PSV zal best naar een extra back kijken maar dat heeft momenteel geen prio. Gaf Stewart zelf aan in het interview met VI deze week met de quote dat niet alles in één window kan. Ik weeg Stewart zijn woorden zwaarder dan de opinie van Elfrink.
In welk opzicht hoort Mauro niet meer bij de selectie volgens jou? Die jongen is toch gewoon speler van PSV en als hij fit is een toegevoegde waarde. Oppegard kan ik nog inkomen maar Mauro telt gewoon mee bij de kern. Dat 20+4 is een streven en niet iets dat in steen is gebeiteld. Het is niet zo dat als we op 1 september 22+4 hebben er twee spelers worden teruggezet naar de beloften ofzo.
Zeker niet alles kan in 1 window, maar dat zegt niks over de intenties of de posities waar men versterking voor ogen heeft. Elfrink zal die info ongetwijfeld van iemand binnen de club hebben, anders schrijft hij dat niet. Daar is hij ook niet de persoon voor.
Dat van Mauro is ook geen mening, maar is zo gecommuniceerd richting Elfrink, dus dat komt ook vanuit de club. Omdat Mauro tot de winterstop nodig heeft om fit te worden, houden ze met hem geen rekening bij het bepalen van de 20+4 selectie. Vandaar dus dat Mwene nu op linksback speelt (samen met PvA) en dat er een vacature vrij komt op rechts.
Als je het mij persoonlijk vraagt houden we Mwene als rechtspoot op rechts, en halen we daar enkel een vervanger voor als hij vertrekt. Dan mag hij het daar met Sambo gaan uitzoeken. Ik heb dan liever een talentvolle linksback, die Van Aanholt kan gaan opvolgen en minuten kan maken in Jong. Zie bijvoorbeeld Andrei Borza waar we aan gelinkt werden.
Ah ok. Dat van Mauro heb ik dan even gemist.
Dat laatste ben ik met je eens. Vooruit sorteren door Jong PSV te gebruiken zouden ze veel vaker moeten doen. En dat Mwene, wat eigenlijk een RB is onze PVA eruit speelt moet in dat opzicht te denken geven. Je bent volgend jaar sowieso een LB nodig dus waarom geen visie tonen en een Borza halen.
PSV zal best naar een extra back kijken maar dat heeft momenteel geen prio. Gaf Stewart zelf aan in het interview met VI deze week met de quote dat niet alles in één window kan. Ik weeg Stewart zijn woorden zwaarder dan de opinie van Elfrink.
In welk opzicht hoort Mauro niet meer bij de selectie volgens jou? Die jongen is toch gewoon speler van PSV en als hij fit is een toegevoegde waarde. Oppegard kan ik nog inkomen maar Mauro telt gewoon mee bij de kern. Dat 20+4 is een streven en niet iets dat in steen is gebeiteld. Het is niet zo dat als we op 1 september 22+4 hebben er twee spelers worden teruggezet naar de beloften ofzo.
Zeker niet alles kan in 1 window, maar dat zegt niks over de intenties of de posities waar men versterking voor ogen heeft. Elfrink zal die info ongetwijfeld van iemand binnen de club hebben, anders schrijft hij dat niet. Daar is hij ook niet de persoon voor.
Dat van Mauro is ook geen mening, maar is zo gecommuniceerd richting Elfrink, dus dat komt ook vanuit de club. Omdat Mauro tot de winterstop nodig heeft om fit te worden, houden ze met hem geen rekening bij het bepalen van de 20+4 selectie. Vandaar dus dat Mwene nu op linksback speelt (samen met PvA) en dat er een vacature vrij komt op rechts.
Als je het mij persoonlijk vraagt houden we Mwene als rechtspoot op rechts, en halen we daar enkel een vervanger voor als hij vertrekt. Dan mag hij het daar met Sambo gaan uitzoeken. Ik heb dan liever een talentvolle linksback, die Van Aanholt kan gaan opvolgen en minuten kan maken in Jong. Zie bijvoorbeeld Andrei Borza waar we aan gelinkt werden.
Weer met je eens, vooral dat laatste.
Sowieso hoop ik dat ze zorgen dat het basisteam van Jong PSV zo talentvol is dat je goed voor elke positie iemand door kan schuiven naar de 20 van het eerste, als een soort schaduwelftal.
Leuk om op 2 september daar eens naar te gaan kijken.
Maar daar loopt men toch nu ook al relatief achter? Of heb ik iets gemist en zijn er een aantal grote talenten, waar dat potje voor bedoelt is, al naar Jong PSV gehaald? Eigenlijk zie je op alle vlakken, van PSV 1 tot Jong PSV dat er nog heel, heel veel te doen is. Ik houd m'n hart vast maar we gaan het zien.
Juancho wrote: ↑29 Jul 2023, 20:29
Maar daar loopt men toch nu ook al relatief achter? Of heb ik iets gemist en zijn er een aantal grote talenten, waar dat potje voor bedoelt is, al naar Jong PSV gehaald? Eigenlijk zie je op alle vlakken, van PSV 1 tot Jong PSV dat er nog heel, heel veel te doen is. Ik houd m'n hart vast maar we gaan het zien.
Zeker, daarom schreef ik ook dat ik hoop dat ze daarvoor gaan zorgen.
En dan vooral verdedigers en buitenspelers denk ik. Middenveld is goed inmiddels, veel eigen talent. En in de spits hebben we natuurlijk Roekoe.
Ze hebben al een jaar of drie niet meer fatsoenlijk geïnvesteerd in talent dat via Jong de stap naar het eerste kan zetten. Enorm zonde aangezien je via die weg spelers kunt halen voordat ze vele miljoenen kosten of onhaalbaar zijn.
Ze hebben al een jaar of drie niet meer fatsoenlijk geïnvesteerd in talent dat via Jong de stap naar het eerste kan zetten. Enorm zonde aangezien je via die weg spelers kunt halen voordat ze vele miljoenen kosten of onhaalbaar zijn.
Niet veel fatsoenlijks inderdaad, maar wel pogingen gedaan met Colyn, Sealy , Priske Flyger bijvoorbeeld. Allemaal aanvallers trouwens.
Land lijkt een voltreffer, met Borys waren ze op het goede pad denk ik.
Klopt, voor mijn gevoel mist er ook al sinds, pak um beet vorig jaar, echt een aantal hele grote talenten waarvan je al weet: die gaan het heel snel redden. Het is dat nu een Babadi een beetje onverwacht blijkbaar heel snel aanhaakt, dus met een beetje geluk wordt dat je nieuwe Noni. Maar verder dan de Duif (waarbij ik het ook nog maar moet zien) houdt het wel op. Je mist daar echt een paar klasse talenten, in elke linie. Benieuwd of daar nog wat voor komt, want anders blijft de opzet van dat fonds wel een beetje stil liggen en dat lijkt me ook niet de insteek.
Klopt, voor mijn gevoel mist er ook al sinds, pak um beet vorig jaar, echt een aantal hele grote talenten waarvan je al weet: die gaan het heel snel redden. Het is dat nu een Babadi een beetje onverwacht blijkbaar heel snel aanhaakt, dus met een beetje geluk wordt dat je nieuwe Noni. Maar verder dan de Duif (waarbij ik het ook nog maar moet zien) houdt het wel op. Je mist daar echt een paar klasse talenten, in elke linie. Benieuwd of daar nog wat voor komt, want anders blijft de opzet van dat fonds wel een beetje stil liggen en dat lijkt me ook niet de insteek.
Maar zou het veiligstellen van spelers door langlopende contracten ook niet uit dat potje komen? Volgens mij wordt er naar Babadi en Van Duiven ook veel potentie herkend in Van de Blaak, Van de Heuvel, Geerts en Land; ik verwacht wel dat die de komende jaren gaan doorbreken, in het bijzonder die laatste.
Geerts en Land zijn zeer talentvol vind ik, wie weet pakt Comenencia zijn laatste strohalm op VCM.
Het middenveld zit dan wel goed.
Ik zou vooral graag een sterk centraal duo achterin zien bij Jong, daar is het al jaren armoe troef.
Geerts en Land zijn zeer talentvol vind ik, wie weet pakt Comenencia zijn laatste strohalm op VCM.
Het middenveld zit dan wel goed.
Ik zou vooral graag een sterk centraal duo achterin zien bij Jong, daar is het al jaren armoe troef.
Van der Blaak leek dat wel te zijn, totdat hij geblesseerd raakte. En Obispo daarvoor
Ben benieuwd hoeveel van dit soort stille weken er nog gaan komen...
Al is het met oud en nieuw natuurlijk ook pas vuurwerk om 12u, dus wie weet bewaard Earnie alles voor het laatst en komen er drie verrassingen uit den hooge hoedt
O Goleiro Grande wrote: ↑29 Jul 2023, 16:44In dat licht hoeft Jerdy Schouten wmb ook niet te komen. Ervan uitgaande dat de huur van Charles de Ketelaere of de komst van een andere 10 nog van de grond komt, heb je met hem, Veerman en Vranckx een uitstekend middenveld. Wel heb je - zoals Guti afgelopen seizoen - een vierde man nodig die basiswaardig is, maar imo kan dat prima een jonge middenvelder zijn. Met Schouten haal je een redelijk middelmatige speler binnen, die weliswaar enige ervaring meebrengt (wat je evengoed van El Ghazi en Ramalho kunt zeggen), maar ook veel salaris kost en weinig kans op statiegeld geeft. Investeer dan maar Mendy of Ambriz wmb.
CDK kan ook op rechts ipv Baka…
Dan kun je ze alle 4 opstellen (zeker in CL interessante optie).
Maar CDK, Vranckx, Scouten en Veerman zullen allemaal sowieso wel aan hun minuten komen.
Massimo wrote: ↑29 Jul 2023, 22:33
Het lijkt me niet dat zowel Vranckx als Schouten komen. Eerder een of.
Dat stond ook in het artikel van ome Rik. Dat Schouten vooral als alternatief gezien wordt. Denk wel los van een vertrek van Sangare want anders kom je alsnog in ondertal.
Was een van de vele bullshit verhalen van Ome Toon en nicht John. Dat potje voor jonge talenten. Op Tygo Land na is er geen fatsoenlijk talent gehaald van de buitencategorie. Sterker nog, jongens als Savio werden gehuurd; go figure. Voordat er sprake was van dat potje, werd er volgens mij zelfs veel meer geld gepompt in jong PSV talenten; overigens met wisselend succes...
Djamba97 wrote: ↑29 Jul 2023, 22:53
Ik geniet van de creativiteit in de opstellingen met de beoogde aanwinsten, maar laten we eerst kijken of ze uberhaupt komen. Het duurt en duurt..
Ik zelf zie Vranckx het liefst komen van de namen die nu rond slingeren, jullie?
Sowieso de meest urgente positie, althans de 6.
Ik weet niet of Vranckx dat is, maar wellicht is het meer van belang wat Bosz daarvan vindt.
Menno1 wrote: ↑29 Jul 2023, 22:55
Was een van de vele bullshit verhalen van Ome Toon en nicht John. Dat potje voor jonge talenten. Op Tygo Land na is er geen fatsoenlijk talent gehaald van de buitencategorie. Sterker nog, jongens als Savio werden gehuurd; go figure. Voordat er sprake was van dat potje, werd er volgens mij zelfs veel meer geld gepompt in jong PSV talenten; overigens met wisselend succes...
PSV stond er na Corona financieel heel beroerd voor. Het seizoen daarna was al iets beter, maar nog niet heel florissant waarbij 15 miljoen van de 30 doodleuk gebruikt is voor de lopende betalingen en schulden van dat seizoen. Pas vanaf afgelopen winter heeft PSV weer een beetje vlees op de botten, maar moet er nog steeds minimaal een grote verkoop gedaan worden. Vandaar dat een verkoop van Sangaré deze zomer wenselijk is, ook al is het sportief een flinke aderlating.
Het is te hopen dat als een aantal transfers vallen in augustus dat er aan het einde van de rit nog wat mogelijk is voor Jong PSV en/of O18.
Ik weet nog dat we in 2021 dit bericht kregen waarbij dit geld voornamelijk bedoeld was voor de jeugdopleiding maar op de verbouwing van de Herdgang zien we er nog maar weinig van terug terwijl we zien dat de komst van Tygo Land juist zijn vruchten afwerpt. Jammer dat die Borys ook waarschijnlijk niet meer komt want dat ziet er ook uit als een echt top talent.
Ik weet nog dat we in 2021 dit bericht kregen waarbij dit geld voornamelijk bedoeld was voor de jeugdopleiding maar op de verbouwing van de Herdgang zien we er nog maar weinig van terug terwijl we zien dat de komst van Tygo Land juist zijn vruchten afwerpt. Jammer dat die Borys ook waarschijnlijk niet meer komt want dat ziet er ook uit als een echt top talent.
Was ook weer zo lekker gecommuniceerd: was gewoon een lening omdat ze financieel de zaken weer eens niet op orde hadden. Maar werd verpakt alsof we net de loterij hadden gewonnen.
Wat is eigenlijk de logica dat Schouten naar PSV zou willen komen ? Vorig jaar een verbeterd contract getekend waarmee zijn salaris meer dan verdubbelde naar 1,7 miljoen. Basisspeler bij een middenmotor in italië. Zo nu en dan al interesse gewekt van italiaanse topploegen. Okee wij bieden misschien CL en zijn de mooiste club van de wereld. Maar goed... eredivisie is niet bepaald serie A spelen hee.
En hij gaat dik meer dan 10 miljoen kosten sowieso.
Leuk en aardig, die interesse van PSV, maar is het wel reeel ? Zo een CdK en Vranckx zijn nogal onzeker vqn hun plek bij grotere clubs.. dus veel voor de hand liggender dat we die binnenhengelen.
....maar waarschijnlijk zie ik over het hoofd dat de hond van Jerdy niet kan aarden in italië of zo met die pijnbomen daro en dat die liever tegen een boom bij de Herdgang aanpist.
Die hypotheek hebben ze maar van afgezien, maar het was inderdaad meer een verkapte lening waarbij er nog wel wat geïnvesteerd is in De Herdgang en het stadion, maar het uiteindelijk alsnog voornamelijk was om weer een seizoen of twee door te kunnen komen. Door het slechte maar wel dure aankoopbeleid, daardoor het gebrek aan CL en de huishouding die wel weer die kant op ging heeft ervoor gezorgd dat PSV in een spiraal naar beneden ging wat een accelaratie kreeg door Corona. Het ingrijpen was noodzakelijk en dat ergste is nu wel achter de rug. Het was echter teveel korte termijn denken en de verhouding korter termijn en middellange termijn wordt hopelijk met Brands en Stewart weer wat meer rechtgetrokken dan dat het onder Gerbrands en De Jong is geweest.