Iderealist wrote: ↑10 Aug 2023, 16:26Hij is pas net 20 en hard op weg vaste basisspeler bij PSV te worden, dan ben je echt wel buitencategorie.
Heb je door dat bijvoorbeeld een Dries Mertens op zijn 20e net terug kwam van een periode waarin hij door AGOVV aan AA Gent O21 werd verhuurd en hij vervolgens tot zijn 22e bij AGOVV speelde voor hij naar f...... FC Utrecht ging?
Ik snap ook wel dat hij geen Messi is, maar hoe hij hier voortdurend gedownplayed wordt vind ik ook wel onwaardig, geef die jongen eens kans om zich te ontwikkelen en hij gaat jullie echt verrassen.
Tsja, Dries Mertens, daar kan ik ook wel namen tegenover zetten: Bakkali, Aissati, Fat Mo, allemaal talenten vd “buitencategorie” op hun 18e, en daarna einde carrière.
Maar daar gaat de discussie ook helemaal niet over: de vraag die gesteld werd was of je Baka zou verkopen voor 45-50 mln.
Ik vind dat ze dat moeten doen, om de genoemde redenen, maar ik zeg nergens dat ie er niks van kan, of downplay ‘m nergens.
Ik vind juist dat een aantal mensen iets van hem proberen te maken wat ie (nog) helemaal niet is, en probeer dat realistischer te benaderen.
Wat ik daarnaast anders zie is dat “we” onze financiën op orde hebben, financiële stootkracht hebben, en ons daar niet mee bezig hoeven te houden.
Het tegenovergestelde is waar: we hebben juist dit soort klappers nodig (Baka, Sangaré) om die financiën op orde te krijgen, en stootkracht te krijgen, zodat we in de toekomst minder afhankelijk van transfers worden.
En dan is 45-50 mln voor Baka in mijn ogen een mega-klapper…