Charles De Ketelaere
-
- Internationale topspeler
De Ketelaere overschat? Belgisch international, was jaar geleden 35 miljoen waard als beste speler van de Belgische competitie. Denk dat je hem juist onderschat. En flink ook. Geen niveau Simons? Simons werd vorig jaar gehaald en door velen een Insta-hype genoemd. Begon als bankzitter. Had 0 ervaring. Werd een sensatie, dat kan De Ketelaere zeker ook worden. Informeer maar eens bij Club-fans. Echt een speler uit de buitencategorie voor PSV.Pijltje wrote: ↑30 Jul 2023, 12:39Het is een valse tegenstelling die je creeert. Niet voor CDK willen gaan staat niet gelijk aan voor Til en Babadi willen gaan. Die korte termijnoplossingen hebben ons meer problemen dan oplossingen gebracht. Gewoon waarde op het veld zetten en als dat inhoudt dat een redelijk overschatte CDK hier niet kan komen voetballen dan schakel gewoon maar door. Het is net alsof het over de messias gaat. Die gaat na een dramatisch seizoen bij AC Milan ons echt niet direct uit die put trekken hoor. We hebben de ambitie uitgesproken niet meer voor huurspelers te gaan, dan vind ik het wel erg zwak als je na het vertrek van Simons maar meteen weer daar een uitzondering op gaat maken. Gezonde lange termijnvisie, dat is wat nodig is. Geen kale huur meer tenzij het kaliber Xavi Simons is, en dat is CDK met alle respect sowieso niet.O Goleiro Grande wrote: ↑30 Jul 2023, 09:25
Ten eerste vraag ik me af waarom je jezelf blijft herhalen en je dit met tegenzin lijkt te doen. Ten tweede: wil je dan op 10 uit principe genoegen nemen met Til en een onervaren Babadi die daar achter komt? Als je 5 jaar titel hebt weten te halen en Europees niets meer voorstelt moet je creatief en soms nederig zijn en kom je tot dit soort oplossingen. De huur van CDK dient puur om de ondergrens in de as omhoog te krijgen zodat onze sportieve kansen verbeteren en is een goedkope korte termijnoplossing die ruimte geeft voor forse, noodzakelijke investeringen op andere posities.
Zeg nou zelf: heb je niet liever 1 jaar CDK en daarnaast Vranckx in volledig eigendom dan dat je de €10-12M die hiervoor nodig is had verdeeld over Taylor Booth en Thomas Beelen? Toch veel liever de directe klasse van het eerste duo? Die geeft je meer kans op succes, wat meer inkomsten betekent en volgend jaar financieel meer lucht geeft voor minder van de inderdaad niet wenselijke (huur)constructies.
Overigens deel ik je mening wel mbt huurconstructies als we met Savio hebben gezien. Huur moet wel functioneel, direct noodzakelijk zijn. Breedteplaatsen moet je imo zelf opvullen, bij voorkeur met doorgestroomde jeugd.
En dan dat huren. Allemaal prachtig die dooddoeners. Maar PSV is uitgegaan van een langer verblijf van Simons en had dus budget voor een spits (Pepi), een linksbuiten (Lang), een of twee verdedigende middenvelders (afhankelijk van vertrek Sangaré) en een centrale verdediger.
Nu Simons ineens toch vertrekt en je daar maar 4 miljoen aan overhoudt, heb je gewoon geen keuze. Voor 4 miljoen koop je namelijk geen vervanger. Dan moet je dus een andere oplossing kiezen en PSV lijkt ervoor te kiezen een topper te kopen als vervanger Sangaré (Vranckx), een topper voor centraal achterin (Sanchez wellicht) en een extra middenvelder voor de plek van Guti.
Dan is het volstrekt logisch dat je als club kijkt naar buitenkansjes die er meteen staan die je kan huren, zoals De Ketelaere. Er is Namenlijk niet onbeperkt geld. Er is al 25 miljoen uitgegeven en de verdediger en Vranckx kosten samen waarschijnlijk nog eens 20. Dan nog een vervanger voor Guti en een topspeler op 10. Hoe gaat PSV dat betalen? Het lijkt er nu al op dat we zelfs zonder CL-plaatsing de duurste inkomende window ooit hebben.
Wees gewoon een beetje realistisch. Gakpo is al het geld in de begroting gegaan, geld van Madueke is in Lang en Pepi gestopt. En een deel van verkoop Sangare zal straks ook weer in de begroting moeten, want daar zit ook dit jaar weer een flink tekort in. Zoals PSV elk jaar moet verkopen.
Het is niet alsof PSV ff 70 miljoen heeft liggen om aan te kopen.
- MC Hammer
- International
- Clubvoorkeur: PSV
Dat is dus 5 miljoen in het putje.
Ik snap dat dus echt niet... en dan is het nog de vraag of hij hier wel een knikker raakt.
Hammertime!
-
- Legende
5 miljoen huursom? Gaat alles goed? Met dit soort deals gaat PSV kapot. Stewart gaat dit natuurlijk nooit betalen.
-
- Moderator
Met de opbrengst van Xavi en het geld dat gereserveerd stond (tekengeld, salaris etc) kan je natuurlijk veel meer dan CDK huren. Zeker als het huren moeilijk wordt, schakelen we wat mij betreft snel door naar een beter haalbare optie.
-
- Regelmatige invaller
- Favoriete speler: Gakpo
Je werkt niet meer voor PSV, John
Geintje, dat gaat Stewart natuurlijk nooit doen.
-
- Bankzitter
Ja, overschat. Jij ook stelt hem op dezelfde trede als Xavi Simons. (of misschien zelfs wel daarboven). CDK is een aardige speler, die waarschijnlijk wel mee kan op PSV niveau dit seizoen. Maar geen generationeel talent zoals Xavi Simons, ik heb er genoeg van gezien, juist bij Brugge. Hij heeft 1 heel bijzondere wedstrijd tegen PSG gespeeld, ik denk dat dat zijn prijs enorm heeft opgedreven.Eindhovenvoetbal wrote: ↑30 Jul 2023, 12:53De Ketelaere overschat? Belgisch international, was jaar geleden 35 miljoen waard als beste speler van de Belgische competitie. Denk dat je hem juist onderschat. En flink ook. Geen niveau Simons? Simons werd vorig jaar gehaald en door velen een Insta-hype genoemd. Begon als bankzitter. Had 0 ervaring. Werd een sensatie, dat kan De Ketelaere zeker ook worden. Informeer maar eens bij Club-fans. Echt een speler uit de buitencategorie voor PSV.Pijltje wrote: ↑30 Jul 2023, 12:39
Het is een valse tegenstelling die je creeert. Niet voor CDK willen gaan staat niet gelijk aan voor Til en Babadi willen gaan. Die korte termijnoplossingen hebben ons meer problemen dan oplossingen gebracht. Gewoon waarde op het veld zetten en als dat inhoudt dat een redelijk overschatte CDK hier niet kan komen voetballen dan schakel gewoon maar door. Het is net alsof het over de messias gaat. Die gaat na een dramatisch seizoen bij AC Milan ons echt niet direct uit die put trekken hoor. We hebben de ambitie uitgesproken niet meer voor huurspelers te gaan, dan vind ik het wel erg zwak als je na het vertrek van Simons maar meteen weer daar een uitzondering op gaat maken. Gezonde lange termijnvisie, dat is wat nodig is. Geen kale huur meer tenzij het kaliber Xavi Simons is, en dat is CDK met alle respect sowieso niet.
En dan dat huren. Allemaal prachtig die dooddoeners. Maar PSV is uitgegaan van een langer verblijf van Simons en had dus budget voor een spits (Pepi), een linksbuiten (Lang), een of twee verdedigende middenvelders (afhankelijk van vertrek Sangaré) en een centrale verdediger.
Nu Simons ineens toch vertrekt en je daar maar 4 miljoen aan overhoudt, heb je gewoon geen keuze. Voor 4 miljoen koop je namelijk geen vervanger. Dan moet je dus een andere oplossing kiezen en PSV lijkt ervoor te kiezen een topper te kopen als vervanger Sangaré (Vranckx), een topper voor centraal achterin (Sanchez wellicht) en een extra middenvelder voor de plek van Guti.
Dan is het volstrekt logisch dat je als club kijkt naar buitenkansjes die er meteen staan die je kan huren, zoals De Ketelaere. Er is Namenlijk niet onbeperkt geld. Er is al 25 miljoen uitgegeven en de verdediger en Vranckx kosten samen waarschijnlijk nog eens 20. Dan nog een vervanger voor Guti en een topspeler op 10. Hoe gaat PSV dat betalen? Het lijkt er nu al op dat we zelfs zonder CL-plaatsing de duurste inkomende window ooit hebben.
Wees gewoon een beetje realistisch. Gakpo is al het geld in de begroting gegaan, geld van Madueke is in Lang en Pepi gestopt. En een deel van verkoop Sangare zal straks ook weer in de begroting moeten, want daar zit ook dit jaar weer een flink tekort in. Zoals PSV elk jaar moet verkopen.
Het is niet alsof PSV ff 70 miljoen heeft liggen om aan te kopen.
Er zijn alternatieven voor dit soort spelers. Alternatieven waar je geen kale huur constructie voor hoeft aan te gaan.
- RalfEdstrom
- Veelbelovend talent
- Favoriete speler: Ralf Edstrom
Ik zou het geweldig vinden als CdK komt, maar als kopen onbetaalbaar is en huren 5 miljoen of iets in die richting kost, dan heb ik liever een (op papier) misschien iets mindere speler, die we gaan ontwikkelen tot topspeler. Namen heb ik zelf zo niet, maar er moeten genoeg spelers zijn die de scouting op het oog heeft in die categorie.
- ShovingNE2
- Site Admin
De toppers bij PSV zitten verdienen ruim het dubbele hoor. Al dan niet aangevuld met tekengeld. Dan denk ik dat Ketelbinkie best te betalen is.11 Tinus wrote: ↑29 Jul 2023, 19:00 Nja ik ben niet zo goed in het inschatten wat PSV betaalt aan salarissen maar als daar een verschil in zit dan is het niet onlogisch dat zo'n jongen hier moet inleveren. Prima als de inschatting verkeerd is maar ik dacht dat goede spelers bij PSV rond de 1 miljoen zitten en de bewezen toppers daar een stukje boven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Riffii
- Geselecteerd voor Oranje
Persoonlijk denk ik dat qua club - speler je er wel uit kan komen. Ze kunnen hem flink salaris bieden en sportief perspectief. Mooi voorbeeld is Xavi, hij kan zich goed ontwikkelen, weer in beeld komen bij de Rode Duivels en weer samen met zn maatje Noa knallen dicht bij t ouderlijke nest.
Mijn inschatting is dat vooral t probleem ligt bij de verwachtingen van Milan vs Earnie’s portemonnee (wat hij verantwoord vindt om te betalen)
Mijn inschatting is dat vooral t probleem ligt bij de verwachtingen van Milan vs Earnie’s portemonnee (wat hij verantwoord vindt om te betalen)
Sanga are u dead ???? NO MAN!
-
- Legende
https://www.gazzetta.it/Calcio/Calciome ... tito.shtml
Charles De Ketelaere en Yacine Adli daarentegen zijn tactisch moeilijke profielen om te plaatsen in de nieuwe Diavolo die geboren wordt: het is geen toeval dat beiden op de markt belandden. Voor de Belg geboren in 2001, een flop op de post-scudettomarkt die 35 miljoen opleverde, is de interesse van PSV in een lening nog steeds springlevend: vanuit Eindhoven hebben ze het terrein getest met de betrokkene, die op dit moment bereid lijkt te blijven in Italië.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
-
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Bullshit. Je leest al weken dat CDK twijfelt. Dan nu deze interesse. Logisch toch dat men zegt dat we beter niet nog langer moeten wachten
- ComeOnPSV
- Vedette
Ja dat lezen we.
Maar ik heb het CDK nog nooit zelf horen zeggen.
-
- Nationale topspeler
Je leest al weken verschillende verhalen. Dan weer dat CdK twijfelt dan weer dat hij er voor open staat. Dan weer dat Milan niet wil verhuren maar verkopen dan weer dat Milan juist wil verhuren en niet verkopen.Vanthaman18 wrote: ↑30 Jul 2023, 15:32Bullshit. Je leest al weken dat CDK twijfelt. Dan nu deze interesse. Logisch toch dat men zegt dat we beter niet nog langer moeten wachten
-
De naam CDK spookt al rond sinds de week voor het vertrek van Simons, ik heb nog nergens ook maar een reactie gelezen dat hij er zelfs maar over nadenkt. Het seizoen begint bijna weer, hoe lang wil je dan nog wachten?
Nog afgezien daar van ben ik niet zo’n voorstander van het huren van spelers, en al helemaal niet als ze net een waardeloos jaar achter de rug hebben.
-
- Nationale topspeler
Dan lees je alleen wat je wil lezen. Meerdere berichten geweest dat hij er voor open staat. En als hij er totaal niet open voor zou staan, denk je nou echt dat PSV er dan nog mee bezig zou zijn?RemPSV wrote: ↑30 Jul 2023, 15:38De naam CDK spookt al rond sinds de week voor het vertrek van Simons, ik heb nog nergens ook maar een reactie gelezen dat hij er zelfs maar over nadenkt. Het seizoen begint bijna weer, hoe lang wil je dan nog wachten?
Nog afgezien daar van ben ik niet zo’n voorstander van het huren van spelers, en al helemaal niet als ze net een waardeloos jaar achter de rug hebben.
-
En ik maar denken dat Earnie beter is ingelicht als de ‘media’. Zo naïef van me.Vanthaman18 wrote: ↑30 Jul 2023, 15:32Bullshit. Je leest al weken dat CDK twijfelt. Dan nu deze interesse. Logisch toch dat men zegt dat we beter niet nog langer moeten wachten
-
Alle tweets die ik heb gelezen vanuit Italie, geven aan dat hij daar niet weg wil.Smeets14 wrote: ↑30 Jul 2023, 15:41Dan lees je alleen wat je wil lezen. Meerdere berichten geweest dat hij er voor open staat. En als hij er totaal niet open voor zou staan, denk je nou echt dat PSV er dan nog mee bezig zou zijn?RemPSV wrote: ↑30 Jul 2023, 15:38
De naam CDK spookt al rond sinds de week voor het vertrek van Simons, ik heb nog nergens ook maar een reactie gelezen dat hij er zelfs maar over nadenkt. Het seizoen begint bijna weer, hoe lang wil je dan nog wachten?
En ja, het gebeurt regelmatig dat clubs achter spelers aan zitten die er gewoon geen interesse in hebben.
Wij weten niet of PSV met de speler zelf gesproken heeft, of alleen met zijn zaakwaarnemer.
Last edited by RemPSV on 30 Jul 2023, 15:49, edited 1 time in total.
-
- Nationale topspeler
Voor het geval dat je het nog niet wist. De wereld bestaat uit meer dan alleen Italiaanse bronnen.RemPSV wrote: ↑30 Jul 2023, 15:47Alle tweets die ik heb gelezen vanuit Italie, geven aan dat hij daar niet weg wil.
En ja, het gebeurt regelmatig dat clubs achter spelers aan zitten die er gewoon geen interesse in hebben.
Wij weten niet of PSV met de speler zelf gesproken geeft of alleen maar met zijn zaakwaarnemer.
-
En die weten dat vast beter.Smeets14 wrote: ↑30 Jul 2023, 15:48Voor het geval dat je het nog niet wist. De wereld bestaat uit meer dan alleen Italiaanse bronnen.RemPSV wrote: ↑30 Jul 2023, 15:47
Alle tweets die ik heb gelezen vanuit Italie, geven aan dat hij daar niet weg wil.
Wij weten niet of PSV met de speler zelf gesproken geeft of alleen maar met zijn zaakwaarnemer.