Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ok dus we willen:

- Pure kwaliteit, spelers die echt iets toevoegen
- Spelers die NU al graag naar ons willen
- Ze moeten betaalbaar zijn
- Het moet bijna plug & play zijn ivm gebrek voorbereiding

En die zijn er niet? I don't buy it. Als je gaat voor de beste speler maar die nu nog niet voor ons wil kiezen of nu nog niet betaalbaar zijn ben je gewoon niet goed bezig. En als we straks wel een goede speler krijgen die wel nu wil en wel betaalbaar is maar nog 2 maanden nodig heeft heb je er ook niet zoveel aan.

Het gaat om de balans en die balans was bij Pepi en Lang volgens mij precies goed. Lang was wat duur en Pepi was niet perse de eerste die je had hoeven te halen maar die transfers zijn om voorhand gewoon homeruns. Als iemand over een jaar zegt dat dit twee belachelijke aankopen waren dan is dat achteraf gelul.

Als Vranckx 2 weken geleden, kort nadat hij op de Herdgang was geweest, gekocht was geweest dan was dat net als Pepi en Lang perfect geweest in mijn ogen. Nu vind ik het zelfs al twijfelachtig ook al als ie wel komt. Het feit dat Sangaré er nog is helpt wel maar als Sangaré over een week ineens weggekocht wordt ga je nat.
De Realist
Internationale topspeler

Demenkovets wrote: 25 Jul 2023, 11:24
SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:03
Ten eerste kan je nooit nu CL zekerstellen. Er is nooit 100% garantie. Je kan zomaar een soort Goezoeboejoek treffen als scheidsrechter bijvoorbeeld.

Ten tweede, zoals ik al schreef, komen de eerste opties nu (nog) niet. Niet alleen omdat ze te duur zijn, maar wellicht ook omdat ze zelf de kat nog uit de boom kijken. Dus zekerstellen wordt daardoor alweer moeilijker, omdat je aangewezen bent op de tweede of derde keus. Als je daarvoor kiest, geef je de kans op de eerste keus op, waardoor je op de lange termijn verliest (competitie).
Dan zitten we over een jaar weer te klagen dat er middelmaat is gekocht, die we aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
En zo blijf je in het vicieuze cirkeltje ronddraaien. Selectie niet op orde omdat je te lang wacht > CL wéér niet gehaald > toppers komen niet meer of er is geen geld voor gecreëerd door missen CL > met zwakke selectie de competitie in waardoor je weer moet knokken voor een eindklassering die slechts voorrrondes oplevert > weer te lang wachten met nieuwe transfers om je zwakke plekken te versterken > CL weer niet gehaald, etc etc.
Misschien toch eens een poging wagen om die cirkel te doorbreken of vinden we die strategie echt zo fantastisch werken?

En als je wat beter leest zie je dat niemand het over middelmaat halen heeft als alternatief, er zit nog heel veel tussen een 9 of een 5,5. Als gezegd, je maakt mij niet wijs dat er in de hele wereld geen speler rondloopt die én haalbaar is én wat toevoegt aan de huidige selectie op posities waar het nu kommer en kwel is momenteel. Een 5,5 hoort sowieso niet op de lijstjes te staan, van een 9 moet je kunnen doorschakelen naar een 8,5 of tenminste een 8. Wordt de vijver en daarmee de haalbaarheid al meteen een heel stuk groter en de kans om uiteindelijk met lege handen achter te blijven een stuk kleiner. Liever op tijd een 8 binnen, dan 90% kans dat uiteindelijk die 9 ook aan je neus voorbij gaat.

Overigens heb je ook nooit garantie dat een 1e keus het hier beter gaat doen dan een 2e keus, de match moet ook werken. Hier al vaker aangehaald als duidelijk voorbeeld, Defour was ook een beoogde 1e keus, maar zijn alternatief Guardado heeft het toch niet bepaald slecht gedaan dat je achteraf zegt van 'jammer dat Defour het niet geworden is'.
Nee joh lekker blijven doen wat je altijd hebt gedaan en hopen op een andere uitkomst want ooit is Papi gekomen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus je mist nog een belangrijke groep: spelers die passen in het 20+4 beleid. Bijv. een buitenspeler die zo achter Lang kan beginnen. En zo zijn er nog meer posities. En ja, daar zal ook een stukje verkoopbeleid bij moeten komen kijken. Maar dat is wel een groep spelers die gruwelijk belangrijk zullen zijn als je gaat werken met een (flink) ingekrimpte selectie. En zelfs daar hebben we nu nog grote gaten als je ook kwaliteit meeneemt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Earnie zou er goed aan doen om Vranckx binnen te hengelen. Mocht Sangare dan ineens vertrekken voor de CL kwali, dan heb je zijn vervanger al in ieder geval in huis. ALs je nu gaat wachten, dan roep je het ook zelf over je af.
Madueke
Legende

Nu Sanchez niet komt kunnen ze de onderhandelingen over die ene bonusclausule bij de miljoenentransfer van Baumgartl nog wel een weekje lengen.
LuctorEtEmergo
Talent

DeEintovenaar wrote: 25 Jul 2023, 09:47
Koenjo wrote: 25 Jul 2023, 09:45

Het is niet zo makkelijk zoals je het brengt, als je wil verkopen dan moet er ook interesse zijn. Je kan niet zomaar je spelers even voor een appel en ei verkopen. Waar ik het wel mee eens ben dat de prio meer lag bij een cv dan spits, en het is wel echt typerend voor Brands dat hij weer begint met investeren in de aanval en de verdediging komt wederom op de laatste plaats.
Eens, maar stop aub met Brands te noemen. Brands doet dat niet, het is Earnie.
Brands is eindverantwoordelijk en Stewart is dé verantwoordelijke. Toch zal Brands met al zijn ervaring als TD beter moeten weten en moeten aansturen op een kwalitatief goede selectie, een keer voordat de belangrijke wedstrijden beginnen.

Nogmaals, het kan natuurlijk zo zijn dat alle geruchten en misschien wel bijna afgeronde transfers niet uitlekken en dat we over twee weken een prima selectie hebben. Maar ik zie het somber in.
Ontbijtkoek
International
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Vanthaman18 wrote: 25 Jul 2023, 11:49 Earnie zou er goed aan doen om Vranckx binnen te hengelen. Mocht Sangare dan ineens vertrekken voor de CL kwali, dan heb je zijn vervanger al in ieder geval in huis. ALs je nu gaat wachten, dan roep je het ook zelf over je af.
Juist dit, zou erg lekker zijn als ie naar PSV komt
Benitez040
Vaste waarde in elftal

Nog effe en ik ga gewoon zelf geruchten maken wat een saaie boel
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Vanthaman18 wrote: 25 Jul 2023, 11:49 Earnie zou er goed aan doen om Vranckx binnen te hengelen. Mocht Sangare dan ineens vertrekken voor de CL kwali, dan heb je zijn vervanger al in ieder geval in huis. ALs je nu gaat wachten, dan roep je het ook zelf over je af.
Dat zou heel mooi zijn inderdaad. Maar we weten niet of PSV wacht (op een lagere transfersom), of dat Vranckx wacht (Aster nog een kans komt bij Wolfsburg zelf of een andere club).
Maax
Meervoudig international

Ik heb gehoord dat Brands en Steward vandaag samen een dagje zijn ontspannen in de Efteling en zich nu zo rond het sprookjesbos bevinden.

Natuurijk hebben hun door en werken ze zich helemaal de pleurus voor een kwalitatief goede selectie. Maar dit forum stond al op z'n kop toen we Lang haalde (een bewezen buitenspeler) voor 12 millies. Ik geloof best, ook als je naar Ajax kijkt, hoe lastig het is directe versterkingen tegen de juiste prijs te halen.

Ook ik open dit forum dagelijks met de hoop op geruchten en versterkingen, maar die komen echt wel. Heb wat vertrouwen mannen.
Last edited by Maax on 25 Jul 2023, 12:05, edited 1 time in total.
Breur
Internationale topspeler

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 11:59
Dat zou heel mooi zijn inderdaad. Maar we weten niet of PSV wacht (op een lagere transfersom), of dat Vranckx wacht (Aster nog een kans komt bij Wolfsburg zelf of een andere club).
Of beide.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal

Dat is ook een stevig probleem, als een club zich tussen de CL wedstrijden serieus meldt voor Sangaré ben je die opeens kwijt. Zal dan ook niet meer willen spelen met alle risico's. Dan heb je daar nog niet stante pede een vervanger voor geregeld die ook nog eens speelgerechtigd is en is je selectie met de belangrijke confrontaties nóg verder uitgehold. Ik snap dat je niet altijd al voor de muziek uit een vervanger voor Sangaré binnen kunt halen die dan meteen inpasbaar is, maar dan moet je selectie wel zó zijn ingericht dat de posities eromheen dat gat kunnen opvangen, dus kwalitatief op orde moeten zijn. Terwijl de huidige situatie verre van dat is, met Guti ook al vertrokken en nog amper basiswaardige middenvelders over, laat staan in een defensieve rol. Daarbij had Sangaré defensief ook zijn waarde en ligt daar ook nog genoeg reparatiewerk te wachten, maar daar heb ik al genoeg over gezegd.

Dat gezegd hebbende, zou PSV nog in het achterhoofd hebben om als noodverbandje Hendrix een optie te kunnen maken als vlak voor inschrijving deze posities (Guti+Sangaré) niet ingevuld of anders zeer twijfelachtig zijn? Liever niet natuurlijk, maar soms moet je wat als er acuut een noodsituatie ontstaat en er niks anders is.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Maax wrote: 25 Jul 2023, 12:00 Ik heb gehoord dat Brands en Steward vandaag samen een dagje zijn ontspannen in de Efteling en zich nu zo rond het sprookjesbos bevinden.

Natuurijk hebben hun door en werken ze zich helemaal de pleurus voor een kwalitatief goede selectie. Maar dit forum stond al op z'n kop toen we Lang haalde (een bewezen buitenspeler) voor 12 millies. Ook ik open dit forum dagelijks met de hoop op geruchten en versterkingen, maar die komen echt wel. Heb wat vertrouwen mannen.
Gelukkig is de TD dan toch gewoon aan het werk.
ShovingNE2
Site Admin

Tja, spelers hebben ook vaak meerdere keuzes en willen niet direct de keuze maken. Dat kon wel eens gelden voor optie 1, 2 en 3. Stewart heeft gelijk: het is nog vroeg in het transferwindow en het moet nog op gang komen. Het is gewoon kut dat wij heel vroeg starten waar veel clubs en spelers absoluut geen haast hebben.

Wat is het punt waarop je doorschakelt naar de volgende optie? Dat is lastig en laveren. Omdat je een speler voor ongeveer 3 jaar in je selectie hebt wil je niet te snel doorschakelen naar een mindere versie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Maax
Meervoudig international

SKERLA wrote: 25 Jul 2023, 12:04
Maax wrote: 25 Jul 2023, 12:00 Ik heb gehoord dat Brands en Steward vandaag samen een dagje zijn ontspannen in de Efteling en zich nu zo rond het sprookjesbos bevinden.

Natuurijk hebben hun door en werken ze zich helemaal de pleurus voor een kwalitatief goede selectie. Maar dit forum stond al op z'n kop toen we Lang haalde (een bewezen buitenspeler) voor 12 millies. Ook ik open dit forum dagelijks met de hoop op geruchten en versterkingen, maar die komen echt wel. Heb wat vertrouwen mannen.
Gelukkig is de TD dan toch gewoon aan het werk.
Stewart dan, wijsneus :think: ;)
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

ShovingNE2 wrote: 25 Jul 2023, 12:06 Tja, spelers hebben ook vaak meerdere keuzes en willen niet direct de keuze maken. Dat kon wel eens gelden voor optie 1, 2 en 3. Stewart heeft gelijk: het is nog vroeg in het transferwindow en het moet nog op gang komen. Het is gewoon kut dat wij heel vroeg starten waar veel clubs en spelers absoluut geen haast hebben.

Wat is het punt waarop je doorschakelt naar de volgende optie? Dat is lastig en laveren. Omdat je een speler voor ongeveer 3 jaar in je selectie hebt wil je niet te snel doorschakelen naar een mindere versie.
Dat begrijp ik. Maar we mogen er allemaal toch wel vanuit gaan dat Stewart ook wel de urgentie ziet van het versterken van het elftal voor de CL kwali. En op zijn minst het middenveld dan, want daar heb je gewoon mensen te kort. Met het mogelijke vertrek van Sangare, heb je dan een megaprobleem. Daar ga je toch niet op gokken? Daarom denk ik dat er veel meer speelt dan dat naar buiten komt.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:18 Die 2 Belgen zijn leuk, maar in mijn ogen totaal niet realistisch. Ook niet op de langere termijn door langer te wachten. Zijn spelers die staan er goed op, die kunnen ook over een maandje nog naar veel betere clubs dan PSV of naar een topcompetitie. De bedragen die rondom CDK genoemd worden (en die zijn redelijk stabiel) zijn volstrekt onhaalbaar voor PSV. Kan je wachten of er toch nog iets gebeurt, maar ondertussen moet je met Til en niemand daarachter op 10 het seizoen in.
Hahahahaha, dit is toch schitterend. Een van die twee is notabene op de Herdgang geweest om te komen kijken en praten, maar volgens de grote Juancho is zijn komst totaal niet realistisch.

Iemand met jouw contacten in de voetbalwereld zou toch moeten weten dat deze fase van de onderhandelingen niet plaatsvindt als PSV, speler en verkopende partij geen ruimte zien of geen indicatie geven dat die ruimte er is. Natuurlijk is het realistisch. Dat betekent niet dat het niet moeilijk gaat worden of dat de concurrentie niet stevig is, en het betekent ook niet dat zo'n deal dan altijd doorgaat, maar ''volstrekt onhaalbaar'' is totaal uit de lucht gegrepen.
Het hoeft echt niet te zijn dat speler A 3 klassen beter is dan speler B he. Of zelfs speler C.
God, ja, stom dat PSV dat niet beseft!

Die hypothetische speler C waar jij het over hebt, dat zijn spelers die we normaal gesproken op dat moment al in huis hebben en waar je op wil doorselecteren. Dat doe je toch niet door een andere speler C er neer te zetten? Neem onze defensie: als je niet voor topversterkingen gaat, dan kom je al snel in de categorie Ramalho - bewezen gewaardeerde kracht bij goeie clubs in Europa - en t.o.v. zo'n speler willen we juist vooruit, toch? Toch? En denk jij dat PSV dan de enige club is die een betere verdediger dan Ramalho wil? En dat zo'n betere verdediger alleen naar PSV zou willen?

Mensen willen zó graag aankopen, ongeacht... alles, eigenlijk.

Maar goed, lang duurt het inderdaad wel. Ik ben als fan in elk geval toe aan een stukje communicatie daarover.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:47 @11 Tinus je mist nog een belangrijke groep: spelers die passen in het 20+4 beleid. Bijv. een buitenspeler die zo achter Lang kan beginnen. En zo zijn er nog meer posities. En ja, daar zal ook een stukje verkoopbeleid bij moeten komen kijken. Maar dat is wel een groep spelers die gruwelijk belangrijk zullen zijn als je gaat werken met een (flink) ingekrimpte selectie. En zelfs daar hebben we nu nog grote gaten als je ook kwaliteit meeneemt.
Van de ene kant zegt Bosz dat hij gewoon 2 spelers per positie wil, wat erop duidt dat als Jantje niet kan spelen Pietje erin komt. Maar gisteren voor de 2e keer Boszbal docu gezien en daar zegt ie als ie 4 goede middenvelders heeft dan stelt ie er 4 op (bij Heracles maar toch) en later gebruikt hij zelfs 2 middenvelders als verdedigers ipv dat hij gewoon de volgende verdediger pakt (desnoods jeugd). Dus ik weet niet eens of hij eerder zou schuiven met een speler of gewoon de volgende in de rij op zou stellen.

Maar wat volgens mij key important is bij een smalle selectie van pakweg 20 veldspelers is dat je veel multifunctionaliteit hebt zodat je de groep 12 tot 15 gewoon als volledige basiswaardige speler kunt zien die tot 40 wedstrijden per jaar komt. Guti was vorig jaar 1e keuze als of Sangaré of Veerman niet mee deed. Teze zou bij wijze van back-up RB en CV zijn als Hoever gewoon voldeed. Onder Roger speelde Vertessen op 1 van de voorste 4 posities als er 1 weg viel. Die groep 12 tot 15 heb je dan ook heel veel te bieden waardoor ze betrokkenheid voelen en die rol kunnen accepteren. Als je CDK haalt en je ziet in hem de nr 10 dan is het niet uit te sluiten dat er geen rechtsbuiten bij komt en dat CDK ook die positie kan overnemen indien nodig en dat Til dan weer mag opdraven ipv een nieuwe rechtsbuiten kopen.

Als je een linksbuiten haalt voor achter Lang en Lang speelt goed en blijft fit dan kan zo'n linksbuiten nog geen 500 minuten per jaar spelen.
ShovingNE2
Site Admin

Vanthaman18 wrote: 25 Jul 2023, 12:08Dat begrijp ik. Maar we mogen er allemaal toch wel vanuit gaan dat Stewart ook wel de urgentie ziet van het versterken van het elftal voor de CL kwali. En op zijn minst het middenveld dan, want daar heb je gewoon mensen te kort. Met het mogelijke vertrek van Sangare, heb je dan een megaprobleem. Daar ga je toch niet op gokken? Daarom denk ik dat er veel meer speelt dan dat naar buiten komt.
Natuurlijk ziet Stewart de urgentie, raar om anders te veronderstellen door sommigen. Denk dat hij in recordtijd weer aan het werk was na een operatie aan de blinde darm, dat zou al genoeg moeten zeggen. En mocht hij een half uurtje verslappen: Bosz zei dat hij dagelijks doorlopend contact heeft met Stewart hierover. Ik zou ook wel eens een echt inkijkje willen hebben. Embedded bij de TD. Maar hij maakt doorlopend afwegingen wat wel wat niet. Er is geld en Guti moet sowieso vervangen worden.

Ik begin alleen te hopen dat het geen Mexicanen of Argentijnen zijn want dan zit je ook nog met een werkvergunningsprocedure.

Voor wat betreft Sangaré: helemaal eens. Dan sta je te ballen met Jorrit op het middenveld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 25 Jul 2023, 12:08
ShovingNE2 wrote: 25 Jul 2023, 12:06 Tja, spelers hebben ook vaak meerdere keuzes en willen niet direct de keuze maken. Dat kon wel eens gelden voor optie 1, 2 en 3. Stewart heeft gelijk: het is nog vroeg in het transferwindow en het moet nog op gang komen. Het is gewoon kut dat wij heel vroeg starten waar veel clubs en spelers absoluut geen haast hebben.

Dat begrijp ik. Maar we mogen er allemaal toch wel vanuit gaan dat Stewart ook wel de urgentie ziet van het versterken van het elftal voor de CL kwali. En op zijn minst het middenveld dan, want daar heb je gewoon mensen te kort. Met het mogelijke vertrek van Sangare, heb je dan een megaprobleem. Daar ga je toch niet op gokken? Daarom denk ik dat er veel meer speelt dan dat naar buiten komt.
Uit een recent artikel over de financiële stavaza van Rik Elfrink kreeg ik de indruk dat er nog best eea mogelijk is. Je zou toch zeggen dat de club gezien de noodzaak voor nieuw bloed en de relatief lage prijs (max €3M schat ik) waarvoor je hem kunt halen iig alvast Stav Lemkin wil en kan inpassen, wetende dat je tenminste één verdediger wel kwijtraakt dit window. En is de verkoop van Sangaré werkelijk nodig om Guti voor Vranckx te vervangen?

Dat we nu naast Sanchez dreigen te grijpen doet me gevaarlijk veel aan de situatie Marlon vorig jaar denken. Hele zomer bidden en pezen op de gedroomde kandidaat en aan het eind van de rit met een drup aan de neus toezien hoe we opnieuw met 40+-tegengoals het seizoen ingaan. Er zijn toch wel meer profielen haalbaar dan Sanchez om de huidige norm omhoog te gooien achterin?
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Juancho wrote: 25 Jul 2023, 11:44
DeEintovenaar wrote: 25 Jul 2023, 11:37

En daar wil ik aan toevoegen dat ik het me ook echt niet kan voorstellen dat een TD niet voor optie B of C gaat als die nagenoeg net zo goed zijn maar wel geheel haalbaar. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen. Als dat echt het geval is vind ik dat wel wanbeleid. Maar ik denk dat alle spelers die nagenoeg in dezelfde klasse zitten ongeveer dezelfde situatie veroorzaken. Het verschil tussen een 8 en 9 is waarschijnlijk niet zo groot. Niet qua eisen, niet qua interesse etc. Ga je dan 10 miljoen stukslaan op een speler waarvan je niet geheel overtuigd bent vanwege de haast?
En toch zie je al jarenlang dezelfde discussies hier en het uitgevoerde beleid bij PSV toch? Dat komt toch ergens vandaan zou je denken? In mijn ogen wordt er echt te veel naar optie A en B gekeken met daartussen een flink kwaliteitsverschil wat helemaal niet perse hoeft. Ik heb zelfs al wat argumenten aangehaald waarom het voor het team en dus je uiteindelijke kans op succes ook juist goed kan zijn om eerder knopen te doorhakken.

En wanbeleid, tja, als PSV idd met deze groep de voorronde CL in gaat vind ik dat ook daadwerkelijk puur wanbeleid. Dan hebben ze echt niks maar dan ook niks geleerd van al die jaren hiervoor. Sterker nog, de selectie is nu nog minder en incompleet dan ooit. Onbegrijpelijk zo kort voor de start van een heel belangrijk seizoen.
Maar we moeten ook toevoegen dat er hier een paar bij zijn die enigszins weten hoe de markt werkt en voor de rest weet niemand het. Wij kunnen hier wel roepen dat PSV eerder moet doorschakelen maar we zijn ook best veeleisend. We willen een speler die er direct staat, ons beter maakt, niet al te veel kost (want dat is 10 mln in de huidige markt) en ook nog snel tekent. Ga er maar aan staan. En ook alternatieven zullen niet goedkoop zijn of niet snel de knoop doorhakken.
Natuurlijk zal er ergens op de wereld wel een speler rondlopen die alle vakjes aftikt maar die moet dan nog wel gevonden worden en dat is echt niet eenvoudig. Ik deel je mening dat ik ook liever die CV nu al had gezien en dat we 2 kwalitatief goede middenvelders erbij hadden gehad. Ik vind alleen dat we ook wat realisme mogen tonen.
Ik heb je argumenten gelezen en ik vind ze echt wel hout snijden. Het kan zeker lonen om eerder te handelen alleen vraag ik me af wat voor spelers je krijgt. Als we de nieuwe Baumgartl/Teze/Hazard etc. halen zijn we niet blij, maar ik denk wel dat je dan in dat soort categorieën gaat schoppen. Spelers met een krasje, spelers die op een bepaald gebied echt te kort komen of waarvan de prijs/kwaliteit volledig uit balans is. Dat is mijn kijk erop en ik heb er weinig verstand van maar dat is hoe ik het inschat. Daar mogen we in van mening verschillen.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

PSV zal echt wel bezig zijn met versterkingen en er zullen goede redenen zijn waarom het nu nog niet is afgerond.
Daarbij (even optimistisch) ga ik er van uit dat Sangare een soort ultimatum heeft gekregen tot 1 juli. Dan nog niet weg is schouders eronder voor de CL kwalificatie.
Minder optimistisch bekeken; ik denk dat we het zullen moeten doen tegen Sturm Graz met de huidige selectie. Evt. kun je iemand inpassen voor de ronde daarna maar dan moet dat aankomende 1 a 2 weken wel worden afgerond.
One can only hope
DeEintovenaar
Nationale topspeler

LuctorEtEmergo wrote: 25 Jul 2023, 11:57
DeEintovenaar wrote: 25 Jul 2023, 09:47

Eens, maar stop aub met Brands te noemen. Brands doet dat niet, het is Earnie.
Brands is eindverantwoordelijk en Stewart is dé verantwoordelijke. Toch zal Brands met al zijn ervaring als TD beter moeten weten en moeten aansturen op een kwalitatief goede selectie, een keer voordat de belangrijke wedstrijden beginnen.

Nogmaals, het kan natuurlijk zo zijn dat alle geruchten en misschien wel bijna afgeronde transfers niet uitlekken en dat we over twee weken een prima selectie hebben. Maar ik zie het somber in.
Feitelijk klopt dit niet. Het bestuur algemeen is eindverantwoordelijk waarbij taken verdeeld kunnen worden en bepaalde directeuren een volmacht krijgen om op bepaald gebied te handelen namens het bestuur. De algemeen directeur is degene die verantwoordelijk is voor eigenlijk alle dagelijks bezigheden maar het bestuur als geheel is eindverantwoordelijk. Niet de AD, niet de TD, niet de FD etc. Allen tezamen zijn verantwoordelijk waarbij volmachten (wat je nog niet handelingsbekwaam maakt) bepalen wie op welk terrein wat meer uitvoert.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal

ShovingNE2 wrote: 25 Jul 2023, 12:16 Natuurlijk ziet Stewart de urgentie, raar om anders te veronderstellen door sommigen. Denk dat hij in recordtijd weer aan het werk was na een operatie aan de blinde darm, dat zou al genoeg moeten zeggen. En mocht hij een half uurtje verslappen: Bosz zei dat hij dagelijks doorlopend contact heeft met Stewart hierover. Ik zou ook wel eens een echt inkijkje willen hebben. Embedded bij de TD. Maar hij maakt doorlopend afwegingen wat wel wat niet. Er is geld en Guti moet sowieso vervangen worden.
Dat is ook het lastige van zo'n transferwindow, we zien alleen van de buitenkant de resultaten en baseren daar onze mening op. Niet wat er zich achter de schermen allemaal afspeelt, de mogelijkheden die er zijn, wat er aan scouting allemaal voorbereid is, hoe transfers door bepaalde partijen getraineerd worden, de invloed van de RvC op het geheel etc etc. Als je in alles transparant mee zou kunnen kijken zou er ongetwijfeld veel meer begrip ontstaan voor de situatie zoals die er op dat moment voorstaat, maar logischerwijs gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.

Uiteraard zullen Stewart (en ongetwijfeld ook Brands) er alles aan doen om -in hun ogen- zo snel mogelijk de selectie op peil te brengen. Dat vertrouwen heb ik zeker wel. Denk dat daarbij Bosz ook wel wat meer de vinger aan de pols houdt. Maar het hele hoe, wat, waar en wanneer kunnen wij alleen beoordelen op wat we werkelijk zien gebeuren. Met natuurlijk als referentie wel recent diverse 'mislukte' transferzomers in ons achterhoofd waar we op 1 september natuurlijk wel net wat te vaak met een toch wat nare smaak de periode hebben afgesloten en ogenschijnlijk met een gedeeltelijk manke selectie het seizoen zijn ingegaan. Dat voedt natuurlijk wel het fatalisme dat het nu ook wel weer mis zal gaan.
Tikkieterug
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Gakpo

ShovingNE2 wrote: 25 Jul 2023, 12:16
Vanthaman18 wrote: 25 Jul 2023, 12:08Dat begrijp ik. Maar we mogen er allemaal toch wel vanuit gaan dat Stewart ook wel de urgentie ziet van het versterken van het elftal voor de CL kwali. En op zijn minst het middenveld dan, want daar heb je gewoon mensen te kort. Met het mogelijke vertrek van Sangare, heb je dan een megaprobleem. Daar ga je toch niet op gokken? Daarom denk ik dat er veel meer speelt dan dat naar buiten komt.
Natuurlijk ziet Stewart de urgentie, raar om anders te veronderstellen door sommigen. Denk dat hij in recordtijd weer aan het werk was na een operatie aan de blinde darm, dat zou al genoeg moeten zeggen. En mocht hij een half uurtje verslappen: Bosz zei dat hij dagelijks doorlopend contact heeft met Stewart hierover. Ik zou ook wel eens een echt inkijkje willen hebben. Embedded bij de TD. Maar hij maakt doorlopend afwegingen wat wel wat niet. Er is geld en Guti moet sowieso vervangen worden.
Stewart lijkt me een verstandig man met een Amerikaans arbeidsethos.
Ik denk dat hij momenteel gewoon aan het wachten is. De lijnen zijn uitgegooid, zaakwaarnemers en verkopende clubs weten wat PSV wil en ongeveer kan. Dat verandert echt niet elke dag. Hij wacht totdat Ketel inziet dat hij weer een jaar reserve wordt bij Milan of dat Vrancks inziet dat hij veel moet gaan spelen om Rode Duivel te zijn. En af en toe knipt hij een lijn door, zoals nu met Sanchez het geval is.
Post Reply