Het hoeft echt niet zo extreem te zijn, maar het komt helaas wel voor, ja. Mijn laatste ‘uitwedstrijd’ was de fruitschaal 2 jaar terug, tussen de harde kern met een vuurwerkshow onder het grote doek, echt heel fijn. Het ellenlange wachten, de lange reizen ( deels noodzakelijk) maken een uitwedstrijd niet tot een feest zal ik maar zeggen. Nog afgezien van het tegenwoordig nog maar zeer spaarzame inzetten (vrijwel nooit) van de Randstadbus, voor mij sowieso een must. Bij de grote wedstrijden kost het allemaal waanzinnig veel tijd. Wat dat betreft is het te karakteriseren als ontmoedigingsbeleidTigTogFlip wrote: ↑06 Aug 2023, 11:24Ik heb nooit de moed gehad om naar een uitwedstrijd van PSV te gaan, en dit bevestigt een beetje mijn gedachten over waarom ik niet wil gaan.Maax wrote: ↑06 Aug 2023, 11:13
Ah, excuses ik dacht dat het sarcastisch was en door je naam dat je misschien van BFTS was en mij te kakken wilden zetten. Had niet echt zin in de discussie op de zondagochtend.
Maar, nogmaals mijn mening, is dat het er onderling ook niet vriendelijker op is geworden. Bij Twente uit vorig jaar zat ik bv in bus 1 en werd ik in het uitvak vriendelijk noch dringend verzocht om weg te gaan van mijn plek omdat hun daar stonden. Toen ik zij dat ik daar al sinds de bussen aankwamen stond, werd ik meteen bij mijn kraag gegrepen. Eenzelfde iets meegemaakt bij Arsenal uit waar mijn groep maar naar een andere kroeg moest gaan omdat leden van BFTS buiten stonden en niet binnen kwamen.
En inderdaad, als je bij een awayday de wc op loopt zie ik meer mensen z'n neus poederen dan z'n handen wassen. Het is echt niet iedereen en deze gasten zorgen ook voor sfeer, maar ze voelen zich boven de andere supporters verheven. Ik heb zelf het idee dat dit met de gasten van LM totaal niet is en vooral sinds de opkomst van BFTS is.
Denk dat vooral de snuivers onder de kapusjonnetjes aangepakt zouden moeten worden, maar hoe denk je dat te doen? Het fouilleren stelt niets voor… Meldingsplicht en goede handhaving daarop is essentieel, maar dan heb je alleen die gasten die het toch al hebben laten afweten zich enigszins normaal te gedragen. Conclusie: zelden nog een uitwedstrijd, vraag mij af of ik het überhaupt ooit nog zal doen…