Breur wrote: ↑31 Jul 2023, 08:31
Tja en dit is dan mijn probleem. Dan kom je met een speler die de afgelopen 3 jaar niet meer fatsoenlijk speelt en compleet wordt afgebrand door zijn eigen supporters. Nog erger dan wij hier over onze verdedigers. We willen wel kijken naar dat ene goede seizoen van Sanchez (trouwens ook een slaper, fysiek wel in orde) 7 jaar geleden maar een goed seizoen van Boscagli 2 jaar geleden is niets meer waard?
Verder kan ik het inderdaad ook niet allemaal goed blijven praten, maar Ramalho was voor zijn komst ook gewoon een prima verdediger bij Salzburg. Heb altijd een sterk gras groener bij de buren gevoel bij dit soort uitspraken.
Ik weet het niet zeker, maar ik meende dat Ramalho de laatste seizoenen bij Salzburg geen onbetwiste basisspeler was en niet voor niets voor een habbekrats naar PSV mocht. En zijn uitstapje naar de Bundesliga werd een teleurstelling. Als dat beeld bovendien niet klopt of genuanceerder ligt, waarom laat ie het dan niet zien bij ons en speelt zelfs een onervaren slungel uit de Everton-jeugd hem eruit?
Tegelijkertijd geeft de komst van Ramalho ook precies aan wat PSV’s opties zijn. Voor een figuur met leiderschap en ervaring achterin, moet het de markt op van ‘auto’s’ waar de kilometers zich soms laten voelen en een krasje of deukje niet vreemd is. Zou Sanchez met vlag en wimpel zijn geslaagd bij Tottenham, dan is ie natuurlijk onhaalbaar voor ons. In ieder geval heeft de Colombiaan zich wel dermate laten zien indertijd dat hij een toptransfer verdiende en is hij ondertussen ook veelvuldig Colombiaans international. Zijn loopbaan kent een dalletje de afgelopen jaren, maar dit zijn wel strepen op zijn jasje die ontbreken in de marginale carrière van Ramalho.
Niettemin blijft het onzeker al met al, maar naar betere suggesties voor een ‘Moreno’ achterin moet ik nog vernemen.