Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
DadOfFour
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 14:40
DadOfFour wrote: 28 Jul 2023, 14:33

Ja, dat kon Xavi (Wie?) ook...
Heeft ook lekker uitgepakt. Met het geluk dat PSV de laatste jaren lijkt te hebben, loopt Baka vlak na het sluiten van de window een blessure op, komt er vervolgens nooit helemaal meer bovenop en verkast aan het einde van 2025-26 naar FC Timboektoe.

In mijn ogen zou je nooit moeten gokken op "hij wordt exht nog veel meer waard" - tenmisnste niet voor een club als PSV op dit moment, waar er nog steeds gewoon water uit de kraan stroomt in plaats van geld..
Of we het nu leuk vinden of niet, we zijn helaas een opleidingsclub in deze verlepte voetbalwereld. Laten we daar vooral het beste van maken, en ervoor zorgen dat we via die weg bij de top 32 van Europa komen

Dus Baka verkopen voor 25+ miljoen? Ik zeg doen!
Maar dan kunnen we Veerman ook voor 20 verkopen en stel voor Benitez krijgen we 8 miljoen, gelijk doen!
Wacht nu dit seizoen af en je krijgt alweer veel en veel meer voor Baka. Lijkt totaal niet blessuregevoelig en zijn mentaliteit is ook top. Is de speler waarop je het meeste kan verdienen binnen de gehele selectie, mede omdat het eigen jeugd is.
Want Benítez en Veerman zijn ook 20-jarige talenten die ook op internationaal niveau aan het doorbreken zijn?

Mij punt is meer dat je als PSV zijnde niet in de positie zit om te gokken. Gokken op een relatief blessurevrij seizoen met goed spel, gokken op een goede CL campagne, gokken op een goed EK/WK...
Klinkt een beetje als "alles op zwart" aan de roulettetafel. Is leuk voor een keetje, maar in mijn ogen niet voor een club als PSV.
La vida és massa curta per no fer broma
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Is het niet ook gewoon goed om je eigen kweek een paar jaar in ons shirt te kunnen zien spelen? Waarom die haast om van alles maar tegen het hoogste bod te lozen, zodra de eerste beste gelegenheid zich voordoet? Over clubliefde gesproken… Ga dan lekker op de beurs speculeren en dat volgen, lijkt mij dan veel leuker. Natuurlijk snap ook ik (zelfs ik…) dat er ooit een moment van afscheid komt en dat je dat financieel zo goed mogelijk moet uitnutten, maar je kunt ook overdrijven. Zelf hoop ik iig dat Baka nog beter gaat worden en dat wij dat in Eindhoven nog een tijdje met eigen ogen mogen zien
Cas
Meervoudig international

Gomes92 wrote: 28 Jul 2023, 13:58
LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 13:53

Waarom zouden jullie Bakayoko allemaal verkopen? Hoor dit zoveel mensen zeggen..
Groot talent die de club kent, de taal kent en PSV weet wat ze aan hem hebben. Daarnaast is die jongen pas 20 jaar en heeft hij al 4 interlands voor Belgie gespeeld. Bondscoach ziet het in hem zitten en er is een grote kans dat hij als basisspeler naar het EK volgend jaar gaat.

Ben benieuwd welke speler voor 10 miljoen, dezelfde waarde heeft op het veld. Direct natuurlijk want we spelen vCL en daarnaast in de toekomst een hoge doorverkoopwaarde heeft?
Sorry maar ik schat de kans dat Bakayoko basisspeler wordt bij België op 0%. Het is gewoon een blind paard zonder overzicht. Dat is ook de reden dat mensen hem liever zien gaan.
Dit werd over Robben ook gezegd
Robson de Souza
Vedette

Maar is Vranckx al gesignaleerd bij het stadion?
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

DadOfFour wrote: 28 Jul 2023, 14:52
LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 14:40

Maar dan kunnen we Veerman ook voor 20 verkopen en stel voor Benitez krijgen we 8 miljoen, gelijk doen!
Wacht nu dit seizoen af en je krijgt alweer veel en veel meer voor Baka. Lijkt totaal niet blessuregevoelig en zijn mentaliteit is ook top. Is de speler waarop je het meeste kan verdienen binnen de gehele selectie, mede omdat het eigen jeugd is.
Want Benítez en Veerman zijn ook 20-jarige talenten die ook op internationaal niveau aan het doorbreken zijn?

Mij punt is meer dat je als PSV zijnde niet in de positie zit om te gokken. Gokken op een relatief blessurevrij seizoen met goed spel, gokken op een goede CL campagne, gokken op een goed EK/WK...
Klinkt een beetje als "alles op zwart" aan de roulettetafel. Is leuk voor een keetje, maar in mijn ogen niet voor een club als PSV.
Zelfs al speelt PSV geen CL en zit die 4 of 5 potten op de bank bij Belgie komend EK, dan is die met 20 G/A nog altijd 25 tot 30 miljoen waard volgende transferzomer.
MC Hammer
International

Cas wrote: 28 Jul 2023, 14:54
Gomes92 wrote: 28 Jul 2023, 13:58

Sorry maar ik schat de kans dat Bakayoko basisspeler wordt bij België op 0%. Het is gewoon een blind paard zonder overzicht. Dat is ook de reden dat mensen hem liever zien gaan.
Als in zeehonden? Want Arjen was een megatalent en al bepalend met 18 jaar of zo. Schoot ons bijna naar de tweede ronde CL tegen Deportivo.
Hammertime!
Cas
Meervoudig international

Robson de Souza wrote: 28 Jul 2023, 14:55 Maar is Vranckx al gesignaleerd bij het stadion?
Gisteren, door een vriend van @ardbeg (niet bevestigd of het ook daadwerkelijk Vranckx is maar as ter een kern van waarheid in zit zou dat wel mooi zijn)
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

deninho32 wrote: 28 Jul 2023, 14:50
LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 14:40Maar dan kunnen we Veerman ook voor 20 verkopen
Vroeg in de window had ik het ook gedaan. Nu niet meer omdat er veel op het spel staat dit seizoen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Cashen op Bakayoko is als roulette. Je kunt nu je winst pakken of je winst inzetten en verdubbelen en nog eens verdubbelen of het grotendeels kwijt raken als hij bv die stap niet zet.

Bakayoko is op DIT moment geen 10 a 15 miljoen waard in mijn ogen maar clubs betalen dan ook voor een stukje upside. Net als dat Madueke ook geen 40 miljoen waard was in januari. Als je als buitenspeler van PSV een basisplaats hebt en in de ED 30+ wedstrijden speelt dan zou je met deze weerstand, in een aanvallend en dominant elftal, makkelijk 12 a 15 goals en 12 a 15 assists moeten kunnen maken. Als je dat doet dan ben je heel interessant voor het buitenland en dan is die 10 a 15 een schijntje van wat je kunt krijgen. Zeker als je ook nog eens kampioen wordt of Europees nog wat laat zien. Het slechtste scenario is een blessure en/of slechte vorm waardoor hij geen basisspeler blijft en dan gaat zijn waarde door de helft. Maar wellicht heb je dan nog steeds 4 a 5 miljoen te pakken ergens.

Als je Bakayoko nu een half jaar of jaar de kans geeft als basisspeler op rechts dan gaat hij sportief waarschijnlijk niet dat brengen wat we nu nodig hebben maar als je het hebt over waarde creëren dan is dit de beste kans om het te optimaliseren. Aanvallend team, weinig concurrentie, veel wedstrijden, veel op de helft van de tegenstander in balbezit dominant team zou toch een ideale situatie moeten zijn voor een jonge gast als hij. Als hij die stap niet maakt kun je in de winter afscheid nemen of aankomende zomer maar ik zou hem die kans wel willen geven. Maar tegen welk bedrag zeg je nu geen nee? Nou als zijn plafond pakweg 50 miljoen is dan zou 20 a 25 toch een hele klap geld zijn voor een speler die nog niet ready is.
Cas
Meervoudig international

MC Hammer wrote: 28 Jul 2023, 14:56
Cas wrote: 28 Jul 2023, 14:54

Als in zeehonden? Want Arjen was een megatalent en al bepalend met 18 jaar of zo. Schoot ons bijna naar de tweede ronde CL tegen Deportivo.
Qua talent is bakayoko een stuk minder uiteraard, maar qua speelstijl bedoel ik (zeg niet dat bakayoko ook maar in de buurt komt van Robben)
DadOfFour
Internationale topspeler

LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 14:55

Zelfs al speelt PSV geen CL en zit die 4 of 5 potten op de bank bij Belgie komend EK, dan is die met 20 G/A nog altijd 25 tot 30 miljoen waard volgende transferzomer.
Dat is goed om te weten.
Hopelijk is hier je glazen bol wel goed opgepoetst, want twee clowntjes staat ook zo lullig... :)

Laat hem eerst maar 20 G/A halen dit seizoen.
La vida és massa curta per no fer broma
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2023, 14:46
LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 14:3045 is voldoende, Gakpo zijn som is officieel 42 als ik het goed heb.
42 vast en werd met bonussen 50. Niet alles wat of Transfermarkt staat is gelijk het juiste bedrag.

Baka voor 30 lijkt mij nu een schitterend bedrag. Voor 10 ga je hem uiteraard niet verkopen, PSG bood al 15 ( weliswaar groot deel bonussen).
Tuurlijk, exclusief doel ik ook op. Vind het nooit fair om met inclusief bonussen te rekenen. Mocht speler x weggaan voor 20 miljoen en dan een bonus van 40 miljoen in het contract staan mocht hij Ballon d'or winnen is hij ook niet de recordverkoop. Ik vind het persoonlijk fijner om de vaste som aan te houden.

Kan zomaar dat van die 8 miljoen ook gedeeltes zijn Gakpo PL topscoorder, speler van het seizoen of bij 3 kampioenschappen Liverpool. Mocht dat niet gebeuren haal je die 50 nooit. Mijn verwachting is dan ook dat we niet die hele 50 miljoen gaan incasseren.
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

DadOfFour wrote: 28 Jul 2023, 14:59

Dat is goed om te weten.
Hopelijk is hier je glazen bol wel goed opgepoetst, want twee clowntjes staat ook zo lullig... :)

Laat hem eerst maar 20 G/A halen dit seizoen.
Al geef je mij 3 clowntjes, intresseert me niets :zip:
Gelukkig weet jij beter dat Bakayoko nooit meer dan 25 miljoen gaat opleveren als we het nu niet direct doen!
:hug:
11 Tinus
Legende

Sinisterra had in 49 wedstrijden bij Feyenoord 23 goals en 14 assists als 22 jarige en ging voor 25 miljoen. Voordat Bakayoko aan dergelijke aantallen komt moet er nog wel flink wat gebeuren hoor.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Chucky Lozano

11 Tinus wrote: 28 Jul 2023, 15:05

Sinisterra had in 49 wedstrijden bij Feyenoord 23 goals en 14 assists als 22 jarige en ging voor 25 miljoen. Voordat Bakayoko aan dergelijke aantallen komt moet er nog wel flink wat gebeuren hoor.
Helemaal eens. Zat net te grappen over El Ghazi, maar als je Bakayoko voor een flink bedrag kunt verkopen zodat je je elders kunt versterken zou ik dat zeker doen. Afgelopen seizoen 5 goals en 5 assists in 1400 minuten. Dat zijn echt geen bijzondere cijfers.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Gomes92 wrote: 28 Jul 2023, 15:10

Helemaal eens. Zat net te grappen over El Ghazi, maar als je Bakayoko voor een flink bedrag kunt verkopen zodat je je elders kunt versterken zou ik dat zeker doen. Afgelopen seizoen 5 goals en 5 assists in 1400 minuten. Dat zijn echt geen bijzondere cijfers.
Goh met die gedachte hadden we na 19/20 Gakpo ook maar moeten verkopen, 7 goals en 7 assists in 1458 minuten. Dat zijn echt geen bijzondere cijfers.
11 Tinus
Legende

Stel Lozano zou haalbaar zijn, en je schuift Lang door naar de nr 10 positie, wie zou daar voor tekenen? :-)
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Vergelijk je de eerste (volledige) seizoenen van Baka en Gakpo is het al weer heel anders:
Baka 37 wedstrijden 7 goals en 5 assists over 2475 minuten
Gakpo 39 wedstrijden 8 goals en 9 assists over 2294 minuten

Omdat Kokcu voor 25 (?) wegging wilt het niet zeggen dat wij ook Sangaré voor 25 verkopen toch?
Daarnaast is Baka 4(!) jaar jonger dan Sinisterra.
Persepolis
Vedette

Ik vind Bakayoko geen toptalent maar wel gewoon een talent. 10 miljoen zou gekkenwerk zijn. Er wordt betaald voor potentie en zijn potentie zie ik als hoger dan dat, en met 10 miljoen kun je weinig. Ik zou hem dit seizoen houden, tenzij er echt een hoog bod komt.
Iderealist
Talent

LaFoquita wrote: 28 Jul 2023, 15:14

Vergelijk je de eerste (volledige) seizoenen van Baka en Gakpo is het al weer heel anders:
En toen was Gakpo ook nog een jaar ouder dan Baka vorig jaar. Ik heb geen idee waar iedereen die twijfels over Baka vandaan haalt, hij werd vorig jaar bijna per wedstrijd stabieler en was aan het einde van het seizoen al een totaal andere speler dan aan het begin van het jaar, die jongen werkt keihard en verbetert zich enorm.
Die andere Wageninger
MaartenV
Nationale topspeler

Sensation wrote: 28 Jul 2023, 15:12
Gomes92 wrote: 28 Jul 2023, 15:10

Goh met die gedachte hadden we na 19/20 Gakpo ook maar moeten verkopen, 7 goals en 7 assists in 1458 minuten. Dat zijn echt geen bijzondere cijfers.
Serieus man... Gakpo met Bakayoko vergelijken. Niet te geloven. Gakpo heeft meer kwaliteit in zijn okselroos dan Bakayoko in heel zijn lichaam.

Snel verkopen als een club 15 mio of meer biedt.
11 Tinus
Legende

Omdat Kokcu voor 25 (?) wegging wilt het niet zeggen dat wij ook Sangaré voor 25 verkopen toch?
Daarnaast is Baka 4(!) jaar jonger dan Sinisterra.
Als het over Bakayoko gaat dan gaat het altijd over de vergelijking met Gakpo maar nooit om een vergelijking met bv Vertessen. Die heeft vergelijkbare stats qua goals/assists als Bakayoko en was ook 20 toen Roger hem gebruikte.

En Sinisterra was 22 toen hij 21/22 bij Feyenoord speelde en Bakayoko nu 20 dus het scheelt geen 4 jaar.
11 Tinus
Legende

Iderealist wrote: 28 Jul 2023, 15:17

En toen was Gakpo ook nog een jaar ouder dan Baka vorig jaar. Ik heb geen idee waar iedereen die twijfels over Baka vandaan haalt, hij werd vorig jaar bijna per wedstrijd stabieler en was aan het einde van het seizoen al een totaal andere speler dan aan het begin van het jaar, die jongen werkt keihard en verbetert zich enorm.
Bakayoko werd uit de basis gespeeld door El Ghazi tegen het einde van het seizoen omdat hij die opleving in februari/maart niet vast kon houden.
Revolinho
Internationale topspeler

11 Tinus wrote: 28 Jul 2023, 15:23
Iderealist wrote: 28 Jul 2023, 15:17

Bakayoko werd uit de basis gespeeld door El Ghazi tegen het einde van het seizoen omdat hij die opleving in februari/maart niet vast kon houden.
Wat erg op die leeftijd, inderdaad.
TomPSV023
Meervoudig international
Favoriete speler: Messi

Alvast een voorproefje voor de Transfer Friday van vanavond. Kan niet anders na al die geruchten dat dit hem gaat worden.

Post Reply