Bij mijn eerste stelling was ik inderdaad te stellig. Ik doelde daar specifiek op 'verdedigers'.Sensation wrote: ↑25 Jul 2023, 13:58Leuk die data, maar dan moet het wel kloppen:Tikkieterug wrote: ↑25 Jul 2023, 13:42
Beetje generaliserend van je.
Ik snap dat het prettig is om in bepaalde dogma's te blijven geloven. Het is alleen de afgelopen week met data bewezen dat:
- lang wachten op de transfermarkt de afgelopen 10 jaar voor PSV alleen Hector Moreno als goed resultaat heeft opgeleverd
- de transmarkt niet net op gang begint te komen. Er is al ruim 1,5 miljard euro uitgegeven
Dat 'toontje' sla je zelf aan met oneliners. Ik probeer met feiten te komen. Als jij daar anders over denkt, meer dan welkom, daar is een forum voor.
Alleen wel graag op inhoud je stelling onderbouwen.
- Sangaré kwam bijv in 2020 in een tweede window wat geopend was van 4 augustus tm 7 oktober op 28 september binnen druppelen, oftewel; nog geen twee weken voor het sluiten van de window. Of wat dacht je van Götze op de laatste dag in datzelfde window? Leuke oneliner Moreno de enige goede in de afgelopen 10 jaar
- Er is al ruim 1,5 miljard euro uitgegeven? Nee. Veel, heel veel meer. Alleen de Premier League staat al op 1,3 miljard. Maar dat zegt niks over de 'poule' waar PSV in zit. Kijk maar naar de transfers van Ajax en Feyenoord, die ongeveer net zoveel spelers zoeken als PSV (oké Feyenoord mss wat minder), daar komt het net zo moeizaam op gang, de transfers die wel gedaan zijn zijn allemaal Eredivisie of NL-speler gerelateerd. Of waar Alvarez ook nog niet weg is net als Sangaré bij ons. Als PSV het zoekt in een Vranckx of een De Ketelaere dan is het niet gek dat dat nog niet op gang komt, dat zijn spelers waar door resp. Wolfsburg en Milan veel voor betaald is, die gaan niet 'nu al' hun verlies nemen op een transfer, of een marginale winst maken, of verhuren wanneer ze liever willen verkopen.
Jouw tweede stelling is niet juist. Tahirovic komt uit Bosnie, kostte 8 miljoen en kwam van Roma. Wat is daar Eredivisie of NL gerelateerd aan? En dan noem je met Alvarez en Sangare twee spelers die nog niet weg zijn. Je vergeet dat bijvoorbeeld Timber en Kokcu al wel toptransfers hebben gemaakt.
Er gebeurt dus wel degelijk wat in de NL top 3. Afgezien van dat is voor PSV de 'do-or-die' wedstrijden een stuk dichter bij. En daar bedoel ik niet de JCS mee