Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Ik begrijp het gewoon niet meer.

Voorbeeld:

Baumgartl is een twijfelgeval voor 10 miljoen.

Ramalho is een twijfelgeval voor 4 miljoen.

Moreno is een twijfelgeval voor 4 miljoen.

Bruma is een twijfelgeval voor 5 miljoen.

Sanchez is geen twijfelgeval. Wat mij betreft gaat PSV nu is een keer voor zekerheid. En dat is Sanchez.
Josef Dettelbacher
Legende

In de Sanchez berekening ga je er dan gemakshalve vanuit dat hij hier 4 jaar speelt, maar de beste man is net 27 geworden. Als hij hier een jaar uitblinkt en het in Europa ook goed doet, moet je er niet raar van opkijken dat er volgende zomer (of de zomer erop) gewoon weer een club voor hem komt die gewoon een leuke transfersom wil overmaken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Sjeufke045
Ballenjongen
Clubvoorkeur: Pev

Juancho wrote: 31 Jul 2023, 23:30 Ziyech... Alsjeblieft niet zeg. Vreselijk.
Hoe kun je dit zeggen. Ziyech was bij verreweg de beste speler in zijn laatste seizoen in Nederland en zou meteen een van de beste/beste speler zijn van PSV. Lijkt me sowieso onhaalbaar helaas, zie hem heel graag komen
Frico
Veelbelovend talent

Sjeufke045 wrote: 01 Aug 2023, 00:08
Hoe kun je dit zeggen. Ziyech was bij verreweg de beste speler in zijn laatste seizoen in Nederland en zou meteen een van de beste/beste speler zijn van PSV. Lijkt me sowieso onhaalbaar helaas, zie hem heel graag komen
Omdat voor sommige fans ook "normen & waarden" gelden?

Ik hoef hem eigenlijk ook niet (meer) als ik eerlijk ben.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik vind het nog niet eens alleen een kwestie van normen en waarden. Ik vind hem zelf ook gewoon best wel overschat. Op momenten absoluut geweldig, ja, maar heel vaak ook gewoon niet. Dan gaan de schouders hangen, gaat het koppie hangen en gaat de man tegen zichzelf voetballen. De mentale weerbaarheid binnen wedstrijden is nagenoeg 0 en het ligt ook altijd aan anderen, maar nooit aan hemzelf. Ik vond het ook nooit zo gek dat hij bij Ajax de eerste was die kopje onder ging wanneer een andere club erop klapte. En ik vind het daarom ook niet gek dat hij niet is geslaagd bij Chelsea, omdat er op dat niveau gewoon meer wordt gevraagd dan enkel een fantastische trap.

Nou zou PSV het nog best kunnen proberen, maar alsjeblieft niet voor dat gigantische salaris van 'm. Dan kun je wat mij betreft beter verder zoeken.
TheSyb
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

ComeOnPSV wrote: 31 Jul 2023, 23:42 Sanchez is geen twijfelgeval. Wat mij betreft gaat PSV nu is een keer voor zekerheid. En dat is Sanchez.
De Sanchez van inmiddels zeven jaar geleden is geen twijfelgeval, nee. De Sanchez van de laatste jaren is dat wel. Ik ken (en zie online) Spurs-fans die nog geld zouden toeleggen om hem niet meer voor ze te zien hoeven spelen. De Eredivisie en de Premier League is natuurlijk een verschil qua niveau, maar het zegt wel wat. De upside van Sanchez is hoog, maar ik durf het echt geen zekerheid te noemen, daar heeft hij te lang te slecht voor gepresteerd.

Als hij het niveau kan aantikken wat hij onder Bosz heeft laten zien (en bij vlagen ook wel bij de Spurs), dan is het een absolute werelddeal voor ons, maar ik ben op het moment niet overtuigd dat hij dat gaat doen.
Persepolis
Vedette

Zekerheden bestaan niet, maar Sanchez komt wel het dichtst bij in de buurt van de haalbare spelers. Daarnaast mist de as van het elftal momenteel (int'le) ervaring.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Als Sanchez transfervrij was geweest met een Götze salaris had echt vrijwel niemand getwijfeld. Dan is je risico enkel beperkt tot het mega salaris en dan zou je na een x aantal jaar gewoon een zeer realistische kans hebben om zelfs break-even te spelen met sportief succes. Als Sanchez nou 3 jaar jonger was geweest en niet die laatste seizoenen bij Tottenham in een zeer duidelijke dalende lijn had gezeten dan was zelfs de transfersom en salaris geen enkel probleem geweest. Maarja dan is zo'n jongen niet haalbaar (Net als CDK en Vranckx).

Moreno en Guardado waren toppers voor PSV en die hebben nooit echt op het niveau gespeeld van Sanchez in zijn topjaren. Die kwamen voor zeer beperkte transfersommen en een voor mijn gevoel prima PSV salaris. Max kostte bv ook 7 miljoen aan transfersom en had een stevig salaris maar ook niet meer dan dat en werd ook als min of meer zekerheidje ingeschat voor hij kwam en zeker tijdens het eerste jaar dat hij hier nog top was. Vervolgens kwamen we er niet meer van af. De heel goed presterende Mexicaanse vrienden wel maar die leverde ook geen knoop op, net als Götze.

Het rekensommetje transfersom en salaris is dus echt wel een heel valide punt. Zeker omdat we 3 basisspelers moeten kopen met het beschikbare budget. Als we uit gaan van het best case scenario dan gaan we echt nog wel iets van die miljoenen terug zien maar een realistisch scenario (waar PSV eerder op moet mikken) is een heel heel heel duur scenario met een sportieve gok op succes. Zonder sportief succes wordt dit namelijk een strop van jewelste.

Ook al vind je de speler Sanchez geen gok, zoals hierboven gezegd, dan is het financieel nog steeds een gok. Wil je die gok nemen als PSV? Ik kan het me na de laatste 3 jaar echt niet voorstellen maar wellicht wordt het geen 12 miljoen maar 8 miljoen met bonussen en is het niet 3.5 a 4 miljoen salaris maar 2 a 2.5. Dan wordt het wel allemaal een stukje realistischer. Als we met Sanchez de CL in gaan of kampioen worden mag Tottenham zo nog een x aantal miljoen erbij krijgen als dat het financiële risico maar ietwat beperkt. En ik hoef het niet eens zelf te betalen....

Laat ik positief eindigen. Sanchez zou onze eigen Tadic/Blind kunnen zijn. Spelers die zoveel invloed hebben binnen en buiten het veld, met een geweldige trainer, dat we over 2 jaar een giga stap vooruit hebben gemaakt. Hij kan zo'n speler worden als hij in de buurt komt van de speler die hij was.
Joenepsv
Legende

Klapstoel wrote: 31 Jul 2023, 23:30
Joenepsv wrote: 31 Jul 2023, 23:24 Sanchez voor 12 miljoen plus 14 miljoen salaris lijkt mij iets te hoog gegrepen voor PSV. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Vranckx zie ik wel komen. Veel liever dan Schouten wat ik een enorme stap terug vind.

Als CdK nu nog de knoop niet heeft doorgehakt moet Earnie dat misschien maar voor hem doen. Graag of niet.
Zou Vranckx de vervanger van Sangare of Guti zijn? Lijkt me dat er bij een vetrek van Sangare nog een speler bij komt
Dat laatste weet ik wel zeker. Je hebt in welk systeem je ook wil spelen sowieso twee controleurs nodig. Vranckx zal de vervanger van Guti zijn, als hij komt.
ShovingNE2
Site Admin

ComeOnPSV wrote: 31 Jul 2023, 23:42 Ik begrijp het gewoon niet meer.

Voorbeeld:

Sanchez is geen twijfelgeval. Wat mij betreft gaat PSV nu is een keer voor zekerheid. En dat is Sanchez.
Ramalho was helemaal geen twijfelgeval. Moreno ook niet. En J. Bruma ook niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Sjeufke045 wrote: 01 Aug 2023, 00:08
Gelukkig had Ziyech ook totaal geen nare trekjes op het veld als het een keer een langere periode tegenzat.

Voetbaltechnisch heeft hij zeker kwaliteiten maar mentaliteit is niet altijd optimaal en het gedweep mte Promes helpt ook niet mee. Onhaalbaar is hij zeker maar wenselijk is het ook niet.
TomPSV023
Meervoudig international
Favoriete speler: Messi

De komende dagen zal de toekomst van Sepulveda bekend worden. Wordt het voor PSV gratis, toch een transfersom of ketst die af. Wel grappig dat dit zo'n beetje de enige echte transfer is die speelt in de Mexicaanse media maar op het forum of in de media hier is er nul aandacht voor.

https://www.informador.mx/deportes/Chiv ... -0113.html

https://www.informador.mx/deportes/La-f ... -0127.html
Donkie8774
Jeugdspeler

TheSyb wrote: 01 Aug 2023, 00:42
ComeOnPSV wrote: 31 Jul 2023, 23:42 Sanchez is geen twijfelgeval. Wat mij betreft gaat PSV nu is een keer voor zekerheid. En dat is Sanchez.
Ik ken (en zie online) Spurs-fans die nog geld zouden toeleggen om hem niet meer voor ze te zien hoeven spelen.
Als ik hier ons forum lees kan ruim de helft van onze eigen selectie er ook geen k*t van, dus wat ze op een forum schrijven, tja, daar hecht ik eerlijk gezegd niet zoveel waarde aan.
Joenepsv
Legende

ComeOnPSV wrote: 31 Jul 2023, 23:42 Ik begrijp het gewoon niet meer.

Voorbeeld:

Denk niet dat je je betoog kracht bijzet door Bruma en Moreno twijfelgevallen te noemen.. En snap ook niet zo goed wat dat met de kwestie Sanchez te maken heeft. Voor de Eredivisie is Sanchez imo een prima cv maar als je dat dan koppelt aan het kostenplaatje snap ik de twijfels wel. Hij is eigenlijk onverantwoord duur naar mijn mening. Als Spurs niet met de prijs wil zakken gaat dit nooit rondkomen. Dus dan kunnen we nog lang wachten waarschijnlijk.
ComeOnPSV
Vedette

Ik probeer aan te geven dat toen eren Jeffrey Bruma kwam, wij ook geen zekerheid hadden dat het een goed niveau zou zijn. Ook met Moreno konden we zijn niveau niet goed inschatten. Dat met name Moreno zo goed was is natuurlijk geweldig.

Maar ik heb liever dat we nu voor een speler gaan waarvan 99% zeker is dat hij gaat slagen bij ons dan 60% kans.
Trixm
Vedette

Voor de bedragen die nu rond gaan heb ik toch wel qat twijfels bij Sanchez. Ja was was een zekerheid bij ajax, maar eerlijkheidshalve weet ik niet of dat niveau nog gelijk is. Als je dan die mega besragen hoort, ook qua salaris. Als je ziet dat feyenoord dan hancko en trauner voor een appel en een ei ophaalt, dan mag je als scouting mijn inziens best wel achter je oren krabben.
Saibari is underrated.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Trixm wrote: 01 Aug 2023, 08:07 Voor de bedragen die nu rond gaan heb ik toch wel qat twijfels bij Sanchez. Ja was was een zekerheid bij ajax, maar eerlijkheidshalve weet ik niet of dat niveau nog gelijk is. Als je dan die mega besragen hoort, ook qua salaris. Als je ziet dat feyenoord dan hancko en trauner voor een appel en een ei ophaalt, dan mag je als scouting mijn inziens best wel achter je oren krabben.
Want de scouting bepaalt immers welke spelers de directie haalt. Zucht.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Persepolis wrote: 01 Aug 2023, 01:25 Zekerheden bestaan niet, maar Sanchez komt wel het dichtst bij in de buurt van de haalbare spelers. Daarnaast mist de as van het elftal momenteel (int'le) ervaring.
Het is wel de vraag, wat is internationale ervaring? Boscagli en Ramalho zijn 25 en 30 jaar, en hebben in verscheidene Europese competities gespeeld. Het is zeker wat anders dan spelen in de subtop van Engeland, maar ik ken de persoonlijkheid van Sanchez niet genoeg om in te schatten of hij deze ervaringen ook kan overbrengen op de selectie.

Bij Ajax had ik altijd het gevoel dat hij vooral met zichzelf bezig was. Niet onlogisch natuurlijk als 20-jarige die op een ander continent is terecht gekomen met een andere voertaal. Heb zelf te weinig van Tottenham/Colombia gezien om te beoordelen of hij daarin gegroeid is en een leidersrol kan vervullen.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
ShovingNE2 wrote: 01 Aug 2023, 07:25 En J. Bruma ook niet
Nee geen twijfelgeval, die was gewoon slecht.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Ardbeg
Mister PSV

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 08:17
Trixm wrote: 01 Aug 2023, 08:07 Voor de bedragen die nu rond gaan heb ik toch wel qat twijfels bij Sanchez. Ja was was een zekerheid bij ajax, maar eerlijkheidshalve weet ik niet of dat niveau nog gelijk is. Als je dan die mega besragen hoort, ook qua salaris. Als je ziet dat feyenoord dan hancko en trauner voor een appel en een ei ophaalt, dan mag je als scouting mijn inziens best wel achter je oren krabben.
Dat riedeltje komt elke dag terug, scouting betreft. Er is tevens echt niets vanuit PSV gekomen over wat PSV zou willen betalen, dus ja.

Sportief gezien is hij natuurlijk een topversterking als hij komt. Als je dáár over twijfelt denk ik dat de verwachtingen onrealistisch hoog liggen. Een hoger segment in dat profiel is niet meer haalbaar voor PSV. Als deze al haalbaar is.
Last edited by Ardbeg on 01 Aug 2023, 08:52, edited 2 times in total.
MC Hammer
International

Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 08:30

Sportief gezien is hij natuurlijk een topversterking als hij komt. Als je dáár over twijfelt denk ik dat de verwachtingen onrealistisch hoog liggen.
De twijfel zit niet bij wat hij kon, maar wat hij nog kan. Die jongen is mentaal gebroken in Londen.
Hammertime!
Ardbeg
Mister PSV

MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 08:43
Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 08:30

Sportief gezien is hij natuurlijk een topversterking als hij komt. Als je dáár over twijfelt denk ik dat de verwachtingen onrealistisch hoog liggen.
De twijfel zit niet bij wat hij kon, maar wat hij nog kan. Die jongen is mentaal gebroken in Londen.
Vind ik knap, dat soort forumpsychologie. Kun je dit concreet maken?
MC Hammer
International

Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 08:52
MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 08:43

Ik zou een overzicht kunnen geven van zijn prestaties bij Spurs, de kijk van de supporters daarom en reacties van Sanchez.

Ik vind dit artikel en bijbehorende foto's tekenend:
https://talksport.com/football/1395185/ ... tottenham/

Als dat niet mentaal breken is, dan weet ik niet wat je nog meer verwacht.

Ik zeg niet dat hij er niets meer van kan, ik zeg dat ik grote twijfels heb, of hij nog wel kan leveren wat hij kon.
Hammertime!
Ardbeg
Mister PSV

MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 09:07
Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 08:52

Ik zou een overzicht kunnen geven van zijn prestaties bij Spurs, de kijk van de supporters daarom en reacties van Sanchez.

Ik vind dit artikel en bijbehorende foto's tekenend:
https://talksport.com/football/1395185/ ... tottenham/

Als dat niet mentaal breken is, dan weet ik niet wat je nog meer verwacht.

Ik zeg niet dat hij er niets meer van kan, ik zeg dat ik grote twijfels heb, of hij nog wel kan leveren wat hij kon.
Ik vind dat geen sterk betoog als ik eerlijk ben. Je zou ook kunnen zeggen dat hij tot op het bot gemotiveerd is om zich te revancheren. Beide stellingen zijn niet veel meer dan een gok. Je zegt dat hij mentaal gebroken is maar ondanks dat hij een tijd een rotperiode daar gehad heeft, wijst er nog niets op dat dit het geval is.
Trixm
Vedette

Ik denk dat de scouting wel een belangrijke rol speelt in het aankoopbeleid ja, ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat dit niet zo is.
Saibari is underrated.
Post Reply