Ajax
- DadOfFour
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Legende
Ajax vind ik de beste ploeg in de Eredivisie, maar ik vind het bizar wat Ajax de maanden januari en februari allemaal mee heeft gehad in wedstrijden van de Eredivisie, De EL en de KNVB Beker. Zowel in scheidsrechterlijke beslissingen, kansen van de tegenstander die gemist werden als ook situaties waar het net allemaal goed voor ze viel. Niet normaal meer.
-
- International
Het ajax vraagstuk blijft natuurlijk een onophoudend terugkerend probleem. Natuurlijk zitten er ook historisch sociaal culturele contexten die naar mijn mening op de achtergrond een rol spelen. We zijn natuurlijk een generaliteitsland, van oorsprong rooms, spreken met een zachte G en wonen in de periferie bijna tegen de landsgrenzen aan. Ik kijk dan ook niet meer op van alle dwalingen ten faveure van ajax. Zoals Ykhim al ooit aangaf komt daar de stiekeme angst voor PSV in die contreien nog eens bij.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
-
- Vedette
Ado, Twente, Heerenveen en in mindere mate Feyenoord uit. Is 9 punten, totaal onnodig. Götze en Gakpo, qua positie en rendement misschien wel de belangrijkste spelers 2 maanden eruit. Dat gat (ook door mij gedacht) is misschien wel kleiner dan we denken.
-
- Lid scoutingsteam
Dat is wat ik deze week nog betoogde in het wedstrijdtopic, maar toen werd ik weggelachen. Ik had een gekleurde bril, maar het verschil werd ook vandaag weer gemaakt in de details, zoals ook in de vorige twee wedstrijden. Daarbij de kanttekening dat met name PSV echt sterkhouders mist, bij Ajax is dat in mindere mate het geval. Kortom: met 2-2, 2-1 verlies en 1-1 ligt het allemaal aardig bij elkaar en dan mag Ajax ook niet klagen over de scheidsrechters in de betreffende edities, want beslissende momenten hadden met hetzelfde gemak in hun nadeel uit kunnen vallen.
Verder denk ik dat PSV nog harder gaat groeien dan Ajax. Het is voor PSV zaak om ervoor te zorgen dat het aan de bal beter en meer betrouwbaar wordt, zodat je de 'makkelijkere' wedstrijden wat eerder kan killen, waardoor je op termijn ook wat energie bespaart. In de toppers zijn we qua principes van Schmidt tot dusver aardig tot uitstekend gebleken, maar zijn de resultaten nog niet goed geweest. Bij Ajax wel en daarmee wordt precies het verschil gemaakt. Sterker nog: als wij 'gewoon' hadden gewonnen van AZ, Feyenoord en eerder Vitesse - waarin het voor Ajax ook steeds net wél goed viel - dan had je nu boven ze gestaan, met weliswaar een wedstrijd meer gespeeld. Ik verwacht dat PSV die stap volgend seizoen wel heeft gezet.
Vandaag zijn ze ook gewoon weer ouderwets overklast in Eindhoven. Natuurlijk zal ook bij hun de vermoeidheid meegespeeld hebben, maar ze wisten zich geen raad met de pressie van PSV, terwijl ze - Onana en Tagliafico uitgezonderd - gewoon op volle kracht waren. Dat is een mooie voorbode voor wat komen gaat als je het mij vraagt.
Verder denk ik dat PSV nog harder gaat groeien dan Ajax. Het is voor PSV zaak om ervoor te zorgen dat het aan de bal beter en meer betrouwbaar wordt, zodat je de 'makkelijkere' wedstrijden wat eerder kan killen, waardoor je op termijn ook wat energie bespaart. In de toppers zijn we qua principes van Schmidt tot dusver aardig tot uitstekend gebleken, maar zijn de resultaten nog niet goed geweest. Bij Ajax wel en daarmee wordt precies het verschil gemaakt. Sterker nog: als wij 'gewoon' hadden gewonnen van AZ, Feyenoord en eerder Vitesse - waarin het voor Ajax ook steeds net wél goed viel - dan had je nu boven ze gestaan, met weliswaar een wedstrijd meer gespeeld. Ik verwacht dat PSV die stap volgend seizoen wel heeft gezet.
Vandaag zijn ze ook gewoon weer ouderwets overklast in Eindhoven. Natuurlijk zal ook bij hun de vermoeidheid meegespeeld hebben, maar ze wisten zich geen raad met de pressie van PSV, terwijl ze - Onana en Tagliafico uitgezonderd - gewoon op volle kracht waren. Dat is een mooie voorbode voor wat komen gaat als je het mij vraagt.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
-
- Vedette
De volgende stap, en dit moet misschien in ander topic, is wel een interessante. Want er zullen wat sterkhouders moeten vertrekken om door te kúnnen selecteren is mijn gevoel/idee. Daarmee moet je dan en in de breedte en diepte gaan doorselecteren, in wat een op papier laatste seizoen van o.a. de trainer, Götze en Mvogo gaat zijn.Ykhim wrote: ↑28 Feb 2021, 22:19 Dat is wat ik deze week nog betoogde in het wedstrijdtopic, maar toen werd ik weggelachen. Ik had een gekleurde bril, maar het verschil werd ook vandaag weer gemaakt in de details, zoals ook in de vorige twee wedstrijden. Daarbij de kanttekening dat met name PSV echt sterkhouders mist, bij Ajax is dat in mindere mate het geval. Kortom: met 2-2, 2-1 verlies en 1-1 ligt het allemaal aardig bij elkaar en dan mag Ajax ook niet klagen over de scheidsrechters in de betreffende edities, want beslissende momenten hadden met hetzelfde gemak in hun nadeel uit kunnen vallen.
Ajax heeft als voordeel op ons dat ze een ruimer budget hebben en in de breedte en diepte een ruimere selectie hebben, John en Vennegoor en dat team zijn hopelijk al heul druk bezig.
- El Sordo
- Vedette
Niet door ondergetekende hoor. Moest ik toch even melden. Obv wat ik vandaag (weer) gezien heb denk ik helemaal niet dat we veel minder goed zijn dan Ajax. Nog wel minder stabiel, maar dat gaat volgend jaar ook verdwijnen.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Man man man, jankerds. Iets met actie-reactie. Als je loopt te provoceren moet je ook kunnen incasseren.
https://nos.nl/artikel/2370733-ajax-spe ... gifte.html
https://nos.nl/artikel/2370733-ajax-spe ... gifte.html
-
- Legende
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
-
- Regelmatige invaller
- GillesdelaCroquette
Tja, je kunt niet enerzijds klagen over het gedrag van de spelers van Ajax en dan anderzijds het gedrag van de Neanderthalers in PSV shirt die met voorwerpen gooien goedpraten. Dat is op z'n zachtst gezegd wat hypocriet.
Last edited by GillesdelaCroquette on 28 Feb 2021, 23:06, edited 1 time in total.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
- Heissenberrug
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Actie-reactie denk ik. De sfeer was hier op het forum net na de wedstrijd ook zo vijandig. En ja, niet iedereen is dan zo verstandig om kalm te blijven en met dat uitlokken van Tadic, tja, niet onbegrijpelijk dat je dan zoiets krijgt. Met publiek in het stadion was het waarschijnlijk al direct gebeurd met alles wat men op zak had. Is het verstandig? Nee. Is het begrijpelijk? In de emotie van vanmiddag wel.GillesdelaCroquette wrote: ↑28 Feb 2021, 23:06 Tja, je kunt niet enerzijds klagen over het gedrag van de spelers van Ajax en dan anderzijds het gedrag van de Neanderthalers in PSV shirt die met voorwerpen gooien goedpraten. Dat is op z'n zachtst gezegd wat hypocriet.
- Heissenberrug
Oh, geen paniek heren en dame. Als dit trouwens ook de jurist is die Onana vrij moet gaan spreken dan zal ie eerder 2 jaar gaan krijgen.
https://www.nu.nl/voetbal/6119135/ajax- ... n-PSV.html
Laat poging tot mishandeling nou net een niet strafbare misdrijf poging zijn Oh shit, Flappie zal hier toch niet meelezen toch?
https://www.nu.nl/voetbal/6119135/ajax- ... n-PSV.html
Laat poging tot mishandeling nou net een niet strafbare misdrijf poging zijn Oh shit, Flappie zal hier toch niet meelezen toch?
- trouwepsvfan
- Vedette
- Heissenberrug