Het kan dus niet zijn dat de speler niet naar PSV zou willen? Of dat Moskou te veel vraagt? Of dat de speler zelf teveel salaris vraagt, of....... of........
Onee wacht, PSV wacht echt alleen maar op CDK en pas als ie echt afzegt, dan pas wordt er naar de volgende gekeken. Echt ongelooflijk kortzichtig hier.
Gaat alles wel goed met je?
Bosz en Stewart hebben aangegeven heel lang op optie 1 te willen wachten. Die heeft nu afgezegd. Dan kan het best zo zijn dat in die weken nummer 2 en 3 op de lijst al zijn verkocht inmiddels. Gewoon logisch nadenken.
Dus het is niet mogelijk dat als er elders bij grotere clubs transfers plaatsvinden in een later stadium dat er geen betere opties vrijkomen bij die clubs die zeer interessant zijn voor PSV? Het wordt ook niet voor niks gekscherend 'Transfercarrousel" genoemd. En uitspreken dat je echt alleen wacht voor optie 1 zou ik ook nooit doen, omdat de andere opties zich dan behoorlijk gepasseerd kunnen voelen.
Gewoon logisch nadenken.
Hoe langer je wacht, hoe minder spelers er beschikbaar zijn op de markt.
Maar het aanbod van kwalitatief goede spelers dat (net) buiten de boot valt is groter gaandeweg de transferperiode loopt.
Grote clubs halen spelers waardoor andere spelers mogen vertrekken en spelers verliezen een concurrentiestrijd.
Dus er zullen minder spelers zijn, maar mogelijk wel een extra aantal kwalitatief goede spelers vrij komen die eerder niet beschikbaar waren.
Klinkt theoretisch leuk hoor, en dit horen we al jaren.
Maar wanneer hebben wij voor het laatst aan het einde van de window een kwalitatief goede speler gehaald van een grote club? Dan ga je een stuk of 6/7 jaar terug in de tijd, met Van Ginkel. En dat was ook nog eens op huurbasis.
Maar het aanbod van kwalitatief goede spelers dat (net) buiten de boot valt is groter gaandeweg de transferperiode loopt.
Grote clubs halen spelers waardoor andere spelers mogen vertrekken en spelers verliezen een concurrentiestrijd.
Dus er zullen minder spelers zijn, maar mogelijk wel een extra aantal kwalitatief goede spelers vrij komen die eerder niet beschikbaar waren.
Maar wanneer hebben wij voor het laatst aan het einde van de window een kwalitatief goede speler gehaald van een grote club? Dan ga je een stuk of 6/7 jaar terug in de tijd, met Van Ginkel. En dat was ook nog eens op huurbasis.
Een wereldkampioen zelfs
Die zat al een tijd zonder club, dus die is hier niet van toepassing.
Frisian1913 wrote: ↑03 Aug 2023, 13:03
Gewoon halen als het kan. Ja het is een Russische club, maar we deden ook niet moeilijk toen we Guus Til ophaalden, op Gouka na.
Ik vind het wel iets anders om een Nederlander daar van zijn contract af te helpen, zodat ie er weg kan dan een Rus kopen.
Frisian1913 wrote: ↑03 Aug 2023, 13:03
Gewoon halen als het kan. Ja het is een Russische club, maar we deden ook niet moeilijk toen we Guus Til ophaalden, op Gouka na.
Ik vind het wel iets anders om een Nederlander daar van zijn contract af te helpen, zodat ie er weg kan dan een Rus kopen.
Zou wel raar zijn, gisteren nog bij die persconferentie wordt er gezegd we hebben een maatschappelijk voorbeeld.
En dan een dag later we hebben interesse in een Rus.
Krijgen we die discussie weer. Vermoeiend. Een Russische voetballer heeft niets met de oorlog te maken. Je kunt niet alle mensen uit dat land uitsluiten vanwege die idioot van een Poetin.
Van zn contract af helpen? Daar sponsorde we indirect net zo hard Poetin als in dit geval hoor. Daar heeft de nationaliteit van de speler niks mee te maken. Dus als het een Spanjaard was, was het wel goed geweest?
Heb liever Ivanusec op de '10', zeker voor het bedrag waarvoor Feyenoord hem schijnbaar kan aantrekken. Maargoed, dat heeft ook te maken met dat aan Zakharyan al de interesse van de halve wereld heeft getrokken (voor mijn gevoel) en hij nog steeds op dezelfde plek zit. Lijkt mij onhaalbaar.
Zou het niet kunnen dat PSV deze naam expres laat vallen om Ajax zo onder druk te zetten om Spertsyan zeker niet door te zetten? Ik zou dat wel een bak vinden.
Robson de Souza wrote: ↑03 Aug 2023, 13:08
Zou het niet kunnen dat PSV deze naam expres laat vallen om Ajax zo onder druk te zetten om Spertsyan zeker niet door te zetten? Ik zou dat wel een bak vinden.
Alsof Ajax zich de afgelopen jaren heeft laten tegenhouden door druk van de media?
TomPSV wrote: ↑03 Aug 2023, 13:07
Krijgen we die discussie weer. Vermoeiend. Een Russische voetballer heeft niets met de oorlog te maken. Je kunt niet alle mensen uit dat land uitsluiten vanwege die idioot van een Poetin.
Dat is wel zo'n beetje in grote lijnen het doel van al die internationale sancties.
TomPSV wrote: ↑03 Aug 2023, 13:07
De Russische voetballer niet, maar de Russische club die je met miljoenen sponsort die weer deels naar Putin doorgesluisd worden wel. Ik snap het ethisch dilemma wel en ik begrijp dat niet iedereen daar hetzelfde in staat.