Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:57
Helemaal eens. Maar wilde het wel wat nuanceren. Het is niet dat hij 10x per wedstrijd de bal verliest, maar 1x kan fataal zijn, dat is waar.
Zeker bij een verdediger vind ik dat laatste wel belangrijk. Je kunt 99x je duel winnen, maar als je het 100e duel kinderlijk eenvoudig verliest, kun je daardoor een belangrijke tegengoal veroorzaken. Dan heb je 99% van je duels gewonnen, maar heb je dan een goede wedstrijd gespeeld?
Sommige verdedigers hebben die concentratie en dat besef wel, om er te staan op momenten en op plaatsen op het veld waar het er echt toe doet. Andere verdedigers lijken juist vaak te verzaken als het echt belangrijk wordt. Dat is lastig in stats te vangen, maar bij Sanchez in zijn Tottenham tijd neig ik wel naar het laatste.
Tovast wrote: ↑26 Jul 2023, 11:50
Ik vind hem positioneel echt veel beter dan Boscagli, qua kijkgedrag en positie kiezen is hij ver ontwikkeld voor zijn leeftijd. Vooral een veel hoger plafond dan Boscagli. Of het de gewenste killer is weet ik niet. Vraag me ook af of dat perse benodigd is.
Mee eens. Ik vind Rouault ook zeker geen ball watcher. Is juist iemand die goed wat er in zijn omgeving gebeurd en anticipeert daar goed op. Fysiek ook een stuk sterker dan Boscagli.
Dat is ook (deels) wel wat ik zeg/bedoel, in potentie is hij absoluut beter en verdedigend (vooral in de lucht) is hij beter dan Boscagli en aan de bal iets minder. Maar om met hem en Boscagli voor het kampioenschap te gaan en CL veilig te stellen is het te mager. Zie meer een vervanger voor Boscagli in hem dan met Boscagli.
Is dit niet 2x dezelfde reden maar dan anders verwoord?
Te duur als in transfersom en salaris te grote uitgaven voor PSV.
En prijs/risico omdat er tegenover die grote uitgaven ook een stuk risico bij komt kijken wat PSV mijn inziens niet moet nemen. Als hij niet dezelfde Sanchez is van Ajax (en dat kan zeker) dan heb je tig miljoen afgeschreven en ben je weer 3 jaar met handen en voeten gebonden.
We moeten voor dat geld de nieuwe Sanchez vinden. Dat is voor een club als PSV duurzaam beleid.
Uiteindelijk is "te duur" natuurlijk een relatief begrip. 10 miljoen voor Beelen zou te duur zijn, 10 miljoen voor Mbappé niet bijvoorbeeld (om even 2 extreme voorbeelden te pakken). Om dat te bepalen kijk je inderdaad naar de uitgave vs risico. Vandaar dat het zo'n beetje dezelfde reden is, waar uiteraard over te discussiëren valt. Ik vind het bijvoorbeeld niet te duur. Een nieuwe Sanchez scouten is leuk, maar het risico is daarmee wel een flink stuk groter. Terwijl de echt grote talenten uit het buitenland niet veel minder en soms een stuk meer kosten. Die hebben wel weer restwaarde natuurlijk, áls ze het goed doen. Met Sanchez haal je iemand waarvan je weet wat het plafond is, die ervaring heeft in de Eredivisie, Europees voetbal én onder Bosz, en m.i. moeten we echt ervaring hebben centraal achterin. Een centrale duo met een jonge Zuid Amerikaan o.i.d. naast Boscagli is een stuk risicovoller. Daarmee zit er ook bijna geen ervaring in de as, behalve Luuk de Jong indien hij zijn basisplaats behoudt. Ik ben dan ook voor het aantrekken van Sanchez, aangezien wij iemand met zijn profiel hard nodig hebben m.i. en zo iemand goedkoper niet te vinden is.
Roualt ff bekeken, ziet er prima uit. Maar er zullen vele belletjes gepleegd worden naar verschillende spelers en lang niet alles komt uit. Ik verwacht niet dat dat allemaal op tijd gaat zijn voor Sturm Graz, ook met speelgerechtigd krijgen etc. Men gaat blijkbaar risico nemen met die 1e voorronde en dan kijken of de versterkingen binnen zijn voor die laatste play-off. Zou het zelf niet zo doen, maar het is wat het is.
Te duur als in transfersom en salaris te grote uitgaven voor PSV.
En prijs/risico omdat er tegenover die grote uitgaven ook een stuk risico bij komt kijken wat PSV mijn inziens niet moet nemen. Als hij niet dezelfde Sanchez is van Ajax (en dat kan zeker) dan heb je tig miljoen afgeschreven en ben je weer 3 jaar met handen en voeten gebonden.
We moeten voor dat geld de nieuwe Sanchez vinden. Dat is voor een club als PSV duurzaam beleid.
Ik vind het bijvoorbeeld niet te duur. Een nieuwe Sanchez scouten is leuk, maar het risico is daarmee wel een flink stuk groter. Terwijl de echt grote talenten uit het buitenland niet veel minder en soms een stuk meer kosten. Die hebben wel weer restwaarde natuurlijk, áls ze het goed doen. Met Sanchez haal je iemand waarvan je weet wat het plafond is, die ervaring heeft in de Eredivisie, Europees voetbal én onder Bosz, en m.i. moeten we echt ervaring hebben centraal achterin.
Eens dat het risico op de korte termijn groter is qua kwaliteiten en meerwaarde, maar daar staan wel een paar andere voordelen tegenover qua salaris en mogelijke doorverkoop. Overigens ga ik er voor het gemak van uit dat het 10 miljoen is + 4 jaar minimaal 3 miljoen salaris. Zolang hij presteert, PSV sportief succes haalt en hij fit is dan is er natuurlijk geen enkele twijfel of hij dat geld waard is. Maar wat als hij niet meer die speler is die we dachten dat ie zou zijn? Dan heb je het Ajax probleem dat je dure spelers niet presteren en dat je die dan niet kunt slijten omdat clubs die dat salaris wel kunnen betalen hem dan niet meer goed genoeg vinden.
Er is één groot voordeel van Sanchez, Bosz is gek op hem en hij werd zelfs de meest belangrijke speler genoemd. Het zou een Tadic achtige aankoop kunnen worden waarmee Ajax de leap omhoog pakte maar het kan financieel ook een misser worden van 20+ miljoen. Een gevalletje zonder grote risico's geen grote winsten. Dat kun je ook zeggen van Ajax die Kaplan kocht voor 10 miljoen en dus wél voor de 'nieuwe' Sanchez ging.
En qua restwaarde kan er nog genoeg binnen komen mits hij 2 a 3 jaar hier de pannen van het dak speelt. Maar een Guardado bracht ook nog net geen 3 miljoen op toen hij 30 was en geweldig had gepresteerd bij ons.
Maar goed, er is dus geïnformeerd naar Rouault. Een migelijk alternatief voor Sanchez, maar we weten niet of hij hét beoogde alternatief is. Wellicht heeft PSV naar meer spelers geïnformeerd. In ieder geval top dat we weer een gerucht hebben! Ga straks wat beelden van die jongen bekijken.
Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 12:42Wellicht heeft PSV naar meer spelers geïnformeerd.
Daar ga ik wel van uit. Om er maar even een dijenkletser van een cliché in te gooien: "Earnie schaakt op meerdere borden."
Timo is nu vertrokken, Obi is geblesseerd. We hebben enkel nog Teze, Boscagli en Ramalho voor twee CB-posities. Vd Blaak uit de jeugd daar kort achter. Erg licht en uiteindelijk zal het vertrek van Baumgartl er nu voor moeten zorgen dat Stewart de ruimte heeft om nu eindelijk door te kunnen pakken op een CB.
Ik word wel ongeduldig merk ik, dat ze maar eens opschieten met een knaller van een inkomende transfer bij ons PSV!
Hopelijk komen onze speurneuzen vandaag nog met leuke berichten, zoals een buitenlandse auto bij het stadion of bij de Herdgang. Toe aan een hoopgevend nieuwsbericht!
Waar Bosz in ieder geval 101% gelijk in had... alles wat PSV haalt moet goed zijn. En dan kun je nog steeds een keer op je bek gaan en dat het er bij die speler niet uit komt maar we hebben zoveel middelmaat dat we er een elftal mee kunnen vullen. En ik geloof nog steeds dat als de basis/as goed genoeg is dat spelers als El Ghazi, Til, Mwene, Ramalho, Teze of zelfs Obispo en Vertessen hun meerwaarde hebben zolang hun contract loopt. En met een beetje geluk krijg je er dan zelfs nog hier en daar geld voor.
Voijke wrote: ↑26 Jul 2023, 13:01
Ik geloof eerder dat Rouault een vervanger is voor Boscagli of Ramalho en niet een alternatief voor Sanchez
Ik ken de beste speler niet maar als PSV straks 5 a 10 miljoen moet dokken voor hem dan is hij beoogd basisspeler en als de interesse nu is dan lijkt het me voor de 1e defensieve versterking. Buiten dat kan PSV nooit én Sanchez én deze speler halen.
Maar ondanks mijn enthousiasme is er slechts mogelijk geïnformeerd. Dat zegt nog precies niets natuurlijk want dat hebben ze bij Mees Hilgers ook gedaan.
Geen idee of deze bronnen goed zijn hoor, maar hier een bericht van anderhalve maand geleden dat Arsenal interesse in Rouault heeft en 18mil voor hem over heeft: https://www.eyefootball.com/news/53608/ ... uault.html
Voijke wrote: ↑26 Jul 2023, 13:01
Ik geloof eerder dat Rouault een vervanger is voor Boscagli of Ramalho en niet een alternatief voor Sanchez
Ik ken de beste speler niet maar als PSV straks 5 a 10 miljoen moet dokken voor hem dan is hij beoogd basisspeler en als de interesse nu is dan lijkt het me voor de 1e defensieve versterking. Buiten dat kan PSV nooit én Sanchez én deze speler halen.
Maar ondanks mijn enthousiasme is er slechts mogelijk geïnformeerd. Dat zegt nog precies niets natuurlijk want dat hebben ze bij Mees Hilgers ook gedaan.
Hoe het financieel zit weet ik niet, maar als ik lees wat de sterktes en zwaktes van Rouault zijn, komen die aardig overeen met de 2 die ik noemde, waarbij de belangrijkste zwakte 'gebrek aan topsnelheid, lees traag' mij laat denken dat hij het totaal niet complementair maakt.
Vandaar mijn gedachte.
Sensation wrote: ↑26 Jul 2023, 11:57
Helemaal eens. Maar wilde het wel wat nuanceren. Het is niet dat hij 10x per wedstrijd de bal verliest, maar 1x kan fataal zijn, dat is waar.
Zeker bij een verdediger vind ik dat laatste wel belangrijk. Je kunt 99x je duel winnen, maar als je het 100e duel kinderlijk eenvoudig verliest, kun je daardoor een belangrijke tegengoal veroorzaken. Dan heb je 99% van je duels gewonnen, maar heb je dan een goede wedstrijd gespeeld?
Sommige verdedigers hebben die concentratie en dat besef wel, om er te staan op momenten en op plaatsen op het veld waar het er echt toe doet. Andere verdedigers lijken juist vaak te verzaken als het echt belangrijk wordt. Dat is lastig in stats te vangen, maar bij Sanchez in zijn Tottenham tijd neig ik wel naar het laatste.
Met de huidige selectie de CL-voorronde (tweeluik Graz) ingaan vind ik persoonlijk onaanvaardbaar. Men zal wel komen met drogredenen als 'rust rond de selectie in aanloop', maar dan is er 0.0 geleerd van vorige seizoen.
De selectie is, zeker zonder waardig vervanger van Xavi, gewoon niet sterk genoeg en ik vind dat PSV een groot risico neemt.... weer.
Punt is dat PSV's directie daar helemaal zelf over mag beslissen, en zo hoort het natuurlijk. Maar ik vind het niet alleen teleurstellend, inmiddels zelfs tekenend.
Ook al destijds aangehaald, in de winterstop had men de middelen om door te pakken en spelers aan te trekken. Al was het er eentje geweest! Nu hebben we dure huurspelers gehaald, die alsnog vervangen moeten worden. Je had die huursommen voor een groot deel kunnen besparen of kunnen investeren in vaste transfers. Dan had je nu al 1 of 2 plekken gevuld gehad met jongens die al geaard waren.
Ja maar... ja maar... winterstop... duur, moeilijk. Nou wat ik hierboven dus schets, die miljoenen aan huursommen gewoon in de transfersom steken en je komt al enigszins in de buurt. Je houdt transferwaarde over, hebt spelers die er met de zomer al staan en je bespaart je problemen die we nu hebben. Het is niet zo plat en zwart/wit als ik schets, snap ik ook wel... Ik wil enkel zeggen, dat deze uitdagingen echt wel anders aangevlogen kunnen worden. Je kunt m.i. echt niet WEER in zo wat dezelfde situatie komen als een jaar eerder, sterker nog... ik durf te zeggen dat dit vorig jaar bijgedragen heeft aan de uitschakeling tegen Rangers.
Last edited by Armada on 26 Jul 2023, 13:42, edited 1 time in total.
Helemaal eens met Armada. Eigenlijk schandalig. Je verdediging is nog slechter dan vorig seizoen. Je veruit beste speler is vertrokken en wordt waarschijnlijk vervangen door een talent van Jong PSV (Babadi) die vorig seizoen weinig heeft laten zien of houten klaas Til. En dan met zoveel miljoenen op het spel..
Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:37
Met de huidige selectie de CL-voorronde (tweeluik Graz) ingaan vind ik persoonlijk onaanvaardbaar. Men zal wel komen met drogredenen als 'rust rond de selectie in aanloop', maar dan is er 0.0 geleerd van vorige seizoen.
De selectie is, zeker zonder waardig vervanger van Xavi, gewoon niet sterk genoeg en ik vind dat PSV een groot risico neemt.... weer.
Punt is dat PSV's directie daar helemaal zelf over mag beslissen, en zo hoort het natuurlijk. Maar ik vind het niet alleen teleurstellend, inmiddels zelfs tekenend.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ze nemen echt een enorm risico. En het zal zeker te maken hebben met het feit dat ze hun nummers 1 willen halen, maar een hele grote gok is het wel. Zo groot als de kans nu is, is het de afgelopen jaren niet geweest. Die moet je met beide handen aangrijpen.
Last edited by Vanthaman18 on 26 Jul 2023, 13:42, edited 1 time in total.
We moeten met de huidige selectie gewoon winnen van Sturm Graz. Wij beschikken over een stuk meer kwaliteit. Vorig jaar verloren we tactisch van Rangers. Toch snap ik wel dat veel mensen trauma's hebben na het jaren op rij missen van CL en daardoor niet gerust zijn.
Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:37
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ze nemen echt een enorm risico. En het zal zeker te maken hebben met het feit dat ze hun nummers 1 willen halen, maar een hele grote gok is het wel.
Ze nemen juist niet het risico dat ze overhaaste aankopen doen waar ze spijt van krijgen. Competitie is belangrijker dan CL.
RIO wrote: ↑26 Jul 2023, 13:39
Als ze CL mislopen dan nog is er nog het kampioenschap om voor te spelen, dus worst case heb je de selectie op orde eind augustus.
Je moet nu gewoon CL halen. De weg ligt volledig open.
Die startpremie voor de CL alleen al, absurd veel geld.