Aster Vranckx

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Paulus1913 wrote: 18 Jul 2023, 21:37Checkt hij de geruchten die hier genoemd worden? Vind hij het grappig om te zien hoe paniekerig iedereen wordt in periodes zoals deze?
Ik snap wel dat hij het volgt. Dit is uiteindelijk toch een van de grotere online verzamelplaatsen voor betrokken PSV-fans, en je leest hier zo nu en dan ook betere en meer diepgaande informatie dan bij de gebruikelijke media. Dat lijkt me voor zijn werk soms ook best interessant om te volgen, los van het feit dat je hier soms wel degelijk een gerucht of primeur langs ziet komen. Dan wordt het voor een journalist ook een stuk makkelijker om bij de juiste poppetjes aan te kloppen met een vraag.

Ik vind het alleen jammer dat hij geregeld buitenproportioneel hard wordt aangepakt. Nou is 'ie wel wat gewend, maar toch. Ook Rik doet duidelijk z'n best om alles zo goed mogelijk uit te zoeken. De ene dag levert dat een beter product op dan de andere dag, maar uiteindelijk is zelfs Rik ook maar gewoon een mens. Niet feilloos, in staat tot cynisme als mensen uithalen en gebonden aan professionele integriteit en ethische overwegingen. Dat is voor anonieme en niet-anonieme toetsenbordhelden goed om in het achterhoofd te houden.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ykhim wrote: 18 Jul 2023, 21:57
Paulus1913 wrote: 18 Jul 2023, 21:37Checkt hij de geruchten die hier genoemd worden? Vind hij het grappig om te zien hoe paniekerig iedereen wordt in periodes zoals deze?
Ik snap wel dat hij het volgt. Dit is uiteindelijk toch een van de grotere online verzamelplaatsen voor betrokken PSV-fans, en je leest hier zo nu en dan ook betere en meer diepgaande informatie dan bij de gebruikelijke media. Dat lijkt me voor zijn werk soms ook best interessant om te volgen, los van het feit dat je hier soms wel degelijk een gerucht of primeur langs ziet komen. Dan wordt het voor een journalist ook een stuk makkelijker om bij de juiste poppetjes aan te kloppen met een vraag.

Ik vind het alleen jammer dat hij geregeld buitenproportioneel hard wordt aangepakt. Nou is 'ie wel wat gewend, maar toch. Ook Rik doet duidelijk z'n best om alles zo goed mogelijk uit te zoeken. De ene dag levert dat een beter product op dan de andere dag, maar uiteindelijk is zelfs Rik ook maar gewoon een mens. Niet feilloos, in staat tot cynisme als mensen uithalen en gebonden aan professionele integriteit en ethische overwegingen. Dat is voor anonieme en niet-anonieme toetsenbordhelden goed om in het achterhoofd te houden.
Ben het helemaal eens met je posts. Maar we moeten het ook niet overdramatiseren. Hij krijgt ook vaak genoeg de nodige complimenten. En kritiek hoort erbij, zeker bij zijn baan. En ja, hij heeft als trekpop gefungeerd voor de PSV leiding in de Xavi soap. Een beetje waardige journalist was dieper in de materie gedoken dan de info die hij heeft gekregen vanuit PSV.

Enfin, Rik is onmisbaar voor dit forum en het is een geweldig vent. Ik houd van zijn nuchterheid en de manier waarop hij artikelen schrijft en tweets post. Hij moet ook vooral zo doorgaan.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Garnala Nee, ik was gewoon op doorreis.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Maikel
Site Admin

Er is geen fijnere clubwatcher dan Rik.

Om ontopic te blijven: Ik hoop dat hij snel wat leuks kan tweeten over Vranckx
Lente

Ykhim wrote: 18 Jul 2023, 21:57

En je moet je ook beseffen dat er van Rik geacht wordt dat hij min of meer elke dag ‘nieuws’ brengt of in ieder geval een artikel schrijft, ook als er eigenlijk niets nieuws te melden valt. Dat maakt zijn job zeker niet makkelijker, maar geeft z’n ‘tegenstanders’ daarmee wel een stok om mee te slaan (zie je wel, Elferink heeft geen info en geen netwerk en schrijft alleen maar niets zeggende stukjes). Terwijl dat helemaal niet het geval is maar Elferink schrijft voor een regionale / nationale krant en daar wordt door z’n werkgever met enige regelmaat een stuk van hem verwacht, nieuws of geen nieuws.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

#TEAMRIK
Chucky
Vedette

Rik lijkt me een hele relaxte vent, en is sterk in het schrijven van ‘high level’ artikelen voor huisvaders die op zaterdagochtend lekker de krant open slaan met een kopje koffie, maar als clubwatcher vind ik hem te vaak achter de feiten aan lopen, helaas. Ik zou hem de primeurtjes absoluut gunnen, maar hij heeft gewoon te weinig bronnen binnen het wereldje. En dat is verder helemaal niks persoonlijks, mocht je meelezen Rik.
Garnala
Basisspeler

deninho32 wrote: 18 Jul 2023, 22:12 @Garnala Nee, ik was gewoon op doorreis.
Was ook met een knipoog bedoelt.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

TylerDurdn wrote: 18 Jul 2023, 21:03 Rik verstaat zijn vak en is zoals al vaker benoemt geen type breaky breaky. Integere man die open staat om reacties te geven op vraagstukken en info vanuit zakenwaarnemers of de club deelt zodra daar aanleiding voor is dan / wel het geverifieerd is. Als je denkt het beter te kunnen doen dan hem, twitteraccountje aanmaken en strooien met je ''info'' zoals die kneus van FeyenoordTM.

Ik vind het trouwens machtig mooi dat hij enkele anonieme toetsenbordhelden/insiders van dit forum of daarbuiten publiekelijk de maat neemt. Go Rik go :PSV:
Slijmbal.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Garnala wrote: 18 Jul 2023, 22:27
deninho32 wrote: 18 Jul 2023, 22:12 @Garnala Nee, ik was gewoon op doorreis.
Was ook met een knipoog bedoeld.
Weet ik ;)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Lente

Natuurlijk heeft Rik wel bronnen, alleen kan hij niet alles van z’n bronnen zomaar klakkeloos neerplempen maar moet die zaken eerst verifiëren. Dat is nou eenmaal de consequentie als je voor een serieus medium schrijft. Er zijn er weinig die zo dicht op het vuur zitten als Rik (lees rechtstreekse lijnen hebben met Brands, Stewards of andere belanghebbende binnen PSV).
PSV90
Nationale topspeler

Volgens mij is het helemaal niet in het belang van PSV als er clubwatcher zou zijn die er (nog) dichter op zit dat Rik. Misschien ff checken of je nieuwsbehoefte m.b.t. PSV nog gezonde proporties heeft. Denk dat PSV er vrij snel korte metten mee zou maken als het ED een journalist inzet die structureel nieuws eerder brengt dan dat PSV wenselijk acht. Als je iemand wil die regelmatig scoops kan brengen kun je beter hopen op een wazige twitterbron of iemand op dit forum dan op een journalist van het ED.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Zit ik nu te lezen in het topic van Vranckx of Elfrink? Ik weet het niet meer. Nieuw topic voor Rik Elfrink incoming?
Razzaa
Jeugdinternational

DeEintovenaar wrote: 18 Jul 2023, 23:22 Zit ik nu te lezen in het topic van Vranckx of Elfrink? Ik weet het niet meer. Nieuw topic voor Rik Elfrink incoming?
Haha gelukkig ben ik niet de enige die die indruk ook al had.. kijkend naar bovenstaande :monkey:
DC_PSV
Vedette

Rik weet gewoon helemaal niets. Het is de huisjournalist van PSV die nieuwtjes verspreid zodra PSV ze goedkeurt. Zelfde voor Marco Timmer. Zelfs zijn collega's van het AD en buitenlandse journalisten weten meer, terwijl Rik dagelijks op de club is. Als fucking Kapteins Rik op zn plek moet zetten wat betreft het het drama van de spelersgroep onder Ruud en het juiste transferbedrag van Lang...maar verder is het een aardige vent met humor😁
#simplythebest
Razzaa
Jeugdinternational

DC_PSV wrote: 18 Jul 2023, 23:34 Rik weet gewoon helemaal niets. Het is de huisjournalist van PSV die nieuwtjes verspreid zodra PSV ze goedkeurt. Zelfde voor Marco Timmer. Zelfs zijn collega's van het AD en buitenlandse journalisten weten meer, terwijl Rik dagelijks op de club is. Als fucking Kapteins Rik op zn plek moet zetten wat betreft het het drama van de spelersgroep onder Ruud en het juiste transferbedrag van Lang...maar verder is het een aardige vent met humor😁
Hij krijgt er wel lekker voor betaald.. doet ie toch iets goeds :nerd:
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

DC_PSV wrote: 18 Jul 2023, 23:34 Rik weet gewoon helemaal niets. Het is de huisjournalist van PSV die nieuwtjes verspreid zodra PSV ze goedkeurt. Zelfde voor Marco Timmer. Zelfs zijn collega's van het AD en buitenlandse journalisten weten meer, terwijl Rik dagelijks op de club is. Als fucking Kapteins Rik op zn plek moet zetten wat betreft het het drama van de spelersgroep onder Ruud en het juiste transferbedrag van Lang...maar verder is het een aardige vent met humor😁
En de grap is, jij weet nog veel minder.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Josef Dettelbacher
Legende

Chucky wrote: 18 Jul 2023, 22:20 Rik lijkt me een hele relaxte vent, en is sterk in het schrijven van ‘high level’ artikelen voor huisvaders die op zaterdagochtend lekker de krant open slaan met een kopje koffie, maar als clubwatcher vind ik hem te vaak achter de feiten aan lopen, helaas. Ik zou hem de primeurtjes absoluut gunnen, maar hij heeft gewoon te weinig bronnen binnen het wereldje. En dat is verder helemaal niks persoonlijks, mocht je meelezen Rik.
Image
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
DC_PSV
Vedette

GillesdelaCroquette wrote: 18 Jul 2023, 23:37
En de grap is, jij weet nog veel minder.
Ik ben ook geen clubwatcher hè :nerd:
#simplythebest
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Wàt een verkeer in dit topic :blubber: . (Maar nog altijd geen Aster Vranckx :treurig: Op de een of andere manier toch wel vertrouwen in)
29.04.2007
Nationale topspeler

Ik vind het sowieso altijd maar bijzonder als hier mensen denken te moeten bepalen waar een PSV watcher van het Eindhovens Dagblad aan zou moeten voldoen. Dat bepaalt z'n baas bij het ED en schijnbaar doet Rik dat goed (genoeg), aangezien hij het al vele jaren is.
loginnaam
Internationale topspeler

FieseFriedrich wrote: 18 Jul 2023, 21:29
Smell Rock wrote: 18 Jul 2023, 21:06

Is dat code met die hoofdlettertjes ?
JMREZNTAERONS
10+13+18+5+26+14+20+1+5+18+15+14+19 = 178
1 = a
7 = g
8 = h

Het codewoord is "agh" en dat zal zoiets betekenen als dat Rik zich er niet zo druk om maakt.
Nee, dat doe je niet goed. De J moet je weglaten, want dat is gewoon de hoofdletter waarmee de zin begint, dus die hoort er niet bij. Dan houd je over: MREZNTAERONS

Even husselen geeft:
N ZOMER N ASTER

Dus dat lijkt me duidelijk, het is nu zomer dus we krijgen een Aster! 8)
voskat
Nationale topspeler

Smell Rock wrote: 18 Jul 2023, 21:06
TomPSV wrote: 18 Jul 2023, 20:55

Rik leest weer live mee hier
Is dat code met die hoofdlettertjes ?
Dat is Internet voor sArCaSmE.
iam
International
Favoriete speler: 12e man

29.04.2007 wrote: 18 Jul 2023, 23:46 Ik vind het sowieso altijd maar bijzonder als hier mensen denken te moeten bepalen waar een PSV watcher van het Eindhovens Dagblad aan zou moeten voldoen. Dat bepaalt z'n baas bij het ED en schijnbaar doet Rik dat goed (genoeg), aangezien hij het al vele jaren is.
Idd. Rik is goud waard voor het ED net zoals Angela de Jong dat is voor het AD. Zonder RIk zou het ED echt veel abonnees missen maar VOORAL heel veel clicks missen online. Logisch daarom dat ze de podcast nu in eigen beheer maken (wel slecht en gehaast dankzij dat meisje..) en ook wedstrijdjes proberen uit te zenden.

Meeste mensen zouden al lang een burn-out hebben gekregen als ze rik waren. Weet niet of de beste man nog een gezinsleven heeft maar je krijgt 't gevoel dat die echt van 10-22 bezig is met PSV. Gaat ook zelden op vakantie en heeft die eigenlijk wel hobbies? :confused:
Heissenberrug
Internationale topspeler

Ja Rikkert, stel je zelf eens ff voor aan je fans hier. Hebben we een topic voor.
Post Reply