Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
MC Hammer
International
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 09:09
MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 09:07

Ik zou een overzicht kunnen geven van zijn prestaties bij Spurs, de kijk van de supporters daarom en reacties van Sanchez.

Ik vind dit artikel en bijbehorende foto's tekenend:
https://talksport.com/football/1395185/ ... tottenham/

Als dat niet mentaal breken is, dan weet ik niet wat je nog meer verwacht.

Ik zeg niet dat hij er niets meer van kan, ik zeg dat ik grote twijfels heb, of hij nog wel kan leveren wat hij kon.
Ik vind dat geen sterk betoog als ik eerlijk ben. Je zou ook kunnen zeggen dat hij tot op het bot gemotiveerd is om zich te revancheren. Beide stellingen zijn niet veel meer dan een gok. Je zegt dat hij mentaal gebroken is maar ondanks dat hij een tijd een rotperiode daar gehad heeft, wijst er nog niets op dat dit het geval is.
Ik zeg niet dat hij nu als alcoholist met een baard langs de weg zit weg te kwijnen, ik zeg dat hij gebroken is, als in verleden tijd. Zoals je een been gebroken kunt hebben en daarna twijfels kunt hebben over wat iemand nog kan.

Ja, hij kan zich revancheren, dat is ook een optie. Maar dat is dus wat ik bedoel met twijfel en onzekerheid.
Hammertime!
Daanpsv22
Talent
Favoriete speler: Xavi simons

die jongen heeft gwn wat vertrouwen nodig kan die onder bosz weer krijgen
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 08:17
Trixm wrote: 01 Aug 2023, 08:07 Voor de bedragen die nu rond gaan heb ik toch wel qat twijfels bij Sanchez. Ja was was een zekerheid bij ajax, maar eerlijkheidshalve weet ik niet of dat niveau nog gelijk is. Als je dan die mega besragen hoort, ook qua salaris. Als je ziet dat feyenoord dan hancko en trauner voor een appel en een ei ophaalt, dan mag je als scouting mijn inziens best wel achter je oren krabben.
Want de scouting bepaalt immers welke spelers de directie haalt. Zucht.
Er wordt altijd gezegd dat wij de input van de scouting niet zien, en dus geen conclusies kunnen trekken over de kwaliteit van de scouting.
Maar we zien de output (aangetrokken spelers) wel, en die is de afgelopen jaren ondermaats. Daar heeft ook de scouting een aandeel in.
Meestal zeg je dat een speler goed gescout is als je een relatief onbekende speler voor weinig geld haalt, die erg goed blijkt te zijn. Dat soort transfers doen wij al jaren te weinig. Mag je ook de scouting aanrekenen.

Daarnaast: John de Jong was hoofd scouting voordat hij TD werd, hij was perfect op de hoogte van de aanbevelingen van de scouts. Dus spelers als Bruma en Baumgartl zijn óf op basis van de aanbevelingen van de scouts gehaald, óf hij heeft zijn scouts genegeerd. Als je als voormalig hoofd scouting de aanbevelingen van je scouts negeert, zegt dat ook wel wat over hoe veel waarde je hecht aan de adviezen van die scouts.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

De scouting kan de mooiste en de beste spelers aangeven, maar als de directie ze niet kan of wil kopen dan moet je daar niet de scouting de schuld van geven. Niet als je niet zeker weet of het aan hen ligt. De markt is nu eenmaal anders geworden vergeleken met vroeger. Alle clubs beschikken tegenwoordig over zo ongeveer dezelfde middelen dus je vist met veel en veel meer hengels in dezelfde vijver.
Ardbeg
Mister PSV

MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 09:13
Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 09:09

Ik vind dat geen sterk betoog als ik eerlijk ben. Je zou ook kunnen zeggen dat hij tot op het bot gemotiveerd is om zich te revancheren. Beide stellingen zijn niet veel meer dan een gok. Je zegt dat hij mentaal gebroken is maar ondanks dat hij een tijd een rotperiode daar gehad heeft, wijst er nog niets op dat dit het geval is.
Ik zeg niet dat hij nu als alcoholist met een baard langs de weg zit weg te kwijnen, ik zeg dat hij gebroken is, als in verleden tijd. Zoals je een been gebroken kunt hebben en daarna twijfels kunt hebben over wat iemand nog kan.

Ja, hij kan zich revancheren, dat is ook een optie. Maar dat is dus wat ik bedoel met twijfel en onzekerheid.
Ik weet dat je dat zegt, ik las het. Ik vind het gewoon een stelling die je niet kunt maken 🙂

Een gebroken been weet je als dat bij hem is gebeurd. Dat is concreet. Zijn "vorige" mentale gesteldheid gok je.

Dat bedoel ik met forumpsychologie. Daar kun je de twijfel nmi niet op baseren.
Last edited by Ardbeg on 01 Aug 2023, 09:30, edited 3 times in total.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 09:26

Ik weet dat je dat zegt, ik las het. Ik vind het gewoon een stelling die je niet kunt maken 🙂

Verhoogd risico vind ik het wel, dat ben ik wel met MC Hammer eens. Can't Touch That.
Joenepsv
Legende

Grasmat wrote: 01 Aug 2023, 09:24 De scouting kan de mooiste en de beste spelers aangeven, maar als de directie ze niet kan of wil kopen dan moet je daar niet de scouting de schuld van geven. Niet als je niet zeker weet of het aan hen ligt. De markt is nu eenmaal aanders geworden vergeleken met vroeger. Alle clubs beschikken tegenwoordig over zo ongeveer dezelfde middelen dus je vist met veel en veel meer hengels in dezelfde vijver.
Je weet inderdaad niet waar het aan ligt maar we weten allemaal wel dat er iets mis is. Een taak van de scouting is om goede en haalbare spelers aan te dragen die passen in het te spelen systeem maar we halen vooral Nederlanders/ex Eredivisie spelers terwijl er veel meer mogelijk is. Als er steeds meer mensen in dezelfde vijver gaan vissen moet je creatief zijn om de grote vis te vangen. 12 miljoen voor Lang en 9 miljoen voor Pepi is niet persé heel creatief imo. Dat kan elke td wel. Ik wil daarmee niks afdoen aan de klasse van de transfer overigens maar een td kan het verschil maken door voor minder geld de goede spelers te halen. Aursnes is een mooi voorbeeld. Ik hoop echter dat het roer enigzins omgaat en dat we jaarlijks meer talenten als Land halen. Jonge toptalenten die je binnenhaalt voor ze onbetaalbaar zijn.
MC Hammer
International

Een gebroken been weet je als dat bij hem is gebeurd. Dat is concreet. Zijn "vorige" mentale gesteldheid gok je.

Akkoord. Jij bent dus duidelijk wel van het positivisme, wat ik eerder vandaag ergens las 😉.
Hammertime!
Ardbeg
Mister PSV

MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 09:33

Akkoord. Jij bent dus duidelijk wel van het positivisme, wat ik eerder vandaag ergens las 😉.
Nee, ik zal het verduidelijken. Je baseert je twijfel op iets wat je niet hard kunt maken.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 01 Aug 2023, 09:20
Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 08:17

Want de scouting bepaalt immers welke spelers de directie haalt. Zucht.
Er wordt altijd gezegd dat wij de input van de scouting niet zien, en dus geen conclusies kunnen trekken over de kwaliteit van de scouting.
Maar we zien de output (aangetrokken spelers) wel, en die is de afgelopen jaren ondermaats. Daar heeft ook de scouting een aandeel in.
Meestal zeg je dat een speler goed gescout is als je een relatief onbekende speler voor weinig geld haalt, die erg goed blijkt te zijn. Dat soort transfers doen wij al jaren te weinig. Mag je ook de scouting aanrekenen.

Daarnaast: John de Jong was hoofd scouting voordat hij TD werd, hij was perfect op de hoogte van de aanbevelingen van de scouts. Dus spelers als Bruma en Baumgartl zijn óf op basis van de aanbevelingen van de scouts gehaald, óf hij heeft zijn scouts genegeerd. Als je als voormalig hoofd scouting de aanbevelingen van je scouts negeert, zegt dat ook wel wat over hoe veel waarde je hecht aan de adviezen van die scouts.
Jij denkt oprecht dat Til, Sanchez, Schouten etc gescout worden? En Zahavi, Gotze. Welnee, dat is input aangedragen door agenten, trainers en andere contacten. Scouting van PSV zit overal ter wereld en draagt de parels echt wel aan. En daar zitten ook missers bij, zoals Savio. Maar ook genoeg hele goede spelers die uiteindelijk niet worden gehaald. Zitten zoveel belangen etc bij. Scouting bepaalt 0,0 wie er wordt gehaald. Spanningsveld tussen scouting en directie is ook altijd vrij groot bij clubs.
MC Hammer
International

Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 09:35
MC Hammer wrote: 01 Aug 2023, 09:33

Nee, ik zal het verduidelijken. Je baseert je twijfel op iets wat je niet hard kunt maken.
Dat is niet helemaal waar, ik heb het daadwerkelijk zien gebeuren. Ik heb daar alleen van gemaakt dat hij mentaal is gebroken, en dat is mijn eigen invulling.

Maar er is wel degelijk een hoop gebeurd, wat voor iedereen te zien is.
Hammertime!
Ardbeg
Mister PSV

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 09:38
Jij denkt oprecht dat Til, Sanchez, Schouten etc gescout worden? En Zahavi, Gotze. Welnee, dat is input aangedragen door agenten, trainers en andere contacten.
Dat is wel een misvatting. Scouting zoekt niet alleen naar onbekende parels maar ook spelers die kwaliteiten hebben waar PSV naar op zoekt. Een "profiel". Daar vallen zij ook onder dus 😊
Lucky Luc
Jeugdspeler

Komend seizoen is CL halen een must. Dus de keuze voor “zekere” kwaliteit centraal in de verdediging, onze zwakste plek de afgelopen jaren, is mijns inziens de juiste. Dit zou ook eigenlijk niet afhankelijk moeten zijn van de verkoop van Sangaré.
Sanchez zou een geweldige versterking zijn. En ja, dat kost dan wel geld, maar is volgens mij een verantwoorde investering. Het best (hopelijk nog net) haalbare voor PSV. Dan staat er met Boscagli een top-centrum.
Verder hebben we met Teze een uitstekend verdedigend talent, die kan uitgroeien tot onze opvolger van Sanchez en die ik zeker niet nu al zou verkopen.
Ramalho is mijns inziens als back-up prima maar daar eigenlijk wel te duur voor. Als die vertrekt dan zou een deel van die transfersom ingezet moeten worden voor een toekomstgerichte aankoop ergens eind augustus.

Voorin zijn we met Lang, Pepi en Bakayoko echt al waarde aan het creëren. Ik durf het hier op het Forum haast niet te zeggen maar ik vind El Gazi een prima speler voor PSV die met zijn winnaars mentaliteit een extra kwaliteit brengt en die ook op beide vleugels kan invallen.

Middenveld lijkt mij de lastigste puzzel. Vranckx zou ik zeker halen (zou moeten kunnen met het geld van de al gerealiseerde uitgaande transfers). Liefst op korte termijn, anticiperen op vertrek Sangaré.
Echter met Sanchez en Vranckx is het geld dan wel op (2 A-keuzes ipv de gewenste 3).
Sangaré -Vranckx-Veerman is natuurlijk prima, maar de kwaliteit in de breedte daarachter is dan wel een probleem. Maar hier kunnen we vCL mee doorkomen. Als dit lukt ontstaat er financiële ruimte (20mln) om het middenveld te versterken.
De andere optie is dat Sangaré vertrekt, dan kunnen we twee opvolgers van niveau halen (Schouten en CdK (of Chucky op 10?))

Ik heb veel vertrouwen in de richting die Stewart is ingeslagen.
ShovingNE2
Site Admin

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 09:38Jij denkt oprecht dat Til, Sanchez, Schouten etc gescout worden? En Zahavi, Gotze. Welnee, dat is input aangedragen door agenten, trainers en andere contacten. Scouting van PSV zit overal ter wereld en draagt de parels echt wel aan. En daar zitten ook missers bij, zoals Savio. Maar ook genoeg hele goede spelers die uiteindelijk niet worden gehaald. Zitten zoveel belangen etc bij. Scouting bepaalt 0,0 wie er wordt gehaald. Spanningsveld tussen scouting en directie is ook altijd vrij groot bij clubs.
Jij beschrijft hier de scouting van 2005 ongeveer. Het is zoveel meer. Ja: Schouten wordt gescout als hij op de lijst staat als mogelijke versterking. Alles wordt van hem bekeken: naast beelden ook interviews, artikelen over hem, hoe gedraagt hij zich buiten het veld. En voetbaltechnisch veel specifieker dan even wat beelden bekijken. Hij zal ook live worden bekeken naarmate hij hoger op de lijst komt. Daarnaast, de contacten met de makelaars, weet hebben van de contracten etc. etc.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Saynotoracism
Verbannen

Supercup komt eraan, CL komt eraan en de competitie begint ook weer en we zitten nog steeds met bagger achterin en nog steeds geen vervanger van Xavi. Laat staan de rechtsbuiten positie. Wat een armoedig zooitje is het geworden en ik maar hoop hebben dat het goed komt en snel zal gaan.
Cas
Meervoudig international

Saynotoracism wrote: 01 Aug 2023, 10:44 Supercup komt eraan, CL komt eraan en de competitie begint ook weer en we zitten nog steeds met bagger achterin en nog steeds geen vervanger van Xavi. Laat staan de rechtsbuiten positie. Wat een armoedig zooitje is het geworden en ik maar hoop hebben dat het goed komt en snel zal gaan.
Wa is het toch met die ballenjongens en hun eeuwige manische depressie?
ComeOnPSV
Vedette

Die Aurele Beya zegt nu in een story op een filmpje dat hij in Italië op vakantie is met o.a. Vrankcx dat het part of the succes is met een zandloper...
Ardbeg
Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 01 Aug 2023, 10:56 Die Aurele Beya zegt nu in een story op een filmpje dat hij in Italië op vakantie is met o.a. Vrankcx dat het part of the succes is met een zandloper...
Betekent niets. Het enige wat die gast doet is continu pochen met de resultaten van spelers. "100% AJ performance (waar hij voor werkt)" en zo. "Part of your success story" bedoelt ie mee dat hij daar aandeel in heeft.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Op vakantie? Midden in de voorbereiding. :wonder:
ComeOnPSV
Vedette

Nee sorry de vakantie was natuurlijk al geweest, maar wordt nu geplaatst
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 09:44
Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 09:38
Jij denkt oprecht dat Til, Sanchez, Schouten etc gescout worden? En Zahavi, Gotze. Welnee, dat is input aangedragen door agenten, trainers en andere contacten.
Dat is wel een misvatting. Scouting zoekt niet alleen naar onbekende parels maar ook spelers die kwaliteiten hebben waar PSV naar op zoekt. Een "profiel". Daar vallen zij ook onder dus 😊
Absoluut! Maar Zahavi en Gotze kwamen via Schmidt, Til via Van Nistelrooy, Sanchez nu via Bosz. Dat bedoel ik meer. Dat zijn geen namen die worden aangedragen door de scouting. Worden natuurlijk (vaak) wel bekeken als de interesse eenmaal daar is. Ik ken bijvoorbeeld een oud-scout van Feyenoord, die Szoboslai helemaal gescout voor hen. Nooit iets meegedaan, terwijl de scouting toen unaniem was. Natuurlijk vertelt zo'n scout dan ook alleen een speler die nu een supersucces is he, niet degene die hij fantastisch vond en later geflopt zijn elders.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2023, 11:09
Ardbeg wrote: 01 Aug 2023, 09:44

Absoluut! Maar Zahavi en Gotze kwamen via Schmidt, Til via Van Nistelrooy, Sanchez nu via Bosz. Dat bedoel ik meer. Dat zijn geen namen die worden aangedragen door de scouting. Worden natuurlijk (vaak) wel bekeken als de interesse eenmaal daar is. Ik ken bijvoorbeeld een oud-scout van Feyenoord, die Szoboslai helemaal gescout voor hen. Nooit iets meegedaan, terwijl de scouting toen unaniem was. Natuurlijk vertelt zo'n scout dan ook alleen een speler die nu een supersucces is he, niet degene die hij fantastisch vond en later geflopt zijn elders.
Pfoeh, Szoboszlai naar Feyenoord, dan was ik wel ff in een hoekje gaan huilen. Wie is degene die besloot hem niet te halen? Advocaat? Kuyt? Van Hanegem? Die verdiend namelijk een bloemetje
Hammer
Bankzitter
Favoriete speler: Tim van den Heuvel

Cas wrote: 01 Aug 2023, 10:47
Saynotoracism wrote: 01 Aug 2023, 10:44 Supercup komt eraan, CL komt eraan en de competitie begint ook weer en we zitten nog steeds met bagger achterin en nog steeds geen vervanger van Xavi. Laat staan de rechtsbuiten positie. Wat een armoedig zooitje is het geworden en ik maar hoop hebben dat het goed komt en snel zal gaan.
Wa is het toch met die ballenjongens en hun eeuwige manische depressie?
Hoho, niet overmatig generaliseren
Support in difficult times
ShovingNE2
Site Admin

Een voormalig PSV-scout die ik ken droeg ooit Julian Brand aan toen hij een jaar of 17 was....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende

Is Schouten al bijna binnen?

Die jongen heeft nog nooit bij een top3 club gezeten, dus daarmee kun je zomaar een nieuwe clubman binnen halen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply