Niet om het één of ander, maar voor de mensen die Davinson Sanchez afzeiken; qua passing hetzelfde als Rouault, alleen lager succes% lange passes (dat fouten festival valt wel mee met een short-passing% van 93% en mid-passing% van 92.8%), vergelijkbaar in passes richting final 3rd en progressive passes. Qua defensive actions meer per 90 én hoger succes%. Qua miscontrols en dispossessed ook vergelijkbaar.
Ja, Davinson Sanchez is duurder, maar zijn ruk seizoen bij Spurs is vergelijkbaar met Rouault, die wel jonger is. Van Sanchez weet je dat zijn plafond, met halen van juiste vorm, veel hoger is dan wat hij heeft laten zien én is bekend met Bosz en zijn speelstijl. Rouault goedkoper en jonger maar nieuw op PSV-niveau en nieuw met Boszball. Davinson Sanchez is veel meer plug&play en imo meer complementair aan Boscagli.
Transferwindow 2023/24
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- Dumfel Demfries
- Jeugdinternational
- Clubvoorkeur: PSV
Het voordeel van Rouault ten opzichte van Sanchez is wel dat je er misschien nog wat geld aan kan overhouden uiteindelijk.
- DonyellMalen
- Legende
-
- Ballenjongen
Anthony Rouault: brak vorig jaar in ligue 2 echt door al basisspeler, ik volg die competitie niet op de voet maar het was wel een naam die vaak naar voren kwam.
Dit jaar zn debuut gemaakt in de ligue 1 (een competitie die ik wel op de voet volg) en heeft zo goed als alle wedstrijden als basisspeler mee gedaan. Jonge speler met een prima techniek, passing en overzicht. Is in de lucht ijzersterk dankzij zijn timing en sprongkracht. Staat wel redelijk zijn mannetje in de 1vs1 maar zn positionering laat nog te wensen over, wel een echt Boszballer.
Echter: hij is erg traag en ik denk dat dat hem bij PSV gaat opbreken met ruimte in zijn rug. Hij is verdedigend denk ik net iets beter dan Boscagli en aan de bal een stukje minder. In de lucht zal hij wel kunnen heersen. Kortom: een jongen met potentieel maar ik denk niet de slager waar we zo naar snakken.
Dit jaar zn debuut gemaakt in de ligue 1 (een competitie die ik wel op de voet volg) en heeft zo goed als alle wedstrijden als basisspeler mee gedaan. Jonge speler met een prima techniek, passing en overzicht. Is in de lucht ijzersterk dankzij zijn timing en sprongkracht. Staat wel redelijk zijn mannetje in de 1vs1 maar zn positionering laat nog te wensen over, wel een echt Boszballer.
Echter: hij is erg traag en ik denk dat dat hem bij PSV gaat opbreken met ruimte in zijn rug. Hij is verdedigend denk ik net iets beter dan Boscagli en aan de bal een stukje minder. In de lucht zal hij wel kunnen heersen. Kortom: een jongen met potentieel maar ik denk niet de slager waar we zo naar snakken.
- Buitenspelgoal
- Vaste waarde in elftal
Je wilt waarde creëren. Dat doe je met Roualt meer. Die heeft meer groeipotentieel en kan voor minder op de loonlijst.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:06 Niet om het één of ander, maar voor de mensen die Davinson Sanchez afzeiken; qua passing hetzelfde als Rouault, alleen lager succes% lange passes (dat fouten festival valt wel mee met een short-passing% van 93% en mid-passing% van 92.8%), vergelijkbaar in passes richting final 3rd en progressive passes. Qua defensive actions meer per 90 én hoger succes%. Qua miscontrols en dispossessed ook vergelijkbaar.
Ja, Davinson Sanchez is duurder, maar zijn ruk seizoen bij Spurs is vergelijkbaar met Rouault, die wel jonger is. Van Sanchez weet je dat zijn plafond, met halen van juiste vorm, veel hoger is dan wat hij heeft laten zien én is bekend met Bosz en zijn speelstijl. Rouault goedkoper en jonger maar nieuw op PSV-niveau en nieuw met Boszball. Davinson Sanchez is veel meer plug&play en imo meer complementair aan Boscagli.
Terugvallen op dat ene seizoen onder Bosz, 6(!) jaar geleden, vind ik te onzeker om Sanchez neer te zetten als plug-and-play.
Sanchez dus geen restwaarde en groter financieel risico als hij niet had geleverd, want hoog salaris. Dan heb je Ramalho 2.0
Roualt past beter in de beoogde koers van afschrijvingen omlaag, minder financiële risico's en meer waarde op het veld.
Last edited by Buitenspelgoal on 26 Jul 2023, 11:18, edited 1 time in total.
-
- Vedette
Als je een speler met 200 wedstrijden voor Spurs op zijn 27e, die bij Ajax heeft laten zien het spel van Bosz te beheersen naar PSV kunt halen lijkt me dat een no-brainer. Daar doet een minder seizoen niets aan af.Buitenspelgoal wrote: ↑26 Jul 2023, 11:16Je wilt waarde creëren. Dat doe je met Roualt meer. Die heeft meer groeipotentieel en kan voor minder op de loonlijst.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:06 Niet om het één of ander, maar voor de mensen die Davinson Sanchez afzeiken; qua passing hetzelfde als Rouault, alleen lager succes% lange passes (dat fouten festival valt wel mee met een short-passing% van 93% en mid-passing% van 92.8%), vergelijkbaar in passes richting final 3rd en progressive passes. Qua defensive actions meer per 90 én hoger succes%. Qua miscontrols en dispossessed ook vergelijkbaar.
Teeugvallen op dat ene seizoen onder Bosz, 6(!) jaar geleden vind ik te onzeker om Sanchez neer te zetten als plug-and-play.
Sanchez dus geen restwaarde en groter financieel risico als hij niet has geleverd, want hoog salaris.
Roualt past beter in de beoogde koers van afschrijvingen omlaag, minder financiële risico's en meer waarde op het veld.
-
- Internationale topspeler
Thnx!Voorroodwitgezongen wrote: ↑26 Jul 2023, 11:13 Anthony Rouault: brak vorig jaar in ligue 2 echt door al basisspeler, ik volg die competitie niet op de voet maar het was wel een naam die vaak naar voren kwam.
Is het een ball watcher net als Boscagli?
En qua defensive errors? Volgens mij zijn deze bij Sanchez behoorlijk gestegen afgelopen seizoenen, hoe zit dat bij Roualt?
Met name dat trage lijkt me een groot probleem. Je zag bij Sanchez dat hij regelmatig verkeerd stond bij Ajax maar met zijn snelheid enorm veel corrigeerde.
- Frisian1913
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid
We hoeven toch geen 24 spelers te hebben met restwaarde? In mijn optiek moet je gewoon de beste halen die in je mogelijkheden ligt.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Je wilt waarde creëren. Maar dat hoeft niet op elke positie. En ik val terug op dat plug&play omdat Sanchez toen in één jaar onder Bosz heeft geïmponeerd, dus het zit gewoon in hem dat dat spel hem past. Ik wil niet beweren dat hij al Bosz zijn principes nog uit zijn hoofd weet en daarom direct expert hierin is, maar hij heeft toen (op jonge leeftijd) al laten zien het heel snel onder de knie te krijgen, dus waarom mag ik dat, met alle ervaring die hij heeft opgedaan, niet verwachten dat hem dat nu weer lukt?Buitenspelgoal wrote: ↑26 Jul 2023, 11:16Je wilt waarde creëren. Dat doe je met Roualt meer. Die heeft meer groeipotentieel en kan voor minder op de loonlijst.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:06 Niet om het één of ander, maar voor de mensen die Davinson Sanchez afzeiken; qua passing hetzelfde als Rouault, alleen lager succes% lange passes (dat fouten festival valt wel mee met een short-passing% van 93% en mid-passing% van 92.8%), vergelijkbaar in passes richting final 3rd en progressive passes. Qua defensive actions meer per 90 én hoger succes%. Qua miscontrols en dispossessed ook vergelijkbaar.
Teeugvallen op dat ene seizoen onder Bosz, 6(!) jaar geleden vind ik te onzeker om Sanchez neer te zetten als plug-and-play.
Sanchez dus geen restwaarde en groter financieel risico als hij niet has geleverd, want hoog salaris.
Rouault kan zeker voor minder op de loonlijst en is potentieel meer waard, maar Davinson Sanchez is nét 27 geworden hè, echt een maandje geleden. Het is echt niet zo dat hij over 2 jaar 0 euro waard is, hij is dan geen 34 ofzo maar 'pas' 29. Als hij goed presteert is hij als 29/30-jarige nog steeds héél interessant voor grotere clubs/competities.
Begrijp mij niet verkeerd; Rouault is denk ik ook een prima fit en een groot talent, maar als ik zou mogen kiezen zou ik Sanchez alsnog het financiële verschil waard vinden.
Last edited by Sensation on 26 Jul 2023, 11:28, edited 1 time in total.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Arme jongen, die vliegt wel erg snel door zijn levenSensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:20maar Davinson Sanchez is nét 27 geworden hè, echt een maandje geleden. Het is echt niet zo dat hij over 2 jaar 0 euro waard is omdat hij 34 is.Buitenspelgoal wrote: ↑26 Jul 2023, 11:16
Je wilt waarde creëren. Dat doe je met Roualt meer. Die heeft meer groeipotentieel en kan voor minder op de loonlijst.
- Qwazi a Dodo
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Lozano
We hebben op dit moment niet genoeg spelers die echt waarde vertegenwoordigen. Dus spelers met restwaarde is juist wel nodig om in de toekomst door te kunnen groeien.Frisian1913 wrote: ↑26 Jul 2023, 11:20 We hoeven toch geen 24 spelers te hebben met restwaarde? In mijn optiek moet je gewoon de beste halen die in je mogelijkheden ligt.
-
Kanttekening is alleen dat Sanchez al 3 seizoenen ruk speelt bij de Spurs.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Kanttekening daarbij is dat hij al 3 seizoenen vergelijkbare stats scoort als Rouault (en ja dan kijk je naar passing%, aantal keren balverlies (zowel in passing als van de bal gezet of ongelukkige aanname) en qua verdedigende stats beter scoort dan Rouault. Dus speelt Sanchez echt ruk of worden zijn fouten ongelooflijk uitvergroot (wat overigens logisch is bij een club als Spurs)? Een foutloze verdediger bij Spurs is onhaalbaar voor PSV.
-
Eens, maar een zekerheidje is het evenmin. Reageerde alleen op het feit dat er gedaan wordt alsof Sanchez 1 minder seizoen heeft gehad bij de Spurs terwijl het eigenlijk andersom is en maar 1 seizoen in de 5 jaar tijd daar van meerwaarde is geweest. Geen schande hoor. Hij zit bij een goede club in de sterkste competitie van de wereld maar het is niet zo alsof hij daar ooit echt zijn draai heeft gevonden. Ik sluit het ook niet uit dat hij hier goed kan worden, maar een zekerheid is het voor mij niet gezien zijn lange mindere periode daar.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:27Kanttekening daarbij is dat hij al 3 seizoenen vergelijkbare stats scoort als Rouault (en ja dan kijk je naar passing%, aantal keren balverlies (zowel in passing als van de bal gezet of ongelukkige aanname) en qua verdedigende stats beter scoort dan Rouault. Dus speelt Sanchez echt ruk of worden zijn fouten ongelooflijk uitvergroot (wat overigens logisch is bij een club als Spurs)? Een foutloze verdediger bij Spurs is onhaalbaar voor PSV.
-
- Ballenjongen
Hij heeft niet perse veel defensieve errors zoals we dat vaak bij Ramalho en Obispo zien maar meer wat bijvoorbeeld Max veel had, dat je denkt: huh, daar moet hij toch staan nu, waar is hij?Ittot wrote: ↑26 Jul 2023, 11:18Thnx!Voorroodwitgezongen wrote: ↑26 Jul 2023, 11:13 Anthony Rouault: brak vorig jaar in ligue 2 echt door al basisspeler, ik volg die competitie niet op de voet maar het was wel een naam die vaak naar voren kwam.
En qua defensive errors? Volgens mij zijn deze bij Sanchez behoorlijk gestegen afgelopen seizoenen, hoe zit dat bij Roualt?
Met name dat trage lijkt me een groot probleem. Je zag bij Sanchez dat hij regelmatig verkeerd stond bij Ajax maar met zijn snelheid enorm veel corrigeerde.
Weet niet precies wat je met 'ball watcher' bedoelt. Hij kan het spel aan de bal wel redelijk lezen als je dat soms bedoelt.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ball watcher, als in; wanneer tegenstander de bal heeft veel te gefocust op de bal/de persoon aan de bal en minder oog voor de spelers en ruimte om hem heen.Voorroodwitgezongen wrote: ↑26 Jul 2023, 11:35Hij heeft niet perse veel defensieve errors zoals we dat vaak bij Ramalho en Obispo zien maar meer wat bijvoorbeeld Max veel had, dat je denkt: huh, daar moet hij toch staan nu, waar is hij?Ittot wrote: ↑26 Jul 2023, 11:18
Thnx!
Weet niet precies wat je met 'ball watcher' bedoelt. Hij kan het spel aan de bal wel redelijk lezen als je dat soms bedoelt.
-
Ball watcher in defensieve zin. Dus volledig bal georiënteerd ipv ook oriënteren waar je tegenstander en/of lopende tegenstanders zijn en daarop oriënteren. Ballwatching doet Boscagli namelijk heel vaak. 2 ballwatchers is teveel vh goede en dan worden we wel heel kwetsbaar tegen tegenstanders die veel via de zijkanten doorkomen.Voorroodwitgezongen wrote: ↑26 Jul 2023, 11:35Hij heeft niet perse veel defensieve errors zoals we dat vaak bij Ramalho en Obispo zien maar meer wat bijvoorbeeld Max veel had, dat je denkt: huh, daar moet hij toch staan nu, waar is hij?Ittot wrote: ↑26 Jul 2023, 11:18
Thnx!
-
- Bankzitter
Twee seizoenen prima gespeeld bij Spurs, tweede seizoen wel wat minder gespeeld door hamstringblessure. Volgens mij heeft veel ook met het vertrek van Pochettino te maken en diens speelstijl. Onder Pochettino was Sánchez onbetwist basisspeler, daarna inderdaad bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Mourinho aangesteld werd.Breur wrote: ↑26 Jul 2023, 11:32Eens, maar een zekerheidje is het evenmin. Reageerde alleen op het feit dat er gedaan wordt alsof Sanchez 1 minder seizoen heeft gehad bij de Spurs terwijl het eigenlijk andersom is en maar 1 seizoen in de 5 jaar tijd daar van meerwaarde is geweest. Geen schande hoor. Hij zit bij een goede club in de sterkste competitie van de wereld maar het is niet zo alsof hij daar ooit echt zijn draai heeft gevonden. Ik sluit het ook niet uit dat hij hier goed kan worden, maar een zekerheid is het voor mij niet gezien zijn lange mindere periode daar.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:27
Kanttekening daarbij is dat hij al 3 seizoenen vergelijkbare stats scoort als Rouault (en ja dan kijk je naar passing%, aantal keren balverlies (zowel in passing als van de bal gezet of ongelukkige aanname) en qua verdedigende stats beter scoort dan Rouault. Dus speelt Sanchez echt ruk of worden zijn fouten ongelooflijk uitvergroot (wat overigens logisch is bij een club als Spurs)? Een foutloze verdediger bij Spurs is onhaalbaar voor PSV.
-
- Ballenjongen
Tja dan zal ik 'm wel onder 'ball watcher' scharen denk ik ja. Is ook wel inherent aan een jonge speler denk ik, focus op zn eigen spel. Ik vind hem echt heel vergelijkbaar met Boscagli, beide geen echte killers maar wel bovengemiddeld (voor een CV) aan de bal.
-
- Nationale topspeler
Ik vind hem positioneel echt veel beter dan Boscagli, qua kijkgedrag en positie kiezen is hij ver ontwikkeld voor zijn leeftijd. Vooral een veel hoger plafond dan Boscagli. Of het de gewenste killer is weet ik niet. Vraag me ook af of dat perse benodigd is.
-
- Vedette
Het ene balverlies is het andere ook niet he. Lijd je balverlies waardoor je tegenstander 1 op 1 naar de keeper kan, of lijd je balverlies doordat je een bal nét iets te hard speelt waardoor hij over de zijlijn gaat? Een wereld van verschil, maar in de stats die jij steeds aanhaalt, is het hetzelfde.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:27Kanttekening daarbij is dat hij al 3 seizoenen vergelijkbare stats scoort als Rouault (en ja dan kijk je naar passing%, aantal keren balverlies (zowel in passing als van de bal gezet of ongelukkige aanname) en qua verdedigende stats beter scoort dan Rouault. Dus speelt Sanchez echt ruk of worden zijn fouten ongelooflijk uitvergroot (wat overigens logisch is bij een club als Spurs)? Een foutloze verdediger bij Spurs is onhaalbaar voor PSV.
Statistieken geven dus maar een heel beperkte kijk op de werkelijkheid.
Hoe goed of slecht Rouault verder is; geen idee. Maar Sanchez heeft wel wat blunders gemaakt bij Spurs.
-
- Nationale topspeler
Mee eens. Ik vind Rouault ook zeker geen ball watcher. Is juist iemand die goed wat er in zijn omgeving gebeurd en anticipeert daar goed op. Fysiek ook een stuk sterker dan Boscagli.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Helemaal eens. Maar wilde het wel wat nuanceren. Het is niet dat hij 10x per wedstrijd de bal verliest, maar 1x kan fataal zijn, dat is waar.Brael wrote: ↑26 Jul 2023, 11:52Het ene balverlies is het andere ook niet he. Lijd je balverlies waardoor je tegenstander 1 op 1 naar de keeper kan, of lijd je balverlies doordat je een bal nét iets te hard speelt waardoor hij over de zijlijn gaat? Een wereld van verschil, maar in de stats die jij steeds aanhaalt, is het hetzelfde.Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:27
Statistieken geven dus maar een heel beperkte kijk op de werkelijkheid.
Hoe goed of slecht Rouault verder is; geen idee. Maar Sanchez heeft wel wat blunders gemaakt bij Spurs.