Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Balinho wrote: 06 Aug 2023, 15:02 Feyenoord doet aangifte tegen PSV-supporters na vernielingen: 'Nog nooit meegemaakt' - https://nos.nl/l/2485663

Ze waren misschien wat geloofwaardiger geweest indien er "Nog nooit meegemaakt in ons éigen stadion" had gestaan.
Lekker de blame you kaart spelen. Gaat PSV weer een hoop geld kosten en dikke kans dat er geen uitsupporters mee mogen dit seizoen.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal

Voor de jc schaal op radio 1 een interessante discussie hierover met o.a. j-p rison, Paul Depla en enkele anderen, wellicht terug te luisteren voor de liefhebber. Hier werd door een psycholoog eigenlijk het verhaal van ziege maar ook zagge bevestigd en hij gaf aan dat je bijvoorbeeld de bos gevechten eerder moet stimuleren dan afkappen. Vrij bizar, maar wel interessant om te horen.

Vraagje nog aan Paco Casal. Je hebt over zelf reguleren van de groep. Hoe zie je dit voor je, bedoel je dan supporters die elkaar aanspreken op wangedrag of bedoel je dat deze groep bijvoorbeeld zelf stewards levert om hen in toom te houden ipv de toontjes?
  • These users thanked the author Dn Trol for the post:
    ziege maar ook zagge
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Domme sukkels, schaam me kapot voor deze nepfans. Verneuken werkelijk alles. Wat een ongelofelijke droeftoeters. Zijn nog niet eens een heel klein beetje PSV-fan. Min volk. Bah.
    Timheu97
    Talent

De PSV-supporters staan er weer lekker op zo…
    ShovingNE2
    Site Admin

Wat is dat voor een achterlijkheid dat je zo die netten vernield? Wat voor een hersenlozen criminelen hebben dat gedaan?

Maar oh wee dat je ze een levenslang SV belooft, dan ze zijn zielig. Alles laten betalen, levenslang SV en sluit maar een tijdje op. Dit soort figuren moet je niet in de samenleving willen. De samenleving zou een stuk beter af zijn zonder die idioten. Stel je voor dat ze zich ooit voortplanten.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

iam wrote: 06 Aug 2023, 14:49 Je kan nu al voorspellen dat bij Feyenoord v PSV in de competitie maar iets van 600 fans welkom zullen zijn.
    Minstens terecht. Ik zou er voorlopig niet één meer toelaten
    Standbeeld
    Mister PSV

Dn Trol wrote: 06 Aug 2023, 15:07Voor de jc schaal op radio 1 een interessante discussie hierover met o.a. j-p rison, Paul Depla en enkele anderen, wellicht terug te luisteren voor de liefhebber. Hier werd door een psycholoog eigenlijk het verhaal van @ziege maar ook zagge bevestigd en hij gaf aan dat je bijvoorbeeld de bos gevechten eerder moet stimuleren dan afkappen. Vrij bizar, maar wel interessant om te horen.
    Laat me raden, die psycholoog was zeker de broer van Johan Derksen?
    Garnaal
    Basisspeler

Haha hoe geloofwaardig ben je dan als Feyenoord. Elk ander stadion hebben ze al binnenste buiten getrokken maar als er een keer aan de Kuip gefrunnikt wordt schreeuwen ze moord en brand. Geef die harde kern daar een paar van die kleine witte envelopjes en ze hebben het in no time weer opgebouwd. Zulk gedrag is natuurlijk nooit goed te praten, ik zie alleen wel de ironie dat het in de Kuip gebeurd. Het IQ van de doorsnee supporter daar ligt dichter bij de buitentemperatuur dan bij de snelheid op de snelweg.
  • These users thanked the author Garnaal for the post:
    AddoCultheld
    Standbeeld
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2023, 15:09 Wat is dat voor een achterlijkheid dat je zo die netten vernield? Wat voor een hersenlozen criminelen hebben dat gedaan?

Maar oh wee dat je ze een levenslang SV belooft, dan ze zijn zielig. Alles laten betalen, levenslang SV en sluit maar een tijdje op. Dit soort figuren moet je niet in de samenleving willen. De samenleving zou een stuk beter af zijn zonder die idioten. Stel je voor dat ze zich ooit voortplanten.
    Het is algemeen bekend dat supporters in de netten gaan hangen in het uitvak. Ik zie het al sinds jaar en dag in elk stadion. Zijn die netten bewust kapot gemaakt of was de constructie niet geschikt voor 200 man in de netten?
    Timheu97
    Talent

Garnaal wrote: 06 Aug 2023, 15:12 Haha hoe geloofwaardig ben je dan als Feyenoord. Elk ander stadion hebben ze al binnenste buiten getrokken maar als er een keer aan de Kuip gefrunnikt wordt schreeuwen ze moord en brand. Geef die harde kern daar een paar van die kleine witte envelopjes en ze hebben het in no time weer opgebouwd. Zulk gedrag is natuurlijk nooit goed te praten, ik zie alleen wel de ironie dat het in de Kuip gebeurd. Het IQ van de doorsnee supporter daar ligt dichter bij de buitentemperatuur dan bij de snelheid op de snelweg.
    Het zijn inderdaad allesbehalve lieverdjes in Rotterdam. Ik kan mij echter de frustratie wel voorstellen. Iedere keer als PSV langs komt in de Kuip, lijkt het raak.
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Garnaal wrote: 06 Aug 2023, 15:12 Haha hoe geloofwaardig ben je dan als Feyenoord. Elk ander stadion hebben ze al binnenste buiten getrokken maar als er een keer aan de Kuip gefrunnikt wordt schreeuwen ze moord en brand. Geef die harde kern daar een paar van die kleine witte envelopjes en ze hebben het in no time weer opgebouwd. Zulk gedrag is natuurlijk nooit goed te praten, ik zie alleen wel de ironie dat het in de Kuip gebeurd. Het IQ van de doorsnee supporter daar ligt dichter bij de buitentemperatuur dan bij de snelheid op de snelweg.
    Ja maar pappa, hij begon :huil: Maar ik zie ook dat je terecht stelt dat het nooit is goed te praten en ja, Feyenoorders en boter... Als je voortdurend maar naar anderen wijst, ik weet het niet hoor, maar dan wordt het nooit wat. Hormoontjes in bedwang en gewoon supporten :pul:
    koetje
    Legende

Beetje raar om te roepen met dat doorgeschoven publiek. Netten die er überhaupt een heel seizoen hangen vanwege wangedrag van de eigen supporters. Daarmee uiteraard het gedrag van een deel van het uit-publiek niet goed pratend want dat is ook is imbeciel.
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Weliswaar niet van afgelopen keer, maar blijft een vette foto.

https://ibb.co/CKzK1W6
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post:
    Asterix
    Chucky
    Vedette

Standbeeld wrote: 06 Aug 2023, 15:14
    ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2023, 15:09 Wat is dat voor een achterlijkheid dat je zo die netten vernield? Wat voor een hersenlozen criminelen hebben dat gedaan?

Het is algemeen bekend dat supporters in de netten gaan hangen in het uitvak. Ik zie het al sinds jaar en dag in elk stadion. Zijn die netten bewust kapot gemaakt of was de constructie niet geschikt voor 200 man in de netten?
    Inderdaad.

Voordat de forumpolitie hier schreeuwt om levenslange stadionverboden en gevangenisstraffen, laten we even afwachten hoe de schade precies is ontstaan en dan pas conclusies trekken.

In de netten en/of hekken hangen gebeurt al sinds jaar en dag, en als er in De Kuip bij wijze van spreken 10 man tegelijk springt voel je de constructie al bewegen. Dat zegt al erg veel over de zwakke staat van het stadion…
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
    29.04.2007Fc Denzel
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Het was zelfs niet geschikt voor 15 man in de netten.
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Supportersvereniging zou een klacht moeten indienen voor het in gevaar brengen van de fans door een ondeugdelijk net. Levensgevaarlijk gewoon, naast onderdelen hadden er gewoon fans naar beneden kunnen vallen. Het is toch algemeen bekend dat fans in de netten hangen.
    Mis deze invalshoek compleet in de pers, jammer wederom dat het zo gekleurd wordt gebracht
  • These users thanked the author DE MADERA 76 for the post (total 3):
    Golden StarsruuddevilSmeets14
    Jur1913
    Internationale topspeler

DE MADERA 76 wrote: 06 Aug 2023, 15:41 Supportersvereniging zou een klacht moeten indienen voor het in gevaar brengen van de fans door een ondeugdelijk net. Levensgevaarlijk gewoon, naast onderdelen hadden er gewoon fans naar beneden kunnen vallen. Het is toch algemeen bekend dat fans in de netten hangen.
    Mis deze invalshoek compleet in de pers, jammer wederom dat het zo gekleurd wordt gebracht
    Misschien omdat het helemaal nergens voor nodig is om in netten te klimmen en dat deze hier niet voor bedoeld zijn? Dan maar dat plexiglas 3x zo hoog maken.

Helemaal geen enkele reden om je zo te gedragen als beesten in een uitvak.

Zelf een paar jaar een seizoenskaart gehad naast het uitvak bij ons, en moet zeggen dat Nederlandse fans écht kneuzen zijn. Denken super stoer te zijn met hun capuchonnetjes en zwarte kleding maar dat zijn ze niet.

Doe mij dan maar Engelse fans die gewoon veel bier drinken en hard roepen
  • These users thanked the author Jur1913 for the post (total 2):
    EindhovenvoetbalTigTogFlip
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Hahahaha zit dat mens doodleuk te roepen dat ze zoiets in 30 jaar nog nooit hebben meegemaakt in De Kuip. Lekker, zo'n plaat voor je kop.
  • These users thanked the author RPSV94 for the post:
    Bolinho
    guus
    Internationale topspeler

29.04.2007 wrote: 06 Aug 2023, 15:21
    Het was zelfs niet geschikt voor 15 man in de netten.
    Dit dus! Wij vroegen ons al af na dat aanstekerincident hoe het mogelijk was dat Feyenoord in no-time netten had hangen en of die constructie wel veilig was.
    Niet om het goed te praten, maar daar mag ook naar gekeken worden.
    Golden Stars
    Bankzitter

DE MADERA 76 wrote: 06 Aug 2023, 15:41 Supportersvereniging zou een klacht moeten indienen voor het in gevaar brengen van de fans door een ondeugdelijk net. Levensgevaarlijk gewoon, naast onderdelen hadden er gewoon fans naar beneden kunnen vallen. Het is toch algemeen bekend dat fans in de netten hangen.
    Juridisch waarschijnlijk niet haalbaar maar als vereniging voor PSV-supporters zou dit wel de andere kant van de in de media verschenen berichten moeten kunnen zijn.
    Ja, ik noem 'ze' supporters.
    MC Hammer
    International

Netten kunnen geen 15 man houden? En dat is dan fout van Feyenoord?

Een beetje als dwars door een ruit springen en dan na lichamelijk letsel klagen dat de ruit niet eens sterk genoeg was. Blijf gewoon uit die netten, die zijn niet bedoeld om supporters op te vangen.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post:
    Gomes92
    Hammertime!
    trouwepsvfan
    Vedette

Sorry, maar wat een lulkoek. Je hoort niet met je domme hoofd in zo'n net te gaan hangen. Juridisch slaat dit verweer helemaal nergens op. Het is gewoon vernieling en niets anders. Gevalletje pot verwijt de ketel dat Feyenoord wordt verweten dat die constructie niet sterk genoeg is voor 20 personen in de netten. Je hoort daar helemaal niet te zijn.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 2):
    Gomes92psvgouda
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

TigTogFlip wrote: 06 Aug 2023, 11:24
    Maax wrote: 06 Aug 2023, 11:13

Ah, excuses ik dacht dat het sarcastisch was en door je naam dat je misschien van BFTS was en mij te kakken wilden zetten. Had niet echt zin in de discussie op de zondagochtend.

Maar, nogmaals mijn mening, is dat het er onderling ook niet vriendelijker op is geworden. Bij Twente uit vorig jaar zat ik bv in bus 1 en werd ik in het uitvak vriendelijk noch dringend verzocht om weg te gaan van mijn plek omdat hun daar stonden. Toen ik zij dat ik daar al sinds de bussen aankwamen stond, werd ik meteen bij mijn kraag gegrepen. Eenzelfde iets meegemaakt bij Arsenal uit waar mijn groep maar naar een andere kroeg moest gaan omdat leden van BFTS buiten stonden en niet binnen kwamen.

En inderdaad, als je bij een awayday de wc op loopt zie ik meer mensen z'n neus poederen dan z'n handen wassen. Het is echt niet iedereen en deze gasten zorgen ook voor sfeer, maar ze voelen zich boven de andere supporters verheven. Ik heb zelf het idee dat dit met de gasten van LM totaal niet is en vooral sinds de opkomst van BFTS is.
    Ik heb nooit de moed gehad om naar een uitwedstrijd van PSV te gaan, en dit bevestigt een beetje mijn gedachten over waarom ik niet wil gaan.
    Dat er al wordt aangegeven dat moed nodig zou moeten zijn om naar een uitwedstrijd te gaan is de omgekeerde wereld. Je team supporten is de kern, eenieder die voor PSV is zou daar zonder twee keer over na te denken aan mee meoten kunnen doen. Als er enkele zijn die dat beinvloeden zou de club zo spoedig mogelijk duidelijk moeten maken dat deze personen niet welkom zijn.
    Prof_napo
    Internationale topspeler

RPSV94 wrote: 06 Aug 2023, 15:46 Hahahaha zit dat mens doodleuk te roepen dat ze zoiets in 30 jaar nog nooit hebben meegemaakt in De Kuip. Lekker, zo'n plaat voor je kop.
    En niemand vroeg waarom die netten er ubehaupt hingen?
    Prof_napo
    Internationale topspeler

Het is algemeen bekend dat sanitaire faciliteiten wel eens gesloopt worden nabij het uitvak. Zo ook dat men in netten klimt. Dat eerste is lastiger aan te pakken door het gebrek aan camera's. Het klimmen of moedwillige slopen van de netten is dat niet. Zolang de club(s) niets doet aan dit wangedrag gaat dat ook niet veranderen. Het is oprecht een trieste situatie waar we in zitten als dit als normaal wordt gezien.
    Post Reply