Sangaré spreekt ook geen Engels.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:52Voorgaande jaren onder Roger en Ruud was Engels de voertaal. Alleen Savio sprak vorig jaar geen Engels. Die is weg.
Peter Bosz
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Die volgt gewoon Engelse les hoor. Die zit hier al 3 jaar en zal inmiddels prima voetbal Engels moeten spreken.alu.w wrote: ↑19 Jul 2023, 12:54Sangaré spreekt ook geen Engels.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:52
Voorgaande jaren onder Roger en Ruud was Engels de voertaal. Alleen Savio sprak vorig jaar geen Engels. Die is weg.
Maar het leidt een beetje af van mijn punt en dat is dat Engels dus iedereen zal begrijpen. Vooruit Sangare wil ik je nog wel geven, voor het gemak. Dan spreekt 1 iemand de taal niet tov misschien een stuk of 4, 5, 6 spelers die geen Nederlands kunnen verstaan. En dat is inclusief Noa ( ).
Last edited by Standbeeld on 19 Jul 2023, 12:57, edited 1 time in total.
- mr.top
- Internationale topspeler
Dat doet verder weinig af aan mijn post. Het bevorderd de communicatie als iedereen elkaar kan verstaan. En je beloond mensen als Boscagli die dus schijnbaar moeite doen om de taal te lerenStandbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:52Voorgaande jaren onder Roger en Ruud was Engels de voertaal. Alleen Savio sprak vorig jaar geen Engels. Die is weg.
-
- Bankzitter
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Bosz gaf letterlijk vanochtend aan dat Sangare geen engels spreekt maar goedStandbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:56Die volgt gewoon Engelse les hoor. Die zit hier al 3 jaar en zal inmiddels prima voetbal Engels moeten spreken.
Oans bin de Zeeuwen!
- Standbeeld
- Mister PSV
Ja, zie mijn edit.Zeeuwse-psver wrote: ↑19 Jul 2023, 12:57Bosz gaf letterlijk vanochtend aan dat Sangare geen engels spreekt maar goedStandbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:56
Die volgt gewoon Engelse les hoor. Die zit hier al 3 jaar en zal inmiddels prima voetbal Engels moeten spreken.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Mss vind Bosz het wel fijn, nu een groot gedeelte van de ploeg Nederlands spreekt en/of verstaat, om in het Nederlands zijn visie uit te leggen, zodat hij zich beter kan verwoorden en het beter kan uitleggen tov in het Engels. Dat hij het op deze manier beter kan overbrengen, en dat het dan voor de handvol spelers die het niet begrijpen vertaald wordt.
- ComeOnPSV
- Vedette
-
- Basisspeler
- Favoriete speler: Sangare
Ik heb net het interview bekeken en de manier waarop Bosz praat vind ik veel concreter over wat hij wil. Bij Ruud was het altijd zo filosofisch en moest ik puzzelen wat hij bedoelde.
- Standbeeld
- Mister PSV
- El Sordo
- Vedette
Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 14:26 Je gaat soms even twijfelen of Peter het wel in zich heeft als je zijn interviews hoort.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... oordringen
Is inclusief video maar die kan ik volgens mij niet los hier plakken.
En precies zoals ik aangaf; Bosz praat nu dus weer voornamelijk in het Nederlands op de trainingen omdat hij in die taal écht kan doordringen en dat is in het Frans, Duits of Engels toch lastiger omdat dat niet zijn moedertaal is. Dus hij kiest ervoor om op 95% van de selectie die Nederlands begrijpt écht door te dringen en dan te hopen/verwachten dat het goed vertaald wordt voor de overige spelers, dan dat hij voor iedereen in een andere taal moet gaan praten. Individueel met spelers spreekt hij overigens wel in het Frans of Engels als dat nodig is bij die speler.
Is inclusief video maar die kan ik volgens mij niet los hier plakken.
En precies zoals ik aangaf; Bosz praat nu dus weer voornamelijk in het Nederlands op de trainingen omdat hij in die taal écht kan doordringen en dat is in het Frans, Duits of Engels toch lastiger omdat dat niet zijn moedertaal is. Dus hij kiest ervoor om op 95% van de selectie die Nederlands begrijpt écht door te dringen en dan te hopen/verwachten dat het goed vertaald wordt voor de overige spelers, dan dat hij voor iedereen in een andere taal moet gaan praten. Individueel met spelers spreekt hij overigens wel in het Frans of Engels als dat nodig is bij die speler.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Bosz gaf zelf dus aan dat het 1 of 2 spelers zijn die geen NL verstaan.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:56Die volgt gewoon Engelse les hoor. Die zit hier al 3 jaar en zal inmiddels prima voetbal Engels moeten spreken.
Maar het leidt een beetje af van mijn punt en dat is dat Engels dus iedereen zal begrijpen. Vooruit Sangare wil ik je nog wel geven, voor het gemak. Dan spreekt 1 iemand de taal niet tov misschien een stuk of 4, 5, 6 spelers die geen Nederlands kunnen verstaan. En dat is inclusief Noa ( ).
- Ren Höek
- Vedette
Ook slim van Bosz, door alleen Nederlands te praten in de groep dwingt hij de buitenlanders om sneller Nederlandse woorden te leren en vergroot hij het groepsgevoel omdat enkele spelers afhankelijk zijn van medespelers voor de vertaling. Simpel, maar effectief.
Je merkt aan alles dat hij erg ervaren is, weet wat hij wil en ook weet hoe hij dat gaat bereiken. Heerlijk.
Je merkt aan alles dat hij erg ervaren is, weet wat hij wil en ook weet hoe hij dat gaat bereiken. Heerlijk.
Last edited by Ren Höek on 19 Jul 2023, 14:37, edited 2 times in total.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- mateja
Sangare en Lang?Sensation wrote: ↑19 Jul 2023, 14:33Bosz gaf zelf dus aan dat het 1 of 2 spelers zijn die geen NL verstaan.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:56
Die volgt gewoon Engelse les hoor. Die zit hier al 3 jaar en zal inmiddels prima voetbal Engels moeten spreken.
oh grap al gemaakt zie ik
Last edited by mateja on 19 Jul 2023, 14:37, edited 1 time in total.
- El Sordo
- Vedette
Als dat Benítez en Sangaré zijn, betekent dat dus dat Ramalho en Pepi wél Nederlands spreken en/of verstaan? Knap hoor, in zo'n korte tijd.Sensation wrote: ↑19 Jul 2023, 14:33Bosz gaf zelf dus aan dat het 1 of 2 spelers zijn die geen NL verstaan.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 12:56
- ComeOnPSV
- Vedette
Nee een Bakayoko of Boscagli is ook belangrijk daarin. Benitez en Sangaré kunnen Frans.
- mr.top
Ik heb geen idee hoe oud jij bent. Maar… Ik zou eens zoeken op beelden van Peter bos als speler. Halverwege de jaren 90 speelde hij met Feyenoord tegen Zaragoza. Toen liep het zo uit de hand dat hij zijn schoenen uitdeed en wilde vechten met zijn tegenstander.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 14:26Dit stukje beeld doet mij goed. Je gaat soms even twijfelen of Peter het wel in zich heeft als je zijn interviews hoort.
Geloof me, deze spelersgroep wilt geen kwade Peter Bosz tegenover zich
- Standbeeld
- Mister PSV
Tot nu toe komt Bosz in interviews namelijk op mij over als een hele lieve man. Iemand die geen vlieg kwaad doet. Dan hoop ik altijd maar dat hij op trainingen / bij wedstrijden ook de leeuw in zichzelf weet te vinden. Dat is geregeld nodig met die jonge honden op het veld.El Sordo wrote: ↑19 Jul 2023, 14:28Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 14:26 Je gaat soms even twijfelen of Peter het wel in zich heeft als je zijn interviews hoort.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik wil je geloven. Maar mensen ontwikkelen zich ook. Ruud was ook niet meer degene die als een gek tekeer tegen Ferguson na een wissel. Maar zoals ik al zei: goed dat Peter het laat zien. Stemt mij tevreden.mr.top wrote: ↑19 Jul 2023, 14:53Ik heb geen idee hoe oud jij bent. Maar… Ik zou eens zoeken op beelden van Peter bos als speler. Halverwege de jaren 90 speelde hij met Feyenoord tegen Zaragoza. Toen liep het zo uit de hand dat hij zijn schoenen uitdeed en wilde vechten met zijn tegenstander.Standbeeld wrote: ↑19 Jul 2023, 14:26
Dit stukje beeld doet mij goed. Je gaat soms even twijfelen of Peter het wel in zich heeft als je zijn interviews hoort.
Geloof me, deze spelersgroep wilt geen kwade Peter Bosz tegenover zich
- DonyellMalen
- Legende
Goede video. Bosz; altijd in control. Verademing hoe hij kan uitleggen. Zijn zelflerende vermogen en constant op zoek naar verbetering (ook in z'n eigen keuzes) is top. Hij denkt ook niet meer, in tegenstelling tot vroeger, in aanvallend of verdedigend. Nee, hij denkt in voetbalprincipes.
-
- Nationale topspeler
Nederlands als voertaal...serieus !? Wat enorm kinderachtig in zo een internationale omgeving. En dan met Brainport op je borst spelen. Heel professioneel eindhoven is overgeschakeld op het engels maar PSV loopt al ver op ons vooruit en schakelt juist weer terug naar het nederlands. Wordt weer een mooi provinciaals clubje, PSV. Verplicht worstenbroodjes eten in de kantine.
Dit zal de communicatie wel ten goede komen in onze verdediging. Lol. Nou ja, slechter kon toch al niet..
Dit zal de communicatie wel ten goede komen in onze verdediging. Lol. Nou ja, slechter kon toch al niet..
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ik ga er vanuit dat deze post gekscherend bedoelt is?MaartenV wrote: ↑19 Jul 2023, 15:20 Nederlands als voertaal...serieus !? Wat enorm kinderachtig in zo een internationale omgeving. En dan met Brainport op je borst spelen. Heel professioneel eindhoven is overgeschakeld op het engels maar PSV loopt al ver op ons vooruit en schakelt juist weer terug naar het nederlands. Wordt weer een mooi provinciaals clubje, PSV. Verplicht worstenbroodjes eten in de kantine.