Charles De Ketelaere

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply

Charles De Ketelaere, doen?

Ja, altijd doen tegen welke prijs dan ook
27
7%
Ja, mits juiste prijs
113
28%
Ja, mits huur met optie tot koop
188
46%
Ja, met terugkoopclausule
3
1%
Afhankelijk van de prijs/huurconstructie
56
14%
Nee, niet goed genoeg
6
1%
Nee, te duur
15
4%

Total votes: 408
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Volgens Bild gaat Milan voor Lindstrom.

Laat dat nou net een speler zijn op de plek van De Ketelaere..
Hatseflats
Vedette

ComeOnPSV wrote: 17 Jul 2023, 16:39

Volgens Bild gaat Milan voor Lindstrom.

Laat dat nou net een speler zijn op de plek van De Ketelaere..
En Musah ook. Al is dat meer een middenvelder. Daarnaast hebben ze Reijnders net binnen. Middenveld wordt overvol daar.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Chucky Lozano

Geloof er echt niks van dat dit gaat lukken. Heeft Milan veel te veel voor betaald. Hooguit een huur zonder koopoptie.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Huur, koop, huur met koopoptie. Altijd goed. PSV is met Lang en Pepi een goede weg in geslagen en als Vranckx daar nog bij komt kunnen we in ieder geval niet zeggen dat er niet aan waardecreatie gedaan wordt. Ik wil op 10 vooral liever een voetballer zien i.p.v. Guus Til.
#FreeGeneratie4
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Vrees ook dat een geval 'out of our league' zal blijken te zijn.
DonyellMalen
Legende

Kijk, dat CdK goed kan voetballen staat voor mij buiten kijf. Dat kan hij enorm goed. Pluspunt is ook zijn goede connectie met Lang, die vonden elkaar bij tijd en wijle erg goed in het veld. Heb echter wel een paar twijfelpunten over deze mogelijke transfer, waardoor ik niet direct mega sta te springen voor deze deal.

PSV heeft cashcows nodig. Met Lang en Pepi is men een goede weg ingeslagen, maar we verliezen met Xavi en, grote kans, Sangare eveneens onze grootste cashcows. De CdK-deal zal een huurdeal worden, anders is het gewoonweg niet te betalen voor ons. Dat is nog niet eens zo erg, alhoewel ik het liever niet heb, maar is het huren van De Ketelaere dan wel de juiste keuze?

Hij is een totaal ander type als Xavi. Een exact hetzelfde type als Xavi zal lastig worden, maar dat zal Bosz ook echt niet vragen. CdK is een zeer intelligente speler die het spel erg goed ziet als hij het voor zich heeft, betrouwbaar is in het drukzetten en beschikt over een verfijnde techniek. Ideaal voor het spel dat Bosz wil gaan spelen, zou op het eerste gezicht.

Maar zoals gezegd, een totaal ander type dan Xavi. Daarnaast heeft hij eveneens een stuk minder als (centrale) middenvelder heeft gespeeld. Vraag mij erg af hoe Bosz dat ziet, aangezien CdK graag naar de flank trekt (in onderstaande video ook goed te zien). Ander ding is dat ‘ie soms wel net een seconde of 1 à 2 te lang wacht met het spelen van de bal.

Hoe wil men dat dan gaan vormgeven? Een middenveld met Vranckx als 6 en Veerman en CdK ervoor ziet er op papier fraai uit, maar vraag mij zeer af of dat werkt.

En laatste twijfelpunt: PSV heeft in mijn ogen een enorm tekort aan spelers met leiderschapskwaliteiten (we hebben Luuk, maar verder?!). CdK is eveneens geen type leider en ook niet het type speler die de kar trekt als het team het lastig heeft.
.
Dit is overigens wel een interessante video waarin de kwaliteiten van CdK worden uitgelegd:

Last edited by DonyellMalen on 17 Jul 2023, 17:36, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Het probleem met huren is niet zozeer het huren zelf. Het wordt problematisch als je daar vier, vijf, zes van in je elftal hebt. Dan levert het hooguit sportief wat op, maar kun je de zomer erna weer opnieuw beginnen met bouwen. Dat is niet houdbaar voor de lange termijn, dus je zal sowieso een lading spelers moeten hebben die meer waard moeten kunnen worden. Met gasten als Pepi, Lang, Bakayoko en Veerman in je elftal, zit dat voorlopig wel aardig, maar meer zou fijn zijn. Echter is het dan ook geen totale ramp als we CDK voor een jaartje huren, want normaal gesproken kan hij sportief echt wel een meerwaarde zijn. Als daar dan een acceptabele koopoptie bij zou zitten, dan zou het helemaal top zijn.
Johann Vogel
Vedette

Op zich zou een club als PSV voorbereid moeten zijn dat Simons mogelijk zou vertrekken. Ik zou verwachten dat men heeft gecheckt of de speler haalbaar is. En ik ga er ook vanuit dat men heeft geleerd van het verleden, huren heeft ons de laatste jaren weinig goeds gebracht. Dat is alleen maar problemen voor je uit schuiven. Als CDK niet haalbaar is zijn er genoeg andere interessante alternatieven te vinden lijkt mij.
René1978
Nationale topspeler

Te veel huren is inderdaad een slecht idee, maar 1 speler huren die je elftal sterker maakt (zoals Feyenoord vorig jaar deed met Szymanski) vind ik op zich prima. Zoals eerder gememoreerd hebben we met Lang, Pepi, Bakayoko en Veerman best wat waarde op het veld staan en ik neem aan dat het eventuele bedrag dat Sangaré op gaat leveren ook wordt gestoken in kapitaal op het veld.
vak kk 1988
Bankzitter

ik vind cdk een beetje type till ( wel een betere variant )

lopende speler vaak goed in positie scorend vermogen

min punten vind ik zijn creativiteit maar we gaan natuurlijk nu teveel vergelijken met een speler als xavi
colocolofc
Meervoudig international

vak kk 1988 wrote: 17 Jul 2023, 18:26 ik vind cdk een beetje type till ( wel een betere variant )

min punten vind ik zijn creativiteit maar we gaan natuurlijk nu teveel vergelijken met een speler als xavi
Type Til en creativiteit als min punt? Dan zou ik nog wat filmpjes kijken. Ik denk dat dat juist zijn sterke punt is.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

vak kk 1988 wrote: 17 Jul 2023, 18:26 ik vind cdk een beetje type till ( wel een betere variant )

Xavi is meer Til dan CDK.
CDK is (qua techniek) creatiever dan Xavi.
Ardbeg
Mister PSV

Je hebt ECHT niet gekeken.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg wrote: 17 Jul 2023, 18:54

Je hebt ECHT niet gekeken.
Minpunt creativiteit

Image
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Kan waarschijnlijk niet zo goed tekenen. Gelukkig is ie voetballer. Hij is wel overtuigd van een stap naar PSV, Milan doet er alles aan om hem eruit te werken.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

RIO wrote: 17 Jul 2023, 19:24 Kan waarschijnlijk niet zo goed tekenen. Gelukkig is ie voetballer. Hij is wel overtuigd van een stap naar PSV, Milan doet er alles aan om hem eruit te werken.
Dan moeten ze de prijs gewoon ver genoeg laten zakken, simpel.
040-076
Meervoudig international

RIO wrote: 17 Jul 2023, 19:24 Kan waarschijnlijk niet zo goed tekenen. Gelukkig is ie voetballer. Hij is wel overtuigd van een stap naar PSV, Milan doet er alles aan om hem eruit te werken.
Ik denk ook wel dat hij overtuigd is, Milan is alleen maar middenvelders aan het kopen. En vorig seizoen speelde hij ook altijd maar Max 20 minuten.
Hij is nog jong en met het EK in zicht zal hij moeten en willen spelen, anders wordt het de tribune warm houden in Milaan denk ik.
Marcel for president!
El Sordo
Vedette

Ah, die periode van het jaar dat RIO insidertje gaat spelen is weer aangebroken. Naast de Kerstman en de Paashaas mijn favoriete seizoensgebonden folkloristische figuur. Nu snel cadeautjes omcirkelen in de zomercatalogus.
Klapstoel
Basisspeler

Vanthaman18 wrote: 17 Jul 2023, 14:41 Stel CDK komt naar PSV op huurbasis, zonder koopoptie, ontploft het forum dan weer? Of is het acceptabel gezien de ontwikkelingen omtrent Xavi?
Meer dan acceptabel!
Massimo
Legende

Als hij de enige huurspeler wordt (Van Aanholt reken ik even niet mee) dan zou dat prima kunnen.
Søren
Meervoudig international

Klapstoel wrote: 17 Jul 2023, 20:00
Stel CDK komt naar PSV op huurbasis, zonder koopoptie, ontploft het forum dan weer? Of is het acceptabel gezien de ontwikkelingen omtrent Xavi?
Meer dan acceptabel!
CDK zou een fantastische aanwinst zijn.
Gezien de tijdsdruk (cl voorronde) en het feit dat hij anders wellicht onhaalbaar is, is huren wat mij betreft zeker een optie.
Anderzijds ben ik wel van mening dat juist je aanvallers je toekomstige cashcows moeten zijn.
Dus idealiter liever een verdediger huren ipv een aanvaller/middenvelder.
Een optie tot koop op CDK zou wat mij betreft een huur zonder meer rechtvaardigen, zelfs als die koopoptie relatief hoog is.
Dan heb je volgend jaar wellicht een omgekeerde Xavi situatie, nl CDK pas kopen als je ‘m al voor de hoofdprijs verkocht hebt.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 17 Jul 2023, 14:41 Stel CDK komt naar PSV op huurbasis, zonder koopoptie, ontploft het forum dan weer? Of is het acceptabel gezien de ontwikkelingen omtrent Xavi?
Meer dan acceptabel!
Vooral acceptabel als de komst van De Ketelaere betekent dat de miljoenen die niet aan Xavi's opvolger hoeven te worden uitgegeven wél worden besteed aan kwaliteitsspelers en toptalenten als Davinson Sanchez, Aster Vranckx, Lucas Beraldo, Dario Osorio en/of Fidel Ambriz.
Ardbeg
Mister PSV

El Sordo wrote: 17 Jul 2023, 19:32 Ah, die periode van het jaar dat RIO insidertje gaat spelen is weer aangebroken. Naast de Kerstman en de Paashaas mijn favoriete seizoensgebonden folkloristische figuur. Nu snel cadeautjes omcirkelen in de zomercatalogus.
Wel sterk dat er bij RIO gelachen wordt en bij alle andere (buiten Armada) er blind alles als fastfood opgevreten wordt.
Klapstoel
Basisspeler

O Goleiro Grande wrote: 17 Jul 2023, 20:17

Meer dan acceptabel!
Vooral acceptabel als de komst van De Ketelaere betekent dat de miljoenen die niet aan Xavi's opvolger hoeven te worden uitgegeven wél worden besteed aan kwaliteitsspelers en toptalenten als Davinson Sanchez, Aster Vranckx, Lucas Beraldo, Dario Osorio en/of Fidel Ambriz.
100% mee eens! Soms moet je creatief zijn en plannen wijzigen. Als er een optie tot koop bij zit van +/- 15 miljoen + bonussen heb je een top deal voor het moment.

Ik zou dan met het overgebleven geld voor Davinson Sanchez, Aster Vranckx en Mandela Keita gaan.
Bram
Nationale topspeler

PARDON?
Post Reply