Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 05 Aug 2023, 05:01
voskat wrote: 05 Aug 2023, 04:25

Dan moet je je ook afvragen hoe/waarom verdedigers voortdurend de top 3 (of zelfs de Eredivisie) geheel overslaan.
Valt er zo weinig te leren voor hen bij de Nederlandse top?

Onze aanvallers en middenvelders nemen meestal wel de geleidelijke route...
Je hebt wel gelijk hoor. Virgil was er ook zo eentje. Ik denk wel dat PSV het nu redelijk goed ziet met spelers zoals Debast. Jammer dat Beraldo niet haalbaar is.
Vind jij Debast dan complementair aan Boscagli? Ik deel wel dezelfde vraagtekens als Ykhim.

Wat betreft met name Vranckx en ook Tillman ben ik een stuk enthousiaster
Standbeeld
Mister PSV

11 Tinus wrote: 05 Aug 2023, 00:28 Die CV is voor mij wel een lastige. Ik geloof niet dat Debast een verdediger is die ons defensief iets meer gaat bieden dan Ramalho. En als hij iets beter is qua opbouw dan vind ik het geen 8 a 10 miljoen waard. Dan is Teze ook een meerwaarde van Ramalho en die is er al.

Ik zie in die Debast echt wel iets speciaals, maar gunnen we het hem om bij ons die fouten te maken om beter te worden? Ik vind het tricky.
Ik leefde in de veronderstelling dat Ramalho nog zou vertrekken en dat we een vervanger zouden halen. Maar zag ik nou goed dat Ramalho aanvoerder werd nadat Luuk eruit ging? Dat zegt misschien wel iets. Als je dan hoort dat PSV zo'n 19-jarige wil halen in plaats van een ervaren leider, dan vraag ik mezelf af of Ramalho wel gaat vertrekken.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Standbeeld wrote: 05 Aug 2023, 06:55
11 Tinus wrote: 05 Aug 2023, 00:28 Die CV is voor mij wel een lastige. Ik geloof niet dat Debast een verdediger is die ons defensief iets meer gaat bieden dan Ramalho. En als hij iets beter is qua opbouw dan vind ik het geen 8 a 10 miljoen waard. Dan is Teze ook een meerwaarde van Ramalho en die is er al.

Ik zie in die Debast echt wel iets speciaals, maar gunnen we het hem om bij ons die fouten te maken om beter te worden? Ik vind het tricky.
Ik leefde in de veronderstelling dat Ramalho nog zou vertrekken en dat we een vervanger zouden halen. Maar zag ik nou goed dat Ramalho aanvoerder werd nadat Luuk eruit ging? Dat zegt misschien wel iets. Als je dan hoort dat PSV zo'n 19-jarige wil halen in plaats van een ervaren leider, dan vraag ik mezelf af of Ramalho wel gaat vertrekken.
Ik denk eigenlijk dat dat niks zegt.

Maar ik ga ervan uit dat we met Ramalho de VCL gaan spelen, ook al wordt Debast aangetrokken.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Menno1 wrote: 05 Aug 2023, 06:50
RIO wrote: 05 Aug 2023, 05:01

Je hebt wel gelijk hoor. Virgil was er ook zo eentje. Ik denk wel dat PSV het nu redelijk goed ziet met spelers zoals Debast. Jammer dat Beraldo niet haalbaar is.
Vind jij Debast dan complementair aan Boscagli? Ik deel wel dezelfde vraagtekens als Ykhim.

Wat betreft met name Vranckx en ook Tillman ben ik een stuk enthousiaster
Denk in ieder geval dat ie wel het talent heeft en beter kan worden dan een Ramalho of Teze. Zowieso is ie vrij jong en net een aantal jaren CV.
El Sordo
Vedette

Ik hoop toch dat er nog wat anders op de radar staat. Itt Lang en Vranckx gaat Debast ons niet sterker maken. Erg duur voor een speler die momenteel niet beter is dan Ramalho en zelfs Teze en, dus, niet snel die benodigde vlieguren op niveau gaat maken.

Mijn Belgische vrinden verklaren ons op voorhand in ieder geval al voor volledig zot als we deze speler voor deze prijs overnemen.
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

Toch bijzonder he. Voor diegene die het afvragen, wij krijgen zo'n solidariteit bijdrage. Paar ton wordt 't.
MC Hammer
International

El Sordo wrote: 05 Aug 2023, 08:59 Ik hoop toch dat er nog wat anders op de radar staat. Itt Lang en Vranckx gaat Debast ons niet sterker maken. Erg duur voor een speler die momenteel niet beter is dan Ramalho en zelfs Teze en, dus, niet snel die benodigde vlieguren op niveau gaat maken.

Mijn Belgische vrinden verklaren ons op voorhand in ieder geval al voor volledig zot als we deze speler voor deze prijs overnemen.
Hij speelt bij Anderlecht, begreep ik? Wie - zelfs een groot talent - lijkt er wel capabel bij dat zooitje?

Ik lees dat hij kan voetballen en snelheid heeft. Dat is belangrijk, want dit PSV voetbalt 90% vooruit en wil dat vlot doen, en 10% rennen we achter spitsen aan, die een lange bal toegeschoten krijgen.

Wachten totdat die jongen met kop en schouders boven de rest van België uitsteekt, is ook niet te doen.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post (total 2):
    SKERLAMaria-Franciscus
    Hammertime!
    mateja
    Internationale topspeler

voskat wrote: 05 Aug 2023, 01:04 Ondertussen... sorry, maar ik moet dit even kwijt... ondertussen gaat Micky vd Ven voor 50 miljoen naar Spurs.

Waarom kunnen wij geen verdedigers scouten? Niet eens in onze eigen achtertuin.
    (Nee, niet alleen wij. Ook de andere Eredivisieclubs maken er meestal een potje van.)

En ondertussen glipt de ene na de andere aanstormende topper, desnoods via de achterdeur van de KKD, naar het buitenland en rijdt daar binnen twee jaar in een Lamborghini.

Ik weet dat Nederland en de Eredivisie een oude traditie hebben van aanvallen, aanvallen, aanvallen en de verdediging komt op het 3e plan. Komt het daardoor dat onze scouts blijkbaar blind zijn?
    Of zijn het de technische mensen die keer op keer "nee" zeggen tegen de scouts? Waar gaat dit fout? En waarom wordt er nooit over aan de alarmbel getrokken?
    De waslijst aan Nederlandse (sub)topverdedigers die het in Italië, Duitsland, Engeland, Schotland hebben laten zien blijft maar groeien. Maar zelfs de VI besteedt er nog geen Pro artikeltje aan.

Wanneer doet iemand iets aan de verdedigers-braindrain??
    Wij wilden vdVen ook hebben destijds? Waren heel concreet zelfs.
  • These users thanked the author mateja for the post (total 2):
    Smeets14Maria-Franciscus
    Hannamontana
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

Atalanta koopt flink in.
    TomPSV
    Legende

Hannamontana wrote: 05 Aug 2023, 09:22

Atalanta koopt flink in.
    Prima dat niet is door gegaan voor die bedragen.
  • These users thanked the author TomPSV for the post:
    29.04.2007
    Number 8 On Tour
    Bankzitter

Ik heb liever dat Sangare blijft dan dat Vranckx komt. Wat is dat een heerlijke speler in dit systeem. Maar goed 37,5 vangen en vervangen door Vranckx is uitstekend.

Saibari en Babadi hebben het Stewart en Bosz dusdanig lastig gemaakt dat we voorzichtig moeten kopen voor de aanvallende middenvelder positie. Saibari kan ook op positie Veerman dus dat is redelijk bezet. Tillman is wel echt een kracht speler met goede techniek. Indien er een optie tot koop is van onder 12 miljoen, goede zet.

Ramalho was zeker in de 1e helft kwetsbaar. Boscagli speelde een wereldpot, geweldig bal op Saibari en komt nooit in de problemen aan de bal. Ik denk met Debast ga je er voetballend enorm op vooruit, wat je met name nodig hebt in 90 procent van de eredivisie en beker wedstrijden. Teze erbij houden als eventuele mandekker als alternatief.

Wordt een mooi seizoen.
    El Sordo
    Vedette

MC Hammer wrote: 05 Aug 2023, 09:09
    El Sordo wrote: 05 Aug 2023, 08:59 Ik hoop toch dat er nog wat anders op de radar staat. Itt Lang en Vranckx gaat Debast ons niet sterker maken. Erg duur voor een speler die momenteel niet beter is dan Ramalho en zelfs Teze en, dus, niet snel die benodigde vlieguren op niveau gaat maken.

Hij speelt bij Anderlecht, begreep ik? Wie - zelfs een groot talent - lijkt er wel capabel bij dat zooitje?

Ik lees dat hij kan voetballen en snelheid heeft. Dat is belangrijk, want dit PSV voetbalt 90% vooruit en wil dat vlot doen, en 10% rennen we achter spitsen aan, die een lange bal toegeschoten krijgen.

Wachten totdat die jongen met kop en schouders boven de rest van België uitsteekt, is ook niet te doen.
    Ik zie het meer als een speler die beter lijkt dan hij is doordat hij er enigszins bovenuit stak bij een zeer armoedig elftal. Zou het een zeer risicovolle aankoop vinden voor dat geld, zeker omdat je hem (lees: zo’n investering) dan bijna niet meer als backup kunt gebruiken. Bovendien was hij ook vorig seizoen allesbehalve beter dan de gemiddelde CV in de JPL (eerder geplaatst door, ik meen, Sensation).
  • These users thanked the author El Sordo for the post:
    Zuc0
    TomPSV
    Legende

Ik weet eigenlijk het antwoord al, maar tegen beter weten in: staat hier nog iets nieuws in?
    Garnala
    Basisspeler

TomPSV wrote: 05 Aug 2023, 09:53

Ik weet eigenlijk het antwoord al, maar tegen beter weten in: staat hier nog iets nieuws in?
    Tilman zo goed als binnen, debast moet de verdedigende impuls worden, Vranckx als Sangare weggaat.
    DC_PSV
    Vedette

Geen nieuws. Wel een sneer naar Fabrizio, het zit Rik blijkbaar hoog🤣.
    Vranckx zelf wil zeker naar Eindhoven en is bijvoorbeeld heel goed bekend met Johan Bakayoko, via de Belgische nationale teams. Maar Stewart gaf ook aan voor deze positie nog meerdere kandidaten te hebben, als hij er met Wolfsburg niet uitkomt. Berichten van internationaal opererende journalisten dat de zaak al rond is of richting rond gaat, herkende hij (en ook andere belangrijke bronnen binnen PSV) niet. Er is eigenlijk nog geen nieuws, zo was de boodschap. Dat Vranckx in beeld is, was namelijk al veel langer bekend. Maar tegenwoordig brengt ook het recyclen of herkauwen van transferboodschappen door buitenlandse media hele stromingen in vervoering.
    #simplythebest
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Hij blijft netjes in z’n reacties, maar de (lichte) irritatie is niet van de lucht
    Zico
    Regelmatige invaller

Over Debast:
    Na gisteren is duidelijk dat Zeno Debast de verdedigende versterking voor dit seizoen moet worden: met de 19-jarige verdediger van Anderlecht vinden volop gesprekken plaats en PSV moet met de Belgische club een akkoord zien te bereiken. Debast kost een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro, werd afgelopen week al duidelijk. Partijen moeten elkaar met variabele afspraken zien te vinden en het voordeel voor PSV is dat Debast weg wil uit Brussel. Hij heeft een aanbieding tot contractverlenging afgewezen en voor Anderlecht is dit het goede moment om hem te verkopen: Debast heeft nog een contract tot medio 2025.
    Rikkert1234
    Vedette

MC Hammer wrote: 05 Aug 2023, 09:09

Ik denk dat we met een snellere CV die gaten die we gister zagen ook een stuk minder zullen zien. Eerste 20 minuten lag het vaak veel te open. Wil hier niet meteen mee zeggen dat Debast ideale fit is maar een snellere CV dan Ramalho is welkom.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

In het stuk van Rik schrijft ie dat PSV in principe die 3 spelers wil halen maar dat de noodzaak nog niet zo groot is zolang Sangaré blijft. Maar Earnie zei een week geleden toch echt dat ze nog 3 spelers willen (zonder verkoop Sangaré) en dat het alleen kan als het allemaal een beetje mee zit. Huur met optie lijkt stap 1 van de 3 en Wolfsburg en Anderlecht zullen uiteindelijk dan iets meet met variabelen moeten werken om het rond te krijgen.

Met die 3 beoogde aankopen en het behoud van Sangaré heb je wel een best case scenario. Wel minstens 45 miljoen aan investeringen waarbij er nog een flinke som bij komt als de koopoptie wordt gelicht over een jaar.
    MC Hammer
    International

DC_PSV wrote: 05 Aug 2023, 09:58 Geen nieuws. Wel een sneer naar Fabrizio, het zit Rik blijkbaar hoog🤣.
    Vranckx zelf wil zeker naar Eindhoven en is bijvoorbeeld heel goed bekend met Johan Bakayoko, via de Belgische nationale teams. Maar Stewart gaf ook aan voor deze positie nog meerdere kandidaten te hebben, als hij er met Wolfsburg niet uitkomt. Berichten van internationaal opererende journalisten dat de zaak al rond is of richting rond gaat, herkende hij (en ook andere belangrijke bronnen binnen PSV) niet. Er is eigenlijk nog geen nieuws, zo was de boodschap. Dat Vranckx in beeld is, was namelijk al veel langer bekend. Maar tegenwoordig brengt ook het recyclen of herkauwen van transferboodschappen door buitenlandse media hele stromingen in vervoering.
    Rik lijkt mij allereerst een vriendelijke man, die goed bij PSV past. Hij is geen roddelaar, zoals insiders en andere hagelschieters, die halve suggesties als done deals delen.

Ook is hij geen speurhond, die de containers doorspit op zoek naar leads en aanwijzingen. Het is wat meer beschouwend allemaal, geen detective.

Wat denk ik ook heel goed is voor PSV! Leuk, die juice-types die alles van iedereen weten en publiceren, zelfs als het niet waar is, maar dat werkt ook in je nadeel. Dat soort types is ook lekker actief als er stront aan de knikker is, en dan wil je graag kalmte. Ook dat is Rik.

Ieder voordeel heb z'n nadeel, zeg maar.

Als je andere verwachtingen van hem hebt, dan moet je iemand anders zoeken. Rik is niet verplicht zijn werk anders te doen. Het is niet dat met meer scoops of whatever PSV eerder versterkingen binnen had gehaald, het had dan allemaal net zo lang geduurd. En het is daar waar volgens mij de werkelijke frustratie zit, het gebrek aan inzicht in wat er gaande is. En dat botviert men dan op een Rik die gewoon gedegen zijn werk probeert te doen.

Eigenlijk zegt het dus vooral iets over het ongeduld van de aanklager in kwestie.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post (total 4):
    SKERLApsvgouda29.04.2007Dai Ragazzi
    Hammertime!
    Maria-Franciscus
    Jeugdspeler

Maar zou Vranckx komen als Sangaré blijft? Die jongen komt niet om te banken lijkt me.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Maria-Franciscus wrote: 05 Aug 2023, 10:18 Maar zou Vranckx komen als Sangaré blijft? Die jongen komt niet om te banken lijkt me.
    Volgens Stewart niet.
    Samwise
    Jeugdinternational

Maar stel Sangare vertrekt, Vranckx wordt gehaald maar die raakt geblesseerd / geschorst. Moet Joey dan op 6? Lijkt me wel enorm kwetsbaar. Verwacht eigenlijk dat er nog een CVM bij moet (vervanger van Guti), wellicht komt die echt pas in de laatste dagen als de prijzen nog wat lager zijn. Of zou een Debast dan als backup CVM gaan spelen?
    Rikkert1234
    Vedette

Samwise wrote: 05 Aug 2023, 10:21 Maar stel Sangare vertrekt, Vranckx wordt gehaald maar die raakt geblesseerd / geschorst. Moet Joey dan op 6? Lijkt me wel enorm kwetsbaar. Verwacht eigenlijk dat er nog een CVM bij moet (vervanger van Guti), wellicht komt die echt pas in de laatste dagen als de prijzen nog wat lager zijn. Of zou een Debast dan als backup CVM gaan spelen?
    Denk dat laatste. Uit noodoptie zou hij daar wel kunnen spelen lijkt mij. Zou geen overbodige luxe zijn als we nog 2 middenvelders halen als Sangare vertrekt
    Johann Vogel
    Vedette

Maria-Franciscus wrote: 05 Aug 2023, 10:18 Maar zou Vranckx komen als Sangaré blijft? Die jongen komt niet om te banken lijkt me.
    Dat toch, een middenveld met Vranckx, Sangare en Veerman?

Het lijkt me wel voor de hand liggend dat Sangare nog gaat vertrekken.
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    HupRuud
    Post Reply