Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Smeets14 wrote: 02 Aug 2023, 22:27Voor zowel Lang als Pepi is zeker niet de vraagprijs betaald. Bij Pepi verre van zelfs. Wat een onzin weer…
Nee, maar kun je in alle eerlijkheid zeggen dat het nu wél knappe deals zijn? Lang is schijnbaar de duurste transfer ooit en ook Pepi was niet goedkoop. Stewart heeft twee goede spelers gehaald, maar heeft daarvoor wel flink met de portemonnee moeten rammelen. We kunnen gaan vitten over details en percentages, maar dat doet niet zoveel af aan de onderliggende essentie. Ondertussen zijn we een week verwijderd van de voorrondes CL en is er nauwelijks wat gebeurd. Niet qua inkomende transfers, niet qua uitgaande transfers. En ik snap ook wel dat er allerlei andere zaken meespelen en dat dingen nou eenmaal niet altijd in juni afgerond kunnen worden, maar dit duurt gewoon heel erg lang en tot op heden heeft Stewart in principe nog niks gedaan dat applaus verdient.

Nou spreekt er wel een zekere visie uit de namen waaraan we gelinkt worden, dus hij verdient het voordeel van de twijfel. Maar had John de Jong zo gehandeld, dan had d'n Showvink nu wegens digitale overbelasting stevig moeten betalen voor nieuwe servers.
Chucky
Vedette

Smeets14 wrote: 02 Aug 2023, 22:54
Chucky wrote: 02 Aug 2023, 22:52

Doorverkoop op Pepi ligt om en nabij de 20% aldus Rik. Vrij hoog, dus dat beperkt je ook weer meer in de (hopelijk) uiteindelijke winst.

Maar goed, prima spelers hoor, Lang en Pepi, maar je hoeft geen geweldige TD te zijn om die deals onder deze voorwaarden af te ronden.
Volgens Elfrink ligt het tussen de 10 en 20%. Ruim begrip…
Met daarbij de kanttekening ‘waarschijnlijk aan de bovenkant’. Dan weet je wel genoeg toch?
Josef Dettelbacher
Legende

Ik vind het vooral knap dat Bosz zo rustig blijft. Hij blijft echt een gentleman naar buiten toe, ondanks dat er niemand komt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Jur1913
Internationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 02 Aug 2023, 23:03 Ik vind het vooral knap dat Bosz zo rustig blijft. Hij blijft echt een gentleman naar buiten toe, ondanks dat er niemand komt.
Lijkt me ook wat makkelijker als je precies weet wat er speelt
Josef Dettelbacher
Legende

Jur1913 wrote: 02 Aug 2023, 23:04
Josef Dettelbacher wrote: 02 Aug 2023, 23:03 Ik vind het vooral knap dat Bosz zo rustig blijft. Hij blijft echt een gentleman naar buiten toe, ondanks dat er niemand komt.
Lijkt me ook wat makkelijker als je precies weet wat er speelt
Aan de andere kant kijkt men vooral naar hém als de resultaten uitblijven.
Ontbijtkoek
International
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Denken jullie dat er binnen nu en 2-3 weken 2 nieuwe spelers bij zijn? Ik heb er een beetje een hard hoofd in.
Mick Jagger
Lid van verdienste

Misschien dat zijn eigen verleden als TD meespeelt, als er een trainer is die weet hoe onderhandelingen kunnen verlopen is het Bosz wel.
Tikkieterug
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Gakpo

De druk wordt met de dag groter voor Stewart. Zijn topdrie is/was Ketel, Vrancks en Sanchez. Heel hoog ingezet met een groot risico op falen. Ketel kan van het lijstje af en ook Sanchez wordt erg moeilijk. Bij Vrancks heb ik goede hoop. Maar de factor tijd begint wel een dingetje te worden.
Je hoeft maar naar Genk te kijken om te snappen hoe hoog de inzet is. Genk werd door veel posters gezien als de ploeg die we moesten ontwijken. Datzelfde Genk ligt er nu uit tegen Servette. Alle grote plannen kunnen daar van tafel.
Juancho
Mister PSV

11 Tinus wrote: 02 Aug 2023, 21:22 Als je iemand hier had gezegd dat er 5 weken lang geen inkomende transfer zou komen kreeg je een rode kaart, een ban, een clowntje of de lachers op je hand.
Sterker nog, als na AZ uit van vorig seizoen al bekend was dat we de JC schaal + 1e voorronde met de huidige 11 zouden gaan spelen was de sfeer wel iets anders... :think: :wonder: :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Søren
Meervoudig international

Ykhim wrote: 02 Aug 2023, 23:00
Smeets14 wrote:Voor zowel Lang als Pepi is zeker niet de vraagprijs betaald. Bij Pepi verre van zelfs. Wat een onzin weer…
Nee, maar kun je in alle eerlijkheid zeggen dat het nu wél knappe deals zijn? Lang is schijnbaar de duurste transfer ooit en ook Pepi was niet goedkoop. Stewart heeft twee goede spelers gehaald, maar heeft daarvoor wel flink met de portemonnee moeten rammelen. We kunnen gaan vitten over details en percentages, maar dat doet niet zoveel af aan de onderliggende essentie. Ondertussen zijn we een week verwijderd van de voorrondes CL en is er nauwelijks wat gebeurd. Niet qua inkomende transfers, niet qua uitgaande transfers. En ik snap ook wel dat er allerlei andere zaken meespelen en dat dingen nou eenmaal niet altijd in juni afgerond kunnen worden, maar dit duurt gewoon heel erg lang en tot op heden heeft Stewart in principe nog niks gedaan dat applaus verdient.

Nou spreekt er wel een zekere visie uit de namen waaraan we gelinkt worden, dus hij verdient het voordeel van de twijfel. Maar had John de Jong zo gehandeld, dan had d'n Showvink nu wegens digitale overbelasting stevig moeten betalen voor nieuwe servers.
Je hebt wel een punt, zeker aangaande JdJ.
Maar Pepi en Lang zijn gewoon prima transfers toch?
Lang voor 15 mln is gewoon een goeie deal.
Pepi heeft talent, is jong, Amerikaans international, prima deal.

Ik had ondertussen ook wel wat meer actie verwacht, zowel inkomend als uitgaand, maar we kunnen de balans pas op 31-8 opmaken.
Namen zijn veelbelovend, maar namen droppen kan ik ook, er moet uiteindelijk wel gewoon geleverd worden, zo simpel is het.
Maar hij heeft nog ff….
Josef Dettelbacher
Legende

Ontbijtkoek wrote: 02 Aug 2023, 23:07 Denken jullie dat er binnen nu en 2-3 weken 2 nieuwe spelers bij zijn? Ik heb er een beetje een hard hoofd in.
Het zou kunnen. Je weet immers niet hoe concreet de gesprekken met de backups zijn tot nu toe. Voor hetzelfde geldt staat er iemand klaar en wil PSV nu knopen doorhakken.
Makaveli
Meervoudig international

Smeets14 wrote: 02 Aug 2023, 22:27Voor zowel Lang als Pepi is zeker niet de vraagprijs betaald. Bij Pepi verre van zelfs. Wat een onzin weer…

Ik denk dan eigenlijk ook al een tijdje dat het niet in het specifieke poppetje "TD" zit. Maar veel meer in het beleid van PSV als club gekoppeld aan de beperkte mogelijkheden.
Juancho
Mister PSV

Ik denk dat Genk laat zien dat hij niet nog ff heeft en vooral een heel groot risico neemt. Je zou er maar ala Genk uitvliegen. Benieuwd hoe de sfeer hier dan is.

De Jong kwam ook vaak wel met 1 a 2 prima vroege transfers. Maar de les die geleerd moet wordne is dat dat blijkbaar niet genoeg is om wel de CL te halen. En dezelfde fout, of geef het een naam, maakt onze nieuwe TD nu ook.
Last edited by Juancho on 02 Aug 2023, 23:21, edited 1 time in total.
DC_PSV
Vedette

Je gaat je wel afvragen hoe de gesprekken tussen Bosz en Stewart verliepen. Wellicht kwam Bosz met de namen waar we mee bezig zijn, als voorwaarde om in zee te gaan.
#simplythebest
ComeOnPSV
Vedette

DC_PSV wrote: 02 Aug 2023, 23:19 Je gaat je wel afvragen hoe de gesprekken tussen Bosz en Stewart verliepen. Wellicht kwam Bosz met de namen waar we mee bezig zijn, als voorwaarde om in zee te gaan.
Ze hebben helemaal niet over spelers gesproken.
Dat hebben ze beide aangegeven.
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Old name: Vogelund

Juancho wrote: 02 Aug 2023, 23:19 Ik denk dat Genk laat zien dat hij niet nog ff heeft en vooral een heel groot risico neemt. Je zou er maar ala Genk uitvliegen. Benieuwd hoe de sfeer hier dan is.

De Jong kwam ook vaak wel met 1 a 2 prima vroege transfers. Maar de les die geleerd moet wordne is dat dat blijkbaar niet genoeg is om wel de CL te halen. En dezelfde fout, of geef het een naam, maakt onze nieuwe TD nu ook.
Je moet je dus afvragen of het een fout is. Hetzelfde liedje gebeurde met Ajax jaar op jaar. Totdat ze in een heel vroeg stadium de knip opentrokken en spelers als Blind en Tadic haalden.

PSV raakt onverwachts Xavi kwijt en kan tot Sangaré verkocht is, geen A-keuzes halen.

Je hebt dus gewoon een beetje geluk nodig de komende kwalificatiewedstrijden.
Juancho
Mister PSV

Geluk... Gaan we weer... 🤔 Tis niet alleen de 3 spelers die nog de basis moeten versterken hé. Vorig jaar viel Luuk uit. Wat gebeurt er nu als Lang of Sangare uitvalt? Precies... PSV neem een enorm risico als je het mij vraagt en dat is toch echt een beleidskeuze.

En ja, het zal allemaal vast niet zo makkelijk zijn nee.
DC_PSV
Vedette

ComeOnPSV wrote: 02 Aug 2023, 23:25
DC_PSV wrote: 02 Aug 2023, 23:19 Je gaat je wel afvragen hoe de gesprekken tussen Bosz en Stewart verliepen. Wellicht kwam Bosz met de namen waar we mee bezig zijn, als voorwaarde om in zee te gaan.
Sure, gewoon wekenlang gesprekken houden zonder het over spelers te hebben :nose: .
#simplythebest
Ykhim
Lid scoutingsteam

Makaveli wrote: 02 Aug 2023, 23:18Ik denk dan eigenlijk ook al een tijdje dat het niet in het specifieke poppetje "TD" zit. Maar veel meer in het beleid van PSV als club gekoppeld aan de beperkte mogelijkheden.
Dat zou kunnen hoor. Of een combinatie van die twee. Maar puur kijkende naar het idee dat Lang en Pepi twee hele knappe deals waren: mwah, ben ik het niet mee eens. Ik ben heel blij dat ze er zijn, maar voor 25+ miljoen vind ik het ook niet echt blijk geven van geweldig vakmanschap. Gewoon een kwestie van stevig geld uitgeven zonder al teveel risico's.

Maar goed, het zou ook naïef zijn om te denken dat vakmanschap binnen drie maanden naar voren kan komen. Zo'n man verdient de tijd om met zijn visie aan de slag te gaan en te kijken wat het effect op de langere termijn gaat zijn.
Vogelund
Vaste waarde in elftal

Juancho wrote: 02 Aug 2023, 23:31 Geluk... Gaan we weer... 🤔 Tis niet alleen de 3 spelers die nog de basis moeten versterken hé. Vorig jaar viel Luuk uit. Wat gebeurt er nu als Lang of Sangare uitvalt? Precies... PSV neem een enorm risico als je het mij vraagt en dat is toch echt een beleidskeuze.

En ja, het zal allemaal vast niet zo makkelijk zijn nee.
Het is pas een groot risico als je geld uitgeeft wat er niet is. En goede spelers willen ook veel geld verdienen.
Jur1913
Internationale topspeler

We hebben straks gewoon een portie spareribs uit de slow cooker van onze Earnie. Let him cook!
Tomm
Vedette

Ik geloof niet dat bosz ongeduldig/onrustig is. Iedereen met gezond verstand wist dat dit ging gebeuren. PSV heeft nu eenmaal niet de luxe om 4 top versterkingen te halen in het begin van de transferperiode. Iedereen die nu om versterkingen roept snapt niet dat je dan dus 1 of wellicht 2 klasse lager uit komt dan op voorhand wordt ingezet, krijg je die cv van volendam ofzo. Allemaal waarschijnlijk net zo groot of wellicht groter risico dan hetgeen je nu hebt. Accepteer de situatie, vertrouw in de beleidsmakers en steun je club!
ComeOnPSV
Vedette

DC_PSV wrote: 02 Aug 2023, 23:31
ComeOnPSV wrote: 02 Aug 2023, 23:25

Sure, gewoon wekenlang gesprekken houden zonder het over spelers te hebben :nose: .
Vermoeiend.

Nee niet over inkomende spelers.
Ze hebben het gehad over wat voor voetbal gespeeld gaat worden onder Bosz en wat voor type spelers nu in de selectie zitten en wat voor type spelers Bosz wil hebben.

Het gaat echt niet alleen maar over spelers zoals iedereen denkt. Gewoon over verschillende voorwaarden waar Bosz en staf akkoord mee moeten zijn.
Vogelund
Vaste waarde in elftal

Ykhim wrote: 02 Aug 2023, 23:31
Makaveli wrote: 02 Aug 2023, 23:18Ik denk dan eigenlijk ook al een tijdje dat het niet in het specifieke poppetje "TD" zit. Maar veel meer in het beleid van PSV als club gekoppeld aan de beperkte mogelijkheden.
Dat zou kunnen hoor. Of een combinatie van die twee. Maar puur kijkende naar het idee dat Lang en Pepi twee hele knappe deals waren: mwah, ben ik het niet mee eens. Ik ben heel blij dat ze er zijn, maar voor 25+ miljoen vind ik het ook niet echt blijk geven van geweldig vakmanschap. Gewoon een kwestie van stevig geld uitgeven zonder al teveel risico's.

Maar goed, het zou ook naïef zijn om te denken dat vakmanschap binnen drie maanden naar voren kan komen. Zo'n man verdient de tijd om met zijn visie aan de slag te gaan en te kijken wat het effect op de langere termijn gaat zijn.
Als je kijkt naar de gaten die PSV moest vullen na afgelopen seizoen, lagen die in de voorhoede. PSV heeft dus terecht snel geschakeld en ervoor gekozen om Lang en Pepi voor een ‘prima’ bedrag binnen te halen. Hadden ze goedkoper gekund? Ja, maar waarschijnlijk pas later in de transferperiode. Als ze dan nog beschikbaar waren.

We hebben nu 1 onverwacht gat (Xavi) en nog een gat (Guti) te vullen met een beperkt budget.

Het beleid is wat mij betreft niet meer dan logisch.
Menno1
Legende

Ik vind Lang best een knappe transfer. Vooral om Noa zelf te bewegen om voor NL/PSV te kiezen. Pepi vind ik geen knappe transfer om eerlijk te zijn; daarvoor is gewoon de vraagprijs min of meer betaald met een flink doorverkoop %. Dat had John ook wel gekund. Je kunt ook vraagtekens zetten bij de timing; ja we hebben best een reserve spits nodig, maar is het prioriteit nummer 1? Ons middenveld is helemaal kaal geplukt na vertrek Xavi en Guti en daar is nog niks voor terug gekomen; dat is essentieler dan een reserve spits, met alle respect voor Pepi.
Post Reply