Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Maar PSV maakt dergelijke deals toch ook niet meer? Dat is ook precies waarom Sávio hier nu niet meer komt voetballen.

Stewart heeft zo ongeveer op #1 van zijn prioriteitenlijstje het creëren van waarde.
Rikkert1234
Vedette

Joenepsv wrote: 24 Jul 2023, 21:54
Rikkert1234 wrote: 24 Jul 2023, 21:48

Als je hem voor max 3 miljoen kan halen en afspreekt dat hij pas in zomer van 2025 weer terug mag voor 20/25 miljoen dan haal je er toch best veel plezier uit? Ik ken de speler zelf niet goed maar was zelfs basisspeler voor City in de Youth League afgelopen seizoen waar hij in 6 wedstrijden toch 3 goals en een assist heeft weten te geven tegen jeugd teams van Sevilla, Kopenhagen en Dortmund. Werd destijds hier over hem ook positief gesproken dus lijkt me wel een aanwinst en kan hij dit seizoen mooi concurreren met Kwaaitaal bij Jong PSV.
Je schetst nu het meest positieve scenario vanuit ons oogpunt. Snap ik ook wel. PSV forum enzo. Maar je hebt met meer partijen te maken waaronder de Shity group die aan alles en iedereen schijt heeft behalve aan zichzelf. Die gaan daar nooit mee akkoord. En ook in het meest gunstige scenario ga je deze deal aan voor een speler die alles nog moet laten zien en als hij het goed doet heb je er niks meer over te zeggen. Imo moet PSV stoppen met dergelijke "John" deals. Geen terugkoop opties of vage clausules. Baas in eigen huis.
Dat City hem pas na 2 jaar zou kunnen terugkopen zou toch niet een hele onrealistische eis zijn? Ik ben zelf van mening dat je in deze markt, waarbij de afstand tussen grote en kleine clubs steeds groter wordt, je creatief moet zijn in de transfers. Ik snap dat er nu een negatieve tendens rondom dit soort deals hangt door het Xavi debacle, maar als je binnen 2 jaar meer dan 20 miljoen aan een speler kan verdienen, die ook nog sportief bijdraagt dan boek je gewoon progressie als PSV zijnde. Mocht hij overigens mislukken, wat uiteraard ook zou kunnen, heb je gewoon een goedkope gok genomen.
Rikkert1234
Vedette

Ykhim wrote: 24 Jul 2023, 21:56 Maar PSV maakt dergelijke deals toch ook niet meer? Dat is ook precies waarom Sávio hier nu niet meer komt voetballen.

Stewart heeft zo ongeveer op #1 van zijn prioriteitenlijstje het creëren van waarde.
Is toch een reden waarom we hernieuwde interesse in hem hadden voordat hij naar Girona ging? Ik denk zeker niet dat dit soort deals volledig van de tafel gaan.
Persepolis
Vedette

Tikkieterug wrote: 24 Jul 2023, 20:44 'De transfermarkt moet nog op gang komen'. Nog zo'n dooddoener die absoluut niet waar is.

Heb om het te checken eens op transfermarkt gekeken. Dan zie je dat er door allerlei clubs al fors is uitgegeven. Bellingham, Kim, Hernandez, Timber, Onana, Mount, Nmecha, Openda, Baumgartner, Sesko, Soboszlai, Sabitzer, Nkunku, Boniface, Diaby, Rice, Havertz, Torres, Pedro, MacAllister, Jackson, Kovacic, Kean, Tonali, Maddison, Porro, Kulusevski, Cunha, Neves, Collins.

Bij elkaar meer dan 1 miljard transferwaarde gerealiseerd, Heb ik alleen nog maar de aan-en verkopen van de EPL en Buli boven de 20 miljoen meegenomen. Dus nog los van de kleinere transfers en de Spaanse, Italiaanse en Franse competitie.

Deze mythe of beter excuus is dus objectief niet waar.
Er is in de EPL 1,3 miljard uitgegeven tot nu toe. Veel? Zeker. Vorig jaar was er uiteindelijk 2,3 miljard uitgegeven. We zitten dus op 57% van die uitgaves. La Liga 237 miljoen tot nu toe, vorig jaar eindigden ze op 564 miljoen. 42% dus. Dat met nog iets meer dan een maand te gaan, en de trend is over het algemeen dat er elk jaar iets meer uitgegeven wordt. Met "op gang komen" wordt dan ook niet bedoeld dat het nog moet beginnen, natuurlijk niet. Maar dat het echte geweld nog los moet barsten cq nog heel veel (grote) transfers gemaakt zullen worden. Het zou mij verbazen als dat niet zo blijkt te zijn.
Jur1913
Internationale topspeler

Rikkert1234 wrote: 24 Jul 2023, 22:02
Ykhim wrote: 24 Jul 2023, 21:56 Maar PSV maakt dergelijke deals toch ook niet meer? Dat is ook precies waarom Sávio hier nu niet meer komt voetballen.

Is toch een reden waarom we hernieuwde interesse in hem hadden voordat hij naar Girona ging? Ik denk zeker niet dat dit soort deals volledig van de tafel gaan.
En de eisen van City zullen ervoor hebben gezorgd dat er niet werd doorgepakt
Zuc0
Nationale topspeler

Heel goed streven, maar dan moet de scouting wel top zijn evenals de slagkracht.
Massimo
Legende

Ik ben er ook wel voorstander van om zoveel mogelijk dit soort constructies te voorkomen. Er zullen uitzonderingen kunnen worden gemaakt, maar dat moeten dan echt uitzonderingen zijn die je trouwens zoveel mogelijk zou willen voorkomen. De laatste seizoenen heeft PSV veel geld gekost en weinig opgebracht en daar zal een ommekeer in moeten worden gemaakt. Dat doe je door eigen spelers te hebben die misschien wat langer de tijd nodig hebben, maar je uiteindelijk een heel stuk verder kunnen gaan brengen. PSV heeft zich in de ratrace met Ajax en het willen behalen van CL zich in deze positie gemanoeuvreerd, maar dat zal je eens een keer moeten gaan doorbreken. Je hebt afgelopen winter financieel orde op zaken kunnen stellen ondanks dat je nu weer een grote verkoop plus wat kleinere verkopen moet doen en je hebt een trainer die kan opbouwen en jonge spelers de kans durft te geven. Anders blijf je maar in dezelfde loop in de hoop dat het nu wel succes gaat brengen. Er zijn ook nog andere spelers dan van grote clubs en als je die alleen maar met afspraken kan halen waardoor je er in een positief scenario er nog bekaaid vanaf komt, zorg dan maar dat je je transferbeleid maar gaat aanpassen. Andere clubs kunnen het ook en PSV heeft daarnaast ook nog eens een goede route om vanaf Jong PSV door te stromen. Geen lapmiddelen meer maar eigen opbouw en verbetering.
ComeOnPSV
Vedette

Misschien dat dit iets op gang gaat brengen omtrent CDK?
NewKid
Jeugdspeler

Vleugelspeler
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Wel fijn, elke keer als ik het genadeloos verkrachte nieuwe thuisshirt van Milan zie denk ik: ach dan valt ons shirt nog redelijk mee ook.
Last edited by Grasmat on 24 Jul 2023, 22:24, edited 1 time in total.
Tikkieterug
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Gakpo

Je moet deze constructies niet zoveel mogelijk voorkomen. Je moet ze onder GEEN enkele voorwaarde ooit nog doen. City, PSG en een paar andere clubs maken het voetbal kapot. Vissen de transfermarkt af met een groot sleepnet. Als er van de 40 aankopen twee slagen, vinden ze het prima. Geld speelt geen rol. Uit principe niet meewerken aan dit soort ronselpraktijken. Bovendien schiet je er heel weinig mee op. Heel soms een voltreffer, zoals Angelino of Xavi, die je vervolgens voor een schijntje weer mag verkopen. Vaak ook matige spelers als Savio die helemaal niets toevoegen.
Grasmat
Lid van verdienste

Tikkieterug wrote: 24 Jul 2023, 22:21 Je moet deze constructies niet zoveel mogelijk voorkomen. Je moet ze onder GEEN enkele voorwaarde ooit nog doen. City, PSG en een paar andere clubs maken het voetbal kapot. Vissen de transfermarkt af met een groot sleepnet. Als er van de 40 aankopen twee slagen, vinden ze het prima. Geld speelt geen rol. Uit principe niet meewerken aan dit soort ronselpraktijken. Bovendien schiet je er heel weinig mee op. Heel soms een voltreffer, zoals Angelino of Xavi, die je vervolgens voor een schijntje weer mag verkopen. Vaak ook matige spelers als Savio die helemaal niets toevoegen.
Gaan we andersom dan ook niet meer onze spelers voor tientallen miljoenen verkopen aan deze clubs en nee zeggen tegen bedragen van 30 miljoen of meer?
Chucky
Vedette

Zuc0 wrote: 24 Jul 2023, 22:05

Heel goed streven, maar dan moet de scouting wel top zijn evenals de slagkracht.
Even over die scouting van ons, kan iemand hier vertellen hoe die functioneert?
Josef Dettelbacher
Legende

Grasmat wrote: 24 Jul 2023, 22:23
Tikkieterug wrote: 24 Jul 2023, 22:21 Je moet deze constructies niet zoveel mogelijk voorkomen. Je moet ze onder GEEN enkele voorwaarde ooit nog doen. City, PSG en een paar andere clubs maken het voetbal kapot. Vissen de transfermarkt af met een groot sleepnet. Als er van de 40 aankopen twee slagen, vinden ze het prima. Geld speelt geen rol. Uit principe niet meewerken aan dit soort ronselpraktijken. Bovendien schiet je er heel weinig mee op. Heel soms een voltreffer, zoals Angelino of Xavi, die je vervolgens voor een schijntje weer mag verkopen. Vaak ook matige spelers als Savio die helemaal niets toevoegen.
Gaan we andersom dan ook niet meer onze spelers voor tientallen miljoenen verkopen aan deze clubs en nee zeggen tegen bedragen van 30 miljoen of meer?
Tuurlijk wel, maar dat is van een andere orde, namelijk het gezonde inkopen en door waardevermeerdering met winst verkopen. Die clubs die 200 spelers onder contract hebben en daarmee alles bepalen, dat is gewoon verziekt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Grasmat
Lid van verdienste

Josef Dettelbacher wrote: 24 Jul 2023, 22:30
Grasmat wrote: 24 Jul 2023, 22:23

Tuurlijk wel, maar dat is van een andere orde, namelijk het gezonde inkopen en door waardevermeerdering met winst verkopen. Die clubs die 200 spelers onder contract hebben en daarmee alles bepalen, dat is gewoon verziekt.
Ging me vooral om het 'geen zaken meer doen met deze clubs' gedeelte. Principes werken dan maar één kant op, want als we er zelf ook van profiteren gaan ze het raam uit. Of is het dan stelen van de rijken en geven aan de armen?

Niet mijn persoonlijke standpunt overigens. Van mij mogen we gewoon zaken blijven doen met die boevenbendes als we er zelf uiteindelijk beter van worden. Zo'n simpele mens ben ik dan ook weer wel.
Standbeeld
Mister PSV

Rickskeg wrote: 24 Jul 2023, 21:16 Is anderhalf miljoen voor die jongen van Volendam niet een gokje waard als ze als 2 voor Beelen hebben geboden
Ik zou de gok niet nemen. Die jongen is op dit moment absoluut niet goed genoeg voor PSV. En ik vraag mezelf af of hij het ooit gaat worden. Hij is nog jong, maar ik zou er zeker geen 1.5mln voor geven als ik PSV zou zijn.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Joenepsv wrote: 24 Jul 2023, 21:54
Rikkert1234 wrote: 24 Jul 2023, 21:48

Als je hem voor max 3 miljoen kan halen en afspreekt dat hij pas in zomer van 2025 weer terug mag voor 20/25 miljoen dan haal je er toch best veel plezier uit? Ik ken de speler zelf niet goed maar was zelfs basisspeler voor City in de Youth League afgelopen seizoen waar hij in 6 wedstrijden toch 3 goals en een assist heeft weten te geven tegen jeugd teams van Sevilla, Kopenhagen en Dortmund. Werd destijds hier over hem ook positief gesproken dus lijkt me wel een aanwinst en kan hij dit seizoen mooi concurreren met Kwaaitaal bij Jong PSV.
Je schetst nu het meest positieve scenario vanuit ons oogpunt. Snap ik ook wel. PSV forum enzo. Maar je hebt met meer partijen te maken waaronder de Shity group die aan alles en iedereen schijt heeft behalve aan zichzelf. Die gaan daar nooit mee akkoord. En ook in het meest gunstige scenario ga je deze deal aan voor een speler die alles nog moet laten zien en als hij het goed doet heb je er niks meer over te zeggen. Imo moet PSV stoppen met dergelijke "John" deals. Geen terugkoop opties of vage clausules. Baas in eigen huis.
Als je bizarre clausules kunt eisen is het ook prima wat mij betreft. Zo'n speler met terugkoopclausule voor 60-80 mln, prima toch? Gebeurt niet maar dat soort clausules mag van mij prima.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Vaak ontkom je er ook gewoon niet meer aan. We willen toch ook kampioen worden? Dan zullen we steeds vaker en vaker met zulke clubs moeten dealen omdat er steeds meer zijn. We willen toch kwaliteit dus je zult er meer en meer mee te maken krijgen. We staan niet meer aan de top van de voetbalketen, al lang niet meer. Het is niet wenselijk, maar een beetje realisme mag ook best.
Josef Dettelbacher
Legende

Grasmat wrote: 24 Jul 2023, 22:33
Josef Dettelbacher wrote: 24 Jul 2023, 22:30

Ging me vooral om het 'geen zaken meer doen met deze clubs' gedeelte. Principes werken dan maar één kant op, want als we er zelf ook van profiteren gaan ze het raam uit. Of is het dan stelen van de rijken en geven aan de armen?

Niet mijn persoonlijke standpunt overigens. Van mij mogen we gewoon zaken blijven doen met die boevenbendes als we er zelf uiteindelijk beter van worden. Zo'n simpele mens ben ik dan ook weer wel.
Je kunt ook gewoon zeggen "no deal" bij zon buy back clause, zonder er een principekwestie van te maken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Massimo
Legende

PSV gaat de voetbalwereld niet veranderen. Hoe verrot en vaak oneerlijk deze ook is, is de enige mogelijkheid om te zorgen dat je zelf zo goed mogelijk binnen deze wereld er mee omgaat. Dat doe je niet door jezelf restricties op te leggen.
Teletubby
Nationale topspeler

Toch wel bizar dat er nu al weken dezelfde namen rondzingen voor een mogelijke transfer naar PSV (Sanchez, Ketelaere en Vranckx) maar dat er eigenlijk al weken geen nieuw gerucht is geweest van andere spelers of überhaupt iets naar buiten komt van deze transfers. Laatste noemenswaardige bericht dat Rik heeft gedeeld is dat PSV "razendsnel" dooschakelde naar De Ketelaere toen Xavi opeens pleiten was. Dat gerucht is nu inmiddels ook al 8 dagen geleden.

Dat Earnie het potdicht kan houden is wel duidelijk dus het lijkt me wel echt dat (maar dat denk ik wel al langer) het zomaar zou kunnen gaan als de lang transfer. Daar was ook al een tijdje terug een bericht geweest dat PSV mogelijk geïnteresseerd was en opeens lekte die foto van Lang bij topsupport. Ik hoop in ieder geval dat we gewoon wel nog minimaal een cvm en Cam halen voor de cl wedstrijden. Dan hoeven we niet bij een bliksemvertrek van Sangare, omdat een club de clausule activeert vlak voor de CL wedstrijden, moeten aantreden met een middenveld van Veerman-Saibari- Til.
Last edited by Teletubby on 24 Jul 2023, 22:47, edited 2 times in total.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

PSV moet soms iets doen om star quality te halen en vroeger noemde we het creatief en innovatief. Alleen de balans is compleet weg geweest en het is goed dat dat de ogen heeft geopend.
Tikkieterug
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Gakpo

Buiten het morele aspect schiet je er als club ook weinig mee op. Presteert een speler goed, zoals Xavi, haalt PSG hem na een jaar terug voor een spotprijs. Maar je hebt natuurlijk ook spelers als Hoever. Die kosten alleen maar geld.

Je zult als PSV een keer moeten doorpakken. Met al die constructies, dure huurtransacties ben ik klaar.
Robson de Souza
Vedette

Armada wrote: 05 Jul 2023, 10:23 PSV speelt het spel.

Ze doen net alsof “het geld bijna op is” na Pepi. Dat is echt onzin. PSV heeft nog meer dan genoeg maar men wil de prijzen drukken.

Daarom is het niet zo relevant of Pepi als eerste of laatste komt (prioriteiten etc). Er is genoeg geld om te doen wat gedaan moet worden.
Geldt dit nog steeds Armada ?
Ittot
Internationale topspeler

Ik zou het ook principieel niet doen. Ik snap je punt volkomen DeEintovenaar maar uiteindelijk schiet je jezelf in de voet en zijn de PSGs van deze wereld die er als enige echt van profiteren. Op korte termijn lijkt het interessant maar op de lange termijn heb je er niets aan. JdJ was van het korte termijn, dealtjes maken etc. Maar dat heeft ons te weinig gebracht.

Ik hoop dat we nu met wat betere financiën beslissingen gaan nemen die ons op de lange termijn gaan helpen. Dus geen spelers huren en alleen met optie tot koop. Terug naar een veel kleinere selectie. Weer investeren in Jong PSV spelers etc. Iig niet meegaan met de city's en de PSGs. We hebben meer dan genoeg te bieden en er zijn altijd spelers te vinden die open staan voor ons verhaal en ook direct voor ons willen spelen. Zo niet dan horen ze hier ook niet maar in de rij van City clubs.
Post Reply