Omdat PSV geld nodig heeft voor versterkingen en in het verleden ook zo ging als er paniek in de tent is, oa bij Gakpo.
Ibrahim Sangaré
-
- Vedette
We hebben in principe elk boekjaar een grote uitgaande transfer nodig, en daarbij was een vertrek van Sangaré al ingecalculeerd.
- ComeOnPSV
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Als we CL halen dekken we enorm veel af.
En het kan ook nog aan het eind van dit seizoen he. Dat is destijds met Memphis ook gebeurd.
- voskat
- Nationale topspeler
Dit.
Daarom was het heel goed dat John de Jong ervoor ging liggen toen bepaalde lui eisten dat Gakpo verkocht zou worden.
Jammer dat we desondanks de CL misliepen, maar ook dat kwam door soortgelijk kortzichtig beleid ("we kunnen het ook wel halen zonder spits").
-
- Vedette
Klopt, maar stel dat we op 27 augustus een bod krijgen van 33 miljoen van een Chelsea? Dan gaat hij op zeker weg hoor, al zal dat wellicht na de vCL wel pas na de wedstrijden zijn.
Kan inderdaad ook aan het eind van het seizoen zijn, maar ik verwacht niet dat daarop gegokt gaat worden.
- Hatseflats
- Vedette
Gelden Gakpo en Madueke niet als grote uitgaande transfers dan?
Daarbij is de verkoop van Sangare nodig om andere spelers aan te trekken, niet omdat hij perse weg moet. Sangare is gewoon een topper voor PSV.
-
- Nationale topspeler
Ik blijf het vreemd vinden dat na de verkoop van 85-90 miljoen in de winterstop en de aankopen voor 20-25 miljoen blijkbaar de verkoop van Sangare nodig is voor nieuwe aankopen. Ik snap dat de begroting van PSV zo is dat er ieder jaar een gat is van 35-40 miljoen dat met verkopen gedekt moet worden. En dan nog niet kunnen kopen. Zorgelijk.
-
- Internationale topspeler
Waar blijkt dit uit? Toch niet omdat er na Pepi en Lang geen nieuwe aankopen zijn gepresenteerd, mag ik hopen...
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Tuurlijk, we gaan door als club, maar Guti had zijn waarde en was geliefd. Sangare is een van de beste middenvelders die we in de afgelopen 10 jaar hebben gezien in het Philips Stadion en Xavi is het grootste Nederlandse talent. Wat ik aan wil geven is dat het geen makkelijke taak is voor Stewart en ook Bosz.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ik vind sangare ook zo ondergewaardeerd. Vrienden van mij die voor andere clubs zijn vinden het allemaal niet veel, en ik blijf maar volhouden dat hij 100% op zeker gaat huishouden in de premier league
-
- Vedette
Die transfers hebben plaatsgevonden in het vorige boekjaar. Stel dat we geen CL halen én we verkopen Sangaré niet (of een andere grote transfer) dit seizoen, schrijven we knalrode cijfers.Hatseflats wrote: ↑25 Jul 2023, 23:35Gelden Gakpo en Madueke niet als grote uitgaande transfers dan?
Daarbij is de verkoop van Sangare nodig om andere spelers aan te trekken, niet omdat hij perse weg moet. Sangare is gewoon een topper voor PSV.
- Heissenberrug
Omdat elke transfer uiteindelijk (veel) meer kost dan dat ze zeggen en elke inkomen transfer (veel) minder oplevert dan dat ze zeggen.Thoresen wrote: ↑25 Jul 2023, 23:51 Ik blijf het vreemd vinden dat na de verkoop van 85-90 miljoen in de winterstop en de aankopen voor 20-25 miljoen blijkbaar de verkoop van Sangare nodig is voor nieuwe aankopen. Ik snap dat de begroting van PSV zo is dat er ieder jaar een gat is van 35-40 miljoen dat met verkopen gedekt moet worden. En dan nog niet kunnen kopen. Zorgelijk.
-
Mwah meer omdat de verkopen van Gakpo en Madueke zijn toegevoegd aan het eigen vermogen aan het einde van het vorige boekjaar en daardoor niet meer meetellen in het resultaat van dit jaar. Daardoor heb je vorig jaar wel een mooie winst, maar dan neem je in principe niet meer mee in je begroting of je moet een negatief resultaat begroten. Dat doe je meestal niet want je wilt zwarte cijfers schrijven. Door de verkopen heb je dus wel een beter eigen vermogen en als het goed is meer geld op de bank waardoor je dit jaar een stuk flexibeler kunt handelen en eventueel wel scherper op de lijn kunt varen.Heissenberrug wrote: ↑26 Jul 2023, 07:09Omdat elke transfer uiteindelijk (veel) meer kost dan dat ze zeggen en elke inkomen transfer (veel) minder oplevert dan dat ze zeggen.Thoresen wrote: ↑25 Jul 2023, 23:51 Ik blijf het vreemd vinden dat na de verkoop van 85-90 miljoen in de winterstop en de aankopen voor 20-25 miljoen blijkbaar de verkoop van Sangare nodig is voor nieuwe aankopen. Ik snap dat de begroting van PSV zo is dat er ieder jaar een gat is van 35-40 miljoen dat met verkopen gedekt moet worden. En dan nog niet kunnen kopen. Zorgelijk.
-
- Vedette
Als je het zo stelt lijkt het op wat er gebeurde in 2004 met onze aanval. Rommedahl, Kezman en Robben vertrokken. Waarbij Kezman een topspits was voor PSV en Robben misschien wel het grootste talent na Ronaldo en voor Xavi was. Ondanks alles lukt het een jaar later voor het eerste om tweede ronde CL te halen, sterker nog, het werd de halve finale. Ik teken ervoor.RIO wrote: ↑26 Jul 2023, 02:38Tuurlijk, we gaan door als club, maar Guti had zijn waarde en was geliefd. Sangare is een van de beste middenvelders die we in de afgelopen 10 jaar hebben gezien in het Philips Stadion en Xavi is het grootste Nederlandse talent. Wat ik aan wil geven is dat het geen makkelijke taak is voor Stewart en ook Bosz.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Rationeel gezien moet je Sangare natuurlijk zsm verkopen, maar in mijn voetbalhart wil ik echt graag Sangare nog 1 jaar als enkele pivot een volledig seizoen onder Bosz zien doormaken
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Standbeeld
- Mister PSV
Begin steeds meer te denken dat Sangare weleens zou kunnen gaan blijven als niemand die clausule triggert. Waarom zou je PSV gaan verlaten voor Nottingham, die waarschijnlijk niet eens de clausuleprijs willen betalen. Vorig seizoen was Sangare minder door het systeem van Ruud. Ik zie hem wel weer floreren zoals onder Roger nu we de Boszmeister als trainer hebben.
- Asterix
- Meervoudig international
Van mij zou Sangare uiteraard mogen blijven. Vraag me alleen af of hij het nog kan opbrengen nog een jaartje in de eredivisie te blijven spelen. Kan me voorstellen dat hij in gedachten al in een andere competitie zit.
Ich liebe gegenpressung
-
Vind je?RIO wrote: ↑26 Jul 2023, 02:38 Tuurlijk, we gaan door als club, maar Guti had zijn waarde en was geliefd. Sangare is een van de beste middenvelders die we in de afgelopen 10 jaar hebben gezien in het Philips Stadion en Xavi is het grootste Nederlandse talent. Wat ik aan wil geven is dat het geen makkelijke taak is voor Stewart en ook Bosz.
-
Lees ook weer ergens dat PSV een groot deel van een eventuele verkoop opbrengst moet delen met zijn vorige club. Of dat klopt weet ik niet. Maar zou weer een typische John de Jong deal zijn. Andere manieren van onderhandelen had de beste man niet. Kopen volgepakt met clausules of peperdure huurdeals. Waar je vervolgens eigen jeugd opbrengsten moet inzetten om dit allemaal mee af te betalen en op te vangen. Daarvoor is de jeugdopleiding niet. Hoop dat het beleid onder Stewart wel veranderd.
- Asterix
Zijn bijnaam was dan ook niet voor niets Baco John. Dat mocht alleen niet gezegd worden totdat iedereen er uiteindelijk achterkwam wat voor slechte deals de beste man had afgesloten.Ronaldio wrote: ↑26 Jul 2023, 09:04 Lees ook weer ergens dat PSV een groot deel van een eventuele verkoop opbrengst moet delen met zijn vorige club. Of dat klopt weet ik niet. Maar zou weer een typische John de Jong deal zijn. Andere manieren van onderhandelen had de beste man niet. Kopen volgepakt met clausules of peperdure huurdeals. Waar je vervolgens eigen jeugd opbrengsten moet inzetten om dit allemaal mee af te betalen en op te vangen. Daarvoor is de jeugdopleiding niet. Hoop dat het beleid onder Stewart wel veranderd.
Ich liebe gegenpressung
- Standbeeld
- Mister PSV
Het slaat ook nergens op. Kinderachtig.Gazill wrote: ↑26 Jul 2023, 09:06Zijn bijnaam was dan ook niet voor niets Baco John. Dat mocht alleen niet gezegd worden totdat iedereen er uiteindelijk achterkwam wat voor slechte deals de beste man had afgesloten.Ronaldio wrote: ↑26 Jul 2023, 09:04 Lees ook weer ergens dat PSV een groot deel van een eventuele verkoop opbrengst moet delen met zijn vorige club. Of dat klopt weet ik niet. Maar zou weer een typische John de Jong deal zijn. Andere manieren van onderhandelen had de beste man niet. Kopen volgepakt met clausules of peperdure huurdeals. Waar je vervolgens eigen jeugd opbrengsten moet inzetten om dit allemaal mee af te betalen en op te vangen. Daarvoor is de jeugdopleiding niet. Hoop dat het beleid onder Stewart wel veranderd.
- trouwepsvfan
- Vedette
Is al ruim een jaar bekend dat PSV bij een verkoop van Sangare maar maximaal 25 miljoen netto overhoudt (als er 37,5 geboden wordt).Ronaldio wrote: ↑26 Jul 2023, 09:04 Lees ook weer ergens dat PSV een groot deel van een eventuele verkoop opbrengst moet delen met zijn vorige club. Of dat klopt weet ik niet. Maar zou weer een typische John de Jong deal zijn. Andere manieren van onderhandelen had de beste man niet. Kopen volgepakt met clausules of peperdure huurdeals. Waar je vervolgens eigen jeugd opbrengsten moet inzetten om dit allemaal mee af te betalen en op te vangen. Daarvoor is de jeugdopleiding niet. Hoop dat het beleid onder Stewart wel veranderd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
- Frisian1913
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid
Dat we uberhaupt Sangare konden strikken vond ik al knap, gezien de concurrentie vanuit de PL toen destijds. Dus je kan zeggen wat je wil van John, maar dat had ie knap gedaan. En wat hier boven wordt gezegd, volgens mij is het genoemd dat we dan 25 miljoen overhouden van de 37,5.
- Koenjo
Klopt ja, verkoos PSV boven Southampton en er waren ook nog andere pl clubs zeer concreet.Frisian1913 wrote: ↑26 Jul 2023, 09:16 Dat we uberhaupt Sangare konden strikken vond ik al knap, gezien de concurrentie vanuit de PL toen destijds. Dus je kan zeggen wat je wil van John, maar dat had ie knap gedaan. En wat hier boven wordt gezegd, volgens mij is het genoemd dat we dan 25 miljoen overhouden van de 37,5.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''