Het feit dat ik dit niet wist betekent dat er niet echt gehandhaafd wordt.Prof_napo wrote: ↑08 Aug 2023, 12:51Dat verbod is er al jaar en dag en derhalve geen belemmering.
Dat clubs niet handelen is een manco waardoor juist hierop clubs in de spiegel moeten kijken om naar een oplossing te bewegen.https://www.PSV.nl/multimedia/KNVB%20Standaardvoorwaarden%20per%201%20juli%202023%20-%20def.pdf wrote: Het Publiek dient zich herkenbaar en identificeerbaar in het Stadion te bevinden, dat wil zeggen dat het niet is toegestaan het gezicht zodanig te bedekken door middel van hoofddeksels, shawls en/of andere materialen waardoor herkenning door stewards en/of het beveiligingspersoneel en/of de politie en/of biometrische toepassingen (deels) onmogelijk wordt gemaakt.
Gedoe met supporters
-
- Nationale topspeler
- Trixm
- Vedette
Wat stel je voor, jassen met capuchons verbieden? shawls verbieden?Prof_napo wrote: ↑08 Aug 2023, 12:51Dat verbod is er al jaar en dag en derhalve geen belemmering.
Dat clubs niet handelen is een manco waardoor juist hierop clubs in de spiegel moeten kijken om naar een oplossing te bewegen.https://www.PSV.nl/multimedia/KNVB%20Standaardvoorwaarden%20per%201%20juli%202023%20-%20def.pdf wrote: Het Publiek dient zich herkenbaar en identificeerbaar in het Stadion te bevinden, dat wil zeggen dat het niet is toegestaan het gezicht zodanig te bedekken door middel van hoofddeksels, shawls en/of andere materialen waardoor herkenning door stewards en/of het beveiligingspersoneel en/of de politie en/of biometrische toepassingen (deels) onmogelijk wordt gemaakt.
Henk Pieterse van 56 jaar oud de hooligans uit het stadion laten verwijderen?
Saibari is underrated.
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Als club - en ook overkoepelend orgaan de KNVB - stellen we dat het risico van vuurwerk niet acceptabel is. Dan moeten we dus ook als supporters daarin volgen en niet zelf besluiten dat het toch wel moet kunnen want sfeerverhogend (niet zeggende dat jij dat doet).Dropshot wrote: ↑08 Aug 2023, 11:44Dit boetebedrag zal dan denk ik voor 75% bestaan uit vuurwerk afsteken.
In Nederland doen ze hier zo kwalijk over maar als ik dat vergelijk met andere landen richting het oosten is het gewoon gebruikelijk.
Persoonlijk vind ik het sfeerverhogend mits men het spul in de handen houdt en niet mee gaat gooien. Dan is het een no-go.
Houd je aan de regels, en als de regels niet toestaan dat vuurwerk ongecontroleerd wordt afgestoken dan moeten we dat als toeschouwers ook niet moedwillig wel doen.
-
Wat ik voorstel? Dat de clubs regels die ze hebben opgesteld hebben toepassen dan wel afschaffen. Nu zou ik niet aan een steward vragen om even Oost in te lopen om een groep aan te spreken, daar zal je effectiever moeten ingrijpen om tot resultaat te komen.
De club(s) moeten een manier bedenken die uitvoerbaar is, als dit randvoorwaardelijk is voor veiligheid dan mag daar best in geinvesteerd worden.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Nationale topspeler
Even een mailtje sturen naar de CCP, die hebben nog wel wat tips.
Helaas is het nodig.
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Dan kom je blijkbaar nooit in een stadion, want daar wordt zeker wel op gehandhaafd.
Alle uitvakken, sfeervakken en alle ingangen van de stadions in Nederland hangen al helemaal vol met camera's. Ook voor het bedekken van je gezicht wordt al een stadionverbod opgelegd van 9 maanden. Sterker nog, alleen als je al gezicht bedekkende kleding bijhebt en je wordt gepakt dan krijg je die 9 maanden.
Lijkt wel of iedereen hier alleen maar populistisch gelul de ether ingooit.
- Trixm
- Vedette
Overzie je de impact van dit soort regelingen. Dat gaat in de miljoenen euro's lopen, als het überhaupt handhaafbaar is. Je legt wel de vinger op de zere plek, de regelingen zijn er wel, maar zijn totaal onrealistisch.Prof_napo wrote: ↑08 Aug 2023, 12:56Wat ik voorstel? Dat de clubs regels die ze hebben opgesteld hebben toepassen dan wel afschaffen. Nu zou ik niet aan een steward vragen om even Oost in te lopen om een groep aan te spreken, daar zal je effectiever moeten ingrijpen om tot resultaat te komen.
De club(s) moeten een manier bedenken die uitvoerbaar is, als dit randvoorwaardelijk is voor veiligheid dan mag daar best in geinvesteerd worden.
Saibari is underrated.
- Trixm
- Vedette
Uitsupporters verbieden is een prima oplossing. Veel zullen het er niet mee eens zijn, dat begrijp ik, maar het is wel een oplossing voor het probleem. Eens dat een groep onredelijk wordt benadeeld, maar die groep laat het ook na om sociale controle toe te passen binnen het uitvak. Indien zij niet het vertrouwen en de veiligheid voelen om deze sociale controle uit te oefenen, dan weet je toch helemaal dat er teveel gespuis tussen zit en je er mee moet stoppen.
Saibari is underrated.
-
6 van de 8 boetes kwam vanuit uitwedstrjiden, dat lost al een significant deel op inderdaad. Je zou moeten kijken naar _alle_ incidenten hoeveel er plaatsvinden door uitsupporters, kan me voorstellen dat daar de hoofdmoot in zit.Trixm wrote: ↑08 Aug 2023, 13:50Uitsupporters verbieden is een prima oplossing. Veel zullen het er niet mee eens zijn, dat begrijp ik, maar het is wel een oplossing voor het probleem. Eens dat een groep onredelijk wordt benadeeld, maar die groep laat het ook na om sociale controle toe te passen binnen het uitvak. Indien zij niet het vertrouwen en de veiligheid voelen om deze sociale controle uit te oefenen, dan weet je toch helemaal dat er teveel gespuis tussen zit en je er mee moet stoppen.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Als de camera's er al hangen, dan doen ze niets (of veel te weinig) met de beelden. Of zijn de beelden van onvoldoende kwaliteit om individuen er uit te pikken.Gestelnaar wrote: ↑08 Aug 2023, 13:34Dan kom je blijkbaar nooit in een stadion, want daar wordt zeker wel op gehandhaafd.
Alle uitvakken, sfeervakken en alle ingangen van de stadions in Nederland hangen al helemaal vol met camera's. Ook voor het bedekken van je gezicht wordt al een stadionverbod opgelegd van 9 maanden. Sterker nog, alleen als je al gezicht bedekkende kleding bijhebt en je wordt gepakt dan krijg je die 9 maanden.
Lijkt wel of iedereen hier alleen maar populistisch gelul de ether ingooit.
Mijn oplossing werkt gewoon, kan je populistisch gelul vinden. Het loopt gewoon vast bij de bereidwilligheid van clubs om hun eigen aanhang streng aan te pakken.
De groep die voor gedoe zorgt is echt niet gigantisch, een tijd lang consequent ingrijpen is wat er nodig is.
Als je niet snel ingrijpt, dan gaat de politiek het overnemen. En dan krijg je maatregelen die echt ten koste gaan van de supporterscultuur, zoals nooit meer uitsupporters
-
- Legende
Meerdere maatregelen zijn nodig om dit uit te roeien. Daarnaast moet je als PSV zijnde in gesprek met het groepje relschoppers. Er zitten altijd een paar leiders bij. Probeer die te beïnvloeden dan heb je alle meelopers ook te pakken.
-
- Nationale topspeler
Foei, niet meer doen.
Misdragen = nooit meer welkom.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Even voor de duidelijkheid: ik vind supporterscultuur prachtig, en daar mag best een ruw randje aan zitten, dat hoeft echt niet super braaf te zijn.
Maar het gaat al een flinke tijd veel te vaak mis in Nederland. Als we dat niet snel omkeren, dan krijg je maatregelen die echt vervelend zijn voor de supporterscultuur, zoals volledige afschaf van uitsupporters. Zou ik echt dood- en doodzonde vinden, dan verliest het voetbal echt een stukje karakter.
Maar het gaat al een flinke tijd veel te vaak mis in Nederland. Als we dat niet snel omkeren, dan krijg je maatregelen die echt vervelend zijn voor de supporterscultuur, zoals volledige afschaf van uitsupporters. Zou ik echt dood- en doodzonde vinden, dan verliest het voetbal echt een stukje karakter.
- These users thanked the author Dr. Gonzo for the post:
- Heissenberrug
- ShovingNE2
- Site Admin
Al die zogenaamde supporters zorgen er in ieder geval voor dat steeds meer supporters thuisblijven. Benieuwd hoe vaak het gelijk de eerste speelronde uit de klauwen loopt. Of gaat het meevallen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... al-enquete
Dit is in ieder geval beter geregeld.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... al-enquete
Dit is in ieder geval beter geregeld.
https://www.telegraaf.nl/sport/80730281 ... ijden-ietsDe KNVB versoepelt de regels rond het staken van wedstrijden in het betaalde voetbal iets. Als in het nieuwe seizoen iemand iets op het veld gooit en de dader wordt daarna direct gepakt en uit het stadion gezet, telt die daad niet meer mee in de stappen naar het definitief staken van de wedstrijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Meervoudig international
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ah ja, die prachtige tijd van De Meer. De tijd waarin de eerste hooligan groepen werden gevormd, waar massale veldslagen plaatsvonden op de tribunes en ze elkaar met stokken te lijf gingen. Staven gooien naar de keeper van de tegenstander. Toen had je niet van die achterlijke zwarte capuchonnetjes, toen had je skinheads. Als hoogzwangere vrouw was je daar veilig. Dat kan tegenwoordig niet meer hoor, vroeger was echt alles zoveel beter!
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
En terecht. Een heel stadion hoeft niet de dupe te zijn van één malloot.Bossche bol wrote: ↑11 Aug 2023, 09:41 https://www.telegraaf.nl/sport/10214945 ... dt-geraakt
De regels worden nog verder versoepeld
Overigens 'nog verder versoepeld'? Ten opzichte van een jaar geleden is het sowieso strenger; voorheen werd van alles op het veld gegooid en dat werd zo ongeveer 'gedoogd'.
-
- Regelmatige invaller
Over gedoe gesproken. Kan er ook wat gedaan worden aan al die kaarten die verkocht worden, maar de helft van het jaar leeg zijn? Wat mij betreft verdient iemand met een seizoenkaart die zijn stoeltje meer dan 2x per jaar leeg laat een hogere straf dan iemand die een keer een fakketlje afsteekt.
- These users thanked the author tezzyunited for the post:
- LVL040
-
- Basisspeler
- Favoriete speler: Sangare
Wat de wedstrijd van morgen betreft, hoop ik dat beide groepen fans wat meer hersencellen kunnen gebruiken. De laatste wedstrijd PSV-Utrecht was zo beschamend.
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Als iemand betaalt voor een kaart dan bepaalt diegene toch zelf wanneer hij of zij komt of niet? Misschien heeft hij die kaart wel voor de topwedstrijden omdat dat normaal niet lukt met losse verkoop. Dat mag iedereen lekker zelf weten en daar heeft niemand last van. In tegenstelling tot mensen die vuurwerk afsteken in een stadion.tezzyunited wrote: ↑11 Aug 2023, 11:01 Over gedoe gesproken. Kan er ook wat gedaan worden aan al die kaarten die verkocht worden, maar de helft van het jaar leeg zijn? Wat mij betreft verdient iemand met een seizoenkaart die zijn stoeltje meer dan 2x per jaar leeg laat een hogere straf dan iemand die een keer een fakketlje afsteekt.
- These users thanked the author deninho32 for the post:
- D.Millpants
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
-
Niet iedereen heeft helas de mogelijkheid om alle 17 wedstrijden te bezoeken, moet je ze dan straffen als ze geen vervanger weten te vinden (met risicos die ze zelf lopen) alsmede als PSV via resale de kaart nog niet weet te verkopen?tezzyunited wrote: ↑11 Aug 2023, 11:01 Over gedoe gesproken. Kan er ook wat gedaan worden aan al die kaarten die verkocht worden, maar de helft van het jaar leeg zijn? Wat mij betreft verdient iemand met een seizoenkaart die zijn stoeltje meer dan 2x per jaar leeg laat een hogere straf dan iemand die een keer een fakketlje afsteekt.
Dat overigens gelijkstellen aan - of zwaarder achten dan - onwenselijk gedrag in stadion is frappant.
- These users thanked the author Prof_napo for the post:
- Eindhovenvoetbal
- ShovingNE2
- Site Admin
Je zal chronisch ziek zijn en daarom af en toe niet kunnen. Of af en toe in het buitenland zitten voor je werk. Of gewoon 3x ziek zijn in een jaar.tezzyunited wrote: ↑11 Aug 2023, 11:01 Over gedoe gesproken. Kan er ook wat gedaan worden aan al die kaarten die verkocht worden, maar de helft van het jaar leeg zijn? Wat mij betreft verdient iemand met een seizoenkaart die zijn stoeltje meer dan 2x per jaar leeg laat een hogere straf dan iemand die een keer een fakketlje afsteekt.
Dit is met afstand het meest achterlijke voorstel op dit vlak die ik sinds 2005 op een forum heb gezien.
Dan kan ik je het profiel van de poster wel schetsen hoor. (Nee: niet per se een relschopper).
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Eindhovenvoetbal
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Memphis
- Ballenjongen
Ik denk dat de onderliggende boodschap van het verhaal is dat PSV er alles aan moet doen om ervoor te zorgen dat het stadion vol is. Ik ben het met hem namelijk eens dat het een doorn in het oog is dat je op de lange zijde rond de middenlijn structureel hele leggen vlakken ziet. Soms wel +-20 stoelen die aaneengesloten leeg zijn. Als je dan je kaarten in de resale gedaan hebt, is dat al 1 stap. Maar dan nog, tegen de grote tegenstanders is het ineens vol. Mijn inziens koop je een seizoenskaart omdat je er altijd bij wij wilt zijn. Als je noodgedwongen een paar wedstrijden mist is dat zo. Maar koop je een seizoenskaart om drie keer te gaan in een seizoen? Waarom kopen die gene zelf geen kaarten via de resale?ShovingNE2 wrote: ↑11 Aug 2023, 11:42Dit is met afstand het meest achterlijke voorstel op dit vlak die ik sinds 2005 op een forum heb gezien.
wrote:
- These users thanked the author Memphis for the post (total 2):
- tezzyunited • Pietv8