Wisselde voordat Van Nistelrooy weg ging al van zaakwaarnemer. Dat was het moment dat ook PSV wist dat hij misschien wel weg zou gaan.
Peter Bosz
-
- Vedette
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Even los van al het gedoe op de transfermarkt, ik ben ook wel benieuwd hoe het spel van PSV er een beetje uitziet. Natuurlijk hoef je nog geen wonderen te verwachten, maar je kan ook vaak wel wat halen uit de intentie van spelen. Bijv. het durven vooruit in te spelen, ookal gaat het nog vaak mis.
Ik heb de eerste oefenpot maar half gezien en de 2de uit principe geskipt. Maar de mensen die wel wat aandachtiger gekeken hebben.... was er überhaupt al iets zichtbaar van een veranderde speelwijze? Ook al zijn het maar details?
Ik heb de eerste oefenpot maar half gezien en de 2de uit principe geskipt. Maar de mensen die wel wat aandachtiger gekeken hebben.... was er überhaupt al iets zichtbaar van een veranderde speelwijze? Ook al zijn het maar details?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- PSV 1973
- Lid 2e elftal
Nee, alleen Veerman kreeg een iets andere rol. Voor de rest leek het alsof Van Nistelrooij nog steeds de trainer/coach was.Juancho wrote: ↑17 Jul 2023, 15:33 Even los van al het gedoe op de transfermarkt, ik ben ook wel benieuwd hoe het spel van PSV er een beetje uitziet. Natuurlijk hoef je nog geen wonderen te verwachten, maar je kan ook vaak wel wat halen uit de intentie van spelen. Bijv. het durven vooruit in te spelen, ookal gaat het nog vaak mis.
Veerman luidde overigens de 1-0 achterstand in.
- GiveCup2day
- International
- Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Dat is toch niet helemaal waar? We stonden een stuk hoger op het veld en hadden meer aanvallende intenties dan het afwachtende voetbal onder RvN. De echte kenners kunnen er ongetwijfeld een betere analyse op loslatenPSV 1973 wrote: ↑17 Jul 2023, 15:40Nee, alleen Veerman kreeg een iets andere rol. Voor de rest leek het alsof Van Nistelrooij nog steeds de trainer/coach was.Juancho wrote: ↑17 Jul 2023, 15:33 Even los van al het gedoe op de transfermarkt, ik ben ook wel benieuwd hoe het spel van PSV er een beetje uitziet. Natuurlijk hoef je nog geen wonderen te verwachten, maar je kan ook vaak wel wat halen uit de intentie van spelen. Bijv. het durven vooruit in te spelen, ookal gaat het nog vaak mis.
Veerman luidde overigens de 1-0 achterstand in.
- Armada
- Internationale topspeler
Ik zie Tygo Land doorbreken op die voetballende 6 positie. Ook aangezien ik twijfel of PSV twee vervangers gaat halen bij (ook) een vertrek van Sangare (naast Guti).
Bosz heeft die Frenkie rol in zijn hoofd, Land is haast een kopie qua spelstijl.
Let wel ik bedoel doorbreken niet direct als in, dit wordt de vaste basisspeler.
Bosz heeft die Frenkie rol in zijn hoofd, Land is haast een kopie qua spelstijl.
Let wel ik bedoel doorbreken niet direct als in, dit wordt de vaste basisspeler.
Last edited by Armada on 17 Jul 2023, 16:06, edited 3 times in total.
-
- Vedette
Je moet een dergelijke oefenwedstrijd nog niet analyseren. Dat moet je doen kort voor de wedstrijd tegen Feyenoord.GiveCup2day wrote: ↑17 Jul 2023, 15:43Dat is toch niet helemaal waar? We stonden een stuk hoger op het veld en hadden meer aanvallende intenties dan het afwachtende voetbal onder RvN. De echte kenners kunnen er ongetwijfeld een betere analyse op loslaten
- DonyellMalen
- Legende
Veel jeugd de kans geven zie ik helemaal zitten, dat gaat Bosz ook 100% doen. Land is een van de middenvelders waarin ik enorm veel potentie zie. Slimme speler, technisch goed en sierlijke speelstijl. Die gaat hoe dan ook genoeg kansen krijgen van Bosz. We kunnen Land enorm hypen op de naam Frenkie en dat moeten we ook zeker blijven doen. Maar ze hebben oprecht veel weg van elkaar. Mooi om te zien. En nog altijd maar 17 jaar he.Armada wrote: ↑17 Jul 2023, 16:02 Ik zie Tygo Land doorbreken op die voetballende 6 positie. Ook aangezien ik twijfel of PSV twee vervangers gaat halen bij (ook) een vertrek van Sangare (naast Guti).
Let wel ik bedoel doorbrrken niet als in, dit wordt de vaste basisspeler.
Van waar deze twijfel? Lijkt mij toch wel een must. PSV moet voor een CL-waardige selectie zorgen. Dan moeten op het middenveld echter wel minimaal twee spelers bij. Echt minimaal, want het liefst zie ik er drie komen. Of doelde jij op het feit dat PSV twijfelt om twee defensieve middenvelders te halen?
Een vervanger van Xavi (CdK?) en een vervanger van Guti (Batista Mendy / Vranckx) en eveneens voor Sangare (Vranckx / andere optie). Dan heb je jonge jongens als Babadi en Land er achter zitten op het middenveld.
- Juancho
- Mister PSV
Want jij denkt dat Bosz niet wil dat waar ze elke dag hard op trainen ook terug gezien wordt tijdens een oefenwedstrijd? Of iig een poging tot? Dat is juist het leuke aan oefenpotjes vind ik, zeker bij een trainer die totaal anders wil spelen dan zijn voorganger. Of je al iets van andere patronen of intenties kan zien. Ondanks dat er waarschijnlijk nog 100 dingen fout gaan en de groep niet compleet is. Dat neemt niet weg dat de groep die er wel staat ook elke dag met Bosz aan het trainen is.Robson de Souza wrote: ↑17 Jul 2023, 16:04Je moet een dergelijke oefenwedstrijd nog niet analyseren. Dat moet je doen kort voor de wedstrijd tegen Feyenoord.GiveCup2day wrote: ↑17 Jul 2023, 15:43
Dat is toch niet helemaal waar? We stonden een stuk hoger op het veld en hadden meer aanvallende intenties dan het afwachtende voetbal onder RvN. De echte kenners kunnen er ongetwijfeld een betere analyse op loslaten
Erg interessant juist wat mij betreft.
-
- Vedette
Je zult inderdaad verandering (moeten) zien, maar een echte analyse kun je pas doen richting einde voorbereiding, dat bedoelde ik eigenlijk.Juancho wrote: ↑17 Jul 2023, 16:21Want jij denkt dat Bosz niet wil dat waar ze elke dag hard op trainen ook terug gezien wordt tijdens een oefenwedstrijd? Of iig een poging tot? Dat is juist het leuke aan oefenpotjes vind ik, zeker bij een trainer die totaal anders wil spelen dan zijn voorganger. Of je al iets van andere patronen of intenties kan zien. Ondanks dat er waarschijnlijk nog 100 dingen fout gaan en de groep niet compleet is. Dat neemt niet weg dat de groep die er wel staat ook elke dag met Bosz aan het trainen is.Robson de Souza wrote: ↑17 Jul 2023, 16:04
Je moet een dergelijke oefenwedstrijd nog niet analyseren. Dat moet je doen kort voor de wedstrijd tegen Feyenoord.
Erg interessant juist wat mij betreft.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Jeugd de kans geven is ook een enorm zwaktebod omdat je de zaakjes niet op orde hebt. Een Land is een jongen die met veel bombarie is binnen gekomen en verdient gewoon de tijd die jongens op dat niveau moeten krijgen. Laat hem dit jaar maar gewoon 30 wedstrijden als 'Frenkie' op 6 spelen in de KKD en dan zien we wel weer verder. Net als dat je van Duiven gewoon standaard bij Jong mee laat doen tenzij er iemand geblesseerd is in het eerste.
Guti is al een tijdje weg en een vervanger halen zou toch niet het moeilijkste moeten zijn.
Guti is al een tijdje weg en een vervanger halen zou toch niet het moeilijkste moeten zijn.
- Juancho
- Mister PSV
Soms, heel soms, heb je zo'n uniek talent die jong elftal kan skippen en gelijk al kan aanhaken bij het 1e. Puur op basis van aangeboren talent want nog meer tot uiting komt als het niveau omhoog gaat. Geen idee of Land zo'n uniek geval is, maar Frenkie speelde bijv. toch ook niet of niet eens alles bij Jong Willem 2?11 Tinus wrote: ↑17 Jul 2023, 16:32 Jeugd de kans geven is ook een enorm zwaktebod omdat je de zaakjes niet op orde hebt. Een Land is een jongen die met veel bombarie is binnen gekomen en verdient gewoon de tijd die jongens op dat niveau moeten krijgen. Laat hem dit jaar maar gewoon 30 wedstrijden als 'Frenkie' op 6 spelen in de KKD en dan zien we wel weer verder. Net als dat je van Duiven gewoon standaard bij Jong mee laat doen tenzij er iemand geblesseerd is in het eerste.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Perr Schuurs speelde ook gewoon een jaar (als aanvoerder?). Die Hato van Ajax is ook echt goed maar ik geloof nog steeds in de weg der geleidelijkheid. Roger had daar altijd wel een mooie balans in vond ik. Die stelt ook gewoon Max op als CV ipv een jeugdspeler. Bij AZ knallen ze gewoon de eerste de beste jeugdspeler erin en dan zien ze wel. Lekker makkelijk als je geen verwachtingen/ambities hebt.Juancho wrote: ↑17 Jul 2023, 16:41Soms, heel soms, heb je zo'n uniek talent die jong elftal kan skippen en gelijk al kan aanhaken bij het 1e. Puur op basis van aangeboren talent want nog meer tot uiting komt als het niveau omhoog gaat. Geen idee of Land zo'n uniek geval is, maar Frenkie speelde bijv. toch ook niet of niet eens alles bij Jong Willem 2?11 Tinus wrote: ↑17 Jul 2023, 16:32 Jeugd de kans geven is ook een enorm zwaktebod omdat je de zaakjes niet op orde hebt. Een Land is een jongen die met veel bombarie is binnen gekomen en verdient gewoon de tijd die jongens op dat niveau moeten krijgen. Laat hem dit jaar maar gewoon 30 wedstrijden als 'Frenkie' op 6 spelen in de KKD en dan zien we wel weer verder. Net als dat je van Duiven gewoon standaard bij Jong mee laat doen tenzij er iemand geblesseerd is in het eerste.
- Armada
- Internationale topspeler
Ook DonyellMalen11 Tinus wrote: ↑17 Jul 2023, 16:32 Jeugd de kans geven is ook een enorm zwaktebod omdat je de zaakjes niet op orde hebt. Een Land is een jongen die met veel bombarie is binnen gekomen en verdient gewoon de tijd die jongens op dat niveau moeten krijgen. Laat hem dit jaar maar gewoon 30 wedstrijden als 'Frenkie' op 6 spelen in de KKD en dan zien we wel weer verder. Net als dat je van Duiven gewoon standaard bij Jong mee laat doen tenzij er iemand geblesseerd is in het eerste.
Voor een groot deel eens. Echter, het geld is er niet om hier allemaal echt op niveau vervangers voor te halen. Dat is het gat dat Xavi achterlaat- om door te pakken moet dan ook Sangare nog vertrekken voor die kleine 40m.
Huren kan dan wel natuurlijk. Is ook een soort van zwaktebod en is kostbaar.
-
- Legende
Het is een window van niks tot nu toe en we gaan met een gemankeerde bank de voorronde CL in. Jongens die niet eens hun debuut hebben gemaakt in Jong PSV gaan natuurlijk ons natuurlijk niet helpen in die topwedstrijden. We kunnen daarnaast niet eens bouwen op een fundament van vorig jaar omdat Bosz het 180 graden anders doet als Ruud bij PSV 1 en Ramzi bij Jong.
-
- Nationale topspeler
Window van niks zou ik niet willen zeggen. Lang en Pepi lijken mij uitstekende aankopen. Het vertrek van Xavi is wel een domper natuurlijk en PSV lijkt aan handen en voeten gebonden tot Sangaré wordt verkocht.koetje wrote: ↑17 Jul 2023, 18:12 Het is een window van niks tot nu toe en we gaan met een gemankeerde bank de voorronde CL in. Jongens die niet eens hun debuut hebben gemaakt in Jong PSV gaan natuurlijk ons natuurlijk niet helpen in die topwedstrijden. We kunnen daarnaast niet eens bouwen op een fundament van vorig jaar omdat Bosz het 180 graden anders doet als Ruud bij PSV 1 en Ramzi bij Jong.
- DonyellMalen
- Legende
- DonyellMalen
- Legende
https://nos.nl/l/2483169
edit; ging niet helemaal goed op de mobiele telefoon. Maar eerste video zit eveneens in het artikel.
edit; ging niet helemaal goed op de mobiele telefoon. Maar eerste video zit eveneens in het artikel.
- Standbeeld
- Mister PSV
Schreuder reist helemaal naar Oostenrijk af en ja, voor wat eigenlijk? Hij stelt weer hele fijne vragen hoor.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
om lulletje rozenwater te zijn denk ik. Eerst zat hij al fout over de tijd die nodig is om speelwijze erin te slepen en dan ook nog “voor 6 miljoen koop je geen topscorer”, Bosz: “Volgens mij was Xavi goedkoper dan dat en werd topscorer, het kan dus wel”Standbeeld wrote: ↑17 Jul 2023, 18:53 Schreuder reist helemaal naar Oostenrijk af en ja, voor wat eigenlijk? Hij stelt weer hele fijne vragen hoor.
-
- Vaste waarde in elftal