Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Joenepsv wrote: 28 Jul 2023, 07:35
Chucky wrote: 28 Jul 2023, 07:28

En als je tussen de regels leest?
Eigenlijk wat @ruuddevil zegt. We kunnen drie posities versterken met het huidige budget maar dat zullen dan geen aankopen zijn van 10 miljoen per stuk. Nou vind ik dat op zich geen ramp. Een goede td moet ook presteren met minder poen. Met geld smijten kan iedereen, de juiste spelers halen voordat ze echt doorbreken voor minder geld is een grotere prestatie.
Helemaal eens.

Overigens zou het kunnen dat ze dus eigenlijk 2 aankopen wilde doen. En gezien Sanchez en Vranckx min of meer bevestigd zijn zou dat het plaatje met behoud van Xavi wel compleet zijn geweest. Maar toen liet Xavi doorschemeren dat ie wellicht ging en heeft PSV meteen gekeken voor een huur constructie met CDK zodat het budget voor de andere 2 instant blijft. Nu moeten ze wellicht toch 3 versterkingen doen ipv 2 en moet je naar een ander segment of wachten tot het geld van Sangaré erbij komt.

Niet heel onlogisch verhaal zou ik zeggen.

ruuddevil Ik kan niet anders concluderen dan 3 zolang Sangaré blijft en dus 4 als ie vertrekt.
Last edited by 11 Tinus on 28 Jul 2023, 07:44, edited 1 time in total.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Menno1 wrote: 28 Jul 2023, 07:32
ruuddevil wrote: 28 Jul 2023, 07:30 We kunnen met het huidige budget 3 spelers halen. Alleen kom je zolang Sangare niet vertrekt uit in een goedkopere prijsklasse. Dat verklaart waarom we nu nog niet doorpakken op de 1e keuzes.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... ullen.html
Dus als Sangare vertrekt, komen er 4 spelers? Of nog steeds 3, maar een categorie duurder?
Exact dezelfde vragen heb ik ook.
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 28 Jul 2023, 07:41En als Sangare blijft komen er dus maar 2 lijkt het nu ik het nog eens goed lees.
Hm, je kan het ook lezen als dat ze sowieso een controlerende middenvelder willen halen door het vertrek van Guti.
ShovingNE2
Site Admin

Sommigen houden het fabeltje nog vol dat er geen geld is. Daar kan ook een clowntje bij de post voortaan.
Als we deze drie spelers allemaal willen aantrekken zonder nieuwe verkopen, moet er financieel wel heel veel meezitten in de onderhandelingen met de betrokken clubs. Vertrekt Ibrahim Sangaré of halen we de groepsfase van de Champions League, dan hebben we natuurlijk meer mogelijkheden.”
En deze quote over de transfers icm voorrondes:
,,We moeten ons bij het aankoopbeleid niet alleen laten leiden door dat ene moment van de Champions League-voorrondes, want dan ga je domme dingen doen. Als je alles zet op één wedstrijd, moet je soms heel veel geld uitgeven om een bepaalde speler binnen te halen.”
https://www.ed.nl/PSV/technisch-directe ... ~af535254/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2023, 07:44
ruuddevil wrote: 28 Jul 2023, 07:41En als Sangare blijft komen er dus maar 2 lijkt het nu ik het nog eens goed lees.
Hm, je kan het ook lezen als dat ze sowieso een controlerende middenvelder willen halen door het vertrek van Guti.
Dit dus. Gewoon simpel, Jarred Guti en Xavi zijn nog niet vervangen. The end.
koetje
Legende

Joenepsv wrote: 28 Jul 2023, 07:17

Klopt. Staan weinig opvallende dingen in verder.
Dat als spelers enkel naar PSV willen ze hier wel al hadden gestaan.
SKERLA
Legende

ruuddevil wrote: 28 Jul 2023, 07:41

Dus als Sangare vertrekt, komen er 4 spelers? Of nog steeds 3, maar een categorie duurder?
Zoals ik het lees komen er dan nog steeds 3, maar dan duurder. En als Sangare blijft komen er dus maar 2 lijkt het nu ik het nog eens goed lees.
Dan zou Vranckx, of welke VM dan ook, alleen komen als Sangaré vertrekt.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

ShovingNE2 wrote: 28 Jul 2023, 07:45 Sommigen houden het fabeltje nog vol dat er geen geld is. Daar kan ook een clowntje bij de post voortaan.
Als we deze drie spelers allemaal willen aantrekken zonder nieuwe verkopen, moet er financieel wel heel veel meezitten in de onderhandelingen met de betrokken clubs. Vertrekt Ibrahim Sangaré of halen we de groepsfase van de Champions League, dan hebben we natuurlijk meer mogelijkheden.”
En deze quote over de transfers icm voorrondes:
,,We moeten ons bij het aankoopbeleid niet alleen laten leiden door dat ene moment van de Champions League-voorrondes, want dan ga je domme dingen doen. Als je alles zet op één wedstrijd, moet je soms heel veel geld uitgeven om een bepaalde speler binnen te halen.”
https://www.ed.nl/PSV/technisch-directe ... ~af535254/
Er is absoluut geld. Dit is ook allemaal weer strategisch. Ze willen niet de hoofdprijs betalen, en logisch ook. Als Vranckx bijv inderdaad naar PSV wilt, gaat dit wel rondkomen. Wolfsburg moet ook verder en gaat zelf ook grote aankopen doen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje

Joenepsv wrote: 28 Jul 2023, 07:17

Klopt. Staan weinig opvallende dingen in verder.
Tussen de regels door staat er dat hij er is voor de lange termijn, en dat dat, zo je wilt, betekent dat hij Bosz het beste materiaal geeft voor de competitie en volgend jaar. En dus niet alles op alles zet om voor de CL voorronde de best mogelijke spelers halen. Dat laatste heeft PSV de afgelopen jaren geprobeerd met als gevolg dat je dan niet de beste spelers haalt voor het budget dat je hebt, en OOK het risico loopt om niet door te komen. Het gaat om minimaal plek 2 dit jaar, niet om komende 2 weken.

Maar nu lees ik wel heel erg tussen de regels.

Concreet stond er ook in dat het het transfers heel veel makkelijker maakt (zeker als je het vroeg in de window wilt doen), als een speler zelf een sterke voorkeur heeft voor PSV, dan zal de verkopende club minder blijven wachten op het best mogelijke bod. (Pepi, Lang).
Sparts
Geselecteerd voor Oranje

Oh eigenlijk stond dat er best concreet lees ik in de quote hierboven
TomPSV023
Meervoudig international
Favoriete speler: Messi

De Mexicaanse speler die aan ons gelinkt wordt speelde niet een hele goede wedstrijd gisteren

https://www.tvazteca.com/aztecadeportes ... s-cup-2023
Last edited by TomPSV023 on 28 Jul 2023, 07:52, edited 1 time in total.
SKERLA
Legende

ruuddevil wrote: 28 Jul 2023, 07:41

Zoals ik het lees komen er dan nog steeds 3, maar dan duurder. En als Sangare blijft komen er dus maar 2 lijkt het nu ik het nog eens goed lees.
Dit impliceert anders dat ze wel degelijk voor vertrek Sangaré drie spelers willen halen:
ShovingNE2 wrote: 28 Jul 2023, 07:45Als we deze drie spelers allemaal willen aantrekken zonder nieuwe verkopen, moet er financieel wel heel veel meezitten in de onderhandelingen met de betrokken clubs. Vertrekt Ibrahim Sangaré of halen we de groepsfase van de Champions League, dan hebben we natuurlijk meer mogelijkheden.”
En bevestigt en passant nog maar eens wat ik laatst zei:
Competitie is belangrijker dan vCL. Of eigenlijk: Hoe en aan wie het geld wordt uitgegeven deze window staat boven alles, want dat is voor de lange termijn.
Last edited by SKERLA on 28 Jul 2023, 07:55, edited 1 time in total.
El Sordo
Vedette

En hoe lang gaan we wachten tot er een keer een club doorpakt op Sangaré. Het klinkt ergens als die "erg interessante augustus" die we vorig jaar ook écht tegemoet konden zien.

En excusez-moi, maar als je groepsfase van de CL haalt ben je toch gewoon te laat? Die return is op 29 of 30 augustus, de markt sluit een dag later.
SKERLA
Legende

Verkoop van Sangaré (of iemand anders?) lijkt dus cruciaal voor de kwaliteit die we halen. Dat verklaart waarom het zo lang duurt.
ShovingNE2
Site Admin

El Sordo wrote: 28 Jul 2023, 07:53 En hoe lang gaan we wachten tot er een keer een club doorpakt op Sangaré. Het klinkt ergens als die "erg interessante augustus" die we vorig jaar ook écht tegemoet konden zien.

En excusez-moi, maar als je groepsfase van de CL haalt ben je toch gewoon te laat? Die return is op 29 of 30 augustus, de markt sluit een dag later.
Wat niet iedereen door heeft is dat het nog doodstil is op de tranfsermarkt. Hij zegt dit erover:
"Het is nu nog vrij rustig op de transfermarkt, maar in augustus gaat het echt weer helemaal los. Geloof me maar, het wordt net zoals in andere jaren.”
Teletubby
Nationale topspeler

Indien je Sturm Graz verslaat is daar toch al een extra bonus van 5 miljoen als ik mij niet vergis, toch? Realistisch scenario is dus dat je nu een cv haalt omdat Ramalho echt niet meer kan, Sturm Graz verslaat na die wedstrijd Sangare verkoopt en dan een cvm en CAM haalt van je lijstje voor de wedstrijd erop.
ShovingNE2
Site Admin

Wat zou het een bizar toeval zijn als zowel inkomend als uitgaand onderhandelingen zo zouden lopen.

Precies wat hij zegt: zo werkt het niet, er spelen heel veel factoren mee.
Robson de Souza
Vedette

Ik lees het zo dat hij met het huidige budget nog steeds inzet op de drie toptargets (dus als het goed is Sanchez, Vranckx en CKD, waarvan ik verwacht die laatste huur met koopoptie) en dat alles mee moet zitten om dat met het huidige budget die drie binnen te halen en dat met de verkoop van Sangaré dat een stuk eenvoudiger wordt en ik verwacht dat dan ook voor Sangaré nog een vervanger wordt gehaald.
Rikkert1234
Vedette

Stewart heeft nog niet laten zien waarom hij een verbetering is tov Brands en de Jong. Hopelijk gaan we dit einde van de window zien.
Raw85
Meervoudig international

Alleen in de verdediging hebben we al 3 versterkingen nodig Earnest
MC Hammer
International

Rikkert1234 wrote: 28 Jul 2023, 08:14 Stewart heeft nog niet laten zien waarom hij een verbetering is tov Brands en de Jong. Hopelijk gaan we dit einde van de window zien.
Heeft hij al voor vele miljoenen miskopen aangetrokken?
Hammertime!
Heruone
Lid scoutingsteam

Volgens mij is de situatie vrij simpel geschetst idd het volgende: PSV wilt 3 spelers halen (Vranckx, Sanchez en CDK?) en zodra er iemand anders vertrekt, zal PSV die positie logischerwijs opvangen. Om die eerste drie transfers allemaal makkelijk te kunnen realiseren, lijkt echter een verkoop van Sangare nodig.

Waar ik vooral naar benieuwd ben:

1. Hoe snel kan men Sangare verkopen?
2. Als men Sangare verkoopt en/of CL behaalt, gaan we dan nog echt vuurwerk zien? In eerdere berichten kwam naar boven dat PSV zich oriënteerde op de backposities. Nu vermeld Stewart, ongetwijfeld vanwege budget + prioriteiten, dat daar niet de focus ligt.
3. Welke transfers gaan er uitgaand nog plaatsvinden? We hebben aan het begin van het seizoen Stewart gehoord over doorselecteren en afscheid nemen van spelers (die zouden dat te horen gekregen hebben) en tot op heden is dat enkel nog bij Baumgartl het geval geweest.
Last edited by Heruone on 28 Jul 2023, 08:21, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
SKERLA
Legende

Raw85 wrote: 28 Jul 2023, 08:17 Alleen in de verdediging hebben we al 3 versterkingen nodig Earnest
"Niet alles kan in één window".
El Sordo
Vedette

ShovingNE2 wrote: 28 Jul 2023, 08:02
El Sordo wrote: 28 Jul 2023, 07:53 En hoe lang gaan we wachten tot er een keer een club doorpakt op Sangaré. Het klinkt ergens als die "erg interessante augustus" die we vorig jaar ook écht tegemoet konden zien.

Wat niet iedereen door heeft is dat het nog doodstil is op de tranfsermarkt. Hij zegt dit erover:
"Het is nu nog vrij rustig op de transfermarkt, maar in augustus gaat het echt weer helemaal los. Geloof me maar, het wordt net zoals in andere jaren.”
Hij zegt “vrij rustig”, niet doodstil, als je dat toch zo graag ‘nuance’ aanbrengt. En wat wil je hier nu precies mee zeggen? Dit is elk jaar zo en dat weten we hier toch ook al jaren? Volgens mij stel is min of meer dezelfde vragen als Heruone hierboven. Totaal onnodig om zoveel zaken in het extreme te trekken.
Jwoeloe
Moderator

Dus CDK, Vranckx en Sanchez zonder vertrek van Sangare. Dat zou al heel bijzonder zijn. Uiteraard gaat er nog meeer gebeuren aan de uitgaande kant, waardoor er ook aan de inkomende kant nog meer op de planning staat. PSV oriënteert zich niet voor niets op een buitenspeler.
Post Reply