële) randvoorwaarden. Het is giswerk en speculatie pur sang.

Wat PSV de laatste jaren bijvoorbeeld heeft afgescout in Zuid-Amerika, dat is geen grap hoor. Al die pareltjes die nu elders spelen, waren bij PSV lang en breed bekend. Voor Europa zal dat niet anders zijn. Maar er zitten tientallen processen tussen scoutingsrapport en tot transfer komen. Heel veel mensen (ook hier) onderschatten dat. Los van het gegeven dat de status en ambities van PSV extreem hoog zijn in vergelijking met de financiële stootkracht, ook relatief aan de sportieve concurrentie op Europees niveau. Wij moeten alles uit de kast trekken voor de eventuele komst van Varela, terwijl ze daar in Lissabon of Londen 0 moeite mee hebben. Dat gat wordt steeds groter naarmate PSV blijft aankloten, en dat gegeven op zichzelf kost ons al jaren allerlei toptransfers. Die nuances lees je hier zelden, in de media al helemaal nooit, en het schetst een totaal verkeerd beeld van de realiteit.

Het is te hopen dat we onder leiding van Stewart en Bosz gaan werken aan het creëren van kapitaal aan de hand van aanvallend voetbal en sportieve successen. De eerste stappen worden deze zomer gezet, maar dat is een proces dat een tijdje kan gaan duren.
Met vooral aanvallende talenten die vanuit de jeugdopleiding doorbreken, heb ik sowieso nooit begrepen dat PSV - nadat het meer ging inzetten op het opleiden en doorontwikkelen van (eigen) jeugd - toch is blijven hangen in haar behoudende speelstijl. Dus met die laatste opmerking zeg je iets heel waars.

Ik ben intussen wel benieuwd met die opmerking 'naarmate PSV blijft aankloten.' Aangenomen dat je hiermee het missen van titels en Champions League-deelname bedoeld, is dit toch evengoed het gevolg van technisch beleid? Middelmatige eigen spelers als Teze en Obispo de kans geven, menen dat je met iemand als Ramalho voor €2,5M je rots in je branding achterin hebt ondanks dat RB Red Bull van hem af wil, verwachten dat een transfervrije back van Mainz die vooral ervaring opdeed in de 2. Bundesliga aansluit bij het niveau dat je nodig hebt... Ik snap best dat PSV's ambities hoog zijn en dat ze dit uitspreken, maar zijn die ongebalanceerde selecties en het uiteenlopende niveau van (aangetrokken) spelers dan 'plannen B' en het gevolg van onmacht? Ik neem toch aan dat de scouting van PSV toch vol achter het aantrekken van spelers als Bruma, Baumgartl, Til en Mwene staan of niet?
Ykhim
Lid scoutingsteam

Joenepsv: Het probleem is dat niemand hier een kip en een ei heeft. De kritiek gaat meestal uit van de veronderstelling dat de scouting kut is of de TD er niks van bakt, terwijl je in praktijk structureel met veel meer partijen en andere factoren te maken hebt.

Nou snap ik wel dat er een drang bestaat om dingen te kunnen verklaren, daar niet van. Vind ik ook leuk om te doen hè. Alleen is dit zo complex dat het niet te doen is op een forum. Men mist kennis over 99% van alles wat met transfers te maken heeft.
Last edited by Ykhim on 16 Jul 2023, 22:34, edited 1 time in total.
NotoriousBIG046
Nationale topspeler

Jongens , kunnen we kappen met kip en ei verhaal? Begin honger te krijgen..
We can't change the world until we change ourselves.
Ontbijtkoek
International
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Hoop oprecht dat PSV op de achtergrond nog bezig is om Aster los te weken. Leuke speler en is zeker van toegevoegde waarde!
Hatseflats
Vedette

Kunnen we de discussie over de scouting/beleid niet in deze topic voeren? Ik denk steeds dat er nieuws is over betreffende speler :P.

F5, Til (op 10) I die!
Hatseflats
Vedette

NotoriousBIG046 wrote: 16 Jul 2023, 22:33 Jongens , kunnen we kappen met kip en ei verhaal? Begin honger te krijgen..
Wat kies je dan? Een mals kippetje of een lekker omeletje?
Keuzes, keuzes.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Vrij tegenstrijdige posts Hatseflats
Hatseflats
Vedette

hondjevandebakker wrote: 16 Jul 2023, 22:37 Vrij tegenstrijdige posts @Hatseflats
Gaat niet over de scouting ;).
Maar je hebt uiteraard gelijk! Excuus. Probeerde grappig te doen. Mislukt zo af en toe :mrgreen:
NotoriousBIG046
Nationale topspeler

Hatseflats wrote: 16 Jul 2023, 22:36
NotoriousBIG046 wrote: 16 Jul 2023, 22:33 Jongens , kunnen we kappen met kip en ei verhaal? Begin honger te krijgen..
Wat kies je dan? Een mals kippetje of een lekker omeletje?
Keuzes, keuzes.
Op dit moment voor een lekker omeletje met bacon, maar nu genoeg gekloot , ik wil geruchten en niks meer over Xavi lezen eigenlijk.
We can't change the world until we change ourselves.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Hatseflats wrote: 16 Jul 2023, 22:38
hondjevandebakker wrote: 16 Jul 2023, 22:37 Vrij tegenstrijdige posts @Hatseflats
Gaat niet over de scouting ;).
Maar je hebt uiteraard gelijk! Excuus. Probeerde grappig te doen. Mislukt zo af en toe :mrgreen:
Nee, het lukt zo af en toe :*
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik was echt knetter enthousiast en het lijkt er wel een beetje op alsof PSV hem niet heeft kunnen overtuigen. Na het bericht van vorige week en de haast die PSV zou moeten hebben zou ik zelf verwachten dat indien hij er wel voor open zou staan we het al rond hadden moeten kunnen krijgen.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Het duurt gewoon allemaal erg lang. Deze week zou je het liefste iedereen aan boord hebben, maar het blijft angstvallig stil.
DonyellMalen
Legende

Vranckx is echt een goede versterking. Zou ideaal zijn mocht dit snel afgerond worden.
De Realist
Internationale topspeler

Iedereen zit te kijken naar onze verdediging en denkt "nah, laat maar zitten."
Ik snap best dat deze jongen er niet op zit te wachten om de hele tyfuszooi op te ruimen elke wedstrijd en alsnog 65+ tegendoelpunten te incasseren.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Robson de Souza
Vedette

11 Tinus wrote: 17 Jul 2023, 15:06 Ik was echt knetter enthousiast en het lijkt er wel een beetje op alsof PSV hem niet heeft kunnen overtuigen. Na het bericht van vorige week en de haast die PSV zou moeten hebben zou ik zelf verwachten dat indien hij er wel voor open zou staan we het al rond hadden moeten kunnen krijgen.
Maar een dergelijke deal is er niet binnen vijf minuutjes he?
Zie PSV en Lang:

Op 15 juni maakt AD bekend dat er contact is gelegd:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ps ... ~a1267efd/

Op 8 juli is hij PSV-er.
https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... innen-.htm

Nu mag er misschien wel meer haast zijn maar een voor PSV -begrippen grote deal duurt gewoon langer.
Dat kan zomaar een miljoen verschil maken. Dan wacht PSV wel drie dagen langer.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza wrote: 17 Jul 2023, 15:12
11 Tinus wrote: 17 Jul 2023, 15:06 Ik was echt knetter enthousiast en het lijkt er wel een beetje op alsof PSV hem niet heeft kunnen overtuigen. Na het bericht van vorige week en de haast die PSV zou moeten hebben zou ik zelf verwachten dat indien hij er wel voor open zou staan we het al rond hadden moeten kunnen krijgen.
Maar een dergelijke deal is er niet binnen vijf minuutjes he?
Zie PSV en Lang:

Op 15 juni maakt AD bekend dat er contact is gelegd:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ps ... ~a1267efd/

Op 8 juli is hij PSV-er.
https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... innen-.htm

Nu mag er misschien wel meer haast zijn maar een voor PSV -begrippen grote deal duurt gewoon langer.
Dat kan zomaar een miljoen verschil maken. Dan wacht PSV wel drie dagen langer.
Eens, en als je nog 30 dagen wacht wellicht weer een miljoen. Of die jongen tekent ergens anders omdat die club wel dat miljoentje meer wil betalen.
Maax
Meervoudig international

Scheelt mss ook dat onze TD gisteren is geopereerd.. Zal het iig niet allemaal sneller door gaan
Robson de Souza
Vedette

Overigens is Wolfsburg vandaag naar Oostenrijk vertrokken en is daar de eerste training om 16 uur.
Zou Vranckx erbij zijn of niet?
Vanthaman18
Internationale topspeler

Robson de Souza wrote: 17 Jul 2023, 15:16 Overigens is Wolfsburg vandaag naar Oostenrijk vertrokken en is daar de eerste training om 16 uur.
Tuurlijk is ie erbij, waar is hij anders?
Robson de Souza
Vedette

Vanthaman18 wrote: 17 Jul 2023, 15:20
Robson de Souza wrote: 17 Jul 2023, 15:16 Overigens is Wolfsburg vandaag naar Oostenrijk vertrokken en is daar de eerste training om 16 uur.
In Eindhoven.
Vanthaman18
Internationale topspeler

Robson de Souza wrote: 17 Jul 2023, 15:21
Vanthaman18 wrote: 17 Jul 2023, 15:20

In Eindhoven.
Nog steeds op de Herdgang? 😜
Ontbijtkoek
International
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Vanthaman18 wrote: 17 Jul 2023, 15:21

In Eindhoven.
Ligt daar met zn slaapzakje voor de deur te wachten waarschijnlijk
Rikkert1234
Vedette

Ik zie deze jongen niet komen voordat Sangare nagenoeg rond is.
Robson de Souza
Vedette

Vanthaman18 wrote: 17 Jul 2023, 15:21

In Eindhoven.
TopSupport. Testje en dan morgen naar Linz.
Post Reply