Vind jij Debast dan complementair aan Boscagli? Ik deel wel dezelfde vraagtekens als Ykhim.
Wat betreft met name Vranckx en ook Tillman ben ik een stuk enthousiaster
Vind jij Debast dan complementair aan Boscagli? Ik deel wel dezelfde vraagtekens als Ykhim.
Ik leefde in de veronderstelling dat Ramalho nog zou vertrekken en dat we een vervanger zouden halen. Maar zag ik nou goed dat Ramalho aanvoerder werd nadat Luuk eruit ging? Dat zegt misschien wel iets. Als je dan hoort dat PSV zo'n 19-jarige wil halen in plaats van een ervaren leider, dan vraag ik mezelf af of Ramalho wel gaat vertrekken.11 Tinus wrote: ↑05 Aug 2023, 00:28 Die CV is voor mij wel een lastige. Ik geloof niet dat Debast een verdediger is die ons defensief iets meer gaat bieden dan Ramalho. En als hij iets beter is qua opbouw dan vind ik het geen 8 a 10 miljoen waard. Dan is Teze ook een meerwaarde van Ramalho en die is er al.
Ik zie in die Debast echt wel iets speciaals, maar gunnen we het hem om bij ons die fouten te maken om beter te worden? Ik vind het tricky.
Ik denk eigenlijk dat dat niks zegt.Standbeeld wrote: ↑05 Aug 2023, 06:55Ik leefde in de veronderstelling dat Ramalho nog zou vertrekken en dat we een vervanger zouden halen. Maar zag ik nou goed dat Ramalho aanvoerder werd nadat Luuk eruit ging? Dat zegt misschien wel iets. Als je dan hoort dat PSV zo'n 19-jarige wil halen in plaats van een ervaren leider, dan vraag ik mezelf af of Ramalho wel gaat vertrekken.11 Tinus wrote: ↑05 Aug 2023, 00:28 Die CV is voor mij wel een lastige. Ik geloof niet dat Debast een verdediger is die ons defensief iets meer gaat bieden dan Ramalho. En als hij iets beter is qua opbouw dan vind ik het geen 8 a 10 miljoen waard. Dan is Teze ook een meerwaarde van Ramalho en die is er al.
Ik zie in die Debast echt wel iets speciaals, maar gunnen we het hem om bij ons die fouten te maken om beter te worden? Ik vind het tricky.
Denk in ieder geval dat ie wel het talent heeft en beter kan worden dan een Ramalho of Teze. Zowieso is ie vrij jong en net een aantal jaren CV.
Hij speelt bij Anderlecht, begreep ik? Wie - zelfs een groot talent - lijkt er wel capabel bij dat zooitje?El Sordo wrote: ↑05 Aug 2023, 08:59 Ik hoop toch dat er nog wat anders op de radar staat. Itt Lang en Vranckx gaat Debast ons niet sterker maken. Erg duur voor een speler die momenteel niet beter is dan Ramalho en zelfs Teze en, dus, niet snel die benodigde vlieguren op niveau gaat maken.
Mijn Belgische vrinden verklaren ons op voorhand in ieder geval al voor volledig zot als we deze speler voor deze prijs overnemen.
Wij wilden vdVen ook hebben destijds? Waren heel concreet zelfs.voskat wrote: ↑05 Aug 2023, 01:04 Ondertussen... sorry, maar ik moet dit even kwijt... ondertussen gaat Micky vd Ven voor 50 miljoen naar Spurs.
Waarom kunnen wij geen verdedigers scouten? Niet eens in onze eigen achtertuin.
(Nee, niet alleen wij. Ook de andere Eredivisieclubs maken er meestal een potje van.)
En ondertussen glipt de ene na de andere aanstormende topper, desnoods via de achterdeur van de KKD, naar het buitenland en rijdt daar binnen twee jaar in een Lamborghini.
Ik weet dat Nederland en de Eredivisie een oude traditie hebben van aanvallen, aanvallen, aanvallen en de verdediging komt op het 3e plan. Komt het daardoor dat onze scouts blijkbaar blind zijn?
Of zijn het de technische mensen die keer op keer "nee" zeggen tegen de scouts? Waar gaat dit fout? En waarom wordt er nooit over aan de alarmbel getrokken?
De waslijst aan Nederlandse (sub)topverdedigers die het in Italië, Duitsland, Engeland, Schotland hebben laten zien blijft maar groeien. Maar zelfs de VI besteedt er nog geen Pro artikeltje aan.
Wanneer doet iemand iets aan de verdedigers-braindrain??
Prima dat niet is door gegaan voor die bedragen.
Ik zie het meer als een speler die beter lijkt dan hij is doordat hij er enigszins bovenuit stak bij een zeer armoedig elftal. Zou het een zeer risicovolle aankoop vinden voor dat geld, zeker omdat je hem (lees: zo’n investering) dan bijna niet meer als backup kunt gebruiken. Bovendien was hij ook vorig seizoen allesbehalve beter dan de gemiddelde CV in de JPL (eerder geplaatst door, ik meen, Sensation).MC Hammer wrote: ↑05 Aug 2023, 09:09Hij speelt bij Anderlecht, begreep ik? Wie - zelfs een groot talent - lijkt er wel capabel bij dat zooitje?El Sordo wrote: ↑05 Aug 2023, 08:59 Ik hoop toch dat er nog wat anders op de radar staat. Itt Lang en Vranckx gaat Debast ons niet sterker maken. Erg duur voor een speler die momenteel niet beter is dan Ramalho en zelfs Teze en, dus, niet snel die benodigde vlieguren op niveau gaat maken.
Mijn Belgische vrinden verklaren ons op voorhand in ieder geval al voor volledig zot als we deze speler voor deze prijs overnemen.
Ik lees dat hij kan voetballen en snelheid heeft. Dat is belangrijk, want dit PSV voetbalt 90% vooruit en wil dat vlot doen, en 10% rennen we achter spitsen aan, die een lange bal toegeschoten krijgen.
Wachten totdat die jongen met kop en schouders boven de rest van België uitsteekt, is ook niet te doen.
Vranckx zelf wil zeker naar Eindhoven en is bijvoorbeeld heel goed bekend met Johan Bakayoko, via de Belgische nationale teams. Maar Stewart gaf ook aan voor deze positie nog meerdere kandidaten te hebben, als hij er met Wolfsburg niet uitkomt. Berichten van internationaal opererende journalisten dat de zaak al rond is of richting rond gaat, herkende hij (en ook andere belangrijke bronnen binnen PSV) niet. Er is eigenlijk nog geen nieuws, zo was de boodschap. Dat Vranckx in beeld is, was namelijk al veel langer bekend. Maar tegenwoordig brengt ook het recyclen of herkauwen van transferboodschappen door buitenlandse media hele stromingen in vervoering.
Na gisteren is duidelijk dat Zeno Debast de verdedigende versterking voor dit seizoen moet worden: met de 19-jarige verdediger van Anderlecht vinden volop gesprekken plaats en PSV moet met de Belgische club een akkoord zien te bereiken. Debast kost een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro, werd afgelopen week al duidelijk. Partijen moeten elkaar met variabele afspraken zien te vinden en het voordeel voor PSV is dat Debast weg wil uit Brussel. Hij heeft een aanbieding tot contractverlenging afgewezen en voor Anderlecht is dit het goede moment om hem te verkopen: Debast heeft nog een contract tot medio 2025.
Ik denk dat we met een snellere CV die gaten die we gister zagen ook een stuk minder zullen zien. Eerste 20 minuten lag het vaak veel te open. Wil hier niet meteen mee zeggen dat Debast ideale fit is maar een snellere CV dan Ramalho is welkom.MC Hammer wrote: ↑05 Aug 2023, 09:09Hij speelt bij Anderlecht, begreep ik? Wie - zelfs een groot talent - lijkt er wel capabel bij dat zooitje?El Sordo wrote: ↑05 Aug 2023, 08:59 Ik hoop toch dat er nog wat anders op de radar staat. Itt Lang en Vranckx gaat Debast ons niet sterker maken. Erg duur voor een speler die momenteel niet beter is dan Ramalho en zelfs Teze en, dus, niet snel die benodigde vlieguren op niveau gaat maken.
Ik lees dat hij kan voetballen en snelheid heeft. Dat is belangrijk, want dit PSV voetbalt 90% vooruit en wil dat vlot doen, en 10% rennen we achter spitsen aan, die een lange bal toegeschoten krijgen.
Wachten totdat die jongen met kop en schouders boven de rest van België uitsteekt, is ook niet te doen.
Rik lijkt mij allereerst een vriendelijke man, die goed bij PSV past. Hij is geen roddelaar, zoals insiders en andere hagelschieters, die halve suggesties als done deals delen.DC_PSV wrote: ↑05 Aug 2023, 09:58 Geen nieuws. Wel een sneer naar Fabrizio, het zit Rik blijkbaar hoog.
Vranckx zelf wil zeker naar Eindhoven en is bijvoorbeeld heel goed bekend met Johan Bakayoko, via de Belgische nationale teams. Maar Stewart gaf ook aan voor deze positie nog meerdere kandidaten te hebben, als hij er met Wolfsburg niet uitkomt. Berichten van internationaal opererende journalisten dat de zaak al rond is of richting rond gaat, herkende hij (en ook andere belangrijke bronnen binnen PSV) niet. Er is eigenlijk nog geen nieuws, zo was de boodschap. Dat Vranckx in beeld is, was namelijk al veel langer bekend. Maar tegenwoordig brengt ook het recyclen of herkauwen van transferboodschappen door buitenlandse media hele stromingen in vervoering.
Volgens Stewart niet.Maria-Franciscus wrote: ↑05 Aug 2023, 10:18 Maar zou Vranckx komen als Sangaré blijft? Die jongen komt niet om te banken lijkt me.
Denk dat laatste. Uit noodoptie zou hij daar wel kunnen spelen lijkt mij. Zou geen overbodige luxe zijn als we nog 2 middenvelders halen als Sangare vertrektSamwise wrote: ↑05 Aug 2023, 10:21 Maar stel Sangare vertrekt, Vranckx wordt gehaald maar die raakt geblesseerd / geschorst. Moet Joey dan op 6? Lijkt me wel enorm kwetsbaar. Verwacht eigenlijk dat er nog een CVM bij moet (vervanger van Guti), wellicht komt die echt pas in de laatste dagen als de prijzen nog wat lager zijn. Of zou een Debast dan als backup CVM gaan spelen?
Dat toch, een middenveld met Vranckx, Sangare en Veerman?Maria-Franciscus wrote: ↑05 Aug 2023, 10:18 Maar zou Vranckx komen als Sangaré blijft? Die jongen komt niet om te banken lijkt me.