Transferwindow 2023/24
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Hopelijk zetten onze supporters deze keer de bus van de tegenpartij niet klem voor de wedstrijd.
- Armada
- Internationale topspeler
Vorig jaar; durfde we Xavi niet in de basis te zetten want die Rangers waren fysiek toch oh zo sterk. En nog belangrijker, we hadden de selectie (het hele seizoen overigens) niet op orde aangezien we geen vervanger voor de Jong hadden. Nadat hij in de rust geblesseerd in de kleedkamer bleef, en PSV geen tweede spits had (nog steeds een groot wtf moment voor mij), had PSV niks meer in te brengen aanvallend.Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 13:42 We moeten met de huidige selectie gewoon winnen van Sturm Graz. Wij beschikken over een stuk meer kwaliteit. Vorig jaar verloren we tactisch van Rangers. Toch snap ik wel dat veel mensen trauma's hebben na het jaren op rij missen van CL en daardoor niet gerust zijn.
Ik herinner me Saibari in de punt en van achter pompen in de 16. Volgens mij nauwelijks nog op goal geschoten op een kans na. In mijn ogen was dat een van DE momenten waar je zag, hoe het technisch beleid direct invloed had op het wel/niet kwalificeren voor de CL.. en dat tegen een hele matige tegenstander... en in eigen huis....
- MC Hammer
- International
Ten opzichte van een jaar geleden mis je Xavi niet, want die speelde toen geen rol. Erbij ten opzichte van toen zijn Boscagli, van Aanholt, Pepi, Lang en we hebben nu Bakayoko als basisspeler. Eraf zijn Guti en Gakpo.
Ik maak mij nog steeds weinig zorgen.
Ik maak mij nog steeds weinig zorgen.
Hammertime!
- Standbeeld
- Mister PSV
Met alle respect maar Rangers is AZ niveau. Ruud kwam met zijn slappe opbouw en counter tactiek. Dat werkte Gio volledig in de hand. We hadden die gasten onder druk moeten zetten, want achterin konden ze daar er nog minder van dan bij ons. Dan zouden met rust al 2-0 voorstaan met het publiek erachter. We waren makke lammetjes en dat sloeg over op de tribune. Dan maak je het jezelf te moeilijk. Dat Xavi niet speelde was ook een grote fout ja, maar niet de kern van het probleem.Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:46Vorig jaar; durfde we Xavi niet in de basis te zetten want die Rangers waren fysiek toch oh zo sterk. En nog belangrijker, we hadden de selectie (het hele seizoen overigens) niet op orde aangezien we geen vervanger voor de Jong hadden. Nadat hij in de rust geblesseerd in de kleedkamer bleef, en PSV geen tweede spits had (nog steeds een groot wtf moment voor mij), had PSV niks meer in te brengen aanvallend.Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 13:42 We moeten met de huidige selectie gewoon winnen van Sturm Graz. Wij beschikken over een stuk meer kwaliteit. Vorig jaar verloren we tactisch van Rangers. Toch snap ik wel dat veel mensen trauma's hebben na het jaren op rij missen van CL en daardoor niet gerust zijn.
Ik herinner me Saibari in de punt en van achter pompen in de 16. Volgens mij nauwelijks nog op goal geschoten op een kans na. In mijn ogen was dat een van DE momenten waar je zag, hoe het technisch beleid direct invloed had op het wel/niet kwalificeren voor de CL.. en dat tegen een hele matige tegenstander... en in eigen huis....
-
- Nationale topspeler
Verdediging slechter vind ik niet kloppen, je hebt nu Boscagli ipv Obsipo, Van Aanholt ipv Max, ik denk Teze ipv Ramalho of Ramalho speelt weer en Sambo of Mwene op rechts ipv Teze. Dan is de verdediging zeker niet slechter. Niet veel beter overigens, maar slechter zeker niet. Branthwaite speelde er nog niet bij de 3e ronde.TomPSV wrote: ↑26 Jul 2023, 13:39 Helemaal eens met Armada. Eigenlijk schandalig. Je verdediging is nog slechter dan vorig seizoen. Je veruit beste speler is vertrokken en wordt waarschijnlijk vervangen door een talent van Jong PSV (Babadi) die vorig seizoen weinig heeft laten zien of houten klaas Til. En dan met zoveel miljoenen op het spel..
- Armada
Allemaal eens he. Maar we speelden zoals we speelden zullen we maar zeggen... zelfs dan win je hier van met een normale bezetting. Al had je die lange Veerman gehad, dan had je een spits gehad... die had je nu niet. Dat was zo een gigantisch gemis dat PSV in een klap die hele tweede helft kansloos was.Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 13:50Met alle respect maar Rangers is AZ niveau. Ruud kwam met zijn slappe opbouw en counter tactiek. Dat werkte Gio volledig in de hand. We hadden die gasten onder druk moeten zetten, want achterin konden ze daar er nog minder van dan bij ons. Dan zouden met rust al 2-0 voorstaan met het publiek erachter. We waren makke lammetjes en dat sloeg over op de tribune. Dan maak je het jezelf te moeilijk. Dat Xavi niet speelde was ook een grote fout ja, maar niet de kern van het probleem.Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:46
Vorig jaar; durfde we Xavi niet in de basis te zetten want die Rangers waren fysiek toch oh zo sterk. En nog belangrijker, we hadden de selectie (het hele seizoen overigens) niet op orde aangezien we geen vervanger voor de Jong hadden. Nadat hij in de rust geblesseerd in de kleedkamer bleef, en PSV geen tweede spits had (nog steeds een groot wtf moment voor mij), had PSV niks meer in te brengen aanvallend.
-
- Legende
Wat is dat nu weer voor instelling, als PSV de CL niet haalt hebben we altijd de competitie nog? Welke versterkingen gaan er komen als PSV weer eens roemloos ten onder gaat de komende weken? Of gaan we er voor het gemak maar even vanuit dat je eenvoudig bij de eerste 2 komt met spelers als Ramalho en Til?
-
- Vedette
Als er deze week/begin volgende week nog 2 van de 3 spelers bij komen die genoemd worden dan staat er toch al een behoorlijk team of niet?Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:52Allemaal eens he. Maar we speelden zoals we speelden zullen we maar zeggen... zelfs dan win je hier van met een normale bezetting. Al had je die lange Veerman gehad, dan had je een spits gehad... die had je nu niet. Dat was zo een gigantisch gemis dat PSV in een klap die hele tweede helft kansloos was.Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 13:50
Met alle respect maar Rangers is AZ niveau. Ruud kwam met zijn slappe opbouw en counter tactiek. Dat werkte Gio volledig in de hand. We hadden die gasten onder druk moeten zetten, want achterin konden ze daar er nog minder van dan bij ons. Dan zouden met rust al 2-0 voorstaan met het publiek erachter. We waren makke lammetjes en dat sloeg over op de tribune. Dan maak je het jezelf te moeilijk. Dat Xavi niet speelde was ook een grote fout ja, maar niet de kern van het probleem.
En een goede voetballer die ook in voorbereiding is op het nieuwe seizoen lijkt me behoorlijk snel inpasbaar.
-
- Vaste waarde in elftal
- Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
Madueke? Of was die toen weer 'ns geblesseerd?
-
Twee jaar geleden speelden we met Drommel, Mwene, Ramalho, Boscagli, Max/Mauro Jr, en Sangare. Ipv Max/Mauro Jr hebben we nu van Aanholt, voor Drommel hebben we met Benitez een upgrade, en de overige spelers zijn er allemaal nog en fit. Verder speelden we met van Ginkel/Guti, Gotze, en Gakpo, Zahavi, Doan (uit)/Bruma, Vinicius, Doan (thuis). We hebben nu Veerman ipv Ginkel/Guti, en in de aanval Lang, De Jong/Pepi, Bakayoko wat vergeleken met 2 jaar geleden minimaal gelijk mag worden geacht en eigenlijk, zeker vergeken met de thuiswedstrijd, ook een upgrade. Alleen op de positie van Gotze zijn we duidelijk minder (Til, Babadi?), maar dat zou ons er niet van moeten weerhouden om Sturm Graz gewoon weer aan de kant te zetten. Als dat niet lukt, dan ligt dat niet aan spelers die er nog niet zijn, maar dan doen we echt wat anders verkeerd.
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat was zeer zeker een gemis. Maar die spits hebben we nu. Luuk is fit en Pepi is fit. In principe kan je gewoon een hele nette basis vullen: Benny - Sambo Teze Bosca Patje - Sangare Veerman Til/Saibari - Baka Luuk Noa. Daarmee moet je eenvoudig kunnen winnen van Sturm Graz, zo simpel is het. Maar nogmaals ik snap alle emotie die loskomt na afgelopen jaren en ook ik wil liever niets aan het toeval overlaten. Liever gisteren dan vandaag versterking. Maar we moeten de aankomende pot imo wel rationeel blijven bekijken.Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:52Allemaal eens he. Maar we speelden zoals we speelden zullen we maar zeggen... zelfs dan win je hier van met een normale bezetting. Al had je die lange Veerman gehad, dan had je een spits gehad... die had je nu niet. Dat was zo een gigantisch gemis dat PSV in een klap die hele tweede helft kansloos was.Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 13:50
Met alle respect maar Rangers is AZ niveau. Ruud kwam met zijn slappe opbouw en counter tactiek. Dat werkte Gio volledig in de hand. We hadden die gasten onder druk moeten zetten, want achterin konden ze daar er nog minder van dan bij ons. Dan zouden met rust al 2-0 voorstaan met het publiek erachter. We waren makke lammetjes en dat sloeg over op de tribune. Dan maak je het jezelf te moeilijk. Dat Xavi niet speelde was ook een grote fout ja, maar niet de kern van het probleem.
- Juancho
- Mister PSV
Armada heeft in mijn ogen 100% gelijk. Als je er bewust voor kiest om de hand op de knip te houden vorige zomer en winter, dan mag je er vanuit gaan dat je plan klaar ligt om deze zomer actief en sneller de boel voor elkaar te hebben om eindelijk eens die CL voorrondes door te komen.
Dan is het eigenlijk schandalig te noemen als je met deze groep de voorrondes ingaat. Enorme gok van Brands, Stewart en RvC. Het makkelijk denken over die eerste ronde tegen Sturm Gras vind ik ook stuitend. Dan heb je maar weinig geleerd van de afgelopen jaren en zeker ook afgelopen seizoen. Bovendien heeft Sturm al een speler of 6 a 7 gehaald. Ken ze niet maar volgens mij kan niemand daarom zeggen dat je daar makkelijk van moet winnen.
Maar eigenlijk was dit wel te verwachten. Er moest en moet te veel gebeuren in 1 transfer window die je in het meest gunstige geval in 2 delen zou kunnen opknippen.
Deel 1, als we idd met deze groep de 1e voorronde ingaan, is wat mij betreft al flink mislukt. Of het gevolgen heeft voor deel 2 is afwachten, maar ik houd m'n hart vast voor de eerste 3 serieuze potten.
Voorlopig is het positieve gevoel redelijk bekoeld en mogen de heren beleidsbepalers het wel eens laten zien met daadwerkelijk goed handelen. Uitgaand en inkomend. Vorig seizoen was er een zogenaamd masterplan waar niks van terecht kwam. Dit jaar zie ik redelijk wat zelfde patronen ontstaan. Zorgwekkend.
Dan is het eigenlijk schandalig te noemen als je met deze groep de voorrondes ingaat. Enorme gok van Brands, Stewart en RvC. Het makkelijk denken over die eerste ronde tegen Sturm Gras vind ik ook stuitend. Dan heb je maar weinig geleerd van de afgelopen jaren en zeker ook afgelopen seizoen. Bovendien heeft Sturm al een speler of 6 a 7 gehaald. Ken ze niet maar volgens mij kan niemand daarom zeggen dat je daar makkelijk van moet winnen.
Maar eigenlijk was dit wel te verwachten. Er moest en moet te veel gebeuren in 1 transfer window die je in het meest gunstige geval in 2 delen zou kunnen opknippen.
Deel 1, als we idd met deze groep de 1e voorronde ingaan, is wat mij betreft al flink mislukt. Of het gevolgen heeft voor deel 2 is afwachten, maar ik houd m'n hart vast voor de eerste 3 serieuze potten.
Voorlopig is het positieve gevoel redelijk bekoeld en mogen de heren beleidsbepalers het wel eens laten zien met daadwerkelijk goed handelen. Uitgaand en inkomend. Vorig seizoen was er een zogenaamd masterplan waar niks van terecht kwam. Dit jaar zie ik redelijk wat zelfde patronen ontstaan. Zorgwekkend.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DonyellMalen
- Legende
Dit ja. Gewoon pressen ipv achteruit lopen. Die Rangersclowns konden helemaal niets met een bal.Standbeeld wrote: ↑26 Jul 2023, 13:50We hadden die gasten onder druk moeten zetten, want achterin konden ze daar er nog minder van dan bij ons. Dan zouden met rust al 2-0 voorstaan met het publiek erachter.
- TheSyb
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV (duh)
Die raakte in het laatste of voorlaatste vriendschappelijke duel inderdaad al geblesseerd
-
Je kunt de komende weken 40 miljoen verdienen. Nu moet het gebeuren dus.SKERLA wrote: ↑26 Jul 2023, 13:44Ze nemen juist niet het risico dat ze overhaaste aankopen doen waar ze spijt van krijgen. Competitie is belangrijker dan CL.Vanthaman18 wrote: ↑26 Jul 2023, 13:42
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ze nemen echt een enorm risico. En het zal zeker te maken hebben met het feit dat ze hun nummers 1 willen halen, maar een hele grote gok is het wel.
Die spelers die we blijkbaar willen halen en die al weken zitten te dubben of ze naar PSV willen, raken niet overtuigd van weer een jaar in de EL.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Nja het zou wel heel erg krampachtig zijn als ze er zo over denken. Vergeet niet dat als je nu nog een speler moet halen dat het niet vanzelfsprekend is dat die speelgerechtigd is voor de playoffs. En je zou zo'n speler ook tegen Utrecht/Vitesse willen gebruiken lijkt me. Het is niet zo dat we veel basisspelers kunnen vervangen zonder heel veel minder te worden.Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:37 Met de huidige selectie de CL-voorronde (tweeluik Graz) ingaan vind ik persoonlijk onaanvaardbaar. Men zal wel komen met drogredenen als 'rust rond de selectie in aanloop', maar dan is er 0.0 geleerd van vorige seizoen.
De selectie is, zeker zonder waardig vervanger van Xavi, gewoon niet sterk genoeg en ik vind dat PSV een groot risico neemt.... weer.
Punt is dat PSV's directie daar helemaal zelf over mag beslissen, en zo hoort het natuurlijk. Maar ik vind het niet alleen teleurstellend, inmiddels zelfs tekenend.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Maar nu middelmaat kopen kan echt niet meer.
Dit is nou eenmaal het nadeel van de voorrondes.
- 11 Tinus
- Legende
En het voordeel van beginnen met 25 a 40 miljoen.
Niemand wil middelmaat kopen maar het is niet zo zwart wit dat enkel middelmaat nu te koop is, zeker niet met de beurs die wij hebben.
- GillesdelaCroquette
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
PSV zal dit seizoen echt risico moeten nemen met het oog op de 2e plaats en directe plaatsing CL. Dat mag wat mij betreft echt een flink risico zijn.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
-
Helemaal eens. Om met Til, Ramalho, El Ghazi, Vertessen, Teze, Mwene( als potentiële basiskandidaat zelfs) In de selectie aan het seizoen te gaan beginnen. Je defensie nlg steeda niet verbeterd, eerder verslechterd t.o.v. vorig seizoen. Daarnaast je beste speler weg en voor in de basis alleen één linksbuiten gehaald, terwijl het vorig jaar allemaal al zeer moeizaam ging tegen gemakkelijke tegenstanders. Dan is het tot nu toe gewoon een grote teleurstelling en acht ik de kans dat je er tegen die Oostenrijkers uitvliegen op 50% terwijl dat met een fatsoenlijke selectie gewoon 10% moet zijn.Armada wrote: ↑26 Jul 2023, 13:37 Met de huidige selectie de CL-voorronde (tweeluik Graz) ingaan vind ik persoonlijk onaanvaardbaar. Men zal wel komen met drogredenen als 'rust rond de selectie in aanloop', maar dan is er 0.0 geleerd van vorige seizoen.
De selectie is, zeker zonder waardig vervanger van Xavi, gewoon niet sterk genoeg en ik vind dat PSV een groot risico neemt.... weer.
Punt is dat PSV's directie daar helemaal zelf over mag beslissen, en zo hoort het natuurlijk. Maar ik vind het niet alleen teleurstellend, inmiddels zelfs tekenend.
Ook al destijds aangehaald, in de winterstop had men de middelen om door te pakken en spelers aan te trekken. Al was het er eentje geweest! Nu hebben we dure huurspelers gehaald, die alsnog vervangen moeten worden. Je had die huursommen voor een groot deel kunnen besparen of kunnen investeren in vaste transfers. Dan had je nu al 1 of 2 plekken gevuld gehad met jongens die al geaard waren.
Ja maar... ja maar... winterstop... duur, moeilijk. Nou wat ik hierboven dus schets, die miljoenen aan huursommen gewoon in de transfersom steken en je komt al enigszins in de buurt. Je houdt transferwaarde over, hebt spelers die er met de zomer al staan en je bespaart je problemen die we nu hebben. Het is niet zo plat en zwart/wit als ik schets, snap ik ook wel... Ik wil enkel zeggen, dat deze uitdagingen echt wel anders aangevlogen kunnen worden. Je kunt m.i. echt niet WEER in zo wat dezelfde situatie komen als een jaar eerder, sterker nog... ik durf te zeggen dat dit vorig jaar bijgedragen heeft aan de uitschakeling tegen Rangers.
Last edited by AddoCultheld on 26 Jul 2023, 14:18, edited 1 time in total.
- 11 Tinus
- Legende
Ik vind 20 a 25 miljoen voor Pepi en Lang al best wel wat risico, zeker omdat je voor de rest niets hebt gehaald.
-
- Meervoudig international
En bij voorkeur geen clausules meer in contracten opnemenGillesdelaCroquette wrote: ↑26 Jul 2023, 14:14 Jongens, ik heb het, we moeten gewoon ultimatums stellen.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Zonder clausules leeft dit forum niet.Cas wrote: ↑26 Jul 2023, 14:21En bij voorkeur geen clausules meer in contracten opnemenGillesdelaCroquette wrote: ↑26 Jul 2023, 14:14 Jongens, ik heb het, we moeten gewoon ultimatums stellen.
- LucieNilis
- Jeugdspeler
- Favoriete speler: Nilis
12M geboden door Fiorentina voor deze jongen, ik zou zeggen maak hier de record aankoop van en je verdediging staat er.
Ik heb veel liever dat we hem halen dan bv Sanchez, Sutalo kan zo maar een 40-50M verdediger worden als hij zij niveau van Kroatië hier aantikt.
Misschien dat er dan minder budget is voor op het middenveld, maar ik vind de verdediging toch echt de hoofdzaak.