Charles De Ketelaere

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply

Charles De Ketelaere, doen?

Ja, altijd doen tegen welke prijs dan ook
27
7%
Ja, mits juiste prijs
113
28%
Ja, mits huur met optie tot koop
188
46%
Ja, met terugkoopclausule
3
1%
Afhankelijk van de prijs/huurconstructie
56
14%
Nee, niet goed genoeg
6
1%
Nee, te duur
15
4%

Total votes: 408
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

PsvBmg wrote: 29 Jul 2023, 13:26
IbiAppelvlaai wrote: 29 Jul 2023, 13:23 Maar op welke positie ziet PSV De Ketelaere spelen?
Hij is toch meer een buitenspeler of valse 9.
https://www.transfermarkt.nl/charles-de ... ler/435772

Meeste als centrum spits gespeel rest vooral aanvallende middenvelder
Ik weet het is maar een fotootje, maar ik krijg elke keer Courtois vibes bij dn Charles, en dat is zo'n beetje de meest irritante speler op de internationale velden
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Tuurlijk wil hij wel. Denk je serieus dat PSV al weken/maanden(?) in gesprek is over een speler die helemaal niet wil? 😅

Het zou hooguit kunnen dat hij wel openstaat voor PSV maar eerst nog even op een andere club wil wachten, maar ik neem dat PSV dan allang doorgeschakeld zou zijn.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Josef Dettelbacher wrote: 29 Jul 2023, 14:34
PsvBmg wrote: 29 Jul 2023, 13:26
Meeste als centrum spits gespeel rest vooral aanvallende middenvelder
Ik weet het is maar een fotootje, maar ik krijg elke keer Courtois vibes bij dn Charles, en dat is zo'n beetje de meest irritante speler op de internationale velden
Nog meer dan, ik noem maar wat, een Tadic en een Antony?
Courtois is een beetje een vreemde snuiter soms, zie bijvoorbeeld laatst bij het Belgisch elftal, maar voor de rest valt het toch wel mee?
Maikel
Site Admin

Tikkieterug wrote: 29 Jul 2023, 14:29
ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2023, 14:13

Dat was de heersende mening binnen PSV en dat gaf hij weer.
Het opmerkelijke was wel dat Fabrizio eerder op de hoogte was van de terugkoopoptie van 6 miljoen dan onze eigen Rik van het ED. Romano gaf ook eerder aan dat de entourage van Xavi in gesprek was met PSG.
Ik denk dat Fabrizio de spreekbuis is van een aantal clubs/zaakwaarnemers. Hij weet van sommige clubs/spelers heel veel en van sommigen niks en daar zwijgt hij dan ook over.

Pepi wist hij ook alle ins and outs van. Maar bij Lang dan weer niks.
Josef Dettelbacher
Legende

Grasmat wrote: 29 Jul 2023, 14:37
Josef Dettelbacher wrote: 29 Jul 2023, 14:34

Courtois is een beetje een vreemde snuiter soms, zie bijvoorbeeld laatst bij het Belgisch elftal, maar voor de rest valt het toch wel mee?
Nee echt altijd gepikeerd of op z'n teentjes getrapt door wat fans op twitter of iemand op tv zegt. Dat in combinatie met dat jankgezicht maakt het echt mijn irritantste speler. Staat geheel los van zijn gedrag op t veld of zijn kwaliteiten.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 29 Jul 2023, 14:44
Grasmat wrote: 29 Jul 2023, 14:37

Nee echt altijd gepikeerd of op z'n teentjes getrapt door wat fans op twitter of iemand op tv zegt. Dat in combinatie met dat jankgezicht maakt het echt mijn irritantste speler. Staat geheel los van zijn gedrag op t veld of zijn kwaliteiten.
Meer nog dan cilissen?
Standbeeld
Mister PSV

Lorenzo von Matterhorn wrote: 29 Jul 2023, 14:36Tuurlijk wil hij wel. Denk je serieus dat PSV al weken/maanden(?) in gesprek is over een speler die helemaal niet wil? 😅
Rik zei vandaag toch dat PSV zich weer opnieuw heeft gemeld? Ik denk dat het management heeft aangegeven dat CDK liever voor zijn kans gaat en dat het maar zien is hoe het zich ontwikkelt. Nu heeft Milan wat concurrentie gehaald en dan wordt het toch echt duidelijk dat ze CDK (tijdelijk) van de hand willen doen waardoor PSV zich weer opnieuw meldt. Ik weet niet of CDK echt op PSV zit te wachten, maar zijn management zou stom zijn als ze PSV niet aanhouden. Als je straks de keuze hebt tussen banken bij Milan of spelen bij PSV, dan is de keuze zo gemaakt.
Josef Dettelbacher
Legende

Ik heb idd dat CDK PSV op voorhand niet ziet zitten, maar straks bij behalen CL er zakelijk in staat. Ik ben zelf geneigd te zeggen "daar win je de oorlog niet mee" en dat verhaal met Xavi heeft ook een nare smaak achtergelaten bij mij.
Ittot
Internationale topspeler

Bij CDK lijkt mij huur met koopoptie (onder de 15m) de enige juiste oplossing. Als dat niet mogelijk moeten we gewoon doorschakelen, genoeg andere goede spelers.
Revolinho
Internationale topspeler

Als hij hier eenmaal is, zal hij vanzelf gelukkig worden. Laat het snel rond komen.
Sheepies
Bankzitter

Ik verwacht overigens dat een mogelijke koopoptie rond de 25 miljoen zal liggen. Voor Milan geen enkele reden om nu al al je invloed uit handen te geven. Als CdK een slecht seizoen draait hoeven we hem toch niet en als hij zich wel laat zien is er vast wel iemand die 20+ voor hem wil neerleggen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Heb het al eerder gezegd maar hier wordt alles vanuit PSV beredeneerd. Of die optie nu 10, 15 of 20 is dan kun je hem van Milan wellicht overnemen maar die jongen heeft nog 4 jaar contract met pakweg 4 miljoen per jaar. Als PSV hem overneemt kan hij max 2 a 3 miljoen verdienen... Waarom zou hij dit willen? Wij kunnen het salaris van Milan niet evenaren.

Ik denk dat we het gewoon moeten zien als kale huur zodat we een jaar de tijd hebben om verder te bouwen zodat we hem volgend jaar kunnen vervangen met geld wat dan beschikbaar komt. Door kale huur kunnen we de andere posities wel aanpakken zonder verkoop Sangaré.
Robson de Souza
Vedette

11 Tinus wrote: 29 Jul 2023, 16:03 Heb het al eerder gezegd maar hier wordt alles vanuit PSV beredeneerd. Of die optie nu 10, 15 of 20 is dan kun je hem van Milan wellicht overnemen maar die jongen heeft nog 4 jaar contract met pakweg 4 miljoen per jaar. Als PSV hem overneemt kan hij max 2 a 3 miljoen verdienen... Waarom zou hij dit willen? Wij kunnen het salaris van Milan niet evenaren.

Ik denk dat we het gewoon moeten zien als kale huur zodat we een jaar de tijd hebben om verder te bouwen zodat we hem volgend jaar kunnen vervangen met geld wat dan beschikbaar komt. Door kale huur kunnen we de andere posities wel aanpakken zonder verkoop Sangaré.
Verdient bruto 2,8 miljoen bij Milan. Wel je huiswerk doen Tinus: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... 0jaarbasis)%20bij%20AC%20Milan.
11 Tinus
Legende

Robson de Souza wrote: 29 Jul 2023, 16:06
11 Tinus wrote: 29 Jul 2023, 16:03 Heb het al eerder gezegd maar hier wordt alles vanuit PSV beredeneerd. Of die optie nu 10, 15 of 20 is dan kun je hem van Milan wellicht overnemen maar die jongen heeft nog 4 jaar contract met pakweg 4 miljoen per jaar. Als PSV hem overneemt kan hij max 2 a 3 miljoen verdienen... Waarom zou hij dit willen? Wij kunnen het salaris van Milan niet evenaren.

Verdient bruto 2,8 miljoen bij Milan. Wel je huiswerk doen Tinus: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... 0jaarbasis)%20bij%20AC%20Milan.
Nja dat gaat ie bij PSV niet verdienen zeg maar.
NilisInOranje
Regelmatige invaller

Koopoptie van boven de 15 miljoen is alleen nuttig als hij zo goed speelt dat je hem op zeker na 1 seizoen kan verkopen.
Standbeeld
Mister PSV

NilisInOranje wrote: 29 Jul 2023, 16:14 Koopoptie van boven de 15 miljoen is alleen nuttig als hij zo goed speelt dat je hem op zeker na 1 seizoen kan verkopen.
Zelfs dat is maar even de vraag. Stel de koopoptie is 20mln en hij voetbalt zich hier in de picture en clubs willen 25-30mln voor hem betalen, dan pak je netto misschien 3-7mln. Iets in die range. Dan heb je een Xavi 2.0 qua winst. De vraag is of je dat moet willen. Even afwachten wat de inhoud van de deal gaat worden, mocht het rondkomen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

11 Tinus wrote: 29 Jul 2023, 16:11
Robson de Souza wrote: 29 Jul 2023, 16:06
Nja dat gaat ie bij PSV niet verdienen zeg maar.
Nou, dat zal niet veel schelen gok ik.
Bram
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 29 Jul 2023, 16:31
NilisInOranje wrote: 29 Jul 2023, 16:14 Koopoptie van boven de 15 miljoen is alleen nuttig als hij zo goed speelt dat je hem op zeker na 1 seizoen kan verkopen.
Zelfs dat is maar even de vraag. Stel de koopoptie is 20mln en hij voetbalt zich hier in de picture en clubs willen 25-30mln voor hem betalen, dan pak je netto misschien 3-7mln. Iets in die range. Dan heb je een Xavi 2.0 qua winst. De vraag is of je dat moet willen. Even afwachten wat de inhoud van de deal gaat worden, mocht het rondkomen.
FC Accountants.

Als hij echt dat dan oplevert betekent het dat hij van waarde is geweest bij PSV en dus hebben wij er iets aan gehad in de vorm van kampioenschap of CL. Wat houdt ons tegen om in de tussentijd een talentvolle aanvallende middenvelder klaar te stomen. Als we nu al de strijd aan moeten gaan met Babadi op die positie hebben we een probleem.
Standbeeld
Mister PSV

Bram wrote: 29 Jul 2023, 17:14FC Accountants.
Wat is nou de toegevoegde waarde van deze opmerking? Je kan hem zo weer op het bingolijstje afstrepen. Nogmaals: op dit forum zijn de meesten begaan met alles omtrent PSV, dus ook financiën en andere beleidsmatige keuzes.
Bram wrote: 29 Jul 2023, 17:14Als hij echt dat dan oplevert betekent het dat hij van waarde is geweest bij PSV en dus hebben wij er iets aan gehad in de vorm van kampioenschap of CL.
Dat is nog maar even de vraag want Xavi heeft ons ook geen kampioenschap of CL opgeleverd. Voorronde wel. Maar het een sluit het ander niet uit hoor. Je kan ook een speler kopen die je vervolgens naar de CL of het kampioenschap schiet. Maar goed, ik schets verder ook alleen het plaatje bij CDK. Het is niet zo dat ik op voorhand per definitie tegen ben, maar ik vind het wel leuk en belangrijk om te weten welke stappen PSV zet en welke consequenties dat heeft. Dat anderen gewoon een leuke speler willen zien, helemaal prima.
NilisInOranje
Regelmatige invaller

FC Accountants.
Sorry, maar dit gaat nergens over. Ik vind persoonlijk dat het grote geld het voetbal verpest. Wat ik zeg met mijn opmerking is dat je hem bij huur met optie tot koop nog altijd maar 1 seizoen voor ons in actie zal zien.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 29 Jul 2023, 16:31
Vooral even afwachten inderdaad, want de hoogte van de koopoptie is nog een onzekerheid en een goed presterende De Ketelaere die PSV na aanschaf voor langere tijd in eigen bezit heeft gaat naar mijn verwachting niet voor €25-30M weg; zou die jongen uitgroeien tot sterkhouder hier dan kan hij evengoed voor een prijsniveautje Gakpo vertrekken.

Overigens doet het me er niet toe wat die jongen uiteindelijk oplevert. Sterker nog, zelfs kale huur zonder koopoptie zou ik bij uitzondering acceptabel vinden; niet alleen zou die huur het verschil tussen Til en échte topkwaliteit op 10 betekenen, maar door deze plek met huur op te vullen geeft ruimte om op andere posities zelf in topkwaliteit (zoals Vranckx en Sanchez) te investeren. De ondergrens die je hiermee omhoog tilt, vergroot onze kans op CL-kwalificatie en titelwinst, met als gevolg meer inkomsten en waardegroei van spelers. Dat resultaat alleen zou verband houden met een kwaliteitshuurling als De Ketelaere en geeft volgend jaar ruimte om zijn opvolger zelf aan te kunnen schaffen.
ShovingNE2
Site Admin

Is er iets bekend van wat zij betalen? Of doe je een slag in de lucht?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2023, 18:07

2,8 miljoen brutto, dat postte Robson de Souza zojuist.

Wel een beetje blijven opletten Pieter! 😀
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2023, 18:07

2,8 miljoen. En toen Tinus dat zag, zei hij dat PSV dat ook niet gaat betalen. Maar in de post hierboven heeft hij het over max 3 miljoen. Dus praat zichzelf een beetje tegen. PSV betaalt 2,8 bruto natuurlijk best aan de echte toppers. Xavi kon meer krijgen, De Jong krijgt al meer en spelers als Götze en Zahavi zaten er ook fors boven.
11 Tinus
Legende

Nja ik ben niet zo goed in het inschatten wat PSV betaalt aan salarissen maar als daar een verschil in zit dan is het niet onlogisch dat zo'n jongen hier moet inleveren. Prima als de inschatting verkeerd is maar ik dacht dat goede spelers bij PSV rond de 1 miljoen zitten en de bewezen toppers daar een stukje boven.
Post Reply