ShovingNE2 wrote: ↑10 Aug 2023, 12:14
Boscagli kan prima op het middenveld. Meer dan prima zelfs.
Ik ben het daar niet mee eens.
Als je bijvoorbeeld deze samenvatting ziet waar hij op het middenveld speelt laat hij Vlap minimaal twee keer dodelijk uit zijn rug weg lopen.
Hij is hem gewoon kwijt, bij de 1-0 en daarna nog eens rond minuut 25 waar Vlap gelukkig mist.
Boscagli op het middenveld is gewoon geen optie, sorry!
Teletubby wrote: ↑10 Aug 2023, 12:18
Dat er ook een cv moet bijkomen ben ik met je eens, een cv is ook cruciaal. Het lijkt nu wel alsof PSV aan het gokken is op twee paarden van 12 miljoen euro. De kans dat je ze beide kan halen is vrij klein (zonder vertrek van sangare) maar ze zijn allebei erg nodig. Waarom ga je dan niet voor een paard van 12 miljoen en een iets goedkoper paard van 6/7 miljoen? Het seizoen met deze selectie ingaan ook met de toevoeging van maar een van de twee, zou een regelrechte blunder zijn van PSV en vragen om problemen bij blessures.
Eens. Een RCV en VM zijn allebei hard nodig. Lijkt er sterk op dat Stewart eerst voor Debast gaat en pas in een later stadium voor Vrancks. Ik snap dat het een duur grapje is, maar ik zou beide posities z.s.m. invullen. De weg naar de CL ligt wagenwijd open. De extra gelden kunnen ook de aankoop van Vrancks dekken.
Dit jaar Cl kan zo maar eens het vliegwiel worden voor volgende jaren. Het is nu aanhaken of afhaken.
ShovingNE2 wrote: ↑10 Aug 2023, 12:25
Het gaat niet om vast, maar als de nood aan de man is.
Alle voorrondes, Europees voetbal, beker en eredivisie bij elkaar opgeteld gaan we dit seizoen minimaal 50 wedstrijden spelen.
Sangare gaat dat toch nooit 50 wedstrijden 90 minuten doen? Dus het is echt wel een gevalletje meer dan ,,als de nood aan de man is”. Er hoort gewoon een fatsoenlijke back up te zijn. Die ook gewoon in de beker en tegen NEC thuis op die plek kan spelen.
Tikkieterug wrote: ↑10 Aug 2023, 12:20De keren dat Boscagli op het middenveld speelde, was inderdaad geen succes.
Hij mist kracht, snelheid en felheid op de bal. Als LCV komt hij nu prima tot zijn recht.
Boscagli speelt ballen in vanuit de verdediging; Veerman vanuit het middenveld.
PSV heeft ook een powerhouse op het middenveld nodig die ballen verovert. Dat is Boscagli nie
De keren dat ie daar speelde was dat in een PnV formatie, met 2 controleurs.
Dat was redelijk, zeker niet super.
In een PnA formatie met één 6 denk ik zelfs dat hij daar echt zou kunnen excelleren.
Hij heeft alle competenties om op die positie te slagen.
En als je dan DeBast op de plek van Boscagli zet heb je daar weer iemand met vergelijkbare kwaliteiten.
Dus wat mij betreft is Boscagli zeker een potentiële vervanger voor de 6 positie…
trouwepsvfan wrote: ↑10 Aug 2023, 12:30Sangare gaat dat toch nooit 50 wedstrijden 90 minuten doen? Dus het is echt wel een gevalletje meer dan ,,als de nood aan de man is”. Er hoort gewoon een fatsoenlijke back up te zijn. Die ook gewoon in de beker en tegen NEC thuis op die plek kan spelen.
Die zal er ook wel komen, maar niet van niveau Vranckx/Sangare zelf. Maar met Veerman moet het ook kunnen. Niet ideaal, maar geregeld stond hij daar ook tegen Sturm Grazz. Geen idee of dat precies op het moment was dat ze kansjes kregen.
trouwepsvfan wrote: ↑10 Aug 2023, 12:30Sangare gaat dat toch nooit 50 wedstrijden 90 minuten doen? Dus het is echt wel een gevalletje meer dan ,,als de nood aan de man is”. Er hoort gewoon een fatsoenlijke back up te zijn. Die ook gewoon in de beker en tegen NEC thuis op die plek kan spelen.
Die zal er ook wel komen, maar niet van niveau Vranckx/Sangare zelf. Maar met Veerman moet het ook kunnen. Niet ideaal, maar geregeld stond hij daar ook tegen Sturm Grazz. Geen idee of dat precies op het moment was dat ze kansjes kregen.
Tuurlijk gaat Vranckx wel komen, zelfs als Sangare blijft. Ben ik van overtuigd.
Robson de Souza wrote: ↑10 Aug 2023, 12:13
Buiten dat Boscagli écht niet op het middenveld kan ga je niet je beste CV op een andere plek inzetten, ook niet incidenteel. Ik denk dat Boscagli de dragende kracht is in de verdediging op het moment.
De grootste denkfout hierbij wordt ook gemaakt: je gaat op 2 plekken aanpassingen moeten doen. En dat is gewoon een hele domme keuze. Boscagli lijkt idd een hele, hele belangrijke rol te krijgen als LCV. Dan laat je hem daar staan en ga je niet lopen schuiven. Ja hij kan als 6 spelen, Veerman bijv. ook vast wel een keertje, maar feit is dat je ze a. uit hun kracht haalt en b. je hun oorspronkelijke positie ook weer moet gaan invullen met in dit geval een klasse of 2 a 3 mindere spelers. Nog los van het feit dat ik het keihard falen zou vinden wat Oliver is totaal geen 6. Hij is vooral sterk in het doorschuiven van LCV naar de 6, maar starten vanaf 6 is een totaal andere positie waar hij wat mij betreft niks te zoeken heeft.
Dus overal ga je er keihard op achteruit. Het zou dus een hele vreemde keuze zijn als er, al dan niet last minut, nog een extra 6 bij komt. Kan een prima backup zijn, kan een jong talent zijn die rustig de tijd krijgt of dat kan een serieuze versterking zijn die ala Guti ook zo de basis in kan in 8 van de 10 wedstrijden.
Als ik uitga van een selectie van 20+4, zie ik na het aantrekken van Tillman nog 2 hiaten:
1) back-up voor Sangare. Ik ben geen fan van het schuiven van spelers (bvb Boscagli of Veerman). Vranckx zal niet komen als back-up en ook als Sangare gaat, zal Vranckx ook niet alles kunnen spelen. Dit lijkt me op dit moment de prioriteit te zijn en ik denk dat ze hiervoor die Beelen op het oog hadden
2) afhankelijk van hoe Teze en Mwene gezien worden, is er ook nog een vacature in de defensie. Als de voorkeur op RCV ligt, dan zal Teze zich op de RB positie moet richten. De back-up voor de 6 positie is meer nodig in mijn ogen omdat er in de defensie nog een beetje geschoven kan worden.
Buiten dat is er ook nog het kwaliteitsverschil met de back-ups, vooral voorin op de flanken. Idealiter wordt in ieder geval El Ghazi of Vertessen vervangen door een betere back-up. Het liefst allebei maar dat zal wel te ambities zijn.
Ok dus eigenlijk is de discussie niet of speler A of B wel of niet moet komen maar of je ambitieus genoeg moet zijn om een basiswaardige middenvelder (met serieuze transfersom) op de bank moet kunnen hebben of dat je met een goedkoper alternatief aan moet komen die zonder morren standaard op de bank zit als iedereen fit is.
Ik zeg het nog maar een keer. Guti speelde 46 wedstrijden (1 wedstrijd gemist), Veerman 50 wedstrijden (0 gemist) en Sangaré 45 wedstrijden (4 gemist). Dat zijn 3 spelers die samen 5 wedstrijden hebben gemist door blessures/schorsingen. Je kunt gewoon niet van dit scenario uit gaan met enkel Veerman + Sangaré (of vervanger). Het zou echt een gebrek aan ambitie zijn om wel een tweede spits te kopen voor 8 a 10 miljoen maar geen 3e basiswaardige middenvelder.
En ik zou het fijn vinden als men wat breder kijkt dan de eerste 11. Je hebt 5 wissels en 11 starters dus je zou praktisch gezien met 16 spelers 50 wedstrijden kunnen spelen. Zorg ervoor dat je spelers hebt die 1 a 2 posities coveren en dan spelen die meer dan genoeg. Zorg er maar voor dat je het kunt managen met 4 goede basisspelers voor 3 posities.
Sangare vertrekt gewoon, het is alleen wachten op de juiste club die komt die die 37,5 miljoen neer klapt. Nu lijkt Bayern aan te kloppen, en die doet dat lachend. Als je dan ipv Sangare/guti Vranckx en Schouten binnen haalt. Doe je volgens mij prima zaken.
Frisian1913 wrote: ↑10 Aug 2023, 13:29
Sangare vertrekt gewoon, het is alleen wachten op de juiste club die komt die die 37,5 miljoen neer klapt. Nu lijkt Bayern aan te kloppen, en die doet dat lachend. Als je dan ipv Sangare/guti Vranckx en Schouten binnen haalt. Doe je volgens mij prima zaken.
Zeker!
En met Tillmann en Babadi ook als optie voor respectievelijk rechts- en linksbuiten, mag er van mij wel één van het illustere duo Vertessen-El Ghazi weg.
Zou hem er gewoon bij houden. Maar mocht hij het zelf zien zitten is het wel een mooie stap natuurlijk. In dat geval contract openbreken en verlengen en een jaartje knallen in Almelo.
Als je met NEC/Heracles contractueel af kan spreken dat Van Duiven moet spelen dan is een verhuur een goede optie. Gewoon een afspraak maken zoals Everton met Branthwaite deed: speelt hij te weinig dan behoud je het recht om hem in de winterstop terug te halen. Lukt het niet om zo'n afspraak te maken dan zou ik hem houden. Hij moet echt absoluut spelen ipv banken.
Standbeeld wrote: ↑10 Aug 2023, 16:07
Als je met NEC/Heracles contractueel af kan spreken dat Van Duiven moet spelen dan is een verhuur een goede optie. Gewoon een afspraak maken zoals Everton met Branthwaite deed: speelt hij te weinig dan behoud je het recht om hem in de winterstop terug te halen. Lukt het niet om zo'n afspraak te maken dan zou ik hem houden. Hij moet echt absoluut spelen ipv banken.
Volgens mij is het idee achter het versmallen van de selectie( de 20+4 regel) dat je jeugd bij de selectie haalt als er blessures zijn, wie ga je bij de selectie halen als De Jong of Pepi geblesseerd raakt? Volgens mij moet je niet je beste jeugdspelers gaan verhuren als je de 20+4 regel wilt gaan toepassen op je selectie.
Standbeeld wrote: ↑10 Aug 2023, 16:07
Volgens mij is het idee achter het versmallen van de selectie( de 20+4 regel) dat je jeugd bij de selectie haalt als er blessures zijn, wie ga je bij de selectie halen als De Jong of Pepi geblesseerd raakt? Volgens mij moet je niet je beste jeugdspelers gaan verhuren als je de 20+4 regel wilt gaan toepassen op je selectie.
We hebben Vertessen en Fofana ook nog. Ik zie Van Duiven eerlijk gezegd nauwelijks minuten maken in de ED aankomend seizoen. Of we moeten heel veel pech hebben met blessures, maar tot nu toe oogt het allemaal fitter dan ooit tevoren.
Okay, maar Fofana vind ik momenteel nog niet op het niveau dat Van Duiven aantikt en ik hoop eerlijk gezegd dat Vertessen nog verkocht wordt. Maar zo bezien heb je wellicht gelijk als Vertessen ald 3e spits wordt gezien voor dit seizoen.
Iderealist wrote: ↑10 Aug 2023, 16:17
Okay, maar Fofana vind ik momenteel nog niet op het niveau dat Van Duiven aantikt en ik hoop eerlijk gezegd dat Vertessen nog verkocht wordt. Maar zo bezien heb je wellicht gelijk als Vertessen ald 3e spits wordt gezien voor dit seizoen.
Ik hoop ook dat Vertessen nog verkocht wordt. Ik heb alleen ook het gevoel dat het er niet meer van gaat komen. Hij wordt in interviews ook al klaargestoomd voor nog een seizoen PSV. Maar als je dan bij Van Duiven de keuze hebt: heel het seizoen Jong en 3e spits bij 1 óf een heel seizoen 1e spits bij NEC/Heracles, dan doe mij dat laatste pakketje maar. Maar zoals gezegd: wel met de voorwaarde dat hij dan ook daadwerkelijk speelt.
Fofana is een natuurtalent alleen hij heeft teveel last gehad van blessures. Dat is wel een onzekere factor en de vraag is of hij blijft.
Madueke wrote: ↑10 Aug 2023, 16:18
Van Duiven komt natuurlijk uit de buurt daar bij Almelo, maar daar ligt ook zo'n plastic kut veld.
Wat dat betreft is NEC een betere optie inderdaad. Heracles gaat na aankomend seizoen pas over op gras.
Last edited by Standbeeld on 10 Aug 2023, 16:26, edited 1 time in total.