Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Madueke
Legende

Ik snap best dat spelers willen wachten op wel of geen CL, maar het is toch ook niet teveel gevraagd om PSV daarbij te willen helpen? Zo'n Vranckx koerst af op een seizoen zonder Europees voetbal en is ook niet zeker van een basisplaats bij Wolfsburg. Natuurlijk weten we niet alles en valt die jongen niks kwalijk te nemen als hij graag wil komen, maar de clubs moeilijk blijven doen.

Als spelers alleen komen bij CL voetbal krijg je dus zo'n figuren als Bergwijn en Rulli, volgevreten 'vedettes' die weinig zin hebben in Volendam uit.
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Die 20+4 regel is leuk, maar houdt alleen stand als de groep achter de basis 11 en zonder de aanvulling vanuit eigen jeugd heel goed is. Want die spelers gaan namelijk ook enorm veel spelen. En daarin wil je het niveau zo min mogelijk omlaag trekken. Dat je dan bijv. Pepi koopt, is heel goed en begrijpelijk. Echter trek je dat door dan zie je dat er enorm veel gaten zitten in die 20+4 regel die absoluut niet stand gaat houden.

Je hebt een paar prima spelers, een groep twijfelgevallen, een groep die sowieso liefst verkocht wordt en een paar prima jeugdspelers die net komen kijken. Dat is heel, heel breekbaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Demenkovets wrote: 25 Jul 2023, 10:51 Je vergeet één ding @SKERLA : Met het nu zekerstellen van CL heb je financieel meteen zoveel meer mogelijkheden, dat er voor 1 september vast nog wel een topversterking van je lijst haalbaar moet zijn die je kan helpen richting plek 1 of 2. Op tijd je zaakjes in verschillende scenario's op orde hebben helpt natuurlijk wel.
Het verleden leert alleen dat die eerste opties uiteindelijk vaak afhaken omdat CL juist níet gehaald werd in de weken voorafgaand als de voorronde weer verprutst werd of om wat voor andere reden toch niet haalbaar bleken. Stonden we 1 september weer met lege handen of met een paniekhuur. Er zijn in mijn beleving niet zoveel spelers die uiteindelijk met veel geduld alsnog kwamen vlak voor de deadline (terwijl opties 2 t/m 5 dan allang niet meer beschikbaar zijn), dus zo succesvol lijkt mij die strategie ook niet altijd. Betekent niet meteen dat je dan maar voor C keus moet kiezen, maar je kan mij niet wijsmaken dat die eerste optie de enige speler op de hele wereld is die iets toevoegt aan de selectie. Mag alleen wat minder vastgeplakt zitten aan die ene target zonder oog te hebben voor het belang en nut van eerder doorschakelen. Gewoon niks met je verdediging doen (één van je beste verdedigers is inmiddels vertrokken zonder echte vervanging, een ander ligt er nog maanden uit) is wat mij betreft onvoldoende om die voorrondes mee in te gaan. Ook al is de eerste tegenstander 'maar' Sturm Graz, het kan ook zomaar een onverwacht struikelblok blijken te zijn. En dan volgt er nog een ronde. Onderschatting is wel het laatste wat we met onze track record zouden moeten.

Niet willen stapelen is op zich een mooi streven en in zeker mate ook wel noodzakelijk, maar als die stapel enkel uit oude versleten schoenen bestaat, is het misschien toch wel raadzaam om er tenminste nog een mooi nieuw paar aan toe te voegen om tenminste iets te hebben waar je mee voor de dag kan komen. Kun je daarna in alle rust proberen nog wat van het oude spul te slijten.
Ten eerste kan je nooit nu CL zekerstellen. Er is nooit 100% garantie. Je kan zomaar een soort Goezoeboejoek treffen als scheidsrechter bijvoorbeeld.

Ten tweede, zoals ik al schreef, komen de eerste opties nu (nog) niet. Niet alleen omdat ze te duur zijn, maar wellicht ook omdat ze zelf de kat nog uit de boom kijken. Dus zekerstellen wordt daardoor alweer moeilijker, omdat je aangewezen bent op de tweede of derde keus. Als je daarvoor kiest, geef je de kans op de eerste keus op, waardoor je op de lange termijn verliest (competitie).
Dan zitten we over een jaar weer te klagen dat er middelmaat is gekocht, die we aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
Smell Rock
Verbannen

psvgouda wrote: 25 Jul 2023, 10:44
Smell Rock wrote: 25 Jul 2023, 10:40

Als we allemaal zo dachten en de spelers doe daarin mee, dan zijn we weer écht een provincieclubke. Terug bij af dus. Ik doe er niet aan mee en ga live Champions League kijken in het Philips stadion dit seizoen. :strong:
Ontkenningsfase… komt goed. Bovendien houdt het niet direct in dat wij weer een ‘provincieclubje ‘ zijn geworden. Je kunt ook boven je stand leven èn denken, met je hoofd in de roze wolk van weleer. Weleer willen we allemaal graag terug, maar dat gaat nu even niet lukken schat ik zo
Mwa, die ontkenningsfase hebben we allemaal wel eens gehad, ook in de jaren 80. Ik blijf positief.
Full speed or nothing
SKERLA
Legende

Tikkieterug wrote: 25 Jul 2023, 10:48
SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 10:44

Maar de spelers die je het liefst wilt, komen nu nog niet, dus dat lijkt me een behoorlijke spagaat. CL is er nog niet, dus die 20 miljoen ook niet.
Lang en Pepi zijn toch ook gekomen. Die waren duidelijk nr 1 target van Stewart en Bosz.
En met deze verdediging gaat de CL ook niet komen. Tegen Sturm Graz lukt waarschijnlijk wel, maar Braga, Genk of Rangers gaat heel lastig worden.
Die wilden kennelijk wel (direct) graag naar PSV.
Juancho
Mister PSV

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:05
Tikkieterug wrote: 25 Jul 2023, 10:48

Lang en Pepi zijn toch ook gekomen. Die waren duidelijk nr 1 target van Stewart en Bosz.
En met deze verdediging gaat de CL ook niet komen. Tegen Sturm Graz lukt waarschijnlijk wel, maar Braga, Genk of Rangers gaat heel lastig worden.
De lijst van prima spelers die eerder kwamen is volgens mij ondertussen al een stuk langer dan al die spelers die uiteindelijk toch nog steeds niet kwamen ondanks het lange wachten. Volgens mij, maar dat is een persoonlijke inschatting, is dat een beetje een mythe geworden: langer wachten en je haalt kwaliteitsspelers. In de praktijk gebeurt dat volgens mij maar amper en al helemaal bij een club als PSV.
Tikkieterug
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Gakpo

El Dante wrote: 25 Jul 2023, 10:59 In de huidige situatie waarin PSV nu nog niet zeker weet of het wel of geen CL miljoenen bij kan schrijven, maar nu wel een kwaliteitsselectie nodig heeft om die CL miljoenen te behalen snap ik ook niet dat we meer proberen te kijken naar huren met optie tot koop en dan maar die hogere transferpremie voor lief nemen die het met zich meebrengt. Dat had toch al wel moeten lukken bij één van die spelers die op de shortlist staan vóór het huidige tijdstip?

Uiteindelijk gaat het om het creëren van waarde en CL halen valt i.m.o. ook gewoon daaronder, aangezien het directe financiële waarde met zicht meebrengt en indirecte financiële waarde doordat de transferwaarde van de selectie doorgaans hoger wordt van het spelen op CL-niveau.
Huren met koopoptie is voor de verhurende partij vaak niet heel aantrekkelijk. Stel Liverpool komt nu met deze constructie voor Sangare, dan mag ik toch hopen dat Stewart hier niet op in gaat.

Bij Gerrit lukt het ook niet om een koopoptie te krijgen. Zou me niet verbazen als we die binnen een paar weken weer aan de Frederiklaan terugzien. Op huurbasis wel te verstaan.
fvdb
Jeugdspeler

Standbeeld wrote: 25 Jul 2023, 10:39
PSVAchterhoek wrote: 25 Jul 2023, 10:24 Weet iemand hier hoe het eigenlijk zit met die Karol Borys? Meende dat Rik begin juli zei dat PSV druk bezig was om hem vast te leggen, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer over gehoord
Schijnbaar zou Borys de keuze hebben tussen PSV en City Group. Dat is het laatste bericht. De keuze heeft hij nog niet gemaakt, anders zouden we wel wat horen neem ik aan.
Ik zou me in deze tijd steeds beter kunnen voorstellen dat spelers zelf afzien van een overstap naar de City Group. Als je daar eenmaal zit, kom je er niet snel meer weg en zijn de belangen van de City Group meer waard dan die van de speler zelf. Neem Savio als voorbeeld, die zelf ook dolgraag naar PSV wilde maar nu weer gestald wordt bij Girona, wat ook tot de City Group behoort. Zulke jongens zijn al niet meer te halen met volledige rechten of zonder nare clausules. Laten we hopen dat Borys dit ook inziet, en lekker bij ons komt ballen!
SKERLA
Legende

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:08
SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:05

De lijst van prima spelers die eerder kwamen is volgens mij ondertussen al een stuk langer dan al die spelers die uiteindelijk toch nog steeds niet kwamen ondanks het lange wachten. Volgens mij, maar dat is een persoonlijke inschatting, is dat een beetje een mythe geworden: langer wachten en je haalt kwaliteitsspelers. In de praktijk gebeurt dat volgens mij maar amper en al helemaal bij een club als PSV.
De praktijk is waarschijnlijk dat elke situatie (van elke speler) anders is. Je kan het daarom niet vergelijken met vorige seizoenen.

Zowel Vranckx als Karel Ketel hebben nog de optie om bij hun huidige club te blijven en voor hun kans te gaan.
Lang en Pepi bijvoorbeeld wilden juist zeker weg bij hun club.
El Dante
Bankzitter

Tikkieterug wrote: 25 Jul 2023, 11:09
El Dante wrote: 25 Jul 2023, 10:59 In de huidige situatie waarin PSV nu nog niet zeker weet of het wel of geen CL miljoenen bij kan schrijven, maar nu wel een kwaliteitsselectie nodig heeft om die CL miljoenen te behalen snap ik ook niet dat we meer proberen te kijken naar huren met optie tot koop en dan maar die hogere transferpremie voor lief nemen die het met zich meebrengt. Dat had toch al wel moeten lukken bij één van die spelers die op de shortlist staan vóór het huidige tijdstip?

Uiteindelijk gaat het om het creëren van waarde en CL halen valt i.m.o. ook gewoon daaronder, aangezien het directe financiële waarde met zicht meebrengt en indirecte financiële waarde doordat de transferwaarde van de selectie doorgaans hoger wordt van het spelen op CL-niveau.
Huren met koopoptie is voor de verhurende partij vaak niet heel aantrekkelijk. Stel Liverpool komt nu met deze constructie voor Sangare, dan mag ik toch hopen dat Stewart hier niet op in gaat.

Bij Gerrit lukt het ook niet om een koopoptie te krijgen. Zou me niet verbazen als we die binnen een paar weken weer aan de Frederiklaan terugzien. Op huurbasis wel te verstaan.
Ik heb het er in bovenstaand verhaal dan ook over om die hogere transferpremie voor lief te nemen die de verkopende partij dan eist, lijkt me met de belangen in het kader van voorronde CL de komende periode goed te verantwoorden.
Standbeeld
Mister PSV

fvdb wrote: 25 Jul 2023, 11:10
Standbeeld wrote: 25 Jul 2023, 10:39
Schijnbaar zou Borys de keuze hebben tussen PSV en City Group. Dat is het laatste bericht. De keuze heeft hij nog niet gemaakt, anders zouden we wel wat horen neem ik aan.
Ik zou me in deze tijd steeds beter kunnen voorstellen dat spelers zelf afzien van een overstap naar de City Group. Als je daar eenmaal zit, kom je er niet snel meer weg en zijn de belangen van de City Group meer waard dan die van de speler zelf. Neem Savio als voorbeeld, die zelf ook dolgraag naar PSV wilde maar nu weer gestald wordt bij Girona, wat ook tot de City Group behoort. Zulke jongens zijn al niet meer te halen met volledige rechten of zonder nare clausules. Laten we hopen dat Borys dit ook inziet, en lekker bij ons komt ballen!
Ja, vaak hangt ook veel af van de omgeving van de speler. Als je de juiste mensen om je heen hebt en vertrouwen in jezelf hebt dan zal PSV ongetwijfeld de betere keuze zijn. Maar van de andere bestaat er een grote kans dat City flink wat meer zal betalen. Dat kan verleidelijk zijn voor spelers en familie die in relatieve armoede zijn opgegroeid en/of een zaakwaarnemer hebben die niet het juiste met de speler voor heeft.
Juancho
Mister PSV

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:13
Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:08

De praktijk is waarschijnlijk dat elke situatie (van elke speler) anders is. Je kan het daarom niet vergelijken met vorige seizoenen.

Zowel Vranckx als Karel Ketel hebben nog de optie om bij hun huidige club te blijven en voor hun kans te gaan.
Geen speler of transfer is gelijk nee, maar je ziet wel jaren een beetje hetzelfde terug bij PSV. 1 a 2 prima aankopen die snel komen, vervolgens blijft het lang stil, is het niet genoeg om die CL te halen en wat er daarna nog bij komt is veelal selectievulling of we verliezen zelfs nog een betere speler.

Die 2 Belgen zijn leuk, maar in mijn ogen totaal niet realistisch. Ook niet op de langere termijn door langer te wachten. Zijn spelers die staan er goed op, die kunnen ook over een maandje nog naar veel betere clubs dan PSV of naar een topcompetitie. De bedragen die rondom CDK genoemd worden (en die zijn redelijk stabiel) zijn volstrekt onhaalbaar voor PSV. Kan je wachten of er toch nog iets gebeurt, maar ondertussen moet je met Til en niemand daarachter op 10 het seizoen in.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat je niet perse optie A, optie B etc hebt. Optie C kan bijv. net zo goed zijn als optie A. Of beter passen in je elftal, of er veel eerder bij zijn zodat zijn integratie in het elftal veel sneller kan en je dus sneller ingespeeld bent. En dus er sneller klaar voor bent om die CL te halen. En dan hark je 20 miljoen binnen en kan je misschien nog een leuk extra groot cadeautje kopen.

I know, hoop mitsen en maren, maar hetzelfde heb je met wachten, wachten en nog eens wachten op spelers die uiteindelijk alsnog toch niet komen. Want dat wijst de praktijk toch al jaren uit? Welke spelers hebben we nou kunnen halen met die visie? Persoonlijk geloof ik ondertussen veel meer in een visie dat je gaat voor een elftal incl. nieuwe spelers die samen die CL willen halen, die inzien dat er een mooie en haalbare route is om dat te bereiken, die beseffen dat je bij PSV nooit 100% CL garantie hebt maar daar wel tijdig voor willen gaan. Dus idd zoals waarschijnlijk Lang en Pepi denken, of eerder Luuk en Benitez. Wat ik al zei, de lijst met prima namen die vroegtijdig wel kwamen is volgens mij vele malen groter.

Het hoeft echt niet te zijn dat speler A 3 klassen beter is dan speler B he. Of zelfs speler C.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:03
Ten eerste kan je nooit nu CL zekerstellen. Er is nooit 100% garantie. Je kan zomaar een soort Goezoeboejoek treffen als scheidsrechter bijvoorbeeld.

Ten tweede, zoals ik al schreef, komen de eerste opties nu (nog) niet. Niet alleen omdat ze te duur zijn, maar wellicht ook omdat ze zelf de kat nog uit de boom kijken. Dus zekerstellen wordt daardoor alweer moeilijker, omdat je aangewezen bent op de tweede of derde keus. Als je daarvoor kiest, geef je de kans op de eerste keus op, waardoor je op de lange termijn verliest (competitie).
Dan zitten we over een jaar weer te klagen dat er middelmaat is gekocht, die we aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
En zo blijf je in het vicieuze cirkeltje ronddraaien. Selectie niet op orde omdat je te lang wacht > CL wéér niet gehaald > toppers komen niet meer of er is geen geld voor gecreëerd door missen CL > met zwakke selectie de competitie in waardoor je weer moet knokken voor een eindklassering die slechts voorrrondes oplevert > weer te lang wachten met nieuwe transfers om je zwakke plekken te versterken > CL weer niet gehaald, etc etc.
Misschien toch eens een poging wagen om die cirkel te doorbreken of vinden we die strategie echt zo fantastisch werken?

En als je wat beter leest zie je dat niemand het over middelmaat halen heeft als alternatief, er zit nog heel veel tussen een 9 of een 5,5. Als gezegd, je maakt mij niet wijs dat er in de hele wereld geen speler rondloopt die én haalbaar is én wat toevoegt aan de huidige selectie op posities waar het nu kommer en kwel is momenteel. Een 5,5 hoort sowieso niet op de lijstjes te staan, van een 9 moet je kunnen doorschakelen naar een 8,5 of tenminste een 8. Wordt de vijver en daarmee de haalbaarheid al meteen een heel stuk groter en de kans om uiteindelijk met lege handen achter te blijven een stuk kleiner. Liever op tijd een 8 binnen, dan 90% kans dat uiteindelijk die 9 ook aan je neus voorbij gaat.

Overigens heb je ook nooit garantie dat een 1e keus het hier beter gaat doen dan een 2e keus, de match moet ook werken. Hier al vaker aangehaald als duidelijk voorbeeld, Defour was ook een beoogde 1e keus, maar zijn alternatief Guardado heeft het toch niet bepaald slecht gedaan dat je achteraf zegt van 'jammer dat Defour het niet geworden is'.
SKERLA
Legende

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:18

Geen speler of transfer is gelijk nee, maar je ziet wel jaren een beetje hetzelfde terug bij PSV. 1 a 2 prima aankopen die snel komen, vervolgens blijft het lang stil, is het niet genoeg om die CL te halen en wat er daarna nog bij komt is veelal selectievulling of we verliezen zelfs nog een betere speler.

Die 2 Belgen zijn leuk, maar in mijn ogen totaal niet realistisch. Ook niet op de langere termijn door langer te wachten. Zijn spelers die staan er goed op, die kunnen ook over een maandje nog naar veel betere clubs dan PSV of naar een topcompetitie. De bedragen die rondom CDK genoemd worden (en die zijn redelijk stabiel) zijn volstrekt onhaalbaar voor PSV. Kan je wachten of er toch nog iets gebeurt, maar ondertussen moet je met Til en niemand daarachter op 10 het seizoen in.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat je niet perse optie A, optie B etc hebt. Optie C kan bijv. net zo goed zijn als optie A. Of beter passen in je elftal, of er veel eerder bij zijn zodat zijn integratie in het elftal veel sneller kan en je dus sneller ingespeeld bent. En dus er sneller klaar voor bent om die CL te halen. En dan hark je 20 miljoen binnen en kan je misschien nog een leuk extra groot cadeautje kopen.

I know, hoop mitsen en maren, maar hetzelfde heb je met wachten, wachten en nog eens wachten op spelers die uiteindelijk alsnog toch niet komen. Want dat wijst de praktijk toch al jaren uit? Welke spelers hebben we nou kunnen halen met die visie? Persoonlijk geloof ik ondertussen veel meer in een visie dat je gaat voor een elftal incl. nieuwe spelers die samen die CL willen halen, die inzien dat er een mooie en haalbare route is om dat te bereiken, die beseffen dat je bij PSV nooit 100% CL garantie hebt maar daar wel tijdig voor willen gaan. Dus idd zoals waarschijnlijk Lang en Pepi denken, of eerder Luuk en Benitez. Wat ik al zei, de lijst met prima namen die vroegtijdig wel kwamen is volgens mij vele malen groter.

Het hoeft echt niet te zijn dat speler A 3 klassen beter is dan speler B he. Of zelfs speler C.
Mits de interesse van PSV sowieso klopt (dat weet je maar nooit), lijkt het me wel dat PSV een indicatie heeft dat het realistisch kan zijn.

Soms zijn B of C inderdaad beter (Guardado), maar ook hier geldt natuurlijk dat PSV niet voor niks voor A gaat. Dan zullen ze A beter vinden dan B of C.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:18

Maar is je persoonlijke inschatting dan dat PSV dat niet zou doen? Als die optie er zou zijn, optie C zeg maar net zo goed (dan wel hoe het past, dan wel de kwaliteiten van de speler) als optie A dat PSV niet veel eerder op die optie schakelt? Ik mag hopen dat, als er een goed alternatief is die ook aan alle eisen voldoet en die ook nog eens haalbaar is, PSV veel eerder doorschakelt. Als ze dat echt niet doen is het inderdaad wanbeleid maar ik zou niet weten waarom ze niet doorschakelen naar een alternatief wat haalbaar is en even goed is. Als je het zo stelt. Mijn inschatting is dat PSV dat wel doet, die van jou niet?
Thoresen
Nationale topspeler

DeEintovenaar wrote: 25 Jul 2023, 09:45
Thoresen wrote: 25 Jul 2023, 09:41 Als je in de winterstop voor 85-90 miljoen verkoopt en vervolgens na 20-25 aankopen de pot op lijkt gaat er iets niet goed.

Als je die vervolgens inzet voor o.a. een tweede spits terwijl een CV topprioriteit heeft....

Weer typisch Brands, oh wacht geen TD, totaal geen oog voor verdediging.
We weten niet of de pot leeg is. Kan ook zijn dat de juiste cv gewoon nog niet haalbaar is. Of de juiste middenvelder. We lopen allemaal te zeiken dat we spelers aan de bovenkant erbij willen en niet voor de breedte maar als we vervolgens de tijd nemen om die te halen en juist niet de breedtespelers is het ook niet goed.
De CV topprioriteit vind ik ook klets. Ja die staat ongelooflijk hoog op het lijstje, net als middenvelders en voorheen een lb en spits. Vorig jaar kostte geen tweede spits hebben ons mede de CL. Nu voorkomen we dat is het ook niet goed. Daarnaast hadden we 5!!! Centrale verdedigers. Dan is het toch niet gek dat je er daar eerst 1 of 2 van wil slijten? En laten we ook niet vergeten dat veel mensen hier positief waren over Teze. Dan moet het nu ook voldoende zijn. Overigens ben ij zelf geen fan van Teze.
Ik weet inderdaad niet of de pot leeg is daarom schrijf ik ook "leeg lijkt". Maar na Pepi en Lang is het stil terwijl Bosz midden in de voorbereiding zit.....Vorig jaar kostte geen tweede spits de CL? Volgens mij was dat toch echt te danken aan een individuele fout van Ramalho en Benitez.
5 CV's? Boscagli was geblesseerd en Teze ging voor RB/werd RB gezet.
Overigens ben ik ook positief over Teze als RCV.
Als jij met het centrale duo Boscagli-Ramalho de vCL en ED in wil, voorspel ik veel frustratie...
Boscagli heeft een prima inspeelpass heeft aanvallend overzicht, maar vind ik een zeer matige 1 tegen 1 verdediger, laat gaten in zijn rug vallen en is niet bepaald snel.
Ramalho begon zeer sterk maar is na zijn blessure geen schim meer van die speler. Af en toe nog goede wedstrijden maar vaak ook onzeker en onzuiver in de passing.

Ik wil een Moreno van zijn eerste seizoen bij PSV.
Last edited by Thoresen on 25 Jul 2023, 11:27, edited 1 time in total.
SKERLA
Legende

Demenkovets wrote: 25 Jul 2023, 11:24
SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:03

En zo blijf je in het vicieuze cirkeltje ronddraaien. Selectie niet op orde omdat je te lang wacht > CL wéér niet gehaald > toppers komen niet meer of er is geen geld voor gecreëerd door missen CL > met zwakke selectie de competitie in waardoor je weer moet knokken voor een eindklassering die slechts voorrrondes oplevert > weer te lang wachten met nieuwe transfers om je zwakke plekken te versterken > CL weer niet gehaald, etc etc.
Misschien toch eens een poging wagen om die cirkel te doorbreken of vinden we die strategie echt zo fantastisch werken?

En als je wat beter leest zie je dat niemand het over middelmaat halen heeft als alternatief, er zit nog heel veel tussen een 9 of een 5,5. Als gezegd, je maakt mij niet wijs dat er in de hele wereld geen speler rondloopt die én haalbaar is én wat toevoegt aan de huidige selectie op posities waar het nu kommer en kwel is momenteel. Een 5,5 hoort sowieso niet op de lijstjes te staan, van een 9 moet je kunnen doorschakelen naar een 8,5 of tenminste een 8. Wordt de vijver en daarmee de haalbaarheid al meteen een heel stuk groter en de kans om uiteindelijk met lege handen achter te blijven een stuk kleiner. Liever op tijd een 8 binnen, dan 90% kans dat uiteindelijk die 9 ook aan je neus voorbij gaat.

Overigens heb je ook nooit garantie dat een 1e keus het hier beter gaat doen dan een 2e keus, de match moet ook werken. Hier al vaker aangehaald als duidelijk voorbeeld, Defour was ook een beoogde 1e keus, maar zijn alternatief Guardado heeft het toch niet bepaald slecht gedaan dat je achteraf zegt van 'jammer dat Defour het niet geworden is'.
Ik begrijp het gerust hoor, maar zoals ik net tegen Juancho zei: PSV zal niet voor niks vinden dat A beter is dan B of C. Als er een kans op A is, zullen ze daar eerst voor gaan. En, dan kom ik op mijn eerste stelling terug, dan is de competitie belangrijker dan vCL.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Thoresen wrote: 25 Jul 2023, 11:26
DeEintovenaar wrote: 25 Jul 2023, 09:45

We weten niet of de pot leeg is. Kan ook zijn dat de juiste cv gewoon nog niet haalbaar is. Of de juiste middenvelder. We lopen allemaal te zeiken dat we spelers aan de bovenkant erbij willen en niet voor de breedte maar als we vervolgens de tijd nemen om die te halen en juist niet de breedtespelers is het ook niet goed.
De CV topprioriteit vind ik ook klets. Ja die staat ongelooflijk hoog op het lijstje, net als middenvelders en voorheen een lb en spits. Vorig jaar kostte geen tweede spits hebben ons mede de CL. Nu voorkomen we dat is het ook niet goed. Daarnaast hadden we 5!!! Centrale verdedigers. Dan is het toch niet gek dat je er daar eerst 1 of 2 van wil slijten? En laten we ook niet vergeten dat veel mensen hier positief waren over Teze. Dan moet het nu ook voldoende zijn. Overigens ben ij zelf geen fan van Teze.
Ik weet inderdaad niet of de pot leeg is daarom schrijf ik ook "leeg lijkt". Maar na Pepi en Lang is het stil terwijl Bosz midden in de voorbereiding zit.....Vorig jaar kostte geen tweede spits de CL? Volgens mij was dat toch echt te danken aan een individuele fout van Ramalho en Benitez.
5 CV's? Boscagli was geblesseerd en Teze ging voor RB/werd RB gezet.
Overigens ben ik ook positief over Teze als RCV.
Als jij met het centrale duo Boscagli-Ramalho de vCL en ED in wil, voorspel ik veel frustratie...
Boscagli heeft een prima inspeelpass heeft aanvallend overzicht, maar vind ik een zeer matige 1 tegen verdediger, laat gaten in zijn rug vallen en is niet bepaald snel.
Ramalho begon zeer sterk maar is na zijn blessure geen schim meer van die speler. Af en toe nog goede wedstrijden maar vaak ook onzeker en onzuiver in de passing.

Ik wil een Moreno van zijn eerste seizoen bij PSV.
De fout van Ramalho, en zelf het niet afmaken van kansen en geen spits hebben waardoor het spel niet meer liep.
Ik bedoel hebben, excuus. We hebben momenteel 5 CV's. Weliswaar kwalitatief niet gewenst, maar ik kan begrijpen dat je eerst wil opruimen voordat je een nieuwe haalt.
Ik denk dat het duo Boscagli/Teze is, maar dat is nog even afwachten. Ik zie er liever ook een CV bij, absoluut, maar ik zou ook wel wat realiteit bij mensen willen.
Overigens wordt een wedstrijd, vind ik, nooit verloren door 1 fout. Die fout was wel de nekslag, maar zelf maakte je ook geen doelpunten. Was die fout er geweest maar had je gewoon 2 keer gescoord was er niks aan de hand.
Juancho
Mister PSV

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:24 Mits de interesse van PSV sowieso klopt (dat weet je maar nooit), lijkt het me wel dat PSV een indicatie heeft dat het realistisch kan zijn.
Dat hoeft natuurlijk niet. Ze kunnen lijntjes uitgooien, het als in principe onmogelijk inschatten maar dat ze de deur wel openhouden voor als er toch wat verandert. Het duurt ondertussen ook al behoorlijk lang dat je daaruit denk ik prima al kan concluderen dat die spelers liever elders willen spelen. Ook over een paar weken. Denk eerder dat ze PSV best een interessante club vinden, maar dan pas vanaf moment X als interesse van grotere clubs/competities uitblijft en ze richting einde voorbereiding aanvoelen dat ze bij hun huidige club niet meer welkom zijn. En daar zou ik nu wel een keer voor passen. Veel eerder knopen doorhakken en dan maar dit soort spelers laten gaan. Want:
Soms zijn B of C inderdaad beter (Guardado), maar ook hier geldt natuurlijk dat PSV niet voor niks voor A gaat. Dan zullen ze A beter vinden dan B of C.
Dat is dus de grote denkfout vind ik. Speler B of C hoeven helemaal niet slechter te zijn, al helemaal niet als je ze veel eerder binnenboord kan halen zodat je daadwerkelijk kan werken aan je elftal met nieuwkomers. Dat punt wordt in mijn ogen nog wel eens onderschat en is in mijn beleving belangrijker dan enorm lang wachten op je optie A. Ik had gehoopt dat men intern daar nu wel eens over eens was dat het zo niet werkt. Het werkt echt niet zo dat optie 1 geweldig is en optie 2/3/4 maar middelmatig. Geloof ik niet in. De buitenkansjes moeten weer worden zoals ze moeten zijn: buitenkansjes. Daar kan je geen beleid op voeren als je serieuze ambities hebt.

En je ziet nu wat er gaat gebeuren, zo voorspelbaar. Iets met een ezel en een steen.... :wall:
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Vergeet de inbreng van Van Nistelrooy niet bij het debacle tegen Rangers
ShovingNE2
Site Admin

El Sordo wrote: 25 Jul 2023, 10:39Tsja, en ofschoon SKERLA hierboven een dappere poging doet het "positief" te zien, leidt het verzoenen met dit proces er ook toe dat die zogenaamde "grote vissen" gewoon niet naar Eindhoven komen, vermits we geen CL spelen -- zoveel groter wordt die kans op een tweede plek in de ED dan niet, integendeel zou ik zelfs durven zeggen.
Of ik mij wel of niet verzoen met dat proces heeft gelukkig geen invloed op inkomende spelers.

Ik heb het idee dat het ontbreken van transfers op dit moment bij sommigen echt doorlopend het humeur vergalt. Ik heb daar geen last van. Veel prettiger om de zomer door te komen. Neemt niet weg dat ik vurig hoop op spelers hoor. Maar het jaarlijkse gejank en gescheld dat het te lang duurt is aan mij niet besteedt. :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
SKERLA
Legende

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:30Dat is dus de grote denkfout vind ik. Speler B of C hoeven helemaal niet slechter te zijn, al helemaal niet als je ze veel eerder binnenboord kan halen zodat je daadwerkelijk kan werken aan je elftal met nieuwkomers. Dat punt wordt in mijn ogen nog wel eens onderschat en is in mijn beleving belangrijker dan enorm lang wachten op je optie A. Ik had gehoopt dat men intern daar nu wel eens over eens was dat het zo niet werkt. Het werkt echt niet zo dat optie 1 geweldig is en optie 2/3/4 maar middelmatig. Geloof ik niet in.
Ook dit is per situatie verschillend. DeEintovenaar verwoordde het hierboven goed vind ik. Het verschil tussen A en B of C kan ook wel groot zijn.
Als je echt voor kwaliteit gaat in plaats van kwantiteit, ga je voor A. Zelfs als er maar twee A's komen, in plaats van drie B's of vier C's.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:34
Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:30Dat is dus de grote denkfout vind ik. Speler B of C hoeven helemaal niet slechter te zijn, al helemaal niet als je ze veel eerder binnenboord kan halen zodat je daadwerkelijk kan werken aan je elftal met nieuwkomers. Dat punt wordt in mijn ogen nog wel eens onderschat en is in mijn beleving belangrijker dan enorm lang wachten op je optie A. Ik had gehoopt dat men intern daar nu wel eens over eens was dat het zo niet werkt. Het werkt echt niet zo dat optie 1 geweldig is en optie 2/3/4 maar middelmatig. Geloof ik niet in.
Ook dit is per situatie verschillend. @DeEintovenaar verwoordde het hierboven goed vind ik. Het verschil tussen A en B of C kan ook wel groot zijn.
Als je echt voor kwaliteit gaat in plaats van kwantiteit, ga je voor A. Zelfs als er maar twee A's komen, in plaats van drie B's of vier C's.
En daar wil ik aan toevoegen dat ik het me ook echt niet kan voorstellen dat een TD niet voor optie B of C gaat als die nagenoeg net zo goed zijn maar wel geheel haalbaar. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen. Als dat echt het geval is vind ik dat wel wanbeleid. Maar ik denk dat alle spelers die nagenoeg in dezelfde klasse zitten ongeveer dezelfde situatie veroorzaken. Het verschil tussen een 8 en 9 is waarschijnlijk niet zo groot. Niet qua eisen, niet qua interesse etc. Ga je dan 10 miljoen stukslaan op een speler waarvan je niet geheel overtuigd bent vanwege de haast?
Søren
Meervoudig international

Die voorrondes CL blijven ook echt een lastige situatie om beleid te kunnen maken.
Dat is nu al jaren een terugkerend thema.
Spelers kopen op CL budget om de voorrondes te overleven, of wachten met spelers kopen op CL budget totdat je de voorrondes overleefd hebt.
Afgelopen jaren is toch vooral op het laatste gegokt, en dat begrijp ik ook wel als je bestuurder ben van een BVO. Lange termijn, financieel, etc.
Anderzijds; als je hetzelfde blijft zaaien, zul je hetzelfde blijven oogsten.
Lastige situatie.
Juancho
Mister PSV

DeEintovenaar wrote: 25 Jul 2023, 11:37
SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:34

Ook dit is per situatie verschillend. @DeEintovenaar verwoordde het hierboven goed vind ik. Het verschil tussen A en B of C kan ook wel groot zijn.
En daar wil ik aan toevoegen dat ik het me ook echt niet kan voorstellen dat een TD niet voor optie B of C gaat als die nagenoeg net zo goed zijn maar wel geheel haalbaar. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen. Als dat echt het geval is vind ik dat wel wanbeleid. Maar ik denk dat alle spelers die nagenoeg in dezelfde klasse zitten ongeveer dezelfde situatie veroorzaken. Het verschil tussen een 8 en 9 is waarschijnlijk niet zo groot. Niet qua eisen, niet qua interesse etc. Ga je dan 10 miljoen stukslaan op een speler waarvan je niet geheel overtuigd bent vanwege de haast?
En toch zie je al jarenlang dezelfde discussies hier en het uitgevoerde beleid bij PSV toch? Dat komt toch ergens vandaan zou je denken? In mijn ogen wordt er echt te veel naar optie A en B gekeken met daartussen een flink kwaliteitsverschil wat helemaal niet perse hoeft. Ik heb zelfs al wat argumenten aangehaald waarom het voor het team en dus je uiteindelijke kans op succes ook juist goed kan zijn om eerder knopen te doorhakken.

En wanbeleid, tja, als PSV idd met deze groep de voorronde CL in gaat vind ik dat ook daadwerkelijk puur wanbeleid. Dan hebben ze echt niks maar dan ook niks geleerd van al die jaren hiervoor. Sterker nog, de selectie is nu nog minder en incompleet dan ooit. Onbegrijpelijk zo kort voor de start van een heel belangrijk seizoen.
Post Reply