Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.transfermarkt.be/jerdy-scho ... ler/347900

https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-nieuwel ... &auth_rd=1

https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... bij-PSV%27 -> Van wat langer geleden
Voor het middenveld zijn nog altijd Aster Vranckx (VfL Wolfsburg) en Jerdy Schouten (Bologna) kandidaten, waarbij Vranckx nog steeds op nummer een lijkt te staan. Schouten is een stuk ouder dan Vranckx en qua restwaarde kan zijn transfer problematisch zijn, als zijn komst tegenvalt. Daar staat tegenover dat de middenvelder van Bologna wel enorm gegroeid is bij zijn huidige club, die een gigantisch bedrag van meer dan 15 miljoen euro voor hem zou willen hebben. Of PSV dat voor een 26-jarige speler gaat lappen, is maar zeer de vraag.
Het lijkt mij geen gewaagde voorspelling dat Schouten wellicht weer in beeld komt als Sangaré daadwerkelijk weg is. Het is een dure jongen maar checkt wel heel veel boxjes af als het gaat om een defensieve versterking op het middenveld. Rik heeft zijn naam al flink wat keren gedropt en ook in Italië waren er wel bronnen die het meldde dacht ik.

Wie zou Schouten graag zien als vervanger van Guti? Prijs/kwaliteit is wel een beetje afhankelijk van de kwaliteit maar ook zeker van de prijs. Transferwaarde van 12 miljoen op Transfermarkt maar nog een langlopende verbintenis en ik heb niet het gevoel dat we korting krijgen zeg maar. Ik vind het zelf nogal een verschil als het 9 a 10 miljoen is of 13 a 15 zeg maar. Net als Sanchez is zijn leeftijd niet problematisch maar ook geen onoverkomelijk iets zolang hij sporief maar genoeg kan voegen.

Van de filmpjes die ik heb gezien in zijn Italië tijd zie ik een soort van Spierings 2.0. Hij lijkt beter te zijn in passing, hij is sneller, hij is fel in de duels en hij lijkt me een slot op de deur op het middenveld. Heel ver op de helft van de tegenstander komt ie overigens niet. Dat is een stukje waar ik twijfels bij heb als PSV heel hoog staat. De prijs is ook echt wel aan de hoge kant en dat baart me een beetje zorgen. Wellicht is het pas mogelijk als je CL behaalt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Deel je nou godnondeju een link van het inferieure PSV.supporters? :')
Last edited by Ardbeg on 10 Aug 2023, 15:46, edited 1 time in total.
User avatar
Frisian1913
Regelmatige invaller
Posts: 395
Joined: 18 Jan 2022, 18:54
Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vraag me alleen daadwerkelijk af of dit dan een verbetering is ten opzichte van Guti? Ja hij speelt Serie A en is 2 jaar jonger?
Maar volgens mij redelijk zelfde type speler alleen stuk duurder.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 10 Aug 2023, 15:11 Deel je nou godnondeju een link van het inferieure PSV.supporters? :')
Mooie tijden gehad daar :opzijnkop:
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Frisian1913 wrote: 10 Aug 2023, 15:11 Ik vraag me alleen daadwerkelijk af of dit dan een verbetering is ten opzichte van Guti? Ja hij speelt Serie A en is 2 jaar jonger?
Maar volgens mij redelijk zelfde type speler alleen stuk duurder.
Zeer zeker een verbetering. Guti wilde weg en Schouten wil wel voor PSV voetballen
These users thanked the author Jur1913 for the post:
PapaHiljemark
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 10 Aug 2023, 15:14
Frisian1913 wrote: 10 Aug 2023, 15:11 Ik vraag me alleen daadwerkelijk af of dit dan een verbetering is ten opzichte van Guti? Ja hij speelt Serie A en is 2 jaar jonger?
Maar volgens mij redelijk zelfde type speler alleen stuk duurder.
Zeer zeker een verbetering. Guti wilde weg en Schouten wil wel voor PSV voetballen
Ik wil nog 10x zo graag voor PSV spelen als Schouten. Maar neem van mij aan dat ik geen verbetering ben voor het team tov Guti.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

JChovanec wrote: 10 Aug 2023, 15:23
Jur1913 wrote: 10 Aug 2023, 15:14

Zeer zeker een verbetering. Guti wilde weg en Schouten wil wel voor PSV voetballen
Ik wil nog 10x zo graag voor PSV spelen als Schouten. Maar neem van mij aan dat ik geen verbetering ben voor het team tov Guti.
Iemand die hier niet wil zijn heb je niks aan.. Bedoelde meer te zeggen dat terugblikken op Guti weinig zin heeft omdat je niet de optie had om Guti te behouden
These users thanked the author Jur1913 for the post:
JChovanec
User avatar
Frisian1913
Regelmatige invaller
Posts: 395
Joined: 18 Jan 2022, 18:54
Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat er ook niet om of Guti kon worden behouden ja of nee. Gaat er mij om of Schouten een verbetering is tov Guti. Ik volg de Serie A bijna niet, dus heb zn wedstrijden niet gevolgd. Bij NL vond ik het in iedergeval niet bijzonder. En hij moet wel aardig wat kosten als ik de berichtgeving lees.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vind Schouten geen bijzondere speler. En in verhouding ook veel te duur. Doet het aardig bij een middelmatige club als Bologna maar weet ook niet echt de volgende stap te zetten.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Te duur, niet aan beginnen. Risico is te groot.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 10 Aug 2023, 16:43 Te duur, niet aan beginnen. Risico is te groot.
Welk risico? Hoeveel wedstrijden heb je hem bij Bologna welgeteld zien spelen? Een gelouterde Nederlandse Serie A speler met jaren ervaring. Hij zou op heel veel aspecten direct in te passen zijn.

Tevens kun je daar zijn prijs mee verantwoorden omdat hij met zijn ervaring op andere manieren deels zijn transfersom kan compenseren. Dit is een mogelijk PSV leider he?
Last edited by Ardbeg on 10 Aug 2023, 16:51, edited 2 times in total.
These users thanked the author Ardbeg for the post:
Hatseflats
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben het wel met Joenepsv eens. Dit is niet zo'n bijzondere speler en ondanks de vergelijkingen eerder deze week met Timmy Simons denk ik niet dat PSV zich dit kan veroorloven qua prijs. Van de andere kant kun je niet enkel jonge gasten van 20 kopen maar dan heb ik liever dat we een Benitez achtige transfervrije middenvelder vinden die we gewoon ruim salaris kunnen bieden en die in de toekomst ook een leider kan zijn als Luuk er genoeg van heeft.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 10 Aug 2023, 16:43 Te duur, niet aan beginnen. Risico is te groot.
Schouten is gewoon echt een prima '6' hoor.
Niet voor niks dat Lazio, Roma en West ham United interesse hebben/hadden. Waarom zou het risico dan te groot zijn? Als ie kan komen voor onder de 15 mil, dan is dat een prima aankoop.

Wat is dan geen groot risico volgens jou?

Edit: Arsenal ook interesse blijkbaar. Nounou, groot risico.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij doet mij een beetje denken aan The Sherminator, voor zover dat relevant is.

Image
Last edited by Koenjo on 10 Aug 2023, 16:54, edited 1 time in total.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 10 Aug 2023, 15:55 Vind Schouten geen bijzondere speler. En in verhouding ook veel te duur. Doet het aardig bij een middelmatige club als Bologna maar weet ook niet echt de volgende stap te zetten.
Waarom is het geen bijzondere speler?
These users thanked the author Heruone for the post:
Ardbeg
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 10 Aug 2023, 16:50
Ittot wrote: 10 Aug 2023, 16:43 Te duur, niet aan beginnen. Risico is te groot.
Schouten is gewoon echt een prima '6' hoor.
Niet voor niks dat Lazio, Roma en West ham United interesse hebben/hadden. Waarom zou het risico dan te groot zijn? Als ie kan komen voor onder de 15 mil, dan is dat een prima aankoop.

Wat is dan geen groot risico volgens jou?

Edit: Arsenal ook interesse blijkbaar. Nounou, groot risico.
Beetje het Debast syndroom. We kennen het niet dus dan zal het niks zijn, Heruone . Onderbouwd wordt het niet.

Maar wel over bord op schoot scouting klagen. Was het Jerdinho van Bologna geweest was het top.
Last edited by Ardbeg on 10 Aug 2023, 16:57, edited 3 times in total.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ze vrgaen meer dan 15 miljoen. En hij speelt inderdaad prima in de serie bij een middenmoter. Hoe hij het doet i de top vd eredivisie weet je niet. Wel dat hij alweer 26 is en dat PSV niet snel meer dan 15m gaat betalen aan een speler zonder al te veel restwaarde. We zijn geen Ajax waar we flops met winst verkopen he.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 10 Aug 2023, 16:54 Was het Jerdinho van Bologna geweest was het top.
Bingo
These users thanked the author 11 Tinus for the post:
Ardbeg
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 10 Aug 2023, 16:54 Ze vrgaen meer dan 15 miljoen. En hij speelt inderdaad prima in de serie bij een middenmoter. Hoe hij het doet i de top vd eredivisie weet je niet. Wel dat hij alweer 26 is en dat PSV niet snel meer dan 15m gaat betalen aan een speler zonder al te veel restwaarde. We zijn geen Ajax waar we flops met winst verkopen he.
En? Dat wordt zo vaak gevraagd. Dan geef je nog geen antwoord. Hoe veel wedstrijden heb je van hem gezien waarin je met aandacht naar hem keek? Ik denk 0.

Je middenmoter betoog doet ook niets. Luuk deed het erg slecht bij Mönchengladbach bijvoorbeeld.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 10 Aug 2023, 16:54Hoe hij het doet i de top vd eredivisie weet je niet.
Dat kan je over iedere speler zeggen.
"alweer" 26. Nou, poeh dat is echt heel erg oud ja. Een vraagprijs is ook nooit de prijs die betaald gaat worden he.
Het gaat niet alleen om doorverkopen, maar ook kwaliteit en een speler die gewoon goed is en nog jarenlang mee kan.
Maargoed, agree to disagree zullen we maar zeggen dan.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 10 Aug 2023, 16:57
Ittot wrote: 10 Aug 2023, 16:54Hoe hij het doet i de top vd eredivisie weet je niet.
Dat kan je over iedere speler zeggen.
"alweer" 26. Nou, poeh dat is echt heel erg oud ja. Een vraagprijs is ook nooit de prijs die betaald gaat worden he.
Het gaat niet alleen om doorverkopen, maar ook kwaliteit en een speler die gewoon goed is en nog jarenlang mee kan.
Maargoed, agree to disagree zullen we maar zeggen dan.
Ik zeg niet dat het geen goede aankoop kan zijn. Maar het is veel geld voor een 26 jarige die nog nooit om de prijzen heeft gespeeld en ook nog nooit een interland heeft gespeeld.

Voor 15 miljoen wil je wel wat zekerheid hebben van de impact, Noa Lang is daar een goed voorbeeld van.

Ik vind schouten meer een speler voor de categorie 5 tot 10 miljoen. Maar ik ben geen TD en scout. Dus kan er natuurlijk compleet naast zitten ;)
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 10 Aug 2023, 17:05
Hatseflats wrote: 10 Aug 2023, 16:57

Dat kan je over iedere speler zeggen.
"alweer" 26. Nou, poeh dat is echt heel erg oud ja. Een vraagprijs is ook nooit de prijs die betaald gaat worden he.
Het gaat niet alleen om doorverkopen, maar ook kwaliteit en een speler die gewoon goed is en nog jarenlang mee kan.
Maargoed, agree to disagree zullen we maar zeggen dan.
Ik zeg niet dat het geen goede aankoop kan zijn. Maar het is veel geld voor een 26 jarige die nog nooit om de prijzen heeft gespeeld en ook nog nooit een interland heeft gespeeld.

Voor 15 miljoen wil je wel wat zekerheid hebben van de impact, Noa Lang is daar een goed voorbeeld van.

Ik vind schouten meer een speler voor de categorie 5 tot 10 miljoen. Maar ik ben geen TD en scout. Dus kan er natuurlijk compleet naast zitten ;)
Maar nogmaals: Hoe veel wedstrijden heb je dan van hem gezien en hem echt gevolgd? Die vraag negeer je al twee keer toevallig. Want dan kun je vast een heel betoog malen waar jij je mening op baseert. Buiten dat de 5 tot 10 miljoen iets van 2014 is.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 10 Aug 2023, 15:13
Ardbeg wrote: 10 Aug 2023, 15:11 Deel je nou godnondeju een link van het inferieure PSV.supporters? :')
Mooie tijden gehad daar :opzijnkop:
Daar wel? :nerd:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is maar een mening op een forum he. Die hoeft echt niet altijd compleet dichtgetimmerd of onderbouwd te worden. Lekker roepen, niks mis mee.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 4):
JoenepsvHeruoneHeissenberrugSkuddem
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 10 Aug 2023, 16:54
Joenepsv wrote: 10 Aug 2023, 15:55 Vind Schouten geen bijzondere speler. En in verhouding ook veel te duur. Doet het aardig bij een middelmatige club als Bologna maar weet ook niet echt de volgende stap te zetten.
Waarom is het geen bijzondere speler?
Waarom de vraag? Alsof jij oprecht geïnteresseerd bent in wat ik van Schouten vind. Maar goed, Vind het een dertien in een dozijn speler die ik niet goed genoeg acht voor de top. Om je volgende vraag voor te zijn. Nee, ik kan dit niet onderbouwen met statistieken en andere wetenschappelijke zaken maar ik zeg dat op gevoel. En ja, ik heb hem wel eens zien spelen.
Last edited by Joenepsv on 10 Aug 2023, 17:16, edited 1 time in total.
Post Reply