Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
dePinhodeSouza

koetje wrote: 04 Aug 2023, 23:39
dePinhodeSouza wrote: 04 Aug 2023, 23:32

Ik hecht meer waarde aan een kampioenschap dan een zon goed mogelijk ontwikkelingstraject te bieden voor een jeugdexponent. Bakayoko komt gewoon nog wat kwaliteit, en bovenal, consistentie te kort. Prima als eerste invaller, maar komt tekort voor de basis.
Dat kan juist ook met hem. Deze jongen gaat als hij speelt gedurende het seizoen al stappen zetten.
Uiteindelijk kan alles. Maar met een Tete is die kans een stuk groter. Zeker als we meedoen met het miljardenbal, is Bakayoko erg pover.
Ittot
Internationale topspeler

Zo slecht vond ik hem niet. Ook zeker niet top en maakte een paar domme keuzes. Maar zonder bal nog steeds belangrijk. Einde vh seizoen heeft hij minimaal 10g en 10a. Hopelijk ontwikkeld hij zich ook op andere vlakken nog, dan heb je een vrij goede buitenspeler.
Massimo
Legende

Hij is nog heel wisselvallig, ook binnen een wedstrijd, maar toch vind ik hem beetje bij beetje stapjes maken en hem goed bij Bosz vinden passen. Ik denk dat hij nog best wel eens in positieve zin kan gaan verrassen gedurende het seizoen.
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Als je voor hem 15 - 20 miljoen kunt krijgen dan moet je er een hele grote strik om doen en hem op de fiets nog wegbrengen.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
danko-lazovic
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Wat mij nu deze 2 wedstrijden opvalt is dat hij de 2e helft veel actiever is qua loopacties dan in de 1e helft. Kan er mee te maken hebben dat hij in de rust er commentaar op krijgt of dat hij (toevallig) twee keer de tweede helft want de kant van de dug-out speelt.
Standbeeld
Mister PSV

SKERLA wrote: 04 Aug 2023, 23:03
Standbeeld wrote: 04 Aug 2023, 21:59
En jij bent de grootste. Binnenkort noem je hem nog Bruma 2.0. :mrgreen:
Wat een belachelijke onzin. Ik zeg notabene dat ik het graag wel zie.

Ik denk gewoon dat het voor PSV beter is als hij verkocht wordt als hij nu goed in de markt ligt, mag het?
Ik ben namelijk voor PSV.

Kunnen we alsjeblieft stoppen met het misbruiken van het woord 'haten'?
Het was maar een grapje. Hopelijk heb je de smiley niet gemist. Ik vind het gewoon complete onzin dat mensen hier iedere wedstrijd losgaan door te vermelden dat het beter zou zijn als Baka verkocht wordt. We kunnen niet van ieder talent verwachten dat hij de pannen van het dak speelt in De Kuip. Baka is een groot talent en dan neem je op de koop toe dat hij in zijn eerste volledig seizoen hier en daar door het ijs zakt. Dat is onderdeel van zijn ontwikkeling. Memphis, Gakpo, Malen, Bergwijn, etc. ook zij kregen allemaal de kans met de nodige obstakels. Zij zijn precies de reden waarom PSV nu überhaupt nog mee kan doen in de top. Baka heeft vorig seizoen prima cijfers overlegd, zijn stats zijn goed. Ik zie geen enkele reden waarom hij dat dit seizoen niet door zou trekken. Hij is elke dag bezig met zijn ontwikkeling en uiteindelijk zal dat leiden tot een geweldige transfersom voor PSV.
Standbeeld
Mister PSV

koetje wrote: 04 Aug 2023, 23:22 Het ideale scenario voor hem is een stuk of 40 basisplaatsen en af en toe op het bankje.

Heeft veel wapens. Kan binnendoor, kan buitenom, heeft een afstandsschot, levert defensief zijn arbeid. Hij is al heel compleet voor een 20 jarige. Hij moet echter in veel van die aspecten net wat beter worden. Dat doe je door te spelen. Dit is de volgende cashcow voor PSV, helemaal omdat hij er nu internationaal al heel goed op staat getuige de interesse van clubs als Napoli en PSG.
Ik hecht meer waarde aan een kampioenschap dan een zon goed mogelijk ontwikkelingstraject te bieden voor een jeugdexponent. Bakayoko komt gewoon nog wat kwaliteit, en bovenal, consistentie te kort. Prima als eerste invaller, maar komt tekort voor de basis.
Dan kan je beter naar de City's van deze wereld gaan kijken. Bij PSV is het namelijk integraal onderdeel van het beleid om talenten kansen te geven en daarmee nemen we op de koop toe dat een talent dan een mindere wedstrijd kan spelen. Dat geeft ons zelfs bestaansrecht en is onderdeel van onze identiteit. Het moeten alleen niet teveel spelers worden. Baka en Babadi voorin is teveel, maar dat weet PSV ook en daardoor halen ze nog een 10.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Standbeeld wrote: 05 Aug 2023, 06:15
SKERLA wrote: 04 Aug 2023, 23:03

Wat een belachelijke onzin. Ik zeg notabene dat ik het graag wel zie.

Ik denk gewoon dat het voor PSV beter is als hij verkocht wordt als hij nu goed in de markt ligt, mag het?
Ik ben namelijk voor PSV.

Kunnen we alsjeblieft stoppen met het misbruiken van het woord 'haten'?
Het was maar een grapje. Hopelijk heb je de smiley niet gemist. Ik vind het gewoon complete onzin dat mensen hier iedere wedstrijd losgaan door te vermelden dat het beter zou zijn als Baka verkocht wordt. We kunnen niet van ieder talent verwachten dat hij de pannen van het dak speelt in De Kuip. Baka is een groot talent en dan neem je op de koop toe dat hij in zijn eerste volledig seizoen hier en daar door het ijs zakt. Dat is onderdeel van zijn ontwikkeling. Memphis, Gakpo, Malen, Bergwijn, etc. ook zij kregen allemaal de kans met de nodige obstakels. Zij zijn precies de reden waarom PSV nu überhaupt nog mee kan doen in de top. Baka heeft vorig seizoen prima cijfers overlegd, zijn stats zijn goed. Ik zie geen enkele reden waarom hij dat dit seizoen niet door zou trekken. Hij is elke dag bezig met zijn ontwikkeling en uiteindelijk zal dat leiden tot een geweldige transfersom voor PSV.
"Losgaan" is ook veel te sterk uitgedrukt.
De transferwindow is open, er schijnt belangstelling te zijn voor hem. Voor mij is zo'n wedstrijd dan opnieuw een meetmoment om te kijken of ik hem misschien toch liever zie blijven.
Het is niet zo dat ik dat het hele seizoen door doe. Het is nu (voor mij) actueel.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

dePinhodeSouza wrote: 04 Aug 2023, 23:45
koetje wrote: 04 Aug 2023, 23:39

Dat kan juist ook met hem. Deze jongen gaat als hij speelt gedurende het seizoen al stappen zetten.
Uiteindelijk kan alles. Maar met een Tete is die kans een stuk groter. Zeker als we meedoen met het miljardenbal, is Bakayoko erg pover.
Clubs als PSG en Napoli ook in de markt voor Tete? Die is zo briljant goed dat zijn contract is ontbonden en dat er sindsdien nog geen enkele club hem heeft vastgelegd, ondanks doe weergaloze klasse.
dePinhodeSouza

Standbeeld wrote: 05 Aug 2023, 06:22

Dan kan je beter naar de City's van deze wereld gaan kijken. Bij PSV is het namelijk integraal onderdeel van het beleid om talenten kansen te geven en daarmee nemen we op de koop toe dat een talent dan een mindere wedstrijd kan spelen. Dat geeft ons zelfs bestaansrecht en is onderdeel van onze identiteit. Het moeten alleen niet teveel spelers worden. Baka en Babadi voorin is teveel, maar dat weet PSV ook en daardoor halen ze nog een 10.
Iemand een kans geven betekent toch niet dat je onvoorwaardelijk een basisplaats moet hebben? Bij een club als PSV hoort immers ook concurrentie. Bakayoko laat maar zien dat ie beter is, dan staat ie basis. We hebben de Tezes en Obispos ook te lang de zogenaamde kans gegeven, heeft ons niet bepaald veel titels opgeleverd.

Bakayoko is een aardig talent, maar echt van een andere categorie dan toptalenten Gakpo, Madueke, Memphis, Bergwijn en Babadi. Dat soort talenten hoor je idd een “vrijgeleide” bieden om zich te ontwikkelen, de Tezes, Obispos, Saibaris en ook Bakayokos, laten maar zien dat ze beter zijn dan de rest, dan staan ze bij de eerste 11.
Mr.Unibet
Meervoudig international

Zojuist samenvatting gezien, maar los van hoe hij speelde, zag ik dat hij die ingooi in de aanloop naar het doelpunt met één been van de grond deed. Gelukkig niemand opgevallen, anders was de goal geannuleerd. Meende dat hij vorig jaar, ook uitgerekend in De Kuip, wel al eens aangesproken werd op een ingooi. Klein detail, maar had dus wel beslissend kunnen zijn.
  • These users thanked the author Mr.Unibet for the post (total 3):
    De RealistDribbleBerserkllama
    dePinhodeSouza

Eindhovenvoetbal wrote: 05 Aug 2023, 08:06
    dePinhodeSouza wrote: 04 Aug 2023, 23:45

Clubs als PSG en Napoli ook in de markt voor Tete? Die is zo briljant goed dat zijn contract is ontbonden en dat er sindsdien nog geen enkele club hem heeft vastgelegd, ondanks doe weergaloze klasse.
    Volgensmij wilde PSG Bakayoko absoluut niet halen voor de basis en in de interesse van Napoli gister door Stewart ontkracht.

Tete s contract is idd anderhalve week geleden onbonden (ivm met de oorlog). Is het dan zo gek dat iemand nog geen nieuwe club heeft en zn opties afweegt? Of kunnen een Sergio Ramos, Kamada en de Gea er ook geen flikker van volgens jou redenatie?

En er zijn idd geruchten dat napoli interesse heeft in Tete…
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 05 Aug 2023, 07:59
    Standbeeld wrote: 05 Aug 2023, 06:15
    De transferwindow is open, er schijnt belangstelling te zijn voor hem. Voor mij is zo'n wedstrijd dan opnieuw een meetmoment om te kijken of ik hem misschien toch liever zie blijven.
    Het is niet zo dat ik dat het hele seizoen door doe. Het is nu (voor mij) actueel.
    Losgaan slaat in dit geval op het collectief. Ik tel 7 reacties na een misschien mindere eerste helft tegen de huidige landskampioen. Vorige week beslist hij de wedstrijd tegen Nottingham. Deze keer is het Noa. Het kan niet altijd feest zijn voor Johan. Maar verder begrijp ik dat het voor jou meer een kwestie van smaak is.
    Standbeeld
    Mister PSV

dePinhodeSouza wrote: 05 Aug 2023, 08:10Bij een club als PSV hoort immers ook concurrentie
    Klopt en die heeft hij ook in de vorm van een ervaren El Ghazi. Tot op heden wint Baka de concurrentieslag.
    dePinhodeSouza wrote: 05 Aug 2023, 08:10Bakayoko is een aardig talent, maar echt van een andere categorie dan toptalenten Gakpo, Madueke, Memphis, Bergwijn en Babadi. Dat soort talenten hoor je idd een “vrijgeleide” bieden om zich te ontwikkelen, de Tezes, Obispos, Saibaris en ook Bakayokos, laten maar zien dat ze beter zijn dan de rest, dan staan ze bij de eerste 11.
    We zullen zien voor hoeveel Baka straks wordt verkocht. Dan kan jij dat mooi gaan vergelijken met alle namen die je opnoemt.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

De discussie is al 20 duizend keer gevoerd en het begint nogal vermoeiend te worden. Overigens zal die ook nog gerust 20 duizend keer gevoerd worden, want elke wedstrijd komen mensen hun gram halen.

De waarheid ligt precies in het midden, daar waar zowel voor als tegen het volledig met elkaar eens (kunnen) zijn. Bakayoko (ik vond Optayoko ook wel een leuke naam) is een (hele) talentvolle speler die op het punt van doorbreken staat uit onze eigen jeugdopleiding. Tegelijkertijd is het een enorm wisselvallige, grillige en voorspelbare speler. Die conclusies gaan beide precies hand in hand. Of je hem moet verkopen etc. is een discussie apart. Ik verwacht overigens gezien de berichten dat er zeker nog wat clubs zeer concreet gaan worden.

Wat wel iig duidelijk is voor mij, en ik denk voor velen, is dat er gewoon nog een aanvallende impuls nodig is. Een talentvolle maar grillige Bakayoko met Vertessen/El Ghazi daarachter als opties 2, 3 en 4 is gewoon echt niet goed genoeg. De vraag is hoe zich dat verhoudt tov Bakayoko en zijn perspectief. Of beter gesteld de vraag die al eerder gesteld is en waar Olai volgens mij als eerst mee aan kwam zetten: kan je nu met 100% vertrouwen zeggen dat Bakayoko de onomstreden rechtsbuiten voor PSV dit seizoen gaat worden?
  • These users thanked the author Heruone for the post:
    Ren Höek
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    grasveld
    Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 05 Aug 2023, 09:14 Losgaan slaat in dit geval op het collectief. Ik tel 7 reacties na een misschien mindere eerste helft tegen de huidige landskampioen. Vorige week beslist hij de wedstrijd tegen Nottingham. Deze keer is het Noa. Het kan niet altijd feest zijn voor Johan. Maar verder begrijp ik dat het voor jou meer een kwestie van smaak is.
    Het gaat er (in mijn ogen dan) niet om of hij een wedstrijd volgende week beslist. Hij ZAL namelijk dit seizoen genoeg wedstrijden gaan beslissen als hij voldoende speeltijd krijgt. Die kwaliteit heeft hij ontegenzeggelijk. Hij is zo sterk als een beer en snel. Heeft best een aardig schot. Op opportunisme komt hij een heel eind.

Maar als je daar doorheen kijkt, dan valt er ook meer dan genoeg aan te merken op Bakayoko. Daar moet je je ogen niet voor sluiten. Hij draagt in mijn ogen niet bij in het aanvallende positiespel, eerder in negatieve zin. Het is nogal een 'domme' voetballer. Wat voor hem spreekt is dat hij wel vaak in positie komt om een goede pass of voorzet te geven. Maar hij verpest dit vaak. Maar omdat hij vaak in positie komt zal hij over een heel seizoen wel aardige statistieken kunnen overleggen.

Bakayoko vervangen is denk ik geen prioriteit. Maar ik zou persoonlijk graag een andere winger zien met net wat meer vernuft.
    Trixm
    Vedette

Heruone wrote: 05 Aug 2023, 09:20 De discussie is al 20 duizend keer gevoerd en het begint nogal vermoeiend te worden. Overigens zal die ook nog gerust 20 duizend keer gevoerd worden, want elke wedstrijd komen mensen hun gram halen.

De waarheid ligt precies in het midden, daar waar zowel voor als tegen het volledig met elkaar eens (kunnen) zijn. Bakayoko (ik vond Optayoko ook wel een leuke naam) is een (hele) talentvolle speler die op het punt van doorbreken staat uit onze eigen jeugdopleiding. Tegelijkertijd is het een enorm wisselvallige, grillige en voorspelbare speler. Die conclusies gaan beide precies hand in hand. Of je hem moet verkopen etc. is een discussie apart. Ik verwacht overigens gezien de berichten dat er zeker nog wat clubs zeer concreet gaan worden.

Wat wel iig duidelijk is voor mij, en ik denk voor velen, is dat er gewoon nog een aanvallende impuls nodig is. Een talentvolle maar grillige Bakayoko met Vertessen/El Ghazi daarachter als opties 2, 3 en 4 is gewoon echt niet goed genoeg. De vraag is hoe zich dat verhoudt tov Bakayoko en zijn perspectief. Of beter gesteld de vraag die al eerder gesteld is en waar @Olai volgens mij als eerst mee aan kwam zetten: kan je nu met 100% vertrouwen zeggen dat Bakayoko de onomstreden rechtsbuiten voor PSV dit seizoen gaat worden?
    PSV heeft toch allang aangegeven dat ze hem de ruimte gaan geven? Ik geloof niet dat je dan een speler als tete gaat halen, dat rijmt niet met elkaar. Overigens krijgt Johan steeds meer diepte in zijn spel. Daarnaast staat zijn ontwikkeling niet zo stil als ik had verwacht, maakt kleine stapjes.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Heruone
    Saibari is underrated.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Standbeeld wrote: 05 Aug 2023, 09:14
    SKERLA wrote: 05 Aug 2023, 07:59

Losgaan slaat in dit geval op het collectief. Ik tel 7 reacties na een misschien mindere eerste helft tegen de huidige landskampioen. Vorige week beslist hij de wedstrijd tegen Nottingham. Deze keer is het Noa. Het kan niet altijd feest zijn voor Johan. Maar verder begrijp ik dat het voor jou meer een kwestie van smaak is.
    Ik zie het feest helemaal niet.

Ik vind hem vaak een dissonant in het spel, het loopt vaak vast bij hem, of gaat terug naar achteren. Zijn keuzes naar voren zijn vaak fantasieloos.
    Dat hij dan een bal er inschiet verandert dat niet, dat zou kortzichtig zijn.

Ik hoop elke keer verbetering te zien, maar bovenstaande zie ik nog steeds.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Trixm wrote: 05 Aug 2023, 09:26
    Heruone wrote: 05 Aug 2023, 09:20 De discussie is al 20 duizend keer gevoerd en het begint nogal vermoeiend te worden. Overigens zal die ook nog gerust 20 duizend keer gevoerd worden, want elke wedstrijd komen mensen hun gram halen.

Wat wel iig duidelijk is voor mij, en ik denk voor velen, is dat er gewoon nog een aanvallende impuls nodig is. Een talentvolle maar grillige Bakayoko met Vertessen/El Ghazi daarachter als opties 2, 3 en 4 is gewoon echt niet goed genoeg. De vraag is hoe zich dat verhoudt tov Bakayoko en zijn perspectief. Of beter gesteld de vraag die al eerder gesteld is en waar @Olai volgens mij als eerst mee aan kwam zetten: kan je nu met 100% vertrouwen zeggen dat Bakayoko de onomstreden rechtsbuiten voor PSV dit seizoen gaat worden?
    PSV heeft toch allang aangegeven dat ze hem de ruimte gaan geven? Ik geloof niet dat je dan een speler als tete gaat halen, dat rijmt niet met elkaar. Overigens krijgt Johan steeds meer diepte in zijn spel. Daarnaast staat zijn ontwikkeling niet zo stil als ik had verwacht, maakt kleine stapjes.
    Mee eens, maar er is nog een lange weg te gaan. Iets wat Bakayoko altijd te prijzen valt, is zijn professionalisme en de manier waarop hij met zijn sport en beter worden bezig is. En de ruimte geven kan overigens ook als directe invaller hé. Zijn veel speelminuten te verdelen.

Maar goed, ik denk dat er vooral een kwaliteitsimpuls moet komen op de vleugels. Of dat nou iemand is die als basisspeler komt of als wisselspeler die heel kort op Bakayoko zit, maakt dan even niet zoveel uit voor de discussie. Er moet wat verbeterd worden. Als je straks een dubbel programma hebt en je moet gaan rouleren, kan je echt niet met deze namen komen aanzetten.
  • These users thanked the author Heruone for the post:
    Trixm
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Johann Vogel
    Vedette

Mij lijkt Baka een prima kerel maar het grote talent zie ik totaal niet. Blijkbaar wordt hij zowel binnen als buiten PSV wel als een grote belofte gezien, maar ik vraag me af waarom. In de wedstrijden valt hij steevast uit de toon. Ik stoor me met name aan het constant terugkoppen naar zijn linkerbeen, ook als er enorm veel ruimte in diepte ligt. In plaats van de achterlijn te halen draait hij vaak de drukte in en haalt de snelheid uit menig aanval. Het verschil met de energiek spelende Lang die constant diep ging en Bakayoko die het spel enorm vertraagde was enorm. Ook al was Lang niet altijd even gelukkig in de voortzetting.

Misschien zit het er wel in, de tijd zal het leren. Maar op dit moment voegt Bakayoko weinig toe aan dit PSV.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat vanavond nou een wedstrijd is waar Bakayoko goed uit de verf kan komen. Dicht bij de goal van Sturm Graz, met een versnelling buitenom en de voorzet of gewoon een hoge bal op Luuk en nog van afstand de bal erin pompen. Minimaal een goal en een assist vandaag.
    DC_PSV
    Vedette

Of juist een wedstrijd waarin hij niet diep gaat en steeds maar terug blijft kappen. Ik hoop dat hij nueens de jeugdigheid van zich afgooit en PSV bij de hand neemt tijdens een wedstrijd.
    #simplythebest
    Standbeeld
    Mister PSV

11 Tinus wrote: 08 Aug 2023, 18:32 Ik denk dat vanavond nou een wedstrijd is waar Bakayoko goed uit de verf kan komen. Dicht bij de goal van Sturm Graz, met een versnelling buitenom en de voorzet of gewoon een hoge bal op Luuk en nog van afstand de bal erin pompen. Minimaal een goal en een assist vandaag.
    Ja, voer de druk maar op, maar de assist staat vast.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
    11 TinusSKERLA
    Massimo
    Legende

Was een goede assist met dat wippertje.
    Balinho
    Internationale topspeler

Massimo wrote: 08 Aug 2023, 20:38 Was een goede assist met dat wippertje.
    Echt wel. Knap gedaan.
    Post Reply