Het is ondertussen al wel weer 6 jaar geleden dat we kampioen geworden zijn hè, feyenoord is in de tussentijd 2 keer kampioen geweest. Het is wel duidelijk dat er bij PSV mensen zijn die dingen niet helemaal snappenShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 07:43Nee, dat denk ik ook niet. Wat wij hier allemaal snappen hebben zij totaal niet door inderdaad.Hatseflats wrote: ↑22 Jul 2023, 07:41 Ik denk niet dat PSV weet wat ze aan het doen zijn en wat er op het spel staat....
Transferwindow 2023/24
-
- Vaste waarde in elftal
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Klopt niet, check je feiten.Gutanoth wrote: ↑22 Jul 2023, 08:00Het is ondertussen al wel weer 6 jaar geleden dat we kampioen geworden zijn hè, feyenoord is in de tussentijd 2 keer kampioen geweest. Het is wel duidelijk dat er bij PSV mensen zijn die dingen niet helemaal snappenShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 07:43
Nee, dat denk ik ook niet. Wat wij hier allemaal snappen hebben zij totaal niet door inderdaad.
-
- Vedette
Je zegt het als grap, maar het ergste is dat je het ook niet kunt uitsluiten.ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 07:43Nee, dat denk ik ook niet. Wat wij hier allemaal snappen hebben zij totaal niet door inderdaad.Hatseflats wrote: ↑22 Jul 2023, 07:41 Ik denk niet dat PSV weet wat ze aan het doen zijn en wat er op het spel staat....
Nu heeft Earnest voorlopig het voordeel van de twijfel, maar bij John was het door jou gemaakte grapje bittere realiteit.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
En alsof ze bij PSV altijd de wijsheid in pacht hebben. Nu noem je de periode John, maar er gaan genoeg andere zaken mis: communicatie (rond Xavi), het aanstellen van Ruud, opeens verkopen van Gakpo én Madueke, hoe John buiten is gewerkt, etc. Dat is dan van alleen afgelopen jaar. Precies wat je zegt: Earnie begint met een schone lei. Maar om nu aan te nemen dat PSV in total control is: nee. Laat het maar zien.Brael wrote: ↑22 Jul 2023, 08:04Je zegt het als grap, maar het ergste is dat je het ook niet kunt uitsluiten.ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 07:43
Nee, dat denk ik ook niet. Wat wij hier allemaal snappen hebben zij totaal niet door inderdaad.
Nu heeft Earnest voorlopig het voordeel van de twijfel, maar bij John was het door jou gemaakte grapje bittere realiteit.
- Persepolis
- Vedette
Gutanoth wrote: ↑22 Jul 2023, 08:00Het is ondertussen al wel weer 6 jaar geleden dat we kampioen geworden zijn hè, feyenoord is in de tussentijd 2 keer kampioen geweest. Het is wel duidelijk dat er bij PSV mensen zijn die dingen niet helemaal snappenShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 07:43
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik zou mezelf niet zo overschatten dat jij zaken beter kan inschatten dan alles en iedereen bij PSV samen.
Iedereen wil snel versterkingen, maar als dat niet gebeurt zou je na kunnen denken dat daar andere belemmeringen zijn. En als blijkt dat het eigenlijk overal en altijd gebeurt dan zou je ook nog kunnen nadenken dat het nou eenmaal een fact of life is.
Bij Ajax zou het geld toch tegen de plinten op klotsen volgens sommigen. Waarom hebben zij dan lang nodig om een vervanger voor Timber aan te trekken? Hij is ruim een week weg, maar het is al ongeveer 3 weken of zelfs langer bekend dat hij zou vertrekken. Waar blijft AZ met alle vervangers? Alleen een linksback voor de 3 vertrokken posities. En de vervanger van Kokcu? Dat is niet Zerrouki, die hadden ze eigenlijk het liefst in de winter gehaald.
Zouden de mensen die ieder jaar opnieuw zeuren ooit gaan snappen dat met het huidige type transferwindow die tot ver na de start van het seizoen duurt dit de realiteit is voor clubs uit Nederland? Ik verwacht van niet. Volgend jaar exact dezelfde posts.
En Earnest het voordeel van de twijfel? Jij twijfelt nu al aan hem?
Iedereen wil snel versterkingen, maar als dat niet gebeurt zou je na kunnen denken dat daar andere belemmeringen zijn. En als blijkt dat het eigenlijk overal en altijd gebeurt dan zou je ook nog kunnen nadenken dat het nou eenmaal een fact of life is.
Bij Ajax zou het geld toch tegen de plinten op klotsen volgens sommigen. Waarom hebben zij dan lang nodig om een vervanger voor Timber aan te trekken? Hij is ruim een week weg, maar het is al ongeveer 3 weken of zelfs langer bekend dat hij zou vertrekken. Waar blijft AZ met alle vervangers? Alleen een linksback voor de 3 vertrokken posities. En de vervanger van Kokcu? Dat is niet Zerrouki, die hadden ze eigenlijk het liefst in de winter gehaald.
Zouden de mensen die ieder jaar opnieuw zeuren ooit gaan snappen dat met het huidige type transferwindow die tot ver na de start van het seizoen duurt dit de realiteit is voor clubs uit Nederland? Ik verwacht van niet. Volgend jaar exact dezelfde posts.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Smell Rock
- Verbannen
Om intussen weer een paar honderd Euro af te tikken voor de scc...EesEes wrote: ↑21 Jul 2023, 23:21 Het lijkt wel een nieuwe trend te zijn bij PSV. Ze droppen regelmatig een paar relatief grote namen waarmee ze de achterban weer tevreden stellen. Uiteindelijk komt het natuurlijk nooit zover en is iedereen weer een worst voorgehouden dat ze alleen maar voor het hoogste gaan om straks weer te horen dat het helaas niet gelukt is.
Full speed or nothing
- Joenepsv
- Legende
Dat John naar buiten is gewerkt is dan weer een goede beslissing geweest. De manier waarop is niet netjes maar het is beter om de pleister er in één keer af te trekken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Kijk maar naar ome Toon die veel eerder had moeten ingrijpen op John zijn geld verkwistende wanbeleid.Standbeeld wrote: ↑22 Jul 2023, 08:08En alsof ze bij PSV altijd de wijsheid in pacht hebben. Nu noem je de periode John, maar er gaan genoeg andere zaken mis: communicatie (rond Xavi), het aanstellen van Ruud, opeens verkopen van Gakpo én Madueke, hoe John buiten is gewerkt, etc. Dat is dan van alleen afgelopen jaar. Precies wat je zegt: Earnie begint met een schone lei. Maar om nu aan te nemen dat PSV in total control is: nee. Laat het maar zien.
Stewart doet het tot nu toe niet onaardig. Neemt eigenlijk alleen maar logische beslissingen en kan aan zaken als het vertrek van Guti en Simons vrij weinig doen gezien de door John ingemetselde clausules. Het duurt mij ook te lang voordat de selectie rond is maar goed bereid kost even tijd. We kunnen morgen tien types Mike te Wierik halen maar ik heb liever één Sanchez.
Ik hoop wel dat op den duur de scouting meer gaat renderen want de namen waar we mee in verband worden gebracht kan ik ook wel verzinnen. Als we stappen willen zetten moet je creatiever op de markt zijn.
- Klapstoel
- Basisspeler
Realistisch en verhelderend!ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 08:20 Ik zou mezelf niet zo overschatten dat jij zaken beter kan inschatten dan alles en iedereen bij PSV samen.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
En dat midden in de transferwindow. Bah!Klapstoel wrote: ↑22 Jul 2023, 08:27Realistisch en verhelderend!ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 08:20 Ik zou mezelf niet zo overschatten dat jij zaken beter kan inschatten dan alles en iedereen bij PSV samen.
- De Realist
Vooropgesteld: je hebt gelijk.ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 08:20 Ik zou mezelf niet zo overschatten dat jij zaken beter kan inschatten dan alles en iedereen bij PSV samen.
Maar je kan niet niet zien dat er jaren achter elkaar dezelfde "fouten" gemaakt worden. Of in ieder geval keuzes die duidelijk niet tot succes hebben geleid herhaald worden.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- ruuddevil
- Legende
En dan te bedenken dat men, kort voor zijn exit, nog zo tevreden was dat er werd gesproken over contractverlenging van JdJ. Zomaar de aanname doen dat ze het bij PSV scherp zien is iets te makkelijk.Brael wrote: ↑22 Jul 2023, 08:04Je zegt het als grap, maar het ergste is dat je het ook niet kunt uitsluiten.ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 07:43
- Trixm
- Vedette
Ik voel eigenlijk twee dingen, prioriteit en urgentie om snel de verdediging op orde te brengen met 1/2 basisspelers. Een absolute must als je kampioen wil worden.
Daarnaast begrijp ik dat we niet oneindige financiële middelen hebben en dat we keuzes moeten maken. Hoe langer je wacht hoe minder spelers over blijven maar des te goedkoper ze worden. Een markt wat voor ons heel goed kan uitpakken op de langere termijn, maar op korte termijn consequenties kan hebben. Mijn inziens is een verkoop van Sangare op korte termijn dan ook min of meer onwenselijk geworden (ondanks dat dit de benodigde middelen oplevert) .
Het voelt als een spagaat waarin wel wat begrip en onbegrip aan zit vastgekleefd. Die eerste ronde moet ook met boscagli en teze wel gaan lukken, maar ik hoop dat voor die tijd de belangrijkste aankopen zijn gedaan.
Daarnaast begrijp ik dat we niet oneindige financiële middelen hebben en dat we keuzes moeten maken. Hoe langer je wacht hoe minder spelers over blijven maar des te goedkoper ze worden. Een markt wat voor ons heel goed kan uitpakken op de langere termijn, maar op korte termijn consequenties kan hebben. Mijn inziens is een verkoop van Sangare op korte termijn dan ook min of meer onwenselijk geworden (ondanks dat dit de benodigde middelen oplevert) .
Het voelt als een spagaat waarin wel wat begrip en onbegrip aan zit vastgekleefd. Die eerste ronde moet ook met boscagli en teze wel gaan lukken, maar ik hoop dat voor die tijd de belangrijkste aankopen zijn gedaan.
Saibari is underrated.
-
- Legende
Loot je in de eerste ronde tegen Genk dan houd ik al mijn hart vast voor Boscagli en Teze, laat staan met die Ramalho..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- ShovingNE2
- Site Admin
Het 'opeens' verkopen van Gakpo en Madueke? In mei was de opdracht voor John minimaal Sangaré of Gakpo verkopen. Dat was niet opeens. En voor een chronisch geblesseerd talent richting de 40 miljoen beuren. Als je dat niet doet moet je gaan twijfelen aan de verstandelijke vermogens. Communicatief is het inderdaad drama. Maar zeggen dat ze er niets van snappen en dan met Gakpo en Madueke aankomen is niet erg sterk vind ik.Standbeeld wrote: ↑22 Jul 2023, 08:08En alsof ze bij PSV altijd de wijsheid in pacht hebben. Nu noem je de periode John, maar er gaan genoeg andere zaken mis: communicatie (rond Xavi), het aanstellen van Ruud, opeens verkopen van Gakpo én Madueke, hoe John buiten is gewerkt, etc. Dat is dan van alleen afgelopen jaar. Precies wat je zegt: Earnie begint met een schone lei. Maar om nu aan te nemen dat PSV in total control is: nee. Laat het maar zien.
- Buitenspelgoal
- Vaste waarde in elftal
Mag ik vragen waarom iedereen zo lyrisch is over Sanchez? Ik voorzie eigenlijk eerder een soort Bassey scenario. Bij Spurs hoor ik alleen maar blije geluiden dat ie ophoepelt en kritiek dat hij zo slecht aan de bal is en niet kan verdedigen. Willen we een peperdure verdediger die ze straks in de voeten van de tegenstander speelt? Zal best dat ie een fysiek beest is, maar verder? Positieve berichten lijken vooral gebaseerd op zijn Ajax seizoen, maar dat was ruim 6 jaar geleden. Sindsdien zich niet of nauwelijks ontwikkeld. Waarom kan PSV niet een Hancko of Trauner scouten? Of zelfs een Senesi. Feyenoord trekt de een na de andere prima CV aan, terwijl PSV weer alles uit de kast trekt voor een speler die uitgekotst wordt bij een grote club.Joenepsv wrote: ↑22 Jul 2023, 08:26Dat John naar buiten is gewerkt is dan weer een goede beslissing geweest. De manier waarop is niet netjes maar het is beter om de pleister er in één keer af te trekken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Kijk maar naar ome Toon die veel eerder had moeten ingrijpen op John zijn geld verkwistende wanbeleid.Standbeeld wrote: ↑22 Jul 2023, 08:08
En alsof ze bij PSV altijd de wijsheid in pacht hebben. Nu noem je de periode John, maar er gaan genoeg andere zaken mis: communicatie (rond Xavi), het aanstellen van Ruud, opeens verkopen van Gakpo én Madueke, hoe John buiten is gewerkt, etc. Dat is dan van alleen afgelopen jaar. Precies wat je zegt: Earnie begint met een schone lei. Maar om nu aan te nemen dat PSV in total control is: nee. Laat het maar zien.
Stewart doet het tot nu toe niet onaardig. Neemt eigenlijk alleen maar logische beslissingen en kan aan zaken als het vertrek van Guti en Simons vrij weinig doen gezien de door John ingemetselde clausules. Het duurt mij ook te lang voordat de selectie rond is maar goed bereid kost even tijd. We kunnen morgen tien types Mike te Wierik halen maar ik heb liever één Sanchez.
Ik hoop wel dat op den duur de scouting meer gaat renderen want de namen waar we mee in verband worden gebracht kan ik ook wel verzinnen. Als we stappen willen zetten moet je creatiever op de markt zijn.
Last edited by Buitenspelgoal on 22 Jul 2023, 09:27, edited 1 time in total.
-
- Meervoudig international
Gister stukje van Rik waarin hij aangaf dan Vranckx zelf twijfelt (is er gewoon nog niet uit of hij wil, dat staat me al slecht aan), de Ketelaere voor zijn kans bij Milan wil gaan en we financieel moeilijk kunnen concurreren voor Davinson Sanchez. Ik verzin het niet, het is echt gezegd, en daarom zie ik de kans als reëel dat het geen van allen doorgaat.
-
- Vedette
Niemand hier zegt dat het allemaal heel eenvoudig is.ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2023, 08:20 Ik zou mezelf niet zo overschatten dat jij zaken beter kan inschatten dan alles en iedereen bij PSV samen.
Echter, wat veel mensen hier volgens mij tegen de borst stuit, is de strategie van PSV de afgelopen jaren. Het veel te lang vasthouden aan bepaalde (extreem ambitieuze) targets, terwijl ons seizoen al jarenlang eind juli begint. Op zich te prijzen, maar welke significante aanwinsten heeft dat eeuwenlange wachten op zulke targets ons uiteindelijk opgeleverd? Ik kom niet verder dan Moreno, een jaar of 8 geleden. Dat beleid zorgt er daarentegen al jarenlang voor dat we met een gemankeerde selectie de CL-voorrondes moeten spelen, en we ons dus structureel niet weten te plaatsen. Een soort vicieuze cirkel die maar niet doorbroken kan worden.
Het is niet zo dat er geen kwaliteitsspelers kunnen worden gehaald vóór eind juli. Zie de post van PSV90 ergens gisteren, het overgrote deel van de échte aanwinsten van de afgelopen 10 jaar waren voor midden juli al aangetrokken. Dat moet toch een keer te denken geven of die strategie van de laatste jaren (mikken op ‘buitenkansjes’) wel de juiste is.
-
Volgens Elfrink dus met Teze en Boscagli de CL voorrondes in. Hoop dat Stewart ook meteen eens schoon schip maakt in die kutscouting van ons, wat een brassers lopen daar toch in.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik ga het riedeltje over de scouting niet nog een keer herhalen, daarvoor ga je maar lekker de zoekfunctie gebruiken.AddoCultheld wrote: ↑22 Jul 2023, 09:33 Volgens Elfrink dus met Teze en Boscagli de CL voorrondes in. Hoop dat Stewart ook meteen eens schoon schip maakt in die kutscouting van ons, wat een brassers lopen daar toch in.
Daarnaast zegt Elfrink dat helemaal niet, begrijpend lezen is blijkbaar nooit je sterke punt geweest. Er staat letterlijk dat men verdedigende versterking zoekt ‘maar indien die op korte termijn niet haalbaar is, dan moet de club met de huidige bezetting de vCL in’
- ruuddevil
- Legende
Het beste dat we kunnen bedenken is blijkbaar de peperdure en hopeloos uit vorm zijnde Sanchez. Ik zie liever dat ze de nieuwe Sanchez of Martinez uit Zuid-Amerika halen. Dat zal ook niet makkelijk zijn, maar je wilt hongerige wilde leeuwen in je team en geen volgevreten dierentuin leeuwen.AddoCultheld wrote: ↑22 Jul 2023, 09:33 Volgens Elfrink dus met Teze en Boscagli de CL voorrondes in. Hoop dat Stewart ook meteen eens schoon schip maakt in die kutscouting van ons, wat een brassers lopen daar toch in.
- ShovingNE2
- Site Admin
Het is denk ik geen strategie. Zoals Stewart terecht zei vorige week: de transfermarkt moet echt nog op gang komen en het blijft natuurlijk een domino effect. Je ziet het aan Vranckx en de Ketelaere: spelers willen nog lastig een besluit nemen. Dan kan je door blijven schakelen maar als je alleen spelers gaat halen die makkelijk en snel naar PSV willen komen dan gaat je verdediging kwalitatief niet beter zijn dan wat er nu rondloopt.Chucky wrote: ↑22 Jul 2023, 09:27Niemand hier zegt dat het allemaal heel eenvoudig is.
Echter, wat veel mensen hier volgens mij tegen de borst stuit, is de strategie van PSV de afgelopen jaren. Het veel te lang vasthouden aan bepaalde (extreem ambitieuze) targets, terwijl ons seizoen al jarenlang eind juli begint. Op zich te prijzen, maar welke significante aanwinsten heeft dat eeuwenlange wachten op zulke targets ons uiteindelijk opgeleverd? Ik kom niet verder dan Moreno, een jaar of 8 geleden. Dat beleid zorgt er daarentegen al jarenlang voor dat we met een gemankeerde selectie de CL-voorrondes moeten spelen, en we ons dus structureel niet weten te plaatsen. Een soort vicieuze cirkel die maar niet doorbroken kan worden.
Het is niet zo dat er geen kwaliteitsspelers kunnen worden gehaald vóór eind juli. Zie de post van @PSV90 ergens gisteren, het overgrote deel van de échte aanwinsten van de afgelopen 10 jaar waren voor midden juli al aangetrokken. Dat moet toch een keer te denken geven of die strategie van de laatste jaren (mikken op ‘buitenkansjes’) wel de juiste is.
Maar als Vranckx en De Ketelaere er inderdaad zo instaan dan is PSV ook allang bezig met de volgende op de lijst. Als zij het signaal afgeven echt nog niet te weten of ze naar PSV komen dan schakelt PSV ongetwijfeld door. Mocht voordat die speler rondkomt er wat veranderen in de situatie kunnen ze altijd nog naar die spelers. Maar als het risico levensgroot is dat ze op 5 augustus zeggen: toch maar niet, dan blijft Stewart niet op zijn handen zitten.
En natuurlijk kan je kwaliteitsspelers halen voor 21/7. Hebben we ook al gedaan met Pepi en Lang op dit moment. En als je het lijstje bekijkt zie je dat het inderdaad gemiddeld zo'n twee spelers zijn per jaar waar dat lukt.
Wat mij op dit moment tegenvalt is dat wij nog geen vervanger voor Guti hebben gehaald. Los van het feit of je Sangaré wel of niet verkoopt: Guti moet je vervangen. En als dat niet snel kon had je hem niet mogen laten gaan wat mij betreft. 1 blessure op het middenveld en je staat met Tygo Land te ballen in de voorronde CL. Die keuze om Guti te laten gaan begreep ik niet.